Култура
„Евита“ и „Ескуриал“ вечерва на „МОТ“

Вечерва „Млад отворен театар“ е резервиран за две претстави – „Евита“ на театар Хотел Булиќ од Хрватска во 20 часот и премиерата на „Ескуриал“, копродукциски проект на „МОТ“, Градскиот театар и Драмски театар, во 22 часот
Како сред ноќна мора во која постојано се менуваат и мешаат елементи на горчлив хумор, ликот на Ева Перон балансира помеѓу застрашувачкото и гростескното. Присуството на смртта (болничарката со инјекции), затвореноста и безизлезноста (стражарите кои не и‘ дозволуваат да излезе), бесмисленоста на празните зборови (Ибица со своите клише фрази) и бесчувствителноста, претставуваат свет од кој бучно и агресивно, Ева се обидува да побегне. Станува збор за нестварен свет во кој со огромна брзина се нижат различни слоеви од еротски фантазии до стравотона асоцијација со воен режим во кој прашања како власт, потчинетост, женски идентитет, секс и смрт, се појавуваат и губат помеѓу сенките и светлината, периките и шминката.Режијата е на Сенка Булиќ, сценографија Томислав Ќурковиќ, костимографија Оливер Јулариќ. Играат: Нина Виолиќ, Јелена Михољевиќ, Дарко Јапељ, Кристијан Белухан, Миро Манојловиќ.„Ескуриал“ е работена по текстот на белгискиот автор Мишел де Гелдерот, во режија на Ристе Алексовски. Мишел де Гелдерот (1898-1962) еден од најамблематичните автори на постмодерниот театар, препознатлив по исклучително остриот естетски и тематски авторски потпис, секогаш скицирајќи и препознавајќи ги болестите на општеството и индивидуата. Самата пиеса во себе ја носи темата на оправданото насилство, насилство чиј лајт-мотив е апсолутната фиктивна морална правда. Самото дејствие е позиционирано во подземјата на кралскиот двор, крал – последниот потомок на една болна и убава раса чија кралица умира и еден фламански верен шут кој е многу тажен. Низ играта на двајцата се осознаваат бизарностите на круната и кралската должност наспроти чистината на емоциите на еден шут кој не може да се смее.Играат Сашо Тасевски и Рубенс Муратовски. Во клубот МОТ, во склоп на фестивалот, од 23 часот следува настапот на „Stuttgart On Line“ од Србија, панк-состав дел од Нова српска сцена. Досега имаат настапувано на фестивали како Егзит, Nisomnia, Art&Music…
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Кинотеката на Македонија со зголемен буџет од 𝟣,𝟧 милион за 𝟤𝟢𝟤𝟧 година

Н.У. Кинотека на РС Македонија во 2025 година влегува со буџет од 7,5 милиони денари со кои ќе реализираат програмски активности од областа на заштитата на аудиовизуелните добра, проекти од меѓународна дејност и евроинтеграции, како и од издавачка дејност. Буџетот на единствената институција во државава што се грижи за националното аудиовизуелно наследство е зголемен за повеќе од 1,5 милиони денари во однос на минатата година.
Најголемиот дел од вкупната сума, односно 6,5 милиони денари, ќе бидат потрошени на тековни и нови проекти во областа на заштитата, како што се прибирање филмови и филмски материјали, документација и музејски ескпонати, обработка и каталогизација на прибрана граѓа, но и на годишната филмска програма во Кинотеката, преку која се обезбедуваат проекци на актуелни и култни филмски остварувања во една од најпосетените киносали во државата.
Годинава ќе се работи и на дигитална реставрација на уште едно класично дело од македонската кинематографија – играниот филм МАКЕДОНСКА КРВАВА СВАДБА (1967) на режисерот Трајче Попов, како и на дигитална реставрација на 25 анимирани филмови од македонската школа на анимиран филм, школа која беше активна во ‘70-те и ‘80-те години на 20. век (Д. Марковиќ, Б.Пејчинов, Д. Михајловски, итн.). Играниот филм МИС СТОН (1958) на режисерот Ж. Митровиќ што минатата година беше дигитално реставриран, а оваа 2025 година ќе го добие и своето блу-реј издание.
Во соработка со македонските културно-информативни центри во регионот, Кинотеката ќе организира и презентација на македонската кинематографија преку програма насловена како „Денови на македонски филм“, а на полето на издавачката дејност, покрај новиот број на Кинопис, се подготвува да излезе од печат и монографијата „70 Години македонски филмски плакат“.
Култура
Почина Наташа Маневска, драматург во штипскиот театар

Со огромна тага ја споделуваме веста за смртта на нашата колешка Наташа Маневска, драматург во НУЦК „Ацо Шопов“ – Штип, соопшти штипскиот театар.
Маневска беше член на нивниот колектив од 2011 година и во периодот од 2011 до 2015 година беше на чело на институцијата како директор.
Од 2016 година беше на работното место драматург.
Посмртните останки ќе бидат изложени во капелата на градските гробишта во Штип в четврток, 27.2.2025, од 13 до 14 часот.
Комеморација во нејзина чест ќе се одржи во Театар „Штип“ в петок, 28.2.2025 во 12 часот.
Култура
Концерт на филмска музика на Кирил Џајковски

Првпат во живо со голем филмски оркестар премиерно ќе се одржи концерт на филмска музика на Кирил Џајковски.
Неговата работа како композитор на музика за филм беше придружен елемент на многу домашни и интернационални филмови, меѓу кои: „Големата вода“ (за која доби награда за најдобра музика на филмскиот фестивал во Валенсија, Шпанија), „Прашина“, „Сенки“, „Балканот не е мртов“, „Врба“, One more game, „Бал-кан-кан“, Piargy, „Трето полувреме“ и многу други. На концертот Кирил Џајковски придружуван со 30-член оркестар под диригентската палка на Џијан Емин ќе ги изведе легендарните музички теми, кои беа неизоставен дел од овие филмски остварувања.
Освен што е еден од најценетите електронски артисти од регионот, тој е и успешен композитор на филмска и театарска музика. Овој концерт претставува своевидна ретроспектива на 25-годишната филмска работа на Кирил Џајковски. Филмската музика на Кирил не само што ги надополнува и издига филмските сцени, таа и живее независно од филмот. Овој концерт ќе биде одлична можност еден од најпродуктивните композитори на музика за филм на Балканот пред македонската публика да го претстави својот извонредно големи и значаен опус.
Концертот e замислен како посебно аудио и визуелно доживување, а ќе се реализира на 6 април 2025 година во големата сала на Националната опера и Балет со почеток во 20 часот.