Култура
Арт институт – Тежок живот уметнички
Сместен во просториите на поранешниот Геолошки институт во Скопје веќе шест месеци во оваа полуруинирана зграда функционира еден друг институт – Арт институтот
Арт институтот е создаден од група од петнесетина млади уметници – Далибор Тренчевски, Марија Сотировска, Кристина Хаџиева, Ангел Миов, Ана Ивановска, Марија Кировска, Никола Радуловиќ, Урош Вељковиќ, Борче Богоевски, Горан Боев, Марко Георгиевски, Тања Ристовска, Благојче Наумовски, Христина Зафировска, Зорица Зафировска, Игор Китановски, Весна Велевска и др., ентузијасти кои на современата ликовна сцена кај нас и‘ даваат еден поинаков тек од институционализираното претставување и афирмираат млади уметници. Ваквите уметнички појави не помрднуваат од оваа состојба на зачмаеност и повторување на домашната културна сцена. Еве како тие, како тим, ја објаснуваат својата уметност и активностЗа создавањето на Арт институт…„Идејата Арт институт беше зачната уште во нашите средношколски денови, како друштво во кое делевме различни мислења и потоа продолживме да работиме заедно како класа на Факултетот за ликовни уметности. По нашето дипломирање идејата доби шанса да се оствари со откривањето на неискористениот простор на Геолошкиот институт. За наоѓањето на просторот искрено му се заблагодаруваме на Мирослав Тренчевски. Нашите идеи и проекти најчесто ги остваруваме со исполнување на сите простории со дела. Со вакви групни проекти и дела на многу автори публиката добива шанса на еден ваков настан да пронајде нешто што ќе и‘ се допадне, со тоа добивајќи поширока слика за светот на уметноста.Поради недискриминативноста при изборот на уметниците, сите автори кои сакаат добиваат шанса да го изложат својот труд во догледно време и да наидат на реакции од публиката.“Во изминатите шест месеци беа организатори на неколку изложби, а бројот на посетителите на настаните постојано се зголемува. И во годината пред нас не застануваат со активностите„Нашиот впечаток е дека во изминативе шест месеци нашата публика е се‘ побројна, за што мислиме дека е резултат на ненаметливоста на настаните и свежината на делата. Во последниве шест месеци ги искусивме: „Let’s fuck them with purple“, „Обид нула“, „Ствари се дешаваат“, „Тежок живот уметнички“, во соработка со 5 на КУП(Б), „Купус парти“ – самостојна изложба на Александра Петрушевска, „Алтернативни заедници“ – изложба на германски автори, реализирана во соработка со Ф.Р.И.К банда. Следно кое ќе се служува во Институтот е изложба на наши членови на 6 февруари.
За финансиите и односот на државните институции кон независната уметничка сцена во МакедонијаПоради “големата ангажираност” на нашите културни институции во пронаоѓање на автори со нови дела, со нашиот сакаме да им пружиме реална конкуренција со тоа што се финансираме од сопствен џеб, што во денешно време е навистина тешко изводливо. Домашната културна сцена за овие уметници во моментов се наоѓа во најдобриот период во својата историја, но ангажирањето на новата генерација автори е она што недостасува.„Со остварување на проекти од големи и афирмирани автори, останува малку место за инафирмираните, арогантните и забавните аспекти од ликовната уметност. Постоењето на Арт институт е на никакво зависно ниво во однос на другите галериски и изложбени простории во Скопје. Арт институт егзистира самоиницијативно со своите идеи, поединечно од секој член.“
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Приказната за Брижит Бардо и синот што не го посакувала: се помириле дури во подоцнежните години
Филмската икона Брижит Бардо, која почина на 91-годишна возраст, зад себе остави еден син – Никола-Жак Шарије, дете чијшто доаѓање никогаш не го посакувала. Нивниот однос со децении бил исполнет со горчина, дистанца и судски спорови.
Бардо го родила синот во 1960 година, во брак со актерот Жак Шарије, нејзин колега од филмот „Бабет оди во војна“. Бременоста ја доживувала како најголема трагедија во животот и никогаш целосно не ја прифатила улогата на мајка. Во тоа време абортусот во Франција бил нелегален, а актерката, преплашена и очајна, безуспешно се обидувала да најде лекар што би ѝ помогнал да ја прекине бременоста.
Во своите мемоари „Initiales B.B.“ од 1996 година, Бардо го опишала детето што го носела како „мал тумор“. Напишала: „Го гледав мојот рамен, виток стомак во огледало како драг пријател, на чиј ковчег токму требаше да го спуштам капакот“. Во едно интервју изјавила дека „подобро би родила мало куче“.
За време на бременоста се удирала во стомакот, а од лекарите барала морфиум со надеж дека ќе предизвика абортус. Патела од мачнини и депресија и се криела од јавноста, бидејќи не сакала никој да ја види бремена.
Породувањето било вистински медиумски циркус што дополнително ја трауматизирало. „Беше лудило. Во мојата куќа беше поставена импровизирана породилна сала, фотографи зад прозорците, некои маскирани како лекари. Немаше никаква приватност. Беше ужасно“, напишала таа. Само осум месеци по породувањето, Бардо се обидела да си го одземе животот.
По разводот со Шарије во 1962 година, целосното старателство над синот му припаднало нему. Никола со години не ја гледал мајка си, а кога на 12-годишна возраст побарал да живее со неа – таа го одбила.
Односот со децении бил напнат. Никола не ја поканил мајка си на својата свадба во 1984 година, а по објавувањето на нејзината автобиографија целосно го прекинале контактот. Поради навредливите изјави ја тужел и добил отштета. Во 1990-тите се судриле и поради алиментација, кога судот ѝ наложил да му исплати 250.000 франци.
Сепак, во подоцнежните години односите се подобриле. Во интервју за „Var Matin“ во 2018 година, Бардо изјави: „Редовно се слушаме. Живее во Норвешка и ме посетува еднаш годишно, сам или со семејството, сопругата и моите внуки“. Додаде: „Го сакам на посебен начин. И тој ме сака мене“.
Никола-Жак денес има 65 години, живее во Норвешка со сопругата, има две ќерки и во меѓувреме станал и дедо.
Фото: Илустративна фотографија (Pexels)
Култура
Герасимовски: „Џез под ламба“ ги сплоти скопјани, незаборавна џез вечер и празнична магија во Центар
На пјацетата пред Италијанската амбасада граѓаните уживаа во музика, греано вино и печени костени.
Настанот „Џез под ламба“, во организација на Општина Центар, создаде пријатна празнична атмосфера, исполнета со џез верзии на познатите божиќни песни и стари шлагери во изведба на бендот на Мартина Елиора.
„Ме радува што настанов и годинава привлече голем број посетители. Овие радосни и среќни луѓе се доказ дека на градот му недостигаат вакви содржини. Џез под ламба прерасна во убава традиција, која ја збогати културната сцена во градот“, рече градоначалникот, Горан Герасимовски, кој заедно со скопјани уживаше во празничниот амбиент и џез атмосферата.
Герасимовски, ја искористи можноста да ги покани сограѓаните на централниот предновогодишен настан во организација на Општина Центар.
„Ги поканувам сите скопјани на 29 декември на големата предновогодишна забава “Вечер под ѕвездите” на Боемска улица! Преку ден подготвивме богата детска програма, а во вечерните часови музичка журка со Brass Brothers и Либеро бенд. Ветувам добра забава за сите генерации“, порача градоначалникот.
Култура
Почина Брижит Бардо
Француската актерка Брижит Бардо починала денеска на 91-годишна возраст, пренесе „Гардијан“.
Бардо, француска актерка и пејачка која стана меѓународен секс-симбол, а подоцна ѝ го сврте грбот на филмската индустрија и се посвети на борбата за правата на животните, починала во 91. година од животот.
Меѓународната слава ја стекна со филмот And God Created Woman од 1956 година, кој го напиша и режираше нејзиниот тогашен сопруг Роже Вадим. Во наредните две децении, Бардо беше олицетворение на архетипскиот „секс-симбол“. На почетокот на 1970-тите, таа објави дека се повлекува од глумата и стана сè поактивна во јавниот и политичкиот живот.
Нејзината отворена поддршка за правата на животните со текот на времето беше проследена и со контроверзни изјави за етничките малцинства и јавна поддршка на францускиот крајнодесничарски Национален фронт, поради што беше осудувана за расна омраза.
Родена во 1934 година во Париз, Бардо пораснала во богато, традиционално католичко семејство. Како талентирана танчерка, ѝ било дозволено да студира балет и добила место на престижниот Париски конзерваториум. Паралелно работела како манекенка и во 1950 година, на само 15 години, се појавила на насловната страница на списанието „Ел“.
Манекенската кариера ѝ ги отворила вратите кон филмот, а на една аудиција го запознала Роже Вадим, за кого се омажила во 1952 година, откако наполнила 18 години. По неколку помали улоги, се истакна и во филмот Doctor at Sea од 1955 година, кој беше голем хит во Велика Британија.
Филмот And God Created Woman, во кој ја играше улогата на ослободена тинејџерка во Сен Тропе, го зацврсти нејзиниот имиџ и ја претвори во светска икона. Филмот доживеа голем успех во Франција и во светот и ја лансираше Бардо меѓу најголемите француски филмски ѕвезди.
Во 1960-тите години, Бардо се појави во низа значајни француски филмови, меѓу кои The Truth на Анри-Жорж Клузо, номиниран за Оскар, Very Private Affair на Луј Мал и Contempt на Жан-Лик Годар. Подоцна прифати и холивудски понуди, како Viva Maria! и вестернот Shalako со Шон Конери.
Во интервју за „Гардијан“ во 1996 година, Бардо изјави дека притисокот од славата го доживувала како товар, велејќи дека никогаш не била подготвена за живот на ѕвезда. Од глумата се повлече во 1973 година, на 39-годишна возраст. Потоа целосно се посвети на активизмот за заштита на животните, учествуваше во протести против ловот на фоки и во 1986 година ја основа Фондацијата „Брижит Бардо“.

