Култура
Симон Tрпчески со серија концерти во САД
Македонскиот пијанист од светски глас Симон Трпчески утревечер (четврток, 01.04.) стартува со серијата концерти во Соединетите американски држави
Три вечери по ред во Дејвис симфони салата во Сан Франциско, нашиот пијано виртуоз ќе биде солист во изведбата на Концертот за пијано и оркестар од Григ со Симфонискиот оркестар на Сан Франциско, под диригентската палка на Василиј Петренко.Веќе на 16-ти април, концертната серија продолжува со 3 настапи во престижната „Волт Дизни“ сала во Градот на ангелите. Зад диригентскиот пулт на Филхармонискиот оркестар на Лос Ангелес ќе застане Јаап Ван Сведен, а на програмата е Првиот концерт за пијано и оркестар на Рахманинов.До крајот на месецот следат и 3 концертни вечери во Хјустон, САД и враќањето во Европа за двата концерта со Стразбуршкиот филхармониски оркестар.Во најавата за гостувањата на Трпчески во Соединетите држави, реномираните специјализирани американски магазини за класична музика му посветуваат големо внимание на македонскиот пијанист. Така, угледното списание за класична музика „Грамофон“, нарекувајќи го македонскиот пијанист „еден од најдобрите изведувачи на Шопен“ , во својот априлски број донесува интервју со нашиот пијанист Симон Трпчески по повод излегувањето на неговиот прв оркестарски компакт-диск (издание на АВИ Рекордс) на кој се снимени Вториот и третиот концерт за пијано и оркестар на Рахманинов заедно со Кралскиот филхармониски оркестар од Ливерпул под диригентската палка на Василиј Петренко. Воедно, во рамките на овој број на „Грамофон“ посветен на 200-годишнината од раѓањето на Шопен, направена е и селекција од најдобри снимки на неговите дела, меѓу кои е вброена и изведбата на Третото скерцо, опус 39 на Трпчески (што се наоѓа на неговото солистичко ЦД за ЕМИ Класикс). Импресивно е што изведбата на нашиот пијанист е во друштво на снимките на Рубинштајн, Рихтер, Фридман и Черкаски. Коментаторот на „Дејли Телеграф“ констатира едноставно – „Восхитувачки – Трпчески е роден за изведба на концертите на Рахманинов“. Честитајќи и’ на издавачката куќа АВИ Рекордс за потегот, авторитетот на лондонската и светска критика каков што е Џефри Норис, дава максимална оценка од пет ѕвездички за првиот оркестарски компакт-диск на Трпчески со Кралскиот филхармониски оркестар од Ливерпул и диригентот Василиј Петренко. И британскиот дневен весник „Ливерпул Ехо“ деновиве ја објави рецензијата за првиот оркестарски компакт-диск на Трпчески (издание на АВИ Рекордс) со Вториот и третиот концерт за пијано и оркестар на Рахманинов (со Кралскиот филхармониски оркестар од Ливерпул, диригент: Василиј Петренко).
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
„Емпатија во светлина“ – фотографска изложба на Милорад Милиќевиќ во Галерија „Рудиќ“
На 22 ноември (сабота) во 19 часот, во Галерија Рудиќ ќе биде отворена изложбата „Емпатија во светлина“ на фотографот Милиќевиќ. Портретите на Милиќевиќ не се студиски аранжирани кадри, туку сведоштва за луѓе вкоренети во својот простор, време и културна традиција на која ѝ припаѓаат.
Милиќевиќ не документира само лица – тој бележи приказни, традиција, верување, моменти на искреност кои не можат да се инсценираат. Неговите субјекти се спонтани, опуштени, прикажани во животни услови што ги дефинираат.
Портрет може да направи секој. Но добар портрет — оној што останува, што нè погодува таму каде што не сме очекувале — може да направи само оној што има вистинска емпатија кон другиот човек. Тоа не е прашање на занает, туку на карактер. Тоа или го носите во себе, или не. Милиќевиќ го носи. И го споделува со нас.
Изложбата „Емпатија во светлина“ ја опишува суштината на фотографскиот пристап на Милиќевиќ — тивка, но длабока присутност, каде светлината не е само визуелен елемент, туку медиум преку кој се открива човечноста, традицијата и искреноста на неговите субјекти.
Култура
Концертот „Од барок до современи македонски композитори“ во Даутпашиниот амам
Во петок, 21 ноември 2025 година, со почеток во 19:30 часот, во Даут-пашин амам ќе се одржи концертот „Од барок до современи македонски композитори“, кој низ внимателно конципирана програма го следи развојот на музичката форма и израз – од барокната прецизност до современиот македонски звук.
Концертот ќе ги обедини делата на Купрен, Хендл, Марчело/Бах и Силоти, a во центарот на програмата се дуетите на Бах од мисите и кантатите (BWV 232, 236, 124, 91) – пример за суптилен контрапункт и дијалог меѓу два вокални гласа.
Вечерта продолжува со избор од современата македонска продукција: композиции на Димитрије Бужаровски, Горан Начевски и Томислав Зографски, чија „Суита за пијано“, оп. 27 го заокружува програмскиот лак од барокната структура до модерниот национален израз.
Изведувачи се Мимоза Ќека (пијано), Марија Ташевска (сопран) и Мариана Бошковска (алт).
Проектот е поддржан од Министерството за култура и туризам на Република Северна Македонија. Влезот е слободен.
Култура
„Куќата на границата“, во режија на Андреј Цветановски, вечерва на МОТ
„Куќата на границата“ на Регионалниот театар од Нови Пазар е на репертоарот на вториот ден (20.11.2025) на МОТ, дело на Славомир Мрожек, во режија на нашиот Андреј Цветановски.
„Куќа на граница е приказна која зборува за една фамилија која сака само да живее мирно, и одеднаш во нејзиниот дом се појавуваат дипломати кои сакаат да нацртаат граница која поминува насред куќата. Звучи познато нели? Оваа фамилијарна драма зборува за одземање сé што имаат, сонуваат, зборуваат и замислуваат, се додека не останат без ништо. Низ оваа горка комедија ќе видите многу паралели со начинот на кој денешниот свет функционира“ – вели Цветановски.
Претставата е одлична илустрација за тоа до кој степен сме способни да се понижиме себеси, слепо почитувајќи ги бесмислените бирократски норми на „новиот“ свет, кој од нас треба да направи покондурени господа.
Како креативен македонски тим на претставата покрај режисерот се и Димитар Андоновски автор на музиката и Сергеј Светозарев на сценографијата.
Претставата ќе биде изведена на сцената 25 Мај, МКЦ во 20 часот.
А пред неа во 19 часот во холот на МКЦ ќе биде поставена уметничката инсталација „Сценариум и имагинариум“ на архитектот и сценографот Костантин Трпеноски, која на границата помеѓу реалното и имигинарното нуди визуелно и сензорно доживување на просторот во холот на МКЦ. Настанот е воедно и ретроспективен поглед на неговите театарски сценографии „Чудна случка со кучето во ноќта“ (2023) и „Макбет“ (2019), двете наградени за најдобра сценографија на фестивалот „Војдан Чернодрински“ во Прилеп и приказ на други негови актуелни сценски дизајни.

