Култура
Слика на Пикасо најскапо продадена некогаш
„Акт, зелено лисје и биста“, која славниот Шпанец ја насликал во 1932 г., е продадена за дури 106,4 милиони долари е најскапото уметничко дело некогаш продадено на аукциите
Почетнат цена изнесувала 70 милиони долари, но на крајот го постигнала највисокиот износ за 2,1 милиони долари повеќе кој во февруари на аукција во Лондон ја достигна иконографската скулптура „Човек кој оди 1“ (L’homme qui marche I) на големиот швајцарски надреалистички скулптор Алберто Џакомети настаната во 1961 г. Тогаш аукцијата се движеше од почетните 12 милиони долари колку што всушност изнесува провизијата, прво на 55 милиони, па на 80 милиони а во еден момент наддавањето се запрело на 92 милиони долари која со дополнителната аукциска провизија ги сочинува вкупните 104 милиони долари. Оваа една од најпознати бронзи ја продаде новиот сопственик на пропаднатата Дрезден банка, втората по големина банка во Германија – Комерцбанк, преку аукциската куќа Sotheby’s.Досега најскапо платена уметничка слика исто така беше на Пикасо, „Момче со луле“ (Garçon a la pipe) продадена 2004 г.Големата слика на Пабло Пикасо последните половина век беше изложена само еднаш, а беше највредното дело од збирката уметнички дела на Франкезо Ласкер Броди, филантроп од Лос Анџелес кој почина во 2009 г. Сегашниот купец, се разбира, е анонимен. Во последните четири месеци, двете најголеми светски аукциски куќи Christie’s и Sotheby’s водеа вистинска војна за збирката на Броди, при што поуспешна беше Christie’s.Инаку, досега шест уметнички дела се продадени за најголеми цени, и сите се слики. Во 2006 г. рекордот е поставен со продажба на плaтното No.5,1948, на Џексон Полок, кое кога би се пресметала инфлацијата денес би чинел 148 милиони долари. На второ место е сликата „Жена 3“, на експресионистот Вилјем Кениг, продадена во 1994 г. за цена која денеска е проценета на 145 милиони долари. Трет е Густав Климт со неговото дело „Портрет на Адела Блох-Бауер 1“, продадена за 143 милиони долари. Јапонскиот милијардер Рџоеи Саито во 1990 г. ги купил двете следни слики на листата најскапи уметнички дела, за „Портрет на др. Гаше“ на Ван Гог плати денешен еквивалент од 135, а „Бал ду мулен де ла Галет“ 127 милиони долари. Шеста е сликата на Пабло Пикасо „Момче со луле“ која ја има денешната вредност од 118 милиони долари.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Гоце Цветановски со специјална награда во Белград за придонес во филмската уметност и индустрија
Македонскиот режисер и сценарист Гоце Цветановски доби специјална награда за придонес во филмската уметност и индустрија на 19. издание на Српскиот фестивал за фантастични филмови, еден од најзначајните регионални фестивали посветени на жанровскиот и авторскиот филм.
Свеченото отворање на фестивалот се одржа во Културниот Центар во Белград, во присуство на бројни филмски автори, професионалци и љубители на фантастичниот филм. На настанот присуствуваше и директорот на македонскиот Културно-информативен центар во Белград, Васко Шутаров.
Наградата на Цветановски му беше врачена по проекцијата на оскаровецот „Поплава“, по што следеше панел-дискусија на тема иднината на анимираниот филм во регионот. На панелот, покрај Цветановски, учествуваа и истакнатите автори Растко и Ивана Чириќ, Никола Мајдак и Алекса Гајиќ, кои разговараа за предизвиците, новите технологии и можностите за регионална соработка во современата анимација.
При примањето на наградата, Цветановски се наврати на своите почетоци и емотивната врска со фестивалот:
„Мојата прва награда во кариерата ја добив токму на овој фестивал, за краткиот игран филм ‘Мал дисконтинуитет во време-просторот’ во 2014 година. Затоа ова признание за мене носи особена емоционална и професионална вредност.“
Наградата доаѓа како признание за долгогодишната авторска работа на Цветановски и неговиот придонес во современиот филм, со посебен акцент на фантастичниот и анимираниот жанр.
Култура
Во Центарот за култура „Трајко Прокопиев“ втора меѓународна изложба на уметничка фотографија „Мотус 2025“
Здружението за промоција на интелектуални, мултикултурни и спортски вредности – Мотус од Куманово, преку својот Фото клуб – Мотус, во период од 18 декември (четврток) 2025 во просториите на Центар за култура „Трајко Прокопиев“ во Куманово, ќе ја организира втората Меѓународна изложба на уметничка фотографија Мотус 2025.
На изложбата ќе бидат изложени пеесетина фотографии. Учество зедоа 249 автори од 50 земји.

Финансиер на изложбата е Општина Куманово, преку програмата за подршка на културни манифестации за 2025 година, а истата е под патронат на Меѓународната Федрација на Фотографска Уметност (ФИАП 2025/393), (Фото Сојуз на Македонија (ФСМ 2025/003) и Меѓународна Фото Асоцијација Дунав (ДИПА 2025/054).
Изложбата ќе биде отворена на 18 (четврток) декември 2025 во 19:30 часот во просториите на Центар за култура „Трајко Прокопиев“ во Куманово.
Култура
„Интер(но)фејс“ на Борис Шемов во „Мала станица“
На 18 декември 2025 година, со почеток во 20.00 часот, во Мултимедијалниот центар „Мала станица“, во рамките на програмските активности на Националната галерија, ќе биде отворена изложбата „Интер(но)фејс“ на уметникот Борис Шемов, курирана од д-р Ана Франговска.
„Интер(но)фејс“ е мултимедијален проект кој се фокусира на односот меѓу човекот и вештачката интелигенција, на улогата на јазикот како визуелно, идеолошко и комуникациско средство, како и на пост-интернет естетиката како нова културна реалност. Преку различни медиумски форми – текстуални интервенции, видео-содржини, алгоритамски и дигитални процеси – изложбата отвора прашања за моќта, контролата, технологијата и трансформацијата на субјектот во современиот дигитален контекст.
Насловот „Интер(но)фејс“ упатува на двојната природа на интерфејсот – како техничка површина на комуникација меѓу човекот и машината, но и како внатрешен, идеолошки простор во кој се преговараат значењата, одлуките и позициите на моќ. Изложбата го третира интерфејсот не само како функционален медиум, туку како критичка зона на судир меѓу човечкото искуство и алгоритамската логика.
Проектот се надоврзува на актуелните уметнички и теориски дискурси за постхуманизмот, визуелната култура и дигиталната медијација на реалноста. Во таа рамка, „Интер(но)фејс“ ја поставува вештачката интелигенција не како неутрален технолошки алат, туку како активен фактор во креирањето на современите културни, политички и етички релации.
Изложбата „Интер(но)фејс“ може да се посети во периодот од 18 до 24 декември 2025 година во Мултимедијалниот центар „Мала станица“, Национална галерија, Скопје.

