Култура
Доделени наградите на Фестивалот „Војдан Чернодрински“
Оценувачката комисија на 45-от Македонски театарски фестивал „Војдан Чернодрински” кој се оджа измиантиве денови во Прилеп ги подели наградите 13-те награди образложувајќи го својот избор
Годинешново жири во состав Мустафа Јашар, претседател и членовите Слободан Деспотовски и Братислав Димитров се реши да го награди Владо Ѓоревски Рафик за рекламниот материјал за претставата „Браќата Карамазови“ што ја изведе Народниот театар од Битола, оценувајќи го како „одлично графичко решение“ кое го изразува основниот концепт на претставата но истовренемо и отвора флуиден простор на асоцијации. Наградата за кореографија и сценски движења му е доделена на „домашниот“ театар „Војдан Чернодрински“ за кореографија и сценски движења во претставата „Кавкаскиот круг со креда“ во режија на Мартин Кочовски. „Сценските движења во претставата беа во функција на базичната идеја на претставата“, се вели во образложението за оваа награда.Наградата за млад актер иемнувана „Трајко Чоревски“ ја доби Осман Али за улогата на Жан во претставата „Госпоѓица Јулија“ во изведба на Турскиот театар Скопје. Иако млад актер кој ги прави првите чекори на сцената, Осман Али лежерно и убедливо донесува зрел сценски резултат, оценува жирото на Фестивалот. Од истата претстава на Турскито театар од Скопје, е наградена за женска споредна улога е и Несрин Таир која ја толкуваше улогата на Кристина, успевајќи на мал и со минимални изразни средства да изгради впечатлив лик во функција на претставатаНаграда за машка епизодна улога именувана „Димче Трајковски“ е доделена на Адриан Азири за улогата на Гробарот во претставата „Генерал на мртвата војска“ во изведба на Албанскиот театар од Скопје, кој како што нагласува жирито е „актер со природна актерска харизма кој суверено владее со ликот во секоја драмска ситуација“.Најдобра музика за претставата направила групат Фолтин. Тие ја „озвучија“ „Кавкаскиот круг со креда“ на прилепскиот театар, со музика која е комплетно во функција на претставата.Најдобра костомографија е онаа на Благој Мицевски за костимите во претставата „Генарал на мртвата војска“ што ја изведе Албанскиот театар од Скопје, презентирајќи костими кои го одредуваат духот на днешното време.Зад сценографијата која жирото на Фестивалот „Војдан Чернодрински“ реши да ја награди се потпишаа Јулија Војкова Најман и Филип Јованоски, во „Кавкаскиот круг со креда“ што ја изведе прилепскиот театар. „И покрај тоа што е доста сложена и обемна, оваа сценографија на лесен и функционален начин го поддржува и динамизира сложеното драмско дејство“, образложи жирито. Најдобра е режијата на Мартин Кочовски за претставата „Кавкаскиот круг со креда“ на театарот „Војдан Чернодрински“ од Прилеп, за која се нагласува дека остава впечаток на фасцинантна посветеност, страст и верба во својата професија, со која Кочовски жестоко и храбро влетува во најдалечните и неистражени предели на сценската уметност.Годинава најдобар драмски текст е прогласен текстот на Горан Стефановски „Баханали“ за истоимената претстава која во Прилеп ја изведе велешкиот театар „Јордан Хаџи Константинов Џинот“. „На добро познати митови и легенди, Горан Стефановски на креативен начин создал оргинален текст кој комуницира со нашата современост“, се вели во соопштението на жирито на 45-тите театарски игри во ПрилепНаградата за современа сценска драматизација му припадна на Андреј Хинг за драматизација на романот „Браќата Карамазови“ од Достоевски која беше изведена од Народниот театар од Битола, бидејќи од сложениот и слоевит свет на Достоевски, Хинг успеал да ја извлече есенцијата и да направи динамично и жестоко драмско дејство.Награда за главна машка улога е доделена на Огнен Дранговски за улогата на Аљоша во претставата „Браќата Карамазови“ на битолскиот Народен театар, бидејќи со „восхитувачка духовна смиреност, сценски магнетизам, сугестивност но истовремнено и жестока драматичност огнен дранговски успеа да изгради лик кој ни ја доловува материјалната и духовна димензија на човекот, метефора на есенцијалните човечки дилеми стремежи и надежи“.За најдобра главна женска улога наградена е Биљана Драгичевиќ Пројковска која ја толкуваше улогата на Кејт во претставата „Жената како воено поле“ во изведба на Драмски театар од Скопје. „Под наизглед студениот и човечки и професионален оклоп чука обично топло човечко срце . тоа срце во клучниот момент се соочува со својата лична драма. лик кој е растргнат помеѓу сигурниот и конфорен дом и хаосот на суровата војна“м ја образложи оваа нгадата прилепското жири.И на крајот за најдобра претстава како уметничко остварување во целина е проглесена претставата „Кавкаскиот круг со креда“ во режија на Мартин Кочовски во изведба на театарот „Војдан Чернодрински“ од Прилеп. Жирото вели дека станува збор за редок пример на колективна игра и тотален театар со бескрајна страст и верба во театарот, живот на конкретност и прецизност, но истовремено и храбро истражување во сите сегменти на изразот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
MUSICAL – десетта јубилејна инклузивна танцова претстава
„Dancers United“ оваа година одбележува 10 години од инклузивните танцови претстави каде сите танчари на танцовото студио ја слават различноста преку танц, музика и уметност.
Десеттата јубилејна инклузивна танцова претстава „MUSICAL“ по сценарио и режија на Сара Кочан ќе се одржи на 3 Декември – Светскиот ден на лицата со попреченост во Македонскиот Народен Театар со почеток од 19:00 часот.
Во танцовата претстава „MUSICAL“ ќе учествуваат повеќе од 200 танчари од различна возраст кои со своите танцови перформанси уште еднаш ќе покажат и докажат дека танцот е универзален јазик кој ги обединува сите без оглед на полот, возраста, можностите и способностите.
Инклузивната претстава е поддржана од Комерцијална Банка и е дел од програмата на Министерството за култура и туризам за поддршка на проекти од национален интерес.
Култура
Изложба на Клелија Живковиќ – „Не си одам дома“
Изложбата „Не си одам дома“ на младата уметница Клелија Живковиќ ќе се одржи на 3 декември во националната галерија „Мала станица“, со почеток во 20 часот.
Изложбата, којашто ќе биде отворена до 14 декември, е дел од наградата „ДЕНЕС“, која ја организира „Факултет за работи што не се учат“ (ФРУ). Содржи дела создадени во периодот од 2023 – 2024 година.
– Тишината во темнината е поинаква од тишината на денот. Кога ќе стивне денот, шепотот најјасно се слуша. Изговореното и премолченото женско знаење. Молитвите и баењето долги колку еден здив. Насилството од кое се штитиме една со друга. Насилството што си го нанесуваме една на друга. Ужасот што го обзема односот кој некогаш бил безбеден. Она што не си дозволуваме да го именуваме, а кое клокоти во нашите клетки и не дозволува да биде занемарено. Угнетувањето на нашата планета и на нашите тела се истата приказна. Расткајувањето на светот што умира може да се случи само со љубов и грижа. Оваа изложба е мојот пренос од меѓусветот. Од несветот. Од разсветот. Ја сочинуваат неуредноста на оживувањето, блуењето на насилството, живоста на оплакувањето, еротичноста на распаѓањето. Му ја посветувам на мојот вресок – вели авторката Живковиќ.
Клелија Живковиќ, родена во 1989 година, е трансдисциплинарна уметница од Скопје. Таа е формално образована во неколку дизајн-дисциплини, а нејзината работа е теоретски, материјален и искуствен увид во границите, физичките, психолошките, емотивните и духовните бариери што ги создаваме за да се спознаеме себеси како битија што зафаќаат простор и кои ни овозможуваат површина за контакт со опкружувањето.
Во 2021 година, студиото „Приватен принт“ ја издаде нејзината прва уметничка книга „Prototyping tenderness: a personal log of a dying world”, каде се одржа и нејзината прва самостојна изложба со истото име.
Таа ја доби наградата „Ладислав Баришиќ“ од АИКА Македонија за нејзиното предлог-истражување „Дизајн за оживување“ во 2022 година, а во 2023 година ја доби наградата „ДЕНЕС“ за млади визуелни уметници. Има учествувано на неколку групни изложби во Северна Македонија и меѓународно, вклучувајќи го Биеналето за Западен Балкан во Јанина, „Под земја полесно се дише“ во Скопје, Биеналето на млади уметници и „Настан од една нишка: Глобални наративи во текстил“ во Музејот на современата уметност – Скопје.
Култура
Мултимедијален проект „Мечтаење помеѓу празното и празнината“ на Билјана Петровска и Марина Цветановска
Денеска, со почеток од 18:30 часот, во галеријата на Македонскиот културно-информативен центар во Софија ќе се одржи мултимедијалниот проект „Мечтаење помеѓу празното и празнината“ – солистички концерт на авторска музика на Билјана Петровска (соло пијано) и сценска визуелна инсталација на Марина Цветановска-Мартиновска.
За проектот:
Потребата да се дополнуваат музиката и визуелното во просторот е карактеристика на наведените уметнички во претходните уметнички настапи, од каде и произлегува оваа идеја. При тоа наоѓајќи ја заедничката фреквенција преку современ пристап и обработка на заедничка тема мечтаењето, желбите и потребите на луѓето во секојдневието. Всушност создавајќи ги своите форми за сценската инсталација, Марина ги работи под инспирација на музиката на Билјана Петровска.
Музиката на албумот на Билјана е инспирирана од мелодии и мотиви фолклорни песни, од она за кое се претпоставува сите го имаме запишано во нашиот код. Самиот стил на компонирање, амбиентален и медитативен донесува моменти во кои се чувствува инспирацијата од уметничките композиции и форми на Марина.
Современата релаксирачка и амбиентална музика на Билјана Петровска уште повеќе го оформува невидливото, исполнувајќи го празниот волумен со изведба на пијано звуци во современиот стил. Во целина, композициите создадени во умерено темпо, со мелодиски линии и хармонски подлоги со музикална, концептуална структура и позадина, поседуваат приемчивост и слушливост. Употребата на мелодијата и изедначените ритмизации во хармонската основа во нив, остваруваат наизменично прелевање на тонски бои со изразена суптилност. Нивното преплетување и дијалог во разните гласови и регистри, вообичаениот вовед, наместа вметнатите разработки на тематските мотиви во композициите, доведуваат до создавање на чувствено-контемплативни и медитативни расположенија, ја дополнуваат креацијата на Марина Цветаноска – Мартиновска и создаваат чувство на исполнетост, релаксираност и современо естетско визуелно и музичко оплеменување на просторот и доживување кај реципиентите.
Програма
Самовила (Fairy) оп. А
Сон ( dream ) оп. A
Исчекување (Anticipation) оп. A
Носталија (Nostalgy) оп. Ц
Вечно твоја (Forever yours) оп. A
Сеќавање (Memory) op. 1
Молк (Silence) оп.A
Единаесеттиот час (Тhe eleventh hour) – Никола Стојковски, аранжман за пијано Билјана Петровска
Мечтаење (Daydreaming) оп. A
Жед (Thirst) оп. A