Култура
Ревијата „Царство“ од Оља Ивањицки ќе се прикаже во МОБ
Модната куќа „Мона“ премиерно ќе ја прикаже колекцијата „Царство“ на уметникот Олга Оља Ивањицки на Големата сцена на МОБ на 20 ноември (сабота).
Инспирацијата за оваа колекција претставувало видувањето на Оља на Петтото царство, за кое всушност во една прилика изјавила:„Се прашувам зарем нема ниедно царство од тој 18-ти век? Сфатив дека овој простор има право на Петто царство. Дадени се најмногу жртви за крв и слобода и тоа се прави отсекогаш, речиси отсекогаш до денешен ден. А, после најголемата жртва доаѓа до вибрација на универзалното поле на интелигенција, односно создавање суперстринг поле. Тогаш настанува империјата на умот-Петто царство. Имаме умствено историско царство.“ Оваа колекција на Оља била инспирирана од сликата „Косовски бој“, а приказната за Петтото царство ја раскажала низ шест сегменти кои во единствена целина ги обединува вечниот антагонизам, борбата меѓу доброто и злото и светлината и темнината. Костимите на Оља од историско време го оживеаја духот на средовековниот двор на цар Душан и царица Јелена како и цар Лазар и царица Милица и нивните наследници. Елементите на царските владетерски облеки вешто се пренесени во современ моден израз, а дијадемите, круните и останатите краслки обележја се изработени од свила, плиш, крзно и кожа во златна, пурпурна и кралска сина боја. Креаторката Кристина Гајиќ успеала достоинствено да ја реализира идејата за Петтото царство и да ги оживее скиците од Оља која и ги предала неколку дена пред да замине во болница од каде што и никогаш не се врати. Ивањицки почина на 24 јуни 2009 година. Гајиќ истакна дека и дала свој печат на колекцијата, но ги остварила и барањата на Ивањицки во поглед на футиристичките материјали и изглед на моделите. Чантите за оваа колекција ги направи Ана Лековиќ која неодамна во Србија беше наградена за животно дело. Нејзините модни детали претставуваат необичен спој на современи елементи со историски цитати и форми.Ова е трета колекција на висока мода за која модната куќа Мона ја изработи една од најголемите српски уметници на 20-от век. Ивањицки имаше изработено ревии посветени на Никола Тесла и Његош. Ревијата „Царство“ до сега беше прикажана во Белград и Бар, а се планира и нејзино претставување низ светот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Во Центарот за култура „Трајко Прокопиев“ втора меѓународна изложба на уметничка фотографија „Мотус 2025“
Здружението за промоција на интелектуални, мултикултурни и спортски вредности – Мотус од Куманово, преку својот Фото клуб – Мотус, во период од 18 декември (четврток) 2025 во просториите на Центар за култура „Трајко Прокопиев“ во Куманово, ќе ја организира втората Меѓународна изложба на уметничка фотографија Мотус 2025.
На изложбата ќе бидат изложени пеесетина фотографии. Учество зедоа 249 автори од 50 земји.

Финансиер на изложбата е Општина Куманово, преку програмата за подршка на културни манифестации за 2025 година, а истата е под патронат на Меѓународната Федрација на Фотографска Уметност (ФИАП 2025/393), (Фото Сојуз на Македонија (ФСМ 2025/003) и Меѓународна Фото Асоцијација Дунав (ДИПА 2025/054).
Изложбата ќе биде отворена на 18 (четврток) декември 2025 во 19:30 часот во просториите на Центар за култура „Трајко Прокопиев“ во Куманово.
Култура
„Интер(но)фејс“ на Борис Шемов во „Мала станица“
На 18 декември 2025 година, со почеток во 20.00 часот, во Мултимедијалниот центар „Мала станица“, во рамките на програмските активности на Националната галерија, ќе биде отворена изложбата „Интер(но)фејс“ на уметникот Борис Шемов, курирана од д-р Ана Франговска.
„Интер(но)фејс“ е мултимедијален проект кој се фокусира на односот меѓу човекот и вештачката интелигенција, на улогата на јазикот како визуелно, идеолошко и комуникациско средство, како и на пост-интернет естетиката како нова културна реалност. Преку различни медиумски форми – текстуални интервенции, видео-содржини, алгоритамски и дигитални процеси – изложбата отвора прашања за моќта, контролата, технологијата и трансформацијата на субјектот во современиот дигитален контекст.
Насловот „Интер(но)фејс“ упатува на двојната природа на интерфејсот – како техничка површина на комуникација меѓу човекот и машината, но и како внатрешен, идеолошки простор во кој се преговараат значењата, одлуките и позициите на моќ. Изложбата го третира интерфејсот не само како функционален медиум, туку како критичка зона на судир меѓу човечкото искуство и алгоритамската логика.
Проектот се надоврзува на актуелните уметнички и теориски дискурси за постхуманизмот, визуелната култура и дигиталната медијација на реалноста. Во таа рамка, „Интер(но)фејс“ ја поставува вештачката интелигенција не како неутрален технолошки алат, туку како активен фактор во креирањето на современите културни, политички и етички релации.
Изложбата „Интер(но)фејс“ може да се посети во периодот од 18 до 24 декември 2025 година во Мултимедијалниот центар „Мала станица“, Национална галерија, Скопје.
Култура
Концерт на Драган Ѓорѓевиќ-Сузуки и Дино Имери во Музејот на македонската борба
На 17 декември (среда), со почеток во 20 часот, во амбиентот на Музејот на македонската борба, ќе се одржи концерт на двајцата истакнати уметници од регионалната и меѓународната сцена – виолончелистот Драган Ѓорѓевиќ Сузуки, еден од најценетите и највлијателни виолончелисти во регионот, и пијанистот Дино Имери, волшебникот на пијаното.
Сузуки е препознатлив по својата извонредна техничка виртуозност, длабока музикалност и силно сценско присуство, а критиката и публиката го вбројуваат меѓу најдобрите виолончелисти на Балканот. Заедно со Дино Имери, еден од најреномираните македонски пијанисти, тие носат концертна вечер од врвен уметнички ранг.
Публиката ќе има можност да ужива во внимателно избрана програма со дела од: Бетовен, Шнитке, Шуман, Дебиси, како и композиции од Имери Илкоска, носејќи свеж и современ израз во концертната вечер.
Концертот е со слободен влез, претставувајќи ретка можност за љубителите на класичната музика да доживеат висок уметнички квалитет и инспиративна интерпретација.

