Култура
Исус Христос во очите на Рембрант

Во познатиот француски музеј „Лувр“ отворена е изложбата „Рембрант и личноста на Исус“, на која се претставени обидите на холандскиот сликар да побегне од класичното претставување на Исус Христос и да го претстави на нов начин
Во познатиот француски музеј „Лувр“ отворена е изложбата „Рембрант и личноста на Исус“, на која се претставени обидите на холандскиот сликар да побегне од класичното претставување на Исус Христос и да го претстави на нов начин, пренесуваат медиумите.Историчарите на уметноста, во текот на 20-тите години на 20-тиот век, меѓу уметничките дела на Рембрант пронашле слика со писменце на кое пишувало: „Слика на Исус Христос, таков како што тој навистина изгледал“, но, не посветиле големо внимание на напишаниот текст.„Пронаоѓајќи ја сликата во архивата на музејот дојдовме до идеја да поставиме изложба и со слики да се обидеме да одговориме на прашањата „Како навистина изгледал Исус Христос?“ и „Како воопшто било можно да се нацрта?“ – изјавил Блез Дуко, еден од организаторите на изложбата и кустос во одделението за фламански и холандски сликари во „Лувр“.„Контактиравме со музеите за уметност во Филаделфија и во Детроит и собравме стотина слики, во најголемиот број од Рембрант, но и од неговите ученици и современици. Сите тие во текот на својот живот трагале по вистинскиот изглед на Исус Христос“ – објаснил кустосот.Изложбата ја „отвора“ Рембрантовата слика „Аџиите во Емаус“, која тој ја насликал во 23-тата година од својот живот. На сликата е прикажан само профилот на Исус, додека од заднината се шири светлина.„Тоа е само почетокот на мистеријата. На некој начин Рембрант ни „порачува“ што ќе следува понатаму, а тоа е потрагата по вистинскиот изглед на Исус Христос“ – изјавил Дуко.Делумно, одговорот се наоѓа во соседната просторија, во која е поставена слика со распнатиот Христос создадена во 1661 година. На сликата е претставен човек на чие лице се гледаат страдање, болка и мачеништво.Слаб и неисхранет, вистинска спротивност на Христос кој го прикажуваат претходниците на Рембрант, како Рубенс, кој го претстави Исус како атлетски граден човек со боженствена убавина, дури и во мигот на смртта.Најзначајниот дел од изложбата се сликите кои ги прикажуваат портретите на Исус, каде Исус е понизен, сочувствителен, загрозен и неодлучен. Како модел на Рембрант му позирал еден Евреин на кој не му се знаат ниту името, ниту годините, ниту професијата. Се знае само дека живеел во еврејскиот кварт во Амстердам, исто како и самиот сликар.Блез Дуко верува дека токму на тој млад човек со брада и со долга коса се однесува писменцето во кое пишува дека тоа е вистинскиот изглед на Исус Христос, писменце кое толку многу ги збунило историчарите на уметноста.Изложбата во „Лувр“ ќе биде отворена до 18 јули годинава./крај/танјуг/т.д.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Филмот „Мајка“ на Теона Стругар-Митевска утре во Венеција ја отвора програмата „Хоризонти“

Денес, 26 август 2025 година, се одбележуваат 115 години од раѓањето на Мајка Тереза во Скопје. Веќе утре, 27 август, токму во пресрет на овој значаен јубилеј, на 81. меѓународен филмски фестивал во Венеција, ќе се одржи светската премиера на филмот „Мајка“ (Mother) на Теона Стругар-Митевска.
Филмот ќе ја има честа да ја отвори престижната програма „Хоризонти“ (Orizzonti) на фестивалот, која е посветена на најновите авторски и уметнички тенденции во светската кинематографија.
„Мајка“ е инспириран од животот на Мајка Тереза прикажувајќи ја Колката во 1948 година во моментот кога таа ја носи клучната одлука да го напушти манастирот и да им се посвети на сиромашните.
Филмот е копродукција на Северна Македонија, Белгија, Шведска, Данска и Босна и Херцеговина. Во главните улоги настапуваат светски познатите актерки Нуми Рапас и Силвија Хукс заедно со Никола Ристановски, Лабина Митевска и други.
Официјалната премиера ќе се одржи на 27 август во 16 часот во Sala Darsena во рамките на фестивалот во Венеција.
Култура
Австралиска премиера за „Јон Вардар против галаксијата“ во срцето на Сиднеј

Првиот македонски долгометражен анимиран филм „Јон Вардар против галаксијата“, во режија на Гоце Цветановски, ќе ја има својата австралиска премиера на Sydney Science Fiction Film Festival – најголемиот филмски фестивал во Австралија посветен на научната фантастика.
Шестото издание на фестивалот ќе се одржи од 3 до 5 октомври во центарот на Сиднеј во престижниот комплекс Event Cinemas George Street. Филмот на Цветановски е во трка за наградата Рон Коб за најдобар игран филм – именувана по легендарниот концептуален уметник Рон Коб (Ron Cobb), кој остави траен белег во светската кинематографија со својата работа на филмски класици како Осмиот патник, Војна на Sвездите и Враќање во иднината.
„Фантастиката за мене отсекогаш била средство да зборувам за реалноста. Среќен сум што австралиската публика и македонската дијаспора ќе имаат можност да го проследат филмот на големото платно. “ изјави режисерот Гоце Цветановски.
Сценариото на филмот го потпишува Гоце Цветановски, арт директор е Михајло Димитриевски – Тхе Мичо, а директор на анимација е Димитар Ѓоргиев. Продуценти на филмот се Алан Кастиљо, Ева Конрад, Браќа Калинови и Ладо Шкорин. Во главните улоги настапуваат Жарко Димоски, Дамјан Цветановски и Емилија Мицевска. Другите улоги ги толкуваат Филип Трајковиќ, Тони Денковски, Атанас Атанасовски, Слаѓана Вујошевиќ, Мартин Ѓоргоски, Елена Тарчуговска и Бојана Тосковска.
Култура
Гала Матевска за песната „Студ“ ја доби наградата „Енхалон“ на Струшките вечери на поезијата

Гала Матевска за песната „Студ“ ја доби наградата „Енхалон“ за најдобра песна прочитана од млад автор на Струшките вечери на поезијата.
Одлуката ја донесе тричлена жири-комисија во состав: Стефан Костоски (претседател), Никола Ѓелинчески (член) и Пепи Стамков (член).
„Песната „Студ“ на Гала Матевска изобилува со цврсти поетски слики за кревкоста на телото и тежината на душата. Сликите на месечини што висат од прстите, напукнати коски и облаци над планините ја претвораат природата во огледало на внатрешниот свет. Поетесата не се одмерува со планините во метри, туку со денови, генерации и таги. Времето тече и се преклопува, минатото и сегашноста се судруваат, а вистината се открива преку болката и сеќавањето. Во сржта на оваа песна има мешавина од спротивности: тишина што зборува, неподвижност полна со движење, тага испреплетена со убавина. „Белите океани“ симболизираат и минато и иднина, а последната слика – студот на друго лице што студи на своето – ја нагласува блискоста и оддалеченоста што постојат истовремено. Лирична и искрена, песната ја носи борбата со сопствената тежина, но и потрагата по светлина и возвишеност“, стои во одлуката на жири-комисијата.
64-тите Струшки вечери на поезијата завршија синоќа со меѓународниот поетски митинг „Мостови“ и врачување на највисоките фестивалски признанија, „Златен венец“ на словачкиот поет Иван Штрпка , „Браќа Миладиновци“ на македонската поетеса Јулија Величковска и „Мостови на Струга“ на поетот Матеуш Шимчик од Полска.