Култура
Исус Христос во очите на Рембрант

Во познатиот француски музеј „Лувр“ отворена е изложбата „Рембрант и личноста на Исус“, на која се претставени обидите на холандскиот сликар да побегне од класичното претставување на Исус Христос и да го претстави на нов начин
Во познатиот француски музеј „Лувр“ отворена е изложбата „Рембрант и личноста на Исус“, на која се претставени обидите на холандскиот сликар да побегне од класичното претставување на Исус Христос и да го претстави на нов начин, пренесуваат медиумите.Историчарите на уметноста, во текот на 20-тите години на 20-тиот век, меѓу уметничките дела на Рембрант пронашле слика со писменце на кое пишувало: „Слика на Исус Христос, таков како што тој навистина изгледал“, но, не посветиле големо внимание на напишаниот текст.„Пронаоѓајќи ја сликата во архивата на музејот дојдовме до идеја да поставиме изложба и со слики да се обидеме да одговориме на прашањата „Како навистина изгледал Исус Христос?“ и „Како воопшто било можно да се нацрта?“ – изјавил Блез Дуко, еден од организаторите на изложбата и кустос во одделението за фламански и холандски сликари во „Лувр“.„Контактиравме со музеите за уметност во Филаделфија и во Детроит и собравме стотина слики, во најголемиот број од Рембрант, но и од неговите ученици и современици. Сите тие во текот на својот живот трагале по вистинскиот изглед на Исус Христос“ – објаснил кустосот.Изложбата ја „отвора“ Рембрантовата слика „Аџиите во Емаус“, која тој ја насликал во 23-тата година од својот живот. На сликата е прикажан само профилот на Исус, додека од заднината се шири светлина.„Тоа е само почетокот на мистеријата. На некој начин Рембрант ни „порачува“ што ќе следува понатаму, а тоа е потрагата по вистинскиот изглед на Исус Христос“ – изјавил Дуко.Делумно, одговорот се наоѓа во соседната просторија, во која е поставена слика со распнатиот Христос создадена во 1661 година. На сликата е претставен човек на чие лице се гледаат страдање, болка и мачеништво.Слаб и неисхранет, вистинска спротивност на Христос кој го прикажуваат претходниците на Рембрант, како Рубенс, кој го претстави Исус како атлетски граден човек со боженствена убавина, дури и во мигот на смртта.Најзначајниот дел од изложбата се сликите кои ги прикажуваат портретите на Исус, каде Исус е понизен, сочувствителен, загрозен и неодлучен. Како модел на Рембрант му позирал еден Евреин на кој не му се знаат ниту името, ниту годините, ниту професијата. Се знае само дека живеел во еврејскиот кварт во Амстердам, исто како и самиот сликар.Блез Дуко верува дека токму на тој млад човек со брада и со долга коса се однесува писменцето во кое пишува дека тоа е вистинскиот изглед на Исус Христос, писменце кое толку многу ги збунило историчарите на уметноста.Изложбата во „Лувр“ ќе биде отворена до 18 јули годинава./крај/танјуг/т.д.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Изведбата на моќното ремек-дело „Набуко“ од Џузепе Верди во рамките на 53. издание на Мајските оперски вечери

Моќното ремек-дело од Џузепе Верди, операта „Набуко“ ќе се изведе на сцената на Националната опера и балет на 19 мај со почеток во 20.00 часот во рамките на 53. издание на фестивалот „Мајски оперски вечери“. Операта ќе се изведе под диригентската палка на гостинот од Грција, Мирон Михаилидис, режијата е на Ренато Бонајуто (Италија), сценографијата и костимографијата се на Флавио Арбети и Артемио Кабаси од Италија, кореограф е Маја Митровска-Богојевска, концерт-мајстор е Јане Бакевски, хор-мајстор е Јасмина Ѓорѓеска, а светло дизајн, Милчо Александров.
Насловната улога (Набуко) ќе ја толкува, Луис Кансино од Шпанија, во улогата на Абигаиле ќе настапи Ханјинг Цо од Кина, Николина Јаневска ќе ја толкува улогата на Фенена, Уго Тарквини (Италија) ќе настапи како Исмаил, а во улогата на Захарие ќе настапи Џовани Пароди (Италија), во останатите улоги ќе настапат Диме Петров, Ана Ројдева, Дејан Стоев, хорот, оркестарот, балетскиот ансамбл на Националната опера и балет и ученици при ДМБУЦ „Илија Николовски – Луј“.
„Набуко“е лирско-драматична опера во четири чина, едно од најпопуларните дела на Џузепе Верди и е омилено кај публиката. Својата праизведба оваа опера ја имала во 1842 година во Миланска Скала. Тоа е третата опера на Верди за која што се смета дека трајно ја воспоставила неговата репутација како композитор. Темата на операта е тешката историја на еврејскиот народ, нападнати и поразени, протерани од својата татковина, иако историските настани се користат само како позадина на романтичниот и политички заплет. Верди во една ноќ ја напишал надалеку познатата хорска арија која станала драматуршки и музички столб на делото „Va, pensiero, sull’ali dorate“ („Летај на златести крилја”).
Култура
Објавен првиот том на Правописно-нормативниот речник на македонскиот стандарден јазик

Во издание на „Бата прес“ објавен е првиот том на Правописно-нормативниот речник на македонскиот стандарден јазик, на кој автори и редактори се осум универзитетски професори. Објавувањето на речникот е поддржано од Министерството за култура како проект од национален интерес за 2024 година.
Својата прва промоција речникот ќе ја има на годинешниот Саем на книгата во арената „Борис Трајковски“, на штандот на издавачот, во вторник, во 11.30 часот. Речникот ќе го претстават рецензентката проф. д-р Весна Костовска и авторката редактор проф. д-р Елизабета Бандиловска.
Во првиот том се поместени зборовите од буквата А до буквата Ж, а авторите (универзитетските професори) и соработниците постојано работаат, така што во наредните изданија ќе бидат обработени зборовите до буквата Ш, и правописно-нормативниот речник како плод на повеќегодишен труд ќе биде комплетиран.
Овој капитален лексикографски зафат се надоврзува на повеќето изданија од овој вид, почнувајќи првиот македонски правописен прирачник Македонски правопис со правописен речник од Блаже Конески и Крум Тошев (1950) до Правопис на македонскиот јазик во издание на Институтот за македонски јазик „Крсте Мисирков“ и издавачката куќа „Култура“ (2015 и 2017 година).
Автори и редактори на изданието се: Лидија Аризанковска, Елизабета Бандиловска, Снежана Велковска, Виолета Јанушева, Елена Јованова-Грујовска, Искра Пановска-Димкова, Симон Саздов, Људмил Спасов.
Соработници на проектот се Марија Антевска, Филип Белчев и Македонка Додевска.
Култура
Изложба ,,Менче Спировска – Визуелна фасцинација со Загреб“ во Загреб

Во македонскиот КИЦ во Загреб во рамките на програмата по повод 145-годишнината од постоењето на Музејот на уметности и занаети – Загреб, на 13-ти мај ќе биде отворена изложбата ,,Менче Спировска – Визуелна фасцинација со Загреб“ на една од најзначајните македонски графичарки, Менча Спировска. На изложбата ќе бидат претставени речиси непознати дела за хрватската јавност создадени во 1950-тите години во Загреб.
Изложбата се реализира како заеднички проект на загребскиот Музеј на уметностите и занаетите и македонскиот Културно-информативен центар во Загреб по повод 145-годишнината од основањето на загребскиот Музеј за уметности и занаети. Директорката на македонскиот Културно-информативен во Загреб, Мими Ѓоргоска Илиевска, ги потврди заложбите на директорот на Музејот за уметности и занаети, Сањин Михелиќ дека со оваа изложба се промовираат вредностите на меѓународната соработка и културните врски меѓу Хрватска и Македонија, кој потенцираше дека во годината кога ја одбележуваат 145-годишнината од постоењето на Музејот ќе следи уште една исклучителна изложба на фотографии од студиото на семејството Арсовски во соработка со македонскиот Културно-информативен центар во Загреб и Музејот на Град Скопје.
Изложбата насловена ,,Менче Спировска – Визуелна фасцинација со Загреб“ за првпат го претставува комплетниот уметнички опус на Менче Спировска создаден за време на нејзиното студирање во Загреб, кој што се чува во фондовите на Музејот на уметности и занаети. Централно место на изложбата е нејзиното до сега неизложено дело од областа на графичкиот дизајн, „Концептуален дизајн за рекламна туристичка брошура на Загреб“, кое сега за првпат ќе биде изложено во целост, создадено за време на нејзините студии на поранешната истакната Академија за применети уметности во Загреб, којашто оставила значаен траг во развојот на уметноста, дизајнот и визуелната култура во Хрватска.
Изложбата го прикажува и придонесот на македонските студенти на загрепската уметничка сцена во 1950-тите, а Менче Спировска зазема посебно место како посредник на културните и естетските вредности на двете земји.