Култура
Балканот е плодна почва за филмаџиите
Мила Тураљич, 32-годишната српска режисерка, смета дека најдобрите времиња на филмот во земјите од поранешна Југославија. Србија, Хрватска, Босна, Словенија, Македонија, Црна Гора и Косово, допрва доаѓаат, пишуваше последните денови од минатат година International Herald Tribune.
Мила Тураљич, 32-годишната српска режисерка, смета дека најдобрите времиња на филмот во земјите од поранешна Југославија. Србија, Хрватска, Босна, Словенија, Македонија, Црна Гора и Косово, допрва доаѓаат, пишуваше последните денови од минатат година International Herald Tribune.
Може да се рече дека голема група алентирани млади режисери од регионот имаат свое влијание во меѓународните филмски кругови… Но, регионот, исто така, ги привлекува и филмските режисери од странство. Режисерското деби на Анџелина Џоли, филмот „Во земјата на крв и мед” за војната во Босна и Херцеговина во деведесеттите години од минатиот век, делумно беше снимен во Босна, пишува весникот.Според авторот на написот, војните од 1990-те што ја распарчија Југославија, исто така. ја уништија и филмската индустрија.Странските режисери престанаа да доаѓаат, освен позначајните исклучоци како Емир Кустурица, а и локалната филмска индустрија пресуши.Сега, кога регионот е релативно стабилен и повеќето од земјите од поранешна Југославија се движат кон Европската Унија, филмската индустрија повторно оживува.„Чувствувам дека ова е време на големи случувања тука во смила на изразувањето“, рече Теона Стругар Митевска, македонска режисерка чиј последен филм „Жената што си ги избриша солзите”, ќе почне да се прикажува на фестивалите во почетокот на 2012 година.„Долги години поминувавме низ војни и правевме филмови за војните, но сега, сè повеќе зборуваме за други нешта. Стануваме поуниверзални во поглед на пораката”, дополнува тругар МитевскаВесникот забележува дека копродукциите за снимањето на филмовите имаат смисла, бидејќи во земјите како БиХ и Македонија недостига инфраструктура, вклучувајќи опрема, екипа и објекти за пост-продукција.Како што расте домашната филмска индустрија, така се зголемуваат и странските продукции. Барем засега, снимањето во повеќето држави од поранешна Југославија е поевтино отколку во држави како Унгарија или Романија, а со тоа што Хрватска и Србија неодамна воведоа даночни олеснувања за странските филмски продуценти, снимањето на еден филм во регионот може да биде уште поевтино, наведува Internatioonal Herald Tribune.Македонските продуценти, исто така, се надеваат наскоро да добијат нов закон за даночни стимулации, а владата неодамна објави план за инвестирање во филмско студио. Исто така, се разговара и за креирање на регионална база на податоци што ќе им олесни на странските продуценти да лоцираат домашни актери, да најдат екипа и објекти за продукција во различни држави./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Изложба: „Четирите мајстори на модернизмот“
Град Скопје и ЈУ Културно Информативен Центар ќе отпочнат со реализација на Европскиот проект CreArt 3, со активноста „Европски месец на креативноста“ на 10 мај во галеријата Империјал 1 – ЈУ Културно Информативен Центар, каде што до крајот на месец мај ќе биде отворена групната изложба насловена: „Четирите мајстори на модернизмот“
Учесници: Теодора Андоноска, Мартин Буровски, Илина Василеска, Сергеј Јордановски, Камелија Каламерникова, Манели Крстиќ, Сара Милошевска, Ивона Петрова и Никола Тренов, сите студенти од четврта година на студиската програма Сликарство на Факултетот за ликовни уметности, Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ – Скопје, во класата на проф. Слободанка Стевческа.
Изложбата „Четирите мајстори на модернизмот“ е воспоставена во чест на основоположниците на Факултетот за ликовни уметности од Катедрата за сликарство, професорите Петар Мазев, Родољуб Анастасов, Димитар Кондовски и Душан Перчинков.
Изложбата ќе биде отворена до 20.04.2024 година.
Култура
Распишани конкурсите за државните награди „11 Oктомври“ и „22 Ноември“
Денеска се распишани конкурсите за државните награди „11 Oктомври“ и „22 Ноември“ за 2024 година.
Со државната награда „11 Октомври“ се оддава највисоко признание за животно дело во областа на науката, уметноста, стопанството и во другите дејности од јавен интерес на државата. Наградата се доделува на поединци, група творци, екипи, установи, трговски друштва и здруженија на граѓани од земјава.
Со државната награда „22 Ноември“, пак, се оддава признание на личностите од политичкиот, културниот и општествениот живот во нашата држава кои дале свој придонес во унапредување на меѓучовечкиот соживот и меѓусебно разбирање меѓу припадниците на различните заедници, култури и вери.
Конкурсите за државните награди „11 Oктомври“ и „22 Ноември“ за 2024 година траат од 1 до 31 мај 2024 година.
Конкурсите се објавени и на веб–страницата на Министерството за култура на следните линкови:
Државна награда „11 Октомври“ – https://kultura.gov.mk/wp-content/uploads/2023/10/odluka-3.pdf
Државна награда „22 Ноември“ – https://kultura.gov.mk/22-%d0%bd%d0%be%d0%b5%d0%bc%d0%b2%d1%80%d0%b8/
Култура
Мајските оперски вечери немаат никакви примеси на економски ниту политички стремеж, организаторите го најавија 52-рото издание
Мајските вечери немаат никакви економски ниту политички стремеж, еден ваков уникатен собир ќе го обележи и Скопје и Македонија, соопштија организаторите на прес-конференција.
„Оваа манифестација датира од крајот на 60-тите години. Тогаш имало криза со публика, која не била изразена само во Скопје. Во првите години мајските оперски вечери се празни, но со текот на годините заинтересираноста расте“, изјавја организаторите.
Како што велат оттаму, ова е еден од најголемите фестивали во регионот и со квалитетна програма сите овие години.
„Оваа година ќе има екслузивна програма. Очекуваме одлични резултати“, додаваат оттаму.
Реномираниот македонски режисер Иван Поповски, со успешна кариера во Русија, ја поставува операта „Трубадур“ од Џузепе Верди, со чија премиера ќе се отворат 52. Мајски оперски вечери (МОВ) на 9 мај во Националната опера и балет (НОБ). Диригент ќе биде Енрико Довико (Италија), сценографијата ја работи реномираниот Миодраг Табачки од Србија, костимите Марија Пупучевска, а кореографијата Саша Евтимова.
Во рамките на 52. Мајски оперски вечери, во фоајето на Националната опера и балет, од 9 до 31 мај ќе биде поставена и изложбата „Оперска одисеја“ – наследството на Милка Ефтимова. Изложбата ќе ја сочинуваат донирани лични предмети од движно материјално и нематеријално културно наследство, класифицирани во категоријата лични предмети како и голем број награди, признанија, уметнички портрети и фотографии кои во детали ја прикажуваат нејзината богата музичка кариера.
„Оперска одисеја“ е резултат на институционалната соработка помеѓу Музејoт на македонската борба за самостојност и Националната опера и балет. Автор на изложбата е Василија Чали, соработник за визуелни уметности, дизајн и архитектура.