Култура
Откриени траги од фреска на Леонардо Давинчи
Tраги од недовршена фреска за којашто стручните лица сметаат дека е дело на ренесансниот гениј Леонардо Давинчи, се пронајдени во една од главните сали на палатата Палацо Векио во Фиренца.
Tраги од недовршена фреска за којашто стручните лица сметаат дека е дело на ренесансниот гениј Леонардо Давинчи, се пронајдени во една од главните сали на палатата Палацо Векио во Фиренца.Како што е соопштено во понеделникот на прес-конференција, трагите од фреската се откриени со помош на микрокамери и сонди под фреската на Џорџо Васари. Станува збор за траги од црна боја која е сосема идентична со онаа каква шро е користена при изработката на ремек делото на Леонардо Давични – „Мона Лиза“ или уште позната како „Џаконда“, пренсува AFP.„Откритието нѐ охрабрува. Иако сѐ уште сме во прелиминарна фаза од истражувањето и сѐ уште ни преостана многу работа во разрешавањето на оваа мистерија, почетните резултати покажуваат дека трагаме на добро место“, изјави професорот по историја на уметноста Сан Диего, Маурицио Серачини, кој во истражувањето учествува десетина години. Во текот на истражувањата се откриени и траги од црвен лак и кафенкаста боја на стариот ѕид сокриен со ѕидот на кој се наоѓа фреската на Васари. Сепак, експертите потенцираат дека ова откритие сепак не дава конечен одговор, како и дека се потребни други хемиски анализи. Ова истражување предизвика контроверзни мислења во самата Италија, а стотици историчари на уметноста и експерти потпишаа петиција во која тврдат дека станува збор за реклама на Серачини, како и дека воведувањето на микросондите може да го оштети делото на Васари. Највисоките италијански културни установи, меѓу кои и фиорентискиот Opificio delle Pietre Dure, институт за истражување и реставрација, веруваат дека Васари во 1563 година сликајќи ја Битката кај Марчиано ја прекрил фреската на Леонардо. Трагите на Битката кај Ангиариа, којашто Леонардо Давинчи не успеал да ја доврши, се изгубиле кон крајот на XVI век. Сепак, таа стана славна бидејќи некои уметници, како на пример не помалку славниот Рубенс, сепак успеале да ја репродуцираат./крај/афп/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Во Центарот за култура „Трајко Прокопиев“ втора меѓународна изложба на уметничка фотографија „Мотус 2025“
Здружението за промоција на интелектуални, мултикултурни и спортски вредности – Мотус од Куманово, преку својот Фото клуб – Мотус, во период од 18 декември (четврток) 2025 во просториите на Центар за култура „Трајко Прокопиев“ во Куманово, ќе ја организира втората Меѓународна изложба на уметничка фотографија Мотус 2025.
На изложбата ќе бидат изложени пеесетина фотографии. Учество зедоа 249 автори од 50 земји.

Финансиер на изложбата е Општина Куманово, преку програмата за подршка на културни манифестации за 2025 година, а истата е под патронат на Меѓународната Федрација на Фотографска Уметност (ФИАП 2025/393), (Фото Сојуз на Македонија (ФСМ 2025/003) и Меѓународна Фото Асоцијација Дунав (ДИПА 2025/054).
Изложбата ќе биде отворена на 18 (четврток) декември 2025 во 19:30 часот во просториите на Центар за култура „Трајко Прокопиев“ во Куманово.
Култура
„Интер(но)фејс“ на Борис Шемов во „Мала станица“
На 18 декември 2025 година, со почеток во 20.00 часот, во Мултимедијалниот центар „Мала станица“, во рамките на програмските активности на Националната галерија, ќе биде отворена изложбата „Интер(но)фејс“ на уметникот Борис Шемов, курирана од д-р Ана Франговска.
„Интер(но)фејс“ е мултимедијален проект кој се фокусира на односот меѓу човекот и вештачката интелигенција, на улогата на јазикот како визуелно, идеолошко и комуникациско средство, како и на пост-интернет естетиката како нова културна реалност. Преку различни медиумски форми – текстуални интервенции, видео-содржини, алгоритамски и дигитални процеси – изложбата отвора прашања за моќта, контролата, технологијата и трансформацијата на субјектот во современиот дигитален контекст.
Насловот „Интер(но)фејс“ упатува на двојната природа на интерфејсот – како техничка површина на комуникација меѓу човекот и машината, но и како внатрешен, идеолошки простор во кој се преговараат значењата, одлуките и позициите на моќ. Изложбата го третира интерфејсот не само како функционален медиум, туку како критичка зона на судир меѓу човечкото искуство и алгоритамската логика.
Проектот се надоврзува на актуелните уметнички и теориски дискурси за постхуманизмот, визуелната култура и дигиталната медијација на реалноста. Во таа рамка, „Интер(но)фејс“ ја поставува вештачката интелигенција не како неутрален технолошки алат, туку како активен фактор во креирањето на современите културни, политички и етички релации.
Изложбата „Интер(но)фејс“ може да се посети во периодот од 18 до 24 декември 2025 година во Мултимедијалниот центар „Мала станица“, Национална галерија, Скопје.
Култура
Концерт на Драган Ѓорѓевиќ-Сузуки и Дино Имери во Музејот на македонската борба
На 17 декември (среда), со почеток во 20 часот, во амбиентот на Музејот на македонската борба, ќе се одржи концерт на двајцата истакнати уметници од регионалната и меѓународната сцена – виолончелистот Драган Ѓорѓевиќ Сузуки, еден од најценетите и највлијателни виолончелисти во регионот, и пијанистот Дино Имери, волшебникот на пијаното.
Сузуки е препознатлив по својата извонредна техничка виртуозност, длабока музикалност и силно сценско присуство, а критиката и публиката го вбројуваат меѓу најдобрите виолончелисти на Балканот. Заедно со Дино Имери, еден од најреномираните македонски пијанисти, тие носат концертна вечер од врвен уметнички ранг.
Публиката ќе има можност да ужива во внимателно избрана програма со дела од: Бетовен, Шнитке, Шуман, Дебиси, како и композиции од Имери Илкоска, носејќи свеж и современ израз во концертната вечер.
Концертот е со слободен влез, претставувајќи ретка можност за љубителите на класичната музика да доживеат висок уметнички квалитет и инспиративна интерпретација.

