Култура
Напад од астероиди и се заканува на Земјата
Водечкитенаучници на Обединетите нации ги предупредуваат луѓето дека со заеднички силимораат да се борат против астероидите што и се закануваат на нашата планета.
Водечкитенаучници на Обединетите нации ги предупредуваат луѓето дека со заеднички силимораат да се борат против астероидите што и се закануваат на нашата планета.
Здружението навселенски истражувачи тврди дека против тие закани од Вселената може да се борисамо со глобално одобрување на таквата борба.
Обединетите нацииза овој проблем ќе расправаат во февруари следната година.
Од Здружението навселенски истражувачи предупредуваат дека последиците од нападот на астероидпред 65 милиони години можело да го предизвика исчезнувањето на диносаурусите,додека падот на астероидот Тунгуска во Сибир во 1908. година предизвикал пожаршто зафатил 2.000 квадратни километри, а таков пожар би можел да уништи градголем колку Њујорк.
Спореднаучниците, новата астероидна закана на Земјата би можела да се случи запомалку од 20 години, бидејќи астероидот Апопис треба да помине крај нашатапланета, а можноста да нèпогоди е еден наспроти 45.000. Ударот во Земјата би бил стотина пати појак одоној што се случил во Сибир.
Британскиотпрофесор Ричард Кровтер тврди дека овие закани треба да се третираат сериозно,бидејќи само еден удар би предизвикал огромен број жртви.
Најголем број одастероидите се мали и не претставуваат закана, бидејќи согоруваат во земјинатаатмосфера. Проблем се оние поголемите, за кои треба да се изнајде решение какода се тргнат од земјината површина.
Најекстремнитерешенија што се нудат во пренасочувањето на астероидите од нивното движење сеслични на оние од филмовите за катастрофи што се прикажуваат во кината,стрелање со нуклеарни бомби или забивање на вселенски брод во заканувачкататопка.
ПрофесоротКровтер тврди дека за пренасочување на астероидот треба да се користи земјинатагравитација. Според него, научниците се договориле околу начинот на борбапротив оваа закана, но дека сега е ред политичарите да се договорат кој и подкоја институција ќе делува.
ОН овие прашањатреба да ги реши во следните две до три години, па да можеме мирно да гледамево небото без страв од пад на некој астероид врз нашите глави.
/крај/ин/ст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
„Емпатија во светлина“ – фотографска изложба на Милорад Милиќевиќ во Галерија „Рудиќ“
На 22 ноември (сабота) во 19 часот, во Галерија Рудиќ ќе биде отворена изложбата „Емпатија во светлина“ на фотографот Милиќевиќ. Портретите на Милиќевиќ не се студиски аранжирани кадри, туку сведоштва за луѓе вкоренети во својот простор, време и културна традиција на која ѝ припаѓаат.
Милиќевиќ не документира само лица – тој бележи приказни, традиција, верување, моменти на искреност кои не можат да се инсценираат. Неговите субјекти се спонтани, опуштени, прикажани во животни услови што ги дефинираат.
Портрет може да направи секој. Но добар портрет — оној што останува, што нè погодува таму каде што не сме очекувале — може да направи само оној што има вистинска емпатија кон другиот човек. Тоа не е прашање на занает, туку на карактер. Тоа или го носите во себе, или не. Милиќевиќ го носи. И го споделува со нас.
Изложбата „Емпатија во светлина“ ја опишува суштината на фотографскиот пристап на Милиќевиќ — тивка, но длабока присутност, каде светлината не е само визуелен елемент, туку медиум преку кој се открива човечноста, традицијата и искреноста на неговите субјекти.
Култура
Концертот „Од барок до современи македонски композитори“ во Даутпашиниот амам
Во петок, 21 ноември 2025 година, со почеток во 19:30 часот, во Даут-пашин амам ќе се одржи концертот „Од барок до современи македонски композитори“, кој низ внимателно конципирана програма го следи развојот на музичката форма и израз – од барокната прецизност до современиот македонски звук.
Концертот ќе ги обедини делата на Купрен, Хендл, Марчело/Бах и Силоти, a во центарот на програмата се дуетите на Бах од мисите и кантатите (BWV 232, 236, 124, 91) – пример за суптилен контрапункт и дијалог меѓу два вокални гласа.
Вечерта продолжува со избор од современата македонска продукција: композиции на Димитрије Бужаровски, Горан Начевски и Томислав Зографски, чија „Суита за пијано“, оп. 27 го заокружува програмскиот лак од барокната структура до модерниот национален израз.
Изведувачи се Мимоза Ќека (пијано), Марија Ташевска (сопран) и Мариана Бошковска (алт).
Проектот е поддржан од Министерството за култура и туризам на Република Северна Македонија. Влезот е слободен.
Култура
„Куќата на границата“, во режија на Андреј Цветановски, вечерва на МОТ
„Куќата на границата“ на Регионалниот театар од Нови Пазар е на репертоарот на вториот ден (20.11.2025) на МОТ, дело на Славомир Мрожек, во режија на нашиот Андреј Цветановски.
„Куќа на граница е приказна која зборува за една фамилија која сака само да живее мирно, и одеднаш во нејзиниот дом се појавуваат дипломати кои сакаат да нацртаат граница која поминува насред куќата. Звучи познато нели? Оваа фамилијарна драма зборува за одземање сé што имаат, сонуваат, зборуваат и замислуваат, се додека не останат без ништо. Низ оваа горка комедија ќе видите многу паралели со начинот на кој денешниот свет функционира“ – вели Цветановски.
Претставата е одлична илустрација за тоа до кој степен сме способни да се понижиме себеси, слепо почитувајќи ги бесмислените бирократски норми на „новиот“ свет, кој од нас треба да направи покондурени господа.
Како креативен македонски тим на претставата покрај режисерот се и Димитар Андоновски автор на музиката и Сергеј Светозарев на сценографијата.
Претставата ќе биде изведена на сцената 25 Мај, МКЦ во 20 часот.
А пред неа во 19 часот во холот на МКЦ ќе биде поставена уметничката инсталација „Сценариум и имагинариум“ на архитектот и сценографот Костантин Трпеноски, која на границата помеѓу реалното и имигинарното нуди визуелно и сензорно доживување на просторот во холот на МКЦ. Настанот е воедно и ретроспективен поглед на неговите театарски сценографии „Чудна случка со кучето во ноќта“ (2023) и „Макбет“ (2019), двете наградени за најдобра сценографија на фестивалот „Војдан Чернодрински“ во Прилеп и приказ на други негови актуелни сценски дизајни.

