Филм
Филмот „Elle“ на Пол Верховен го доби Сезарот за најдобар филм

Трилерот „Elle“ (Таа) на режисерот Пол Верховен и француската актерка Изабел Ипер во главната улога во петокот ноќта во Париз станаа лауреати на престижната француска филмска награда Сезар за нбајдобар филм и најдобра актерка.
„Му благодарам на Пол што го постави овој филм толку интелигентно, толку смело, толку злонамерно. Во основа овој филм не го глумев подобро ниту полошо во однос на некои други филмови, но ми се чини дека Таа беше подобро забележан“, изјави Изабел Ипер која веќе во саботата патува во Лос Анџелес на доделувањето на Оскарите каде што, исто така, е номинирана во категоријата најдобра женска главна улога.
Инаку ова е втор Сезар за Ипер, по оној од 1996 година кога ја доби највисоката награда на француската кинематографија за главната улога во филмот „Церемонија“ на Клод Шаброл.
Приказната на овој мрачен стилизиран трилер ја следи педесетгодишната Мишел, успешна и немилосрдна деловна жена на чело на компанија која се занимава со производство на видеоигри. Кога во нејзиниот дом ќе биде нападната и силувана од маскиран маж, таа станува опседната да го пронајде непознатиот злосторник.
Филмот беше многу добро примен на фестивалот во Кан каде што го доби Златниот глобус за најдобар странски филм. Во Париз имаше единаесет номинации, но не доби ниедна друга награда.
Наградата за најдобар режисер ја доби Канаѓанецот Ксавиер Долан за филмот „It’s Only the End of the World“, додека Сезар за најдобар актер го доби Гаспар Улиел кој ја толкува насловната ролја во истиот филм.
Наградата за најдобра споредна женска улога ја доби Дебора Лукумуена за филмот „Divines“, додека лауреат во категоријата најдобра машка споредна улога стана Џејмс Тиери за филмот „Чоколада“ (Chocolat) Улеја Амамра и Нилс Шнајдер ги добија наградите за најдобри млади актери.
Сезар за најдобар анимиран филм го доби француско-швајцарската копродукција, филмот за растењето „Мојот живот како Тиквичка“.
Свеченоста на 42-то доделување на Сезарите се одржа во салата „Pleyel“, а интересно е што церемонијата немаше претседател по скандалот и полемиките околу изборот на режисерот Роман Полански.
Кон средината на јануари беше објавено дека тој ќе биде претседател на церемонијата, но веднаш реагираа феминистичките здруженија кои ги поддржа социјалистичката државна секретарка за семејство Лоранс Росињол, нарекувајќи го неговиот избор „зачудувачки и шокантен“поради обвинувањата против него за силувања и сексуална агресивност. Полански, од француско-полско потекло, потоа се откажа, а организаторите н е одлучија да побараат замена.
Џорџ Клуни го доби почесниот Сезар, а неговата сопруга Амал изјави дека е горда на него. „Горда сум на него, секако. Голема чест претставува да се биде тука., Првпат сме заедно во Париз, па ова е еден романтичен викенд“, рече Амал која течно зборува француски.
Минатата година Мајкл Даглас го доби почесниот Сезар, по Кевин Костнер во 2013-та, Скарлет Јохансон во 2014 и Шон Пен во 2015 година.
Наградата Сезар, или како што ја нарекуваат „францускиот Оскар“, е востановена во 1975 година, а се доделува од следната. Ја доделува француската Академија за кинематографски уметности и техники, а името го доби по скулпторот Сезар Балдачини, кој ја изработил статуетката која се доделува како награда.
Номинациите ги одредува Академијата за филмовите премиерно прикажани претходната година, а во изборот на лауреатите учествуваат над 3.500 професионалци од светот на филмот, како режисери, актери, сценаристи, продуценти, критичари и други./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.