Филм
Филмот „La La Land“ со најмногу номинации за Златен глобус

Во трката за Златните глобуси кои ќе се доделуваат во неделата ноќта со најмногу номинации влегуваат музичката комедија „La La Land“ и двете драми за растењето „Moonlight“ и „Manchester By The Sea“.
Романтичната приказна за млада актерка во подем и џез музичарот, „La La Land“ предводи со седум номинации во категориите за мјузикли и комедии. Во истата категорија се номинирани и „20th Century Women“, филм за трите жени во потрага по љубов и слобода во Јужна Калифорнија кон крајот на 1970-те, потоа „Florence Foster Jenkins“ и филмот за њујоршка наследничка која сонувала дека ќе стане оперска дива со Мерил Стрип и Хју Грант во главните улоги. Кандидати се и „Sing Street“, филм за момченце кое во 1980-те расне во Даблин и филмот за супер јунакот со мрачна смисла за хумор „Deadpool“.
Во категоријата најдобри драми предводи „Moonlight“, филм за созревањето на сиромашно црно момче, со шест номинации, а со пет номинации го следи „Manchester By The Sea“, драма за чичкото кој ја презема грижата за внукот. Во истата категорија се номинирани и „Лав“, филм за петгодишни кој се губи на улиците на Калкута, „Hell Or High Water“, филмот за разведениот татко и неговиот брат поранешен затвореник, кои се обидуваат да го спасат семејниот ранч во Западен Тексас, како и „Гребенот на спасените“, воена драма во режија на Мел Гибсон за првиот војник во Втората светска војна кој одбил да носи оружје.
Режисерот на „La La Land“, Демиен Шазел кој е номиниран во категориите за најдобар режисер и за најдобар сценарист, а Ема Стоун и Рајан Гослинг за најдобри главни улоги во категориите мјузикли и комедии, а Николас Брители за најдобра музика, додека Џастин Харвиц за најдобра нумера за „City Of Stars“.
Покрај Ема Стоун, во категоријата најдобра актерка во комедија конкурираат Анет Бенинг од „20th Century Women“, Лили Колинс во „Rules Don’t Apply“, Хејли Стејфелд во „The Edge of Seventeen“ и осумкратната добитничка на Златен глобус Мерил Стрип во „Florence Foster Jenkins“.
Во категоријата најдобра главна машка улога во комедија номинирани се, покрај Гослинг, и Колин Фарел во „Јастог“, Хју Грант во „Florence Foster Jenkins“, Џонах Хил во „Пци на војната“ и Рајан Рејнолдс во „Deadpool“.
За Златните глобуси во конкуренцијата на драми во категоријата за најдобра главна машка улога конкурираат Кејси Афлек во „Manchester By The Sea“, Ендрју Гарфилд во „Гребенот на спасените“, Џоел Идгертон во „Loving“, Виго Мортенсен во „Captain Fantastic“ и Дензел Вашингтон во „Fences“. Додека во женската конкуренција номинирани се Натали Портман во „Jackie“, Ејми Адамс во „Доаѓање“, Џесика Частејн во „Miss Sloane“, Изабел Хаперт во „Elle“ и Рут Нега во „Loving“.
Кандидати за најдобра споредна улога кај актерите се Махершала Али во „Moonlight“, Џеф Бриџис во „Hell or High Water“, Сајмон Хелберг во „Florence Foster Jenkins“, Дев Пател во „Lion“ и Аарон Тејлор-Џонсон во „Ноќни животни“, а кај актерките Виола Дејвис во „Fences“, Наоми Харис во „Moonlight“, Никол Кидман во „Lion“, Октавија Спенсер во „Hidden Figures“ и Мишел Вилијамс во „Manchester by the Sea“.
Покрај Шазел во категоријата најдобар режисер номинирани се и режисерите на филмовите „Moonlight“ и „Manchester By The Sea“, Бари Џенкис и Кенет Лонерган , како Том Форд за „Ноќни животни“ и Мел Гибсон за „Гребенот на спасените“.
За најдобар филм на странски јазик конкурираат „Toni Erdman“ на германската режисерка Маден Аде, добитник на пет награди на Европската филмска академија, „Neruda“ на чилеанскиот режисер Пабло Ларина за славниот поет и политичар добитник на Златниот венец на Струшките вечери на поезијата Пабло Неруда, двата француски филма „Elle“ и „Divines“, како и француско-иранската копродукција „The Salesman“ на иранскиот режисер Ашгар Фахради.
Во телевизиските серии меѓу номинираните се драмските серии „Игра на престолите“, „Тоа сме ние“, „Чудни нешта“, „Вестерворлд“, „Круна“, и комедиите „Помалку црно“, „Транспарентно“, „Потпретседателка“, „Атланта“ и „Моцарт во џунглата“, како и мини сериите „Ноќен менаџер“, „Гардеробер“, „Кобна ноќ“, „Американско злосторство“ и „Народот против О.Џ. Симпсон“.
На доделувањето на наградите за најдобри филмски и телевизиски остварувања ќе му претходи вообичаеното дефиле на црвениот тепих на ѕвездите. Шоуто ќе го води комичарот Џими Галон со помош на многуте ѕвезди како Стив Карел, Мет Дајмон, Виола Дејвис и Никол Кидман.
Наградата Сесил Б. ДеМил за животно дело ќе ја прими Мерил Стрип , која осум пати е добитничка на Златни глобуси покрај триесетината номинации кои многумина ја сметаат за показател и најава за оскарите, најпрестижната награда во филмската уметност во САД./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.