Филм
'Тврдокорни' ќе се снима во Битола

Култната серија „Тврдокорни“ ќе се снима и во Битола. Режисерот Миле Гроздановски и градоначалникот Владимир Талески како поранешни колеги и добри соработници, во четвртокот го најавија почетокот на соработка за новиот голем проект.
„МТВ во своите напори да се врати назад на своите патишта кои ги имаше некогаш ја има ставено во својата агенда и некогаш култната серија ‘Тврдокорни’. Како еден од авторите на почетокот на таа серија, после долги години се враќам пак назад на таа серија. Почнавме да работиме со неколку епизоди низ Скопје, Кратово, Штип, меѓутоа незаобиколна во оваа серија секако е Битола. Зошто Битола? Затоа што има услови, затоа што дава можности од времето на дејствието на оваа серија, затоа што има изградено нов филмски град кој што ќе ни послужи за реализација на поголемиот дел на овие 20-30 епизоди што треба да се работат во продукција на МТВ, заедно овој пат со копродукција со 3Д продукцијата од Скопје. Значи се враќаме да направиме играна серија со сите артисти кои гравитираат кон Битола, Прилеп, Велес и други градови зависно од потребите на сценариото и да направиме гледлива серија што ќе ги врати гледачите пред малите екрани. Благодарност до градоначалникот затоа што се знаеме како долгогодишни соработници како актер и режисер, а во случајов, како режисер и градоначалник се надеваме дека ќе ни излезе Општината Битола во пресрет да реализираме што поквалитетна серија“, рече режисерот Миле Гроздановски.
Последните подготовки се во тек, а комплетната екипа се враќа во Битола за дваесетина дена. Снимањето започнува со следење на вистината за комитите, односно времето во кое треба да биде презентирана вистината пред гледачите:од Ѓурѓовден до Митровден.
„Јас сум многу среќен затоа што МТВ почнува со играна продукција, а задоволството е дотолку поголемо што во тој проект е вклучен Миле Гроздановски, режисерот со кој јас во мојот живот имам едно многу пријатно сеќавање и искуство работејќи на една од најпопуларните детски серии ‘Здраво генијалци’ каде што заеднички соработувавме. Тоа беше еден прекрасен проект каде што околу пет години ги забавувавме сите наши сега веќе возрасни сограѓани и мислам дека ова е многу значајно и од еден друг аспект. Мојот пријател веќе ги препозна условите што Општина Битола ги дава затоа што веќе имаме некое позитивно и пријатно искуство со сите екипи кои што веќе доаѓаа во Битола. Се разбира дека тука мислам на условите што ги создаваме за големата наша идеја за филмска продукција или Филмски град. Миле веќе виде неколку локации и мислам дека е задоволен од првичниот впечаток, се разбира дека стоиме на располагање да ги дополниме сите услови кои што се потребни, затоа што чувствуваме една наша одговорност, затоа што се работи за едно големо дело ‘Тврдокорни’ кое задржува историски податоци, ќе има документарен дел, но главно ќе има форма на играна телевизиска серија, ќе се активираат голем број актери, луѓе кои ќе го потпомагаат и ќе бидат директно вклучени како соработници. Заеднички почнуваме да ја движиме работата напред. За мене од аспект како градоначалник на Општина Битола е големо задоволство тоа што сите големи наслови кои што се од македонска продукција имаат допирна точка со Битола, ќе потсетам на „Трето полувреме“, „Балканот не е мртов“, „До Балчак“. Стоиме на располагање за соработка и убеден сум дека ова е уште еден чекор напред за совладување на големиот проект Битола филмски град, изјави градоначалникот Талески.
Општина Битола и овојпат ја дава својата максимална поддршка во реализацијата на овој голем проект, за продолжување на успешната приказна „Битола филмски град“./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.