Филм
„Арго" и „Линколн" имаат најмногу шанси за Оскар
Судејќи според наградите освоени во сезоната пред доделувањето на најважните филмски награди Оскарите, филмот на Бен Афлек „Арго” има најмногу шанси за победа во категоријата филм на годината, додека за најдобар актер на годината најмногу изгледи има Даниел Деј-Луис за главната ролја во филмот „Линкол”.
Филмот на Бен Афлек за спасувањето на американските заложници од Иран во 1979 година по Исламската револуција, освои Златен глобус за најдобар филм, а во истата категорија победи и на доделувањето на наградите на Британската академија за филмска и телевизиска уметност – BAFTA. На доделувањето на еснафските награди, за најдобро филмски остварување изминатата година го прогласија продуцентите, режисерите, критичарите и актерите, кој ги правата на најголемите групи од оние кои гласаат како членови на американската Академија за филмски уметности и науки (AMPАS).
Освен за најдобар филм „Арго” е номиниран и за наградите во категориите за најдобра машка споредна улога, адаптирано сценарио, монтажа, оригинална музика, звук и монтажа на звукот
На „Арго” во категоријата најдобар филм ќе му конкурираат „Линколн” за живото на американскиот претседател Абрахам Линколн, „Животот на Пи” филм снимен според романот на Јан Мартел, мјузиклот „Клетници” по делото на францускиот класик Виктор Иго, филмот за ловот на лидерот и идеолог на глобалната терористичка мрежа Ал Каеда, Осма бин Ладен под наслов „Zero Dark Thirty”, комедијата „Во добри и во зло”, „Разузданиот Џанго” на Квентин Тарантино и независниот филм „Ѕверовите на јужните дивини”.
Доколку Даниел Деј-Луис во недела по американско време ја добие наградата за најдобар актер, тоа ќе биде негов трет Оскар. Во оваа категорија е награден во 1989 година за улогата на Кристи Браун во филмот „Мојата лева нога”, и во 2007 година за улогата на Даниел Плејнвејв во филмот „Ќе има крв”. Толкувањето на американскиот претседател Линколн, на Деј-Луис, веќе му ги донесе наградите Златен Глобус и BAFTA, како и наградите на здруженијата на филмските и телевизиските актери и на филмските критичари.
„Линколн”, биографскиот филм за 16-от претседател на САД, Абрахам Лонколн во периодот од Граѓанската војна и укинувањето на ропството во режија на славниот Стивен Спилберг, во трката за Оскарите влегува со најмногу – 12 номинации. Освен во категоријата најдобра главна машка улога, филмот е номиниран и за најдобар филм, споредна машка и споредна женска улога, режија, адаптирано сценарио, фотографија, монтажа, сценографија, костимографија, оригинална музика и звук.
Според бројот на номинациите следат „Живото на Пи” со 11 номинации, „Клетници” и „Во добро и зло” со по осум, „Арго” со седум, а „Љубов” и „Zero Dark Thirty” со по пет.
Освен Даниел Деј-Луис, во трката за наградата за најдобра главна машка ролја, номинирани се и Бредли Купер („Во добро и зло„), Хју Џекмен („Клетници”), Жоакин Феникс („Мастер”) и Дензел Вашингтон („Лет”).
Списокот на кандидатки за Оскар за најдобра главна женска улога ја предводи 86-годишната Емануела Рива за улогата во филмот „Љубов” на австрискиот режисер Микаел Ханеке за остарена брачна двојка соочена со тешката болест на едниот од нив. Рива за оваа улога веќе ја доби наградата на филмските критичари и на BAFTA, а филмот е номиниран за Оскар и во категориите за најдобар филм, најдобар режисер, најдобар филм на странски јазик и за оригинално јазик.
Покрај Рива, за најдобра главна женска улога номинирани се и Џесика Честајн („Zero Dark Thirty”), Џенифер Лоренс *„Во добро и зло”), Наоми Ватс (Невозможно”) и деветгодишната Кванжан Валис („Ѕверовите на јужните дивини”).
За најдобри машки споредни улоги годинава номинирани се Алан Аркин, Роберт Дениро, Филип Сејмор Хофман, Томи Ли Џонс и Кристофер Валц, а на признанието за најдобра женска споредна ролја претендираат Ејми Адамс, Сали Филд, Ен Хатавеј, Хелен Хант и Џеки Вејвер.
За најдобар режисер, покрај Микаел Ханеке за „Љубов” и Стивен Спилберк за „Линколн”, номинирани се и Бен Зејтлин („Ѕверовите на јужните дивини”), Анг Ли („Животот на Пи”) и Дејвид О. Расел („Во добро и зло”).
Покрај францускиот филм !Љубов” во категоријата најдобар странски филм конкурираат уште и норвешкиот „Кон-Тики”, чилеанскиот „Но”, данскиот „En kongelig affaere” и канадскиот „War Witch”.
Годинешната церемонија на доделувањето на наградите ќе ги води Сет Мекферлејн, а меѓу презентерите ќе се појават и Хали Бери, Никол Кидман, Сандра Булок, Роберт Даун Џуниор, Семјуел Л. Џексон, Марк Валберг, Жан Дужарден, Кристофер Плумер и Даниел Редклиф./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето
Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.
Култура
„Бруталистот“ ги воодушеви гледачите и критичарите: „Ремек-дело, ќе размислувате за филмот“
На 82. доделување на наградата Златен глобус, големиот победник беше Бруталистот (The Brutalist).
Филмот освои три награди, вклучувајќи за најдобар филм, најдобар режисер (Брејди Корбет) и најдобар актер во драма (Адриен Броди).
#TheBrutalist director Brady Corbet and star Adrien Brody share a moment during the film’s 12-minute Venice standing ovation. pic.twitter.com/V6Rqd0N3DW
— Variety (@Variety) September 1, 2024
Епската историска драма беше премиерно прикажана на филмскиот фестивал во Венеција, каде што беше проследен со 12-минутни овации. Корбет беше награден со Сребрен лав за најдобар режисер на фестивалот.
Драмата која трае повеќе од три часа го следи архитектот визионер Ласло Тот (Броди) и неговата сопруга Ерзебет (Џонс).
Тот е Унгарец со еврејско потекло кој успеал да го преживее Холокаустот, а по Втората светска војна се преселил во САД со неговата сопруга Ерзебет (Фелисити Џонс). Иако на почетокот страда од сиромаштија, неговиот живот се менува откако ќе запознае богат индустријалец…
Режисерот Корбет претходно изјави дека дебатата за должината на филмот била прилично глупава.
„Овој филм прави сè што ни беше кажано да не правиме. Мислам дека всушност е прилично глупаво да се зборува за должината бидејќи тоа е како да критикувате книга бидејќи има 700 страници наместо 100“, рече режисерот за време на прес-конференција.
„Бруталистот“ моментално има 93% на „Ротен Томатос“ врз основа на 170 критики од критичарите. Има оцена 8,1 на ИМДБ.
„Невозможно е да не се препознае ‘Бруталист’ како ништо друго освен филмски триумф“, напиша критичарот Том Дејвидсон.
„Ремек дело кое ќе ве воодушеви. Ќе размислувате за ова дело”, додал критичарот Даг Џејмисон.
„Бруталист ви дозволува да почувствувате како нечиј живот поминува пред вашите очи“
Филмскиот критичар на Ролинг Стоун, Дејвид Фер, напиша за филмот: „Не е само тоа што веќе не снимаат вакви филмови – се разбира дека не прават. Тоа е што малку луѓе деновиве се мачат да раскажуваат толку опсежни приказни со ова ниво на раскажување приказни кое бара вештина, храброст и енергија“.
Драмата беше позитивно оценета и од критичарот на Варајати, Овен Глајберман, кој напиша: „Јасно е дека Корбет го направи овој филм со намера да има големо значење. Дали тој навистина ќе го постигне тоа е во окото на гледачот. Бруталист ви дозволува да почувствувате како нечиј живот поминува пред вашите очи. Можеби тоа е доволно значење.
Друга позитивна рецензија беше напишана од Бен Крол од TheWrap: „Земено како целина, Бруталист истовремено тагува и ги слави американските амбиции – амбициите на имигрантската класа која бара нов живот без гаранции за успех, како и амбициите на режисерот кој го исполнува платното со животни опсесии“.
Посебни пофалби за својата изведба доби Адриен Броди.
Некои критичари особено го пофалија Адриен Броди, кој веќе импресионираше многумина со неговата изведба во потресната воена драма „Пијанист“ од 2002 година.
„Броди внесува огромна тежина на ликот, но и болка што го нагризува гордото чувство за идентитет, цел и судбина на Ласло. Тоа е монументална изведба; гледањето на овој архитект третиран како ѓубре е едноставно поразително“, напиша критичарот Дејвид Руни од Холивуд рипортер.
Се чини дека филмот не им се допадна само на критичарите. Гледачите веќе напишаа дека „Бруталист“ ќе биде еден од најдобрите филмови на годината.
„Никогаш не сум сакал да гледам филм толку брзо откако го видов трејлерот како што направив со овој. Дефинитивно мора да се види“. „Го видов филмот и верувајте ми, вреди. Дефинитивно најдобриот филм на годината“, се дел од коментарите.
Култура
Ана Василевска во Битола ќе ја промовира книгата „Дискретниот шарм на македонскиот филм“
„Дискретниот шарм на македонскиот филм“ – книгата на македонската филмска критичарка, Ана Василевска, со капучино и пладневна дружба пристигнува во Битола.
Промоцијата на нејзиното дело ќе се одржи денеска во 12 часот во кафулето „Порта џез“, а промотор е критичарот Влатко Галевски.
Книгата којашто е во издание на „Македоника“ е сублимиран приказ на состојбите во нашата кинематографија од осамостојувањето на Македонија до 2021 година, односно опфаќа три децении македонска продукција.
Ана Василевска, родена во Скопје во 1975 година е новинар, филмски теоретичар, критичар. Формалното образование го стекнува на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“, како дипломиран филолог по македонски јазик со општа и компаративна книжевност, а магистерските студии по филмска и телевизиска режија, на Факултетот за аудиовизуелна уметност „ЕСРА“, Скопје.
Со професионално новинарство, насочено кон културата, со посебен фокус кон филмот се занимава од 1998 година. Автор е на стотици објави на рецензии, осврти, интервјуа, анализи и критики поврзани со филмот, пласирани во бројни печатени и електронски медиуми. Била уредник на ревијата за филм на првото електронско списание во Македонија, „Блесок“. Селектор и модератор на ревијалната програма „Мак поинт“ на ИФФК „Браќа Манаки“ во периодот од 2016 до 2019 година. Работела и како лице задолжено за односи со јавноста на бројни филмски проекти во македонска продукција.
Иницирала, организирала и модерирала низа тематски трибини за македонскиот филм. Уметнички координатор е на првата манифестација за преглед на годишната филмска продукција, „Златна рамка“, денови на македонски филм 2019- 2023 година. Медиуми во кои работела: Македонска телевизија, Дневник, Форум, Макфакс, Радио Равел, А1 он, Нова ТВ веб и други. „Дискретниот шарм на македонскиот филм“ е нејзина прва објавена книга.