Филм
„Арго" и „Линколн" имаат најмногу шанси за Оскар

Судејќи според наградите освоени во сезоната пред доделувањето на најважните филмски награди Оскарите, филмот на Бен Афлек „Арго” има најмногу шанси за победа во категоријата филм на годината, додека за најдобар актер на годината најмногу изгледи има Даниел Деј-Луис за главната ролја во филмот „Линкол”.
Филмот на Бен Афлек за спасувањето на американските заложници од Иран во 1979 година по Исламската револуција, освои Златен глобус за најдобар филм, а во истата категорија победи и на доделувањето на наградите на Британската академија за филмска и телевизиска уметност – BAFTA. На доделувањето на еснафските награди, за најдобро филмски остварување изминатата година го прогласија продуцентите, режисерите, критичарите и актерите, кој ги правата на најголемите групи од оние кои гласаат како членови на американската Академија за филмски уметности и науки (AMPАS).
Освен за најдобар филм „Арго” е номиниран и за наградите во категориите за најдобра машка споредна улога, адаптирано сценарио, монтажа, оригинална музика, звук и монтажа на звукот
На „Арго” во категоријата најдобар филм ќе му конкурираат „Линколн” за живото на американскиот претседател Абрахам Линколн, „Животот на Пи” филм снимен според романот на Јан Мартел, мјузиклот „Клетници” по делото на францускиот класик Виктор Иго, филмот за ловот на лидерот и идеолог на глобалната терористичка мрежа Ал Каеда, Осма бин Ладен под наслов „Zero Dark Thirty”, комедијата „Во добри и во зло”, „Разузданиот Џанго” на Квентин Тарантино и независниот филм „Ѕверовите на јужните дивини”.
Доколку Даниел Деј-Луис во недела по американско време ја добие наградата за најдобар актер, тоа ќе биде негов трет Оскар. Во оваа категорија е награден во 1989 година за улогата на Кристи Браун во филмот „Мојата лева нога”, и во 2007 година за улогата на Даниел Плејнвејв во филмот „Ќе има крв”. Толкувањето на американскиот претседател Линколн, на Деј-Луис, веќе му ги донесе наградите Златен Глобус и BAFTA, како и наградите на здруженијата на филмските и телевизиските актери и на филмските критичари.
„Линколн”, биографскиот филм за 16-от претседател на САД, Абрахам Лонколн во периодот од Граѓанската војна и укинувањето на ропството во режија на славниот Стивен Спилберг, во трката за Оскарите влегува со најмногу – 12 номинации. Освен во категоријата најдобра главна машка улога, филмот е номиниран и за најдобар филм, споредна машка и споредна женска улога, режија, адаптирано сценарио, фотографија, монтажа, сценографија, костимографија, оригинална музика и звук.
Според бројот на номинациите следат „Живото на Пи” со 11 номинации, „Клетници” и „Во добро и зло” со по осум, „Арго” со седум, а „Љубов” и „Zero Dark Thirty” со по пет.
Освен Даниел Деј-Луис, во трката за наградата за најдобра главна машка ролја, номинирани се и Бредли Купер („Во добро и зло„), Хју Џекмен („Клетници”), Жоакин Феникс („Мастер”) и Дензел Вашингтон („Лет”).
Списокот на кандидатки за Оскар за најдобра главна женска улога ја предводи 86-годишната Емануела Рива за улогата во филмот „Љубов” на австрискиот режисер Микаел Ханеке за остарена брачна двојка соочена со тешката болест на едниот од нив. Рива за оваа улога веќе ја доби наградата на филмските критичари и на BAFTA, а филмот е номиниран за Оскар и во категориите за најдобар филм, најдобар режисер, најдобар филм на странски јазик и за оригинално јазик.
Покрај Рива, за најдобра главна женска улога номинирани се и Џесика Честајн („Zero Dark Thirty”), Џенифер Лоренс *„Во добро и зло”), Наоми Ватс (Невозможно”) и деветгодишната Кванжан Валис („Ѕверовите на јужните дивини”).
За најдобри машки споредни улоги годинава номинирани се Алан Аркин, Роберт Дениро, Филип Сејмор Хофман, Томи Ли Џонс и Кристофер Валц, а на признанието за најдобра женска споредна ролја претендираат Ејми Адамс, Сали Филд, Ен Хатавеј, Хелен Хант и Џеки Вејвер.
За најдобар режисер, покрај Микаел Ханеке за „Љубов” и Стивен Спилберк за „Линколн”, номинирани се и Бен Зејтлин („Ѕверовите на јужните дивини”), Анг Ли („Животот на Пи”) и Дејвид О. Расел („Во добро и зло”).
Покрај францускиот филм !Љубов” во категоријата најдобар странски филм конкурираат уште и норвешкиот „Кон-Тики”, чилеанскиот „Но”, данскиот „En kongelig affaere” и канадскиот „War Witch”.
Годинешната церемонија на доделувањето на наградите ќе ги води Сет Мекферлејн, а меѓу презентерите ќе се појават и Хали Бери, Никол Кидман, Сандра Булок, Роберт Даун Џуниор, Семјуел Л. Џексон, Марк Валберг, Жан Дужарден, Кристофер Плумер и Даниел Редклиф./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.