Филм
‘Осумтемина омразени' новиот вестерн на Тарантино

По големиот успех на својот прв вестерн „Побеснетиот Џанго“ од 2012 година, култниот американски режисер Квентин Тарантино, како и што неодамна најави, останува во овој жанр со филмот „Осумтемина омразени“ во кој еден од главните улоги повторно ќе ја толкува двократниот оскаровец Кристоф Валц.
Откако кон крајот на ланскиот ноември гостувајќи во телевизиското шоу на Џеј Лено Квентин Тарантино откри дека по искуството на снимањето на „Побеснетиот Џанго“, одлучил неговиот следен филм да биде исто така вестерн, американските медиуми нагаѓаа за неговиот следен филмски проект.
„Не можам многу да зборувам за новиот проект, но првпат јавно го откривам жанрот. Станува збор за вестерн. Тоа не е продолжение на Џанго, туку сосема друг вестерн. Толку се забавува работејќи го Џанго, што потоа помислив да направа филм сличен на тоа. Многу ги сакам вестерните и откако конечно научив да ги работам, реков – океј, ајде да снимам уште еден, секога кога конечно знам што работам“, изјави Тарантико кога гостуваше кај Лено во емисијата „The Tonight Show“.
Според пишувањето на американскиот магазин The Hollywood Reporter, новиот филм ќе го носи насловот „The Hateful Eight“, што би требало да претставува уште еден своевиден омаж на Тарантино на славните филмови, односно вестернот „Седумтемина величествени“ (The Magnificent Seven) вестерн од 1960 година во режија на Џон Стерџес, со славните Јул Бринер, Илај Волак, Чарлс Бронсон и Стив Маквин во главните улоги, кој, пак, е заснован на филмот „Седумте самураи“ од 1954 година на славниот култен јапонски режисер Акира Куросава. Во новиот филм на Тарантино, според пишувањето, повторно ќе се појави Кристоф Валц кој двапати доби Оскар за споредна машка улога, и тоа двапати за ролја во филмовите на Тарантино, „Бесмилосни копилиња“ од 2009 година и „Побеснетиот Џанго“ од 2012 година.
Насловот на филмот го потврди и добро информираниот кога станува збор за холивудската филмска индустрија портал Daedline, кој додава дека и дека уште еден можен член на актерската екипа е Брус Дерн, кој исто така се појави и во „Џанго“,, минатата година на филмскиот фестивал во Кан ја доби наградата за најдобра машка улога во филмот „Небраска“.
Тарантино, наводно, планира да почне да го снима филмот летово. Меѓутоа, како и секогаш кога станува збор за неговата контроверзна работа, сака да и надминува лимитите на филмската уметност, иако е можно неговото најново дело да не стигне пред пошироката публика, пишува британскиот дневен весник The Guardian. Весникот потсетува дека тоа на Тарантино не би му било првпат, па потсетува дека и претходно најавуваше многу проекти кои никогаш не беа реализирани, како во случајот на продолжувањето на „Кил Бил“, претходникот на филмовите „Пеколен шунд“ и „Касапски кучиња“, под наслов „The Vega Brothers“, во кој се појавуваат ликови од споменатите филмови кои ги толкуваат Џон Траволта и Мајкл Мадсен, како и уште една историска сага, по „Немилосрдни копилиња“ и веројатно неговиот најуспешен филм „Побеснетиот Џанго“.
„Џанго“ стана голем филмски хит и заработи одлични 425 милиони американски долари ширум светот, добро мина и кај критиката, а на Квентин Тарантино во февруари 2013 година ми го донесе и Оскарот за најдобро оригинално сценарио.
Врзано со овој филм, како што пресметаа статистичарите, е што во „Џанго“ „настрадале“ најмногу луѓе од сите филмови на Тарантино, а во неговите филмови досега „убил“ вкупно 563 ликови. Тарантино насилството во својот прв вестерн го припишува како еден од елементите до овој жанр. „Толку има насилство во светот, трагедиите се случуваат, обвинете ги играчите коишто се виновни за тоа. Ова е вестерн. Олабавете малку“, порача култниот режисер./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.