Филм
‘Осумтемина омразени' новиот вестерн на Тарантино
По големиот успех на својот прв вестерн „Побеснетиот Џанго“ од 2012 година, култниот американски режисер Квентин Тарантино, како и што неодамна најави, останува во овој жанр со филмот „Осумтемина омразени“ во кој еден од главните улоги повторно ќе ја толкува двократниот оскаровец Кристоф Валц.
Откако кон крајот на ланскиот ноември гостувајќи во телевизиското шоу на Џеј Лено Квентин Тарантино откри дека по искуството на снимањето на „Побеснетиот Џанго“, одлучил неговиот следен филм да биде исто така вестерн, американските медиуми нагаѓаа за неговиот следен филмски проект.
„Не можам многу да зборувам за новиот проект, но првпат јавно го откривам жанрот. Станува збор за вестерн. Тоа не е продолжение на Џанго, туку сосема друг вестерн. Толку се забавува работејќи го Џанго, што потоа помислив да направа филм сличен на тоа. Многу ги сакам вестерните и откако конечно научив да ги работам, реков – океј, ајде да снимам уште еден, секога кога конечно знам што работам“, изјави Тарантико кога гостуваше кај Лено во емисијата „The Tonight Show“.
Според пишувањето на американскиот магазин The Hollywood Reporter, новиот филм ќе го носи насловот „The Hateful Eight“, што би требало да претставува уште еден своевиден омаж на Тарантино на славните филмови, односно вестернот „Седумтемина величествени“ (The Magnificent Seven) вестерн од 1960 година во режија на Џон Стерџес, со славните Јул Бринер, Илај Волак, Чарлс Бронсон и Стив Маквин во главните улоги, кој, пак, е заснован на филмот „Седумте самураи“ од 1954 година на славниот култен јапонски режисер Акира Куросава. Во новиот филм на Тарантино, според пишувањето, повторно ќе се појави Кристоф Валц кој двапати доби Оскар за споредна машка улога, и тоа двапати за ролја во филмовите на Тарантино, „Бесмилосни копилиња“ од 2009 година и „Побеснетиот Џанго“ од 2012 година.
Насловот на филмот го потврди и добро информираниот кога станува збор за холивудската филмска индустрија портал Daedline, кој додава дека и дека уште еден можен член на актерската екипа е Брус Дерн, кој исто така се појави и во „Џанго“,, минатата година на филмскиот фестивал во Кан ја доби наградата за најдобра машка улога во филмот „Небраска“.
Тарантино, наводно, планира да почне да го снима филмот летово. Меѓутоа, како и секогаш кога станува збор за неговата контроверзна работа, сака да и надминува лимитите на филмската уметност, иако е можно неговото најново дело да не стигне пред пошироката публика, пишува британскиот дневен весник The Guardian. Весникот потсетува дека тоа на Тарантино не би му било првпат, па потсетува дека и претходно најавуваше многу проекти кои никогаш не беа реализирани, како во случајот на продолжувањето на „Кил Бил“, претходникот на филмовите „Пеколен шунд“ и „Касапски кучиња“, под наслов „The Vega Brothers“, во кој се појавуваат ликови од споменатите филмови кои ги толкуваат Џон Траволта и Мајкл Мадсен, како и уште една историска сага, по „Немилосрдни копилиња“ и веројатно неговиот најуспешен филм „Побеснетиот Џанго“.
„Џанго“ стана голем филмски хит и заработи одлични 425 милиони американски долари ширум светот, добро мина и кај критиката, а на Квентин Тарантино во февруари 2013 година ми го донесе и Оскарот за најдобро оригинално сценарио.
Врзано со овој филм, како што пресметаа статистичарите, е што во „Џанго“ „настрадале“ најмногу луѓе од сите филмови на Тарантино, а во неговите филмови досега „убил“ вкупно 563 ликови. Тарантино насилството во својот прв вестерн го припишува како еден од елементите до овој жанр. „Толку има насилство во светот, трагедиите се случуваат, обвинете ги играчите коишто се виновни за тоа. Ова е вестерн. Олабавете малку“, порача култниот режисер./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето
Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.
Култура
„Бруталистот“ ги воодушеви гледачите и критичарите: „Ремек-дело, ќе размислувате за филмот“
На 82. доделување на наградата Златен глобус, големиот победник беше Бруталистот (The Brutalist).
Филмот освои три награди, вклучувајќи за најдобар филм, најдобар режисер (Брејди Корбет) и најдобар актер во драма (Адриен Броди).
#TheBrutalist director Brady Corbet and star Adrien Brody share a moment during the film’s 12-minute Venice standing ovation. pic.twitter.com/V6Rqd0N3DW
— Variety (@Variety) September 1, 2024
Епската историска драма беше премиерно прикажана на филмскиот фестивал во Венеција, каде што беше проследен со 12-минутни овации. Корбет беше награден со Сребрен лав за најдобар режисер на фестивалот.
Драмата која трае повеќе од три часа го следи архитектот визионер Ласло Тот (Броди) и неговата сопруга Ерзебет (Џонс).
Тот е Унгарец со еврејско потекло кој успеал да го преживее Холокаустот, а по Втората светска војна се преселил во САД со неговата сопруга Ерзебет (Фелисити Џонс). Иако на почетокот страда од сиромаштија, неговиот живот се менува откако ќе запознае богат индустријалец…
Режисерот Корбет претходно изјави дека дебатата за должината на филмот била прилично глупава.
„Овој филм прави сè што ни беше кажано да не правиме. Мислам дека всушност е прилично глупаво да се зборува за должината бидејќи тоа е како да критикувате книга бидејќи има 700 страници наместо 100“, рече режисерот за време на прес-конференција.
„Бруталистот“ моментално има 93% на „Ротен Томатос“ врз основа на 170 критики од критичарите. Има оцена 8,1 на ИМДБ.
„Невозможно е да не се препознае ‘Бруталист’ како ништо друго освен филмски триумф“, напиша критичарот Том Дејвидсон.
„Ремек дело кое ќе ве воодушеви. Ќе размислувате за ова дело”, додал критичарот Даг Џејмисон.
„Бруталист ви дозволува да почувствувате како нечиј живот поминува пред вашите очи“
Филмскиот критичар на Ролинг Стоун, Дејвид Фер, напиша за филмот: „Не е само тоа што веќе не снимаат вакви филмови – се разбира дека не прават. Тоа е што малку луѓе деновиве се мачат да раскажуваат толку опсежни приказни со ова ниво на раскажување приказни кое бара вештина, храброст и енергија“.
Драмата беше позитивно оценета и од критичарот на Варајати, Овен Глајберман, кој напиша: „Јасно е дека Корбет го направи овој филм со намера да има големо значење. Дали тој навистина ќе го постигне тоа е во окото на гледачот. Бруталист ви дозволува да почувствувате како нечиј живот поминува пред вашите очи. Можеби тоа е доволно значење.
Друга позитивна рецензија беше напишана од Бен Крол од TheWrap: „Земено како целина, Бруталист истовремено тагува и ги слави американските амбиции – амбициите на имигрантската класа која бара нов живот без гаранции за успех, како и амбициите на режисерот кој го исполнува платното со животни опсесии“.
Посебни пофалби за својата изведба доби Адриен Броди.
Некои критичари особено го пофалија Адриен Броди, кој веќе импресионираше многумина со неговата изведба во потресната воена драма „Пијанист“ од 2002 година.
„Броди внесува огромна тежина на ликот, но и болка што го нагризува гордото чувство за идентитет, цел и судбина на Ласло. Тоа е монументална изведба; гледањето на овој архитект третиран како ѓубре е едноставно поразително“, напиша критичарот Дејвид Руни од Холивуд рипортер.
Се чини дека филмот не им се допадна само на критичарите. Гледачите веќе напишаа дека „Бруталист“ ќе биде еден од најдобрите филмови на годината.
„Никогаш не сум сакал да гледам филм толку брзо откако го видов трејлерот како што направив со овој. Дефинитивно мора да се види“. „Го видов филмот и верувајте ми, вреди. Дефинитивно најдобриот филм на годината“, се дел од коментарите.
Култура
Ана Василевска во Битола ќе ја промовира книгата „Дискретниот шарм на македонскиот филм“
„Дискретниот шарм на македонскиот филм“ – книгата на македонската филмска критичарка, Ана Василевска, со капучино и пладневна дружба пристигнува во Битола.
Промоцијата на нејзиното дело ќе се одржи денеска во 12 часот во кафулето „Порта џез“, а промотор е критичарот Влатко Галевски.
Книгата којашто е во издание на „Македоника“ е сублимиран приказ на состојбите во нашата кинематографија од осамостојувањето на Македонија до 2021 година, односно опфаќа три децении македонска продукција.
Ана Василевска, родена во Скопје во 1975 година е новинар, филмски теоретичар, критичар. Формалното образование го стекнува на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“, како дипломиран филолог по македонски јазик со општа и компаративна книжевност, а магистерските студии по филмска и телевизиска режија, на Факултетот за аудиовизуелна уметност „ЕСРА“, Скопје.
Со професионално новинарство, насочено кон културата, со посебен фокус кон филмот се занимава од 1998 година. Автор е на стотици објави на рецензии, осврти, интервјуа, анализи и критики поврзани со филмот, пласирани во бројни печатени и електронски медиуми. Била уредник на ревијата за филм на првото електронско списание во Македонија, „Блесок“. Селектор и модератор на ревијалната програма „Мак поинт“ на ИФФК „Браќа Манаки“ во периодот од 2016 до 2019 година. Работела и како лице задолжено за односи со јавноста на бројни филмски проекти во македонска продукција.
Иницирала, организирала и модерирала низа тематски трибини за македонскиот филм. Уметнички координатор е на првата манифестација за преглед на годишната филмска продукција, „Златна рамка“, денови на македонски филм 2019- 2023 година. Медиуми во кои работела: Македонска телевизија, Дневник, Форум, Макфакс, Радио Равел, А1 он, Нова ТВ веб и други. „Дискретниот шарм на македонскиот филм“ е нејзина прва објавена книга.