Филм
Филмот ‘12 години ропство' со најмногу награди од лондонскиот круг на критичарите

Британско-американската историска драма „Дванаесет години ропство“ (12 Years a Slave’ е прогласена за филм на годината според мислењето на ткн Лондонски круг на критичарите, додека главниот актер Чивител Еџиофор на доделувањето на London Critics’ Circle Awards ја доби наградата за актер на годината, а Лупита Нионг’о за најдобра женска споредна улога.
Кругот на филмските критичари од Лондон брои 120 членови, британски филмски критичари, бродкастери и писатели, кои годинава гласаа за повеќе од 200 филмски наслови.
Ова е уште еден голем поттик за филмот на британскиот режисер Стив Мекквин четири седмици пред доделувањето на најважните филмски награди Оскарите, на кое „Дванаесет години ропство“ со девет номинации воопшто се смета за еден од најсериозните кандидати за оска за најдобар филм на годината, додека Мекквин, исто така, се проценува дека има големи шанси да биде најдобар во категоријата режисер на годината.
Примајќи го признанието, Мекквин се осврна на „неверојатниот интерес“ на јавноста за неговиот филм. „Особено се чувствувам почествуван од силната љубов кон овој филм која ја почувствува во својата татковина“, изјави режисерот. Станува збор инаку за адаптација на истоимената автобиографија на Соломон Норатап од 1853 година за грабнувањето на слободен црнец во Вашингтон во 1841 година и негово продавање во росптво во коешто минал дванаесет години работејќи на плантажа,
На Филмскиот фестивал во Торонто, „Дванаесет години ропство“ беше вистинска сензацијата според интересот на публиката, а има и десет номинации во конкуренцијата на британската филмска академија BAFTA, чии награди ќе се доделуваат на 16-ти февруари.
Кејт Бланшет е прогласена за актерка на годината за ролјата во филмот на Вуди Ален „Jasmine French“, додека британска актерка на годината е Џуди Денч за улогата во филмот „Philomena“ која е номинирана во истата категорија и за Оскар.
Режисер на годината според мислењето на лондонските филмски критичари е Мексиканецот Алфонсо Куарон за 3Д филмот „Гравитација“ (Gravuty) со Сандар Булок и Џорџ Клуни во главните улоги кој исто така ја дои наградата и за технолошки достигнувања.
Британски филм на годината стана нискобуџетната драма „Себичен џин“ на режисерката Клио Барнард, а младиот актер Конер Чепмен, кој благодарејќи на оваа улога излезе од анонимноста, е прогласен за најдобар британски млад актер на годината.
Најдобар странски филм на годината е прогласена француската романтична комедија „Синото е најтоплата боја“ на Абделатиф Кешише, документарен филм на годината е данско-британско-норвешката копродукција „Чин на убивање“ на Џошуа Опенхајмер, за најдобро сценарио наградени се браќата Итан и Џоел Коен за „Во главата на Левин Дејвис“, а за најдобра споредна машка улога Баркад Анди во „Капетан Филипс“. Гери Олдмен, пак, го доби специјалното признание Dilys Powell award за извонреден придонес на филмот.
Свеченото доделување на наградите на Лондонскиот круг на критичарите во лондонскиот хотел „May Fair“ во неделата доцна вечерта започна во мачна атмосфера, под впечатокот за смрта на актерот Филип Сејмур Хофман во Њујорк, кој на доделувањето на наградите во 2013 година ја дои наградата за најдобра споредна машка улога за филмот „Мастер“./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.