Филм
Канската Златна палма 2014-та за ‘Зимски сон' на Нури Билге Џејлан
Златната палма на еден од најпрестижните филмски фестивали во светот кој се одржува во Кан на францускиот Азурен брег за 2014 година ја освои турскиот филм „Зимски сон” на режисерот Нури Билге Џејлан, објавија во саботата навечер актерката Ума Турман и режисерот Квентин Тарантино.
Џејлан, чиј тричасовниот филм победи во конкуренција на 18 филмови во официјалната програма, а го истражува голем раскол меѓу турските моќници и сиромашните, забележа дека наградата пристигнала во време кога се прославуваат стоте години од турската кинематографија и ја посвети на „оние коишто изминатите години ги загубиле животите”, и додаде дека мисли на младите од својата земја.
Канскиот Гран при, што се смета условно како втора награда на фестивалот, ја освои филмот „Чудесија” (Le Meraviglie) на Алис Рорвакер, а за најдобар режисер е прогласен Бенет Милер со филмот „Ловец на лисици”(Foxcatcher).
Награда на жирито добија и „Мама” (Mommy) на Ксавиер Долан, филм за самохрана вдовица која се мачи во одгледувањето на синот и „Збогум на јазикот”(Adieu au language) на Жан-Лук Годар.
Русите Андреј Звјагинцев и Олег Мегин ја добија наградата за сценарио за филмот „Левијатан”.
Тимоти Спол е награден за најдобра главна машка улога во филмот „Господинот Тарнер”(Mr. Turner), британска биографска драма за уметникот Џ.М.В Тарнер. Џулиан Мур, пак, е најдобра актерка за сатиричната драма „Ѕвездена мапа”(Maps to the Stars) на Давид Кроненберг.
Малата Златна палма за најдобар краткометражен филм ја доби „Леиди „(Leidi) на колумбискиот режисер Симон Мес Сото.
Наградата Златна камера им е доделена на тројца француски режисери, Мари Амаѓукел, Клер Бурж и Самуел Теис за филмот „Девојки за забава”(Party Girls). Оваа награда вообичаено се доделува на млад режисер за прва долгометражен уметнички филм.
„Изборот беше извонредно разнолик, од класични филмови до радикални и оние кои проговоруваат за иднината на кинематографијата”, изјави членот на жирито, данскиот режисер Николас Виднинг Рефн.
Филмскиот критичар на американскиот магазин The Hollywood Reporter, Стјуард Кемп испрати текстуална порака дека „наградите не изненадија, отидоа на предвидливите места”.
Во долгата историја на Канскиот филмски фестивал, триумфот на „Зимски сон” е само вториот на некој турски филм кој ја освоил Златната палма. Првпат тоа им успеа во 1982 година на Јулмаз Гунеј и Сериф Гурен со филмот „Yol”.
Претседателката на канското жири, режисерката Џејн Кемпион, изјави дека должината на „Зимскиот сон” од три часа и 16 минути ја обесхрабрила, но и дека „филмот има толку прекрасен ритам што би издржала и некој час подолго”.
Иако е сместен во степите на Анадолија, атмосферата на филмот е речиси клаустрофобична, го прикажува богаташот и поранешниот глумец Ајдин, кого го толкува Халук Билгинер, кој со интелигенцијата и позицијата се служи за да ги малтретира своите потстанар, жената и сестрата.
Џејлан во текот на фестивалот постојано новинарите го прашуваа за рударската несреќа во Сома во која загинаа 301 рудар, како и за безредијата во Турција.
„Турција е земја со многу проблеми. Секој ден испливува некоја нова голема работа. За уметникот не недостигаат теми”, изјави за Reuters минатонеделната премиер на неговиот филм во Кан.
Пред две седмици со филмот „Грејс од Монако” (Grace of Monaco) беше отворен 67-от Кански филмски фестивал, но иако обожавателите го поздравија Никол Кидман и другите ѕвезди на црвениот тепих, критичарите останаа воздржани. Филмот инаку не беше во конкуренцијата за награди на фестивалот на кој годинава се појавија ѕвезди како Шерон Сотн, Ума Турман, Џон Траволта, Ева Лонгорија и Наоми Вотс./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето
Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.
Култура
„Бруталистот“ ги воодушеви гледачите и критичарите: „Ремек-дело, ќе размислувате за филмот“
На 82. доделување на наградата Златен глобус, големиот победник беше Бруталистот (The Brutalist).
Филмот освои три награди, вклучувајќи за најдобар филм, најдобар режисер (Брејди Корбет) и најдобар актер во драма (Адриен Броди).
#TheBrutalist director Brady Corbet and star Adrien Brody share a moment during the film’s 12-minute Venice standing ovation. pic.twitter.com/V6Rqd0N3DW
— Variety (@Variety) September 1, 2024
Епската историска драма беше премиерно прикажана на филмскиот фестивал во Венеција, каде што беше проследен со 12-минутни овации. Корбет беше награден со Сребрен лав за најдобар режисер на фестивалот.
Драмата која трае повеќе од три часа го следи архитектот визионер Ласло Тот (Броди) и неговата сопруга Ерзебет (Џонс).
Тот е Унгарец со еврејско потекло кој успеал да го преживее Холокаустот, а по Втората светска војна се преселил во САД со неговата сопруга Ерзебет (Фелисити Џонс). Иако на почетокот страда од сиромаштија, неговиот живот се менува откако ќе запознае богат индустријалец…
Режисерот Корбет претходно изјави дека дебатата за должината на филмот била прилично глупава.
„Овој филм прави сè што ни беше кажано да не правиме. Мислам дека всушност е прилично глупаво да се зборува за должината бидејќи тоа е како да критикувате книга бидејќи има 700 страници наместо 100“, рече режисерот за време на прес-конференција.
„Бруталистот“ моментално има 93% на „Ротен Томатос“ врз основа на 170 критики од критичарите. Има оцена 8,1 на ИМДБ.
„Невозможно е да не се препознае ‘Бруталист’ како ништо друго освен филмски триумф“, напиша критичарот Том Дејвидсон.
„Ремек дело кое ќе ве воодушеви. Ќе размислувате за ова дело”, додал критичарот Даг Џејмисон.
„Бруталист ви дозволува да почувствувате како нечиј живот поминува пред вашите очи“
Филмскиот критичар на Ролинг Стоун, Дејвид Фер, напиша за филмот: „Не е само тоа што веќе не снимаат вакви филмови – се разбира дека не прават. Тоа е што малку луѓе деновиве се мачат да раскажуваат толку опсежни приказни со ова ниво на раскажување приказни кое бара вештина, храброст и енергија“.
Драмата беше позитивно оценета и од критичарот на Варајати, Овен Глајберман, кој напиша: „Јасно е дека Корбет го направи овој филм со намера да има големо значење. Дали тој навистина ќе го постигне тоа е во окото на гледачот. Бруталист ви дозволува да почувствувате како нечиј живот поминува пред вашите очи. Можеби тоа е доволно значење.
Друга позитивна рецензија беше напишана од Бен Крол од TheWrap: „Земено како целина, Бруталист истовремено тагува и ги слави американските амбиции – амбициите на имигрантската класа која бара нов живот без гаранции за успех, како и амбициите на режисерот кој го исполнува платното со животни опсесии“.
Посебни пофалби за својата изведба доби Адриен Броди.
Некои критичари особено го пофалија Адриен Броди, кој веќе импресионираше многумина со неговата изведба во потресната воена драма „Пијанист“ од 2002 година.
„Броди внесува огромна тежина на ликот, но и болка што го нагризува гордото чувство за идентитет, цел и судбина на Ласло. Тоа е монументална изведба; гледањето на овој архитект третиран како ѓубре е едноставно поразително“, напиша критичарот Дејвид Руни од Холивуд рипортер.
Се чини дека филмот не им се допадна само на критичарите. Гледачите веќе напишаа дека „Бруталист“ ќе биде еден од најдобрите филмови на годината.
„Никогаш не сум сакал да гледам филм толку брзо откако го видов трејлерот како што направив со овој. Дефинитивно мора да се види“. „Го видов филмот и верувајте ми, вреди. Дефинитивно најдобриот филм на годината“, се дел од коментарите.
Култура
Ана Василевска во Битола ќе ја промовира книгата „Дискретниот шарм на македонскиот филм“
„Дискретниот шарм на македонскиот филм“ – книгата на македонската филмска критичарка, Ана Василевска, со капучино и пладневна дружба пристигнува во Битола.
Промоцијата на нејзиното дело ќе се одржи денеска во 12 часот во кафулето „Порта џез“, а промотор е критичарот Влатко Галевски.
Книгата којашто е во издание на „Македоника“ е сублимиран приказ на состојбите во нашата кинематографија од осамостојувањето на Македонија до 2021 година, односно опфаќа три децении македонска продукција.
Ана Василевска, родена во Скопје во 1975 година е новинар, филмски теоретичар, критичар. Формалното образование го стекнува на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“, како дипломиран филолог по македонски јазик со општа и компаративна книжевност, а магистерските студии по филмска и телевизиска режија, на Факултетот за аудиовизуелна уметност „ЕСРА“, Скопје.
Со професионално новинарство, насочено кон културата, со посебен фокус кон филмот се занимава од 1998 година. Автор е на стотици објави на рецензии, осврти, интервјуа, анализи и критики поврзани со филмот, пласирани во бројни печатени и електронски медиуми. Била уредник на ревијата за филм на првото електронско списание во Македонија, „Блесок“. Селектор и модератор на ревијалната програма „Мак поинт“ на ИФФК „Браќа Манаки“ во периодот од 2016 до 2019 година. Работела и како лице задолжено за односи со јавноста на бројни филмски проекти во македонска продукција.
Иницирала, организирала и модерирала низа тематски трибини за македонскиот филм. Уметнички координатор е на првата манифестација за преглед на годишната филмска продукција, „Златна рамка“, денови на македонски филм 2019- 2023 година. Медиуми во кои работела: Македонска телевизија, Дневник, Форум, Макфакс, Радио Равел, А1 он, Нова ТВ веб и други. „Дискретниот шарм на македонскиот филм“ е нејзина прва објавена книга.