Филм
Алмодовар снима нова драма во Мадрид

Прославениот шпански филмски режисер, 65-годишниот Педро Алмодовар кој поради операцијата на грбот имаше намера да ја напушти кинематографијата, подготвува нова филмска драма за жените под наслов „Silencio“ (Тишина), чиешто снимање ќе започне во мај во шпанската престолнина Мадрид.
„Мрачната драма говори за женскиот свет, но со помалку барок и со помалку хумор“, најавува Педро Алмодовар, режисер кој во осумдесеттите години од минатиот век ја шокираше конзервативната Шпанија со контроверзните филмови за хомосексуалноста, либералните ставови, човечките трауми и проблематичните општествено неприфатливи односи.
Дејствието на споменатата драма, којашто ќе го заокружи неговиот опус од дваесет филмови, се одвива во периодот од 1980-те до денес, и во неа ќе се појават две познати шпански актерки,кои досега не глумеа во неговите дела. Станува збор за 51-годишната Ема Суарез и 30-годишнара Адриана Угарте, кои ќе го толкуваат ликот на иста жена во сегашноста и во младоста. „Воопшто не ми се допаѓа претераната работа со шминка за да се постигне стареење на личноста и затоа се одлучив за две различни актерки, но исто така и за фантазијата на гледачот“, појаснува Алмодовар.
Публиката низ период од три децении ќе ја запознае сегашноста и минатото на една жена, одбележени со болка, и ќе го следи напуштањето на драгите лица и серијата трансцендентални патувања низ нејзината биографија. „На секое од тие патувања таа напушта некој битен, или нешто важно во својот живот. Но најзначајно е напуштањето на сопствената ќерка адолесцентка, која ја напушта без појаснувања, без позната причина. Некој кој ти претставува сé во животот, одеднаш станува безначаен“, посочува Алмодовар.
Насловот на филмот „Тишина“ се однесува во прв ред на мајката, а потоа и на ќерката. Во првиот дел дејствието се одвива на улиците на Мадрид, а пота се преселува на крајниот север од Шпанија, во покраината Галиција, па скршнува во планината Хуелва, на североистокот, и на крајот се поместува на Пиринеите, во покраината Арагон. Таквиот премин на локациите на развојот на дејствието не е карактеристичен за Алмодовар. „Пејзажите ми служат како метафора и како опис на личностите. Тука оддалеченостите се многу важни“, истакнува режисерот. Патувањата од југ на север не се само физички, туку и емоционални, додава.
„Оваа приказна ја имав во фиоката уште во 2011 година, но ја оставив таму за да процути“, вели уште Алмодовар. Истакнува дека имајќи ја предвид економската криза во неговата татковина, веројатно не е најдобриот момент за снимање филм кој бара работа во различни делови од земјата, но ваквата идеја била „посилна од другите“.
Амодовар една година паузираше од работата на филм поради операцијата на грбот од која сé уште заздравува. Тврди дека чувствувајќи физичка слабост размислувал за напуштање на кинематографијата. „Тоа ми мина низ главата, но бидејќи денес во мода се враќањата, одлучив повторно да работам. Мислев да му се посветам само на пишувањето, да се соживеам со улогата на некој кој пишува за сопственото искуство, како новинарите кои пишуваат за патувањата или, пак, како романописците“, вели славниот режисер.
„Физички не се чувствував способен да снимам филмови. Операцијата ме направи несигурен. Меѓутоа увидов дека другите работи не се дел од мене. Сакал или не тоа да го признам, филмовите ме исполнуваат. Снимањето ме оживува, но истовремено и ме казнува“, појаснува Алмодовар.
Последниот негов филм беше комедијата „Патници љубовници“, снимената во 2013 година. Меѓу неговите најпознати дела се „Високи потпетици“, „Сé за мојата мајка“, „Зборувај со неа“, „Враќање“, „Прекинати прегратки“, Кожата во која живеам“ и „Лошо воспитување“.
„Тишина“ ќе биде продуциран од „El Deseo“, продуцентската куќа којашто режисерот ја основа со брат му Агустин, а ќе учестуват и Естер Гарсија. Филмот треба да биде завршен во 2016 година и се шпекулира дека премиерата ќе ја има на Канскиот филмски фестивал следната година./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.