Филм
Алмодовар снима нова драма во Мадрид
Прославениот шпански филмски режисер, 65-годишниот Педро Алмодовар кој поради операцијата на грбот имаше намера да ја напушти кинематографијата, подготвува нова филмска драма за жените под наслов „Silencio“ (Тишина), чиешто снимање ќе започне во мај во шпанската престолнина Мадрид.
„Мрачната драма говори за женскиот свет, но со помалку барок и со помалку хумор“, најавува Педро Алмодовар, режисер кој во осумдесеттите години од минатиот век ја шокираше конзервативната Шпанија со контроверзните филмови за хомосексуалноста, либералните ставови, човечките трауми и проблематичните општествено неприфатливи односи.
Дејствието на споменатата драма, којашто ќе го заокружи неговиот опус од дваесет филмови, се одвива во периодот од 1980-те до денес, и во неа ќе се појават две познати шпански актерки,кои досега не глумеа во неговите дела. Станува збор за 51-годишната Ема Суарез и 30-годишнара Адриана Угарте, кои ќе го толкуваат ликот на иста жена во сегашноста и во младоста. „Воопшто не ми се допаѓа претераната работа со шминка за да се постигне стареење на личноста и затоа се одлучив за две различни актерки, но исто така и за фантазијата на гледачот“, појаснува Алмодовар.
Публиката низ период од три децении ќе ја запознае сегашноста и минатото на една жена, одбележени со болка, и ќе го следи напуштањето на драгите лица и серијата трансцендентални патувања низ нејзината биографија. „На секое од тие патувања таа напушта некој битен, или нешто важно во својот живот. Но најзначајно е напуштањето на сопствената ќерка адолесцентка, која ја напушта без појаснувања, без позната причина. Некој кој ти претставува сé во животот, одеднаш станува безначаен“, посочува Алмодовар.
Насловот на филмот „Тишина“ се однесува во прв ред на мајката, а потоа и на ќерката. Во првиот дел дејствието се одвива на улиците на Мадрид, а пота се преселува на крајниот север од Шпанија, во покраината Галиција, па скршнува во планината Хуелва, на североистокот, и на крајот се поместува на Пиринеите, во покраината Арагон. Таквиот премин на локациите на развојот на дејствието не е карактеристичен за Алмодовар. „Пејзажите ми служат како метафора и како опис на личностите. Тука оддалеченостите се многу важни“, истакнува режисерот. Патувањата од југ на север не се само физички, туку и емоционални, додава.
„Оваа приказна ја имав во фиоката уште во 2011 година, но ја оставив таму за да процути“, вели уште Алмодовар. Истакнува дека имајќи ја предвид економската криза во неговата татковина, веројатно не е најдобриот момент за снимање филм кој бара работа во различни делови од земјата, но ваквата идеја била „посилна од другите“.
Амодовар една година паузираше од работата на филм поради операцијата на грбот од која сé уште заздравува. Тврди дека чувствувајќи физичка слабост размислувал за напуштање на кинематографијата. „Тоа ми мина низ главата, но бидејќи денес во мода се враќањата, одлучив повторно да работам. Мислев да му се посветам само на пишувањето, да се соживеам со улогата на некој кој пишува за сопственото искуство, како новинарите кои пишуваат за патувањата или, пак, како романописците“, вели славниот режисер.
„Физички не се чувствував способен да снимам филмови. Операцијата ме направи несигурен. Меѓутоа увидов дека другите работи не се дел од мене. Сакал или не тоа да го признам, филмовите ме исполнуваат. Снимањето ме оживува, но истовремено и ме казнува“, појаснува Алмодовар.
Последниот негов филм беше комедијата „Патници љубовници“, снимената во 2013 година. Меѓу неговите најпознати дела се „Високи потпетици“, „Сé за мојата мајка“, „Зборувај со неа“, „Враќање“, „Прекинати прегратки“, Кожата во која живеам“ и „Лошо воспитување“.
„Тишина“ ќе биде продуциран од „El Deseo“, продуцентската куќа којашто режисерот ја основа со брат му Агустин, а ќе учестуват и Естер Гарсија. Филмот треба да биде завршен во 2016 година и се шпекулира дека премиерата ќе ја има на Канскиот филмски фестивал следната година./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето
Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.
Култура
„Бруталистот“ ги воодушеви гледачите и критичарите: „Ремек-дело, ќе размислувате за филмот“
На 82. доделување на наградата Златен глобус, големиот победник беше Бруталистот (The Brutalist).
Филмот освои три награди, вклучувајќи за најдобар филм, најдобар режисер (Брејди Корбет) и најдобар актер во драма (Адриен Броди).
#TheBrutalist director Brady Corbet and star Adrien Brody share a moment during the film’s 12-minute Venice standing ovation. pic.twitter.com/V6Rqd0N3DW
— Variety (@Variety) September 1, 2024
Епската историска драма беше премиерно прикажана на филмскиот фестивал во Венеција, каде што беше проследен со 12-минутни овации. Корбет беше награден со Сребрен лав за најдобар режисер на фестивалот.
Драмата која трае повеќе од три часа го следи архитектот визионер Ласло Тот (Броди) и неговата сопруга Ерзебет (Џонс).
Тот е Унгарец со еврејско потекло кој успеал да го преживее Холокаустот, а по Втората светска војна се преселил во САД со неговата сопруга Ерзебет (Фелисити Џонс). Иако на почетокот страда од сиромаштија, неговиот живот се менува откако ќе запознае богат индустријалец…
Режисерот Корбет претходно изјави дека дебатата за должината на филмот била прилично глупава.
„Овој филм прави сè што ни беше кажано да не правиме. Мислам дека всушност е прилично глупаво да се зборува за должината бидејќи тоа е како да критикувате книга бидејќи има 700 страници наместо 100“, рече режисерот за време на прес-конференција.
„Бруталистот“ моментално има 93% на „Ротен Томатос“ врз основа на 170 критики од критичарите. Има оцена 8,1 на ИМДБ.
„Невозможно е да не се препознае ‘Бруталист’ како ништо друго освен филмски триумф“, напиша критичарот Том Дејвидсон.
„Ремек дело кое ќе ве воодушеви. Ќе размислувате за ова дело”, додал критичарот Даг Џејмисон.
„Бруталист ви дозволува да почувствувате како нечиј живот поминува пред вашите очи“
Филмскиот критичар на Ролинг Стоун, Дејвид Фер, напиша за филмот: „Не е само тоа што веќе не снимаат вакви филмови – се разбира дека не прават. Тоа е што малку луѓе деновиве се мачат да раскажуваат толку опсежни приказни со ова ниво на раскажување приказни кое бара вештина, храброст и енергија“.
Драмата беше позитивно оценета и од критичарот на Варајати, Овен Глајберман, кој напиша: „Јасно е дека Корбет го направи овој филм со намера да има големо значење. Дали тој навистина ќе го постигне тоа е во окото на гледачот. Бруталист ви дозволува да почувствувате како нечиј живот поминува пред вашите очи. Можеби тоа е доволно значење.
Друга позитивна рецензија беше напишана од Бен Крол од TheWrap: „Земено како целина, Бруталист истовремено тагува и ги слави американските амбиции – амбициите на имигрантската класа која бара нов живот без гаранции за успех, како и амбициите на режисерот кој го исполнува платното со животни опсесии“.
Посебни пофалби за својата изведба доби Адриен Броди.
Некои критичари особено го пофалија Адриен Броди, кој веќе импресионираше многумина со неговата изведба во потресната воена драма „Пијанист“ од 2002 година.
„Броди внесува огромна тежина на ликот, но и болка што го нагризува гордото чувство за идентитет, цел и судбина на Ласло. Тоа е монументална изведба; гледањето на овој архитект третиран како ѓубре е едноставно поразително“, напиша критичарот Дејвид Руни од Холивуд рипортер.
Се чини дека филмот не им се допадна само на критичарите. Гледачите веќе напишаа дека „Бруталист“ ќе биде еден од најдобрите филмови на годината.
„Никогаш не сум сакал да гледам филм толку брзо откако го видов трејлерот како што направив со овој. Дефинитивно мора да се види“. „Го видов филмот и верувајте ми, вреди. Дефинитивно најдобриот филм на годината“, се дел од коментарите.
Култура
Ана Василевска во Битола ќе ја промовира книгата „Дискретниот шарм на македонскиот филм“
„Дискретниот шарм на македонскиот филм“ – книгата на македонската филмска критичарка, Ана Василевска, со капучино и пладневна дружба пристигнува во Битола.
Промоцијата на нејзиното дело ќе се одржи денеска во 12 часот во кафулето „Порта џез“, а промотор е критичарот Влатко Галевски.
Книгата којашто е во издание на „Македоника“ е сублимиран приказ на состојбите во нашата кинематографија од осамостојувањето на Македонија до 2021 година, односно опфаќа три децении македонска продукција.
Ана Василевска, родена во Скопје во 1975 година е новинар, филмски теоретичар, критичар. Формалното образование го стекнува на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“, како дипломиран филолог по македонски јазик со општа и компаративна книжевност, а магистерските студии по филмска и телевизиска режија, на Факултетот за аудиовизуелна уметност „ЕСРА“, Скопје.
Со професионално новинарство, насочено кон културата, со посебен фокус кон филмот се занимава од 1998 година. Автор е на стотици објави на рецензии, осврти, интервјуа, анализи и критики поврзани со филмот, пласирани во бројни печатени и електронски медиуми. Била уредник на ревијата за филм на првото електронско списание во Македонија, „Блесок“. Селектор и модератор на ревијалната програма „Мак поинт“ на ИФФК „Браќа Манаки“ во периодот од 2016 до 2019 година. Работела и како лице задолжено за односи со јавноста на бројни филмски проекти во македонска продукција.
Иницирала, организирала и модерирала низа тематски трибини за македонскиот филм. Уметнички координатор е на првата манифестација за преглед на годишната филмска продукција, „Златна рамка“, денови на македонски филм 2019- 2023 година. Медиуми во кои работела: Македонска телевизија, Дневник, Форум, Макфакс, Радио Равел, А1 он, Нова ТВ веб и други. „Дискретниот шарм на македонскиот филм“ е нејзина прва објавена книга.