Филм
Џенифер Лоренс во улогата на љубовницата на Фидел Кастро

Добитничката на годишната награда Златен глобус за најдобра женска улога во филмот „Џој“, инспириран од животот на славната деловна жена Џој Мангано, актерката Џенифер Лоренс, повторно ќе толкува вистински женски лик, Илона Марита Лоренц, љубовницата на Фидел Кастро вмешана во обидот за атентат на кубанскиот челник организиран од американската Централна разузнавачка агенција (CIA).
Џенифер Лоренс, којашто минатата седмица по четврти пат беше номинирана за Оскар, ќе биде една од продуцентите на романтичната шпионска држава на „Sony“ на којашто ќе соработува со Мет Толмач, Скот Медник и Андре Рулео.
Како што пишува Hollywood Reporter, Лоренс е во моментов актерка која сите ја бараат во нивната екипа. Беше номинирана за Оскари за филмовите „Американски измамници“ и „Зимска коска“, а Оскарот го освои за најдобра главна женска улога во филмот „Во добро и зло“, во продукција на студијата „Sony“.
Филмот „Марита“, е приказна за Илона Марита Лоренц, по потекло Германка родена во Бремен, којашто за време на Втората светска војна заедно со мајка ѝ Американка , актерка и танчарка, се одведени во концентрациониот логор Берген-Белсен.
Во февруари 1959 година, набрзо по револуцијата, на 19-годишна возраст со татко ѝ кој е капетан на брод, пристигнува во кубанската престолнина Хавана каде што ја забележува Фидел Кастро со кого живеела неколку месеци, забременила но абортирала во шестиот месец од бременоста. Подоцна тврдела дека била принудена на тоа, но соработници на Кастро тврдат дека таа не сакала да има дете.
По избувнувањето на револуцијата и прекинувањето на врската, ја напушта Куба и им се приклучува на активистите против Кастро во САД, и станува агентка на CIA, чија мисија е да го убие кубанскиот претседател. Во 1960 година се враќа на Куба за да го изведе атентатот. Добила отровни апчиња кои требало да ги стави во храната на Кастро, што не го сторила но му го открила заговорот против него, тврдејќи дека уште го сака. Последен пат престојувала на Куба во посета на Кастро во 1981 година.
Лоренц имала богат и интересен живот. Наводно имала афера и со венецуелскиот диктатор Маркос Перез Хименез, а се тврди дека била вмешана и во убиството на американскиот претседател Џ.Ф Кенеди. Во 1977 година во разговор за весникот The New York Daily News вели дека се сретнала со атентаторот Ли Освалд есента 1963 година во безбедна куќа во Мала Хавана во Мајами, патувала со група вооружени луѓе во Далас но е вратила во Мајами пред убиството, а во 1970-те ги шпионирала дипломатите за федералното биро за истраги (FBI).
Лоренц има објавено две автобиографии, првата под наслов „Марита од 1993-та и втората под наслов „Драги Фидел“ од 2001 година. Живее во сојузната држава Мериленд./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.