Филм
Џесика Частејн и Винсен Линдон го отворија 69-от филмски фестивал во Кан

„Да живее филмот, да живее Кан, да живеат жените“, извикнаа францускиот актер Винсен Линдон и неговата американска колешка Џесика Частејн отворајќи го во средата вечерта 69-то издание на филмскиот фестивал во Кан, кој според програмата и учесниците е најголемиот собир во филмскиот свет, а годинава се одржува под силно полициско обезбедување.
„Да живее филмот, да живее Кан, да живеат жените“, извикнаа францускиот актер Винсен Линдон и неговата американска колешка Џесика Частејн отворајќи го во средата вечерта 69-то издание на филмскиот фестивал во Кан, кој според програмата и учесниците е најголемиот собир во филмскиот свет, а годинава се одржува под силно полициско обезбедување.
Пред отворањето на фестивалот бројни ѕвезди продефилираа на црвениот тепих, меѓу кои Сузан Сарандон, Џулијан Мур, Ева Лонгорија и Викторија Бекам, а на славното шеталиште Кроазет се очекуваат и други ѕвезди како Адам Драјвер, Кристен Стјуарт, Винсен Касел, Марион Котијар, Жулиет Бинош, Рајан Голсин, Изабел Ипе, Шарлиз Терон…
Винсен Линдон, кој минатата година беше прогласен за најдобар актер во Кан и Џесика Частејн, актерка во „The Tree od Life“ во ист глас го прогласија фестивалот за отворен. Отворањето мина со срастен филмски бакнеж, симбол на она што се случува само на филмското платно, меѓу водителот, францускиот актер Лорен Лафит и дивата Катрин Денев.
Фестивалот во Кан беше отворен со премиерната проекција на најновиот филм, 49-ти во опусот на култниот американски режисер кој последната деценија твори во Европа, Вуди Ален, под наслов „Cafe Society“, кој беше прикажан надвор од конкуренцијата. Следните денови ќе бидат прикажани вкупно 84 филмови, од кои 21 ќе се натпреваруваат на најпрестижното признание Златната палма на Кан.
Церемонијата на отворањето на фестивалот заврши со оддавање почест на неодамна починатата американска поп ѕвезда Принс. Пејачот Матје Шедид ја отпеа акустичната верзија на „Purple Rain“.
Во конкуренцијата за Златната палма, за која ќе одлучува жирито со коешто претседава австралискиот режисер, сценарист и продуцент Џорџ Милер, ќе бидат прикажани 21 филм, меѓу кои и најновите дела на Педро Алдомовар, браќата Дарден, Ксавиед доланб, Џим Џармуш, Пол Верховен, Ашгар Ферхади, Кен Лоах, Џоди Фостер, Џеф Николс и „Sieranevada“ на романскиот режисер Кристи Пуиу кој ќе биде премиерно прикажан во четвртот, а во кој Македонија учествува со малцински копродукциски удел преку е Лабина Митевска од продуцентската куќа „Сестри и Брат Митевски“.
Алдомовар ќе се престави со филмот „Juliet“, Џармуш со „Paterson“, а Шон Пен со „The Last Face“. Во конкуренцијата уште се и „Personal Shopper“ на Французинот Франсез Оливие Асејаз, „Juste la fin du monde“ (Само крајот на светот) на канадскиот режисер Ксавиер Долан, „La Fille inconnue“ (Непознато девојче) на белгиските режисери Лук и Жан Дарден и филмот „I, Daniel Blake“ на Британецот Кен Лоах.
Филмот на Стивен Спилберг „BFG“, адаптација на книгата на британскиот писател Роалд Дал – „Big Friendly Giant“, ќе биде прикажан надвор од конкуренцијата, како и филмот на Џоди Фостер „Money Monster“ во кој глумат Џулија Робертс и Џорџ Клуни.
Актерите Кирстен Данст и Доналд Сатерленд, како и унгарскиот режисер Ласло Немеш како последни му се придружија на жирито коешто ќе одлучува за наградите, кое под претседавањето на австралискиот режисер, сценарист и продуцент Џорџ Милер, чиј филм „Побеснетиот Макс: Див пат“ со проекција вон конкуренцијата минатиот мај го започна својот фантастичен поход по кино салите низ светот, ќе ги оценуваат 21-от филм во официјалната конкуренција. Во жирито се уште и данскиот актер Мадс Микелсен, француската актерка и пејачка Ванеса Паради, францускиот режисер Арно Деспешен, италијанската актерка и режисерка Валериа Голино и иранскиот продуцент Катајун Шахаби./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.