Филм
Филмот ’Nobody Wants the Night’ ќе го отвори Берлинскиот филмски фестивал

Светската премиер на филмот „Nobody Wants the Night’ на шпанската режисерка Изабел Којшет во кој настапува Жулиет Бинош, ќе го отвори на 5-ти февруари 65-го издание на Берлинскиот филмски фестивал, еден од најпрестижните филмски фестивали на кој ќе бидат прикажани околу 400 проекции, а целосната програма на 27-ми јануари ќе ја објави претседателот на годинешното жири, американскиот режисер Дарен Аронофски.
Филмот „Nobody Wants the Night“ е историска драма за храбрите жени и амбициозните мажи чиешто дејствие се одвива на Гренланд на почетокот од XX век. Во филмот кој ќе биде еден од 23-те кои ќе се натпреваруваат за главната награда Златна мечка, покрај Жулиет Бинош, играат и Ринко Кукучи и Габриел Бирн.
„Одушевен сум што овогодишното Берлинале ќе го отвори ’Nobody Wants the Night’. Којшет направи импресивен портрет на две жени кои се соочуваат со екстремни услови“, се вели во изјавата на директорот на Берлинскиот филмски фестивал, Дитер Кослик, објавена на интернет страницата на манифестацијата.
Станува збор за седми филм на режисерката Којшет кој ќе се прикажува на Берлинскиот филмски фестивал, на кој пред шест години беше во жирито, и трето нејзино остварување кое е ставено во официјалната конкуренција за Златните и Сребрените мечки, по филмовите „Опсесија“ и „Мојот живот без мене“.
И Бинош е редовна на Берлиналето со филмовите „Чоколада“ и „Љубовниците од Понт-Неф“, додека во 1997 година ја освои Сребрената мечка за улогата во „Англискиот пациент“.
Светска премиера во Берлин ќе има и новиот филм „Taxi“ на иранскиот режисер Џафар Панахи, кој е добитник на повеќе престижни меѓународни признанија, вклучително и на Златниот лав од Венеција за филмот „Круг“ од 2000 година и Сребрена мечка на Берлиналето за „Офсајд“ од 2006 година. Панахи во 2010 година беше осуден во татковината за антивладини активности, откако започна да снима филм за немирите кои го зафатија Иран по реизборот на поранешниот претседател Махмуд Ахмадинеџад. Панахи беше ставен тогаш во домашен притвор, и му беше забрането да снима филмови, да пишува сценарија и да ја напушта земјата во следните 20 години, но сепак тој продолжи да снима.
Во конкуренција за наградите, исто така, ќе биде и филмот на познатиот германски режисер Вернер Херцог „Queen of the Desert“ во кој се обработува темата на односот меѓу славниот Лоренс од Арабија и Гертруда Бел. Главните ролји во ова остварување ги толкуваат Никол Кидман, Роберт Патисон, Џејмс Франко и Демиен Луис.
Францускиот режисер Беноа Жако во Берлин ќе го претстави својот нов филм „Journal d`une femme de chamber“ со атрактивната Леа Сејду во главната ролја. Во натпреварувачката конкуренција ќе бидат прикажани и полскиот филм „Body“ на Малгожата Шумовска, филмот на виетнамскиот режисер Фенг Данг Ди „Big Father, Small Father and Other Stories“, „Victoria“ на германскиот режисер и актер Себастијан Шипер и „Gone with the Bullets“ на кинескиот режисер Џијанг Вен.
Претходно беше објавено дека на годинешното Берлинале коешто ќе се одржува од 5-ти до 15-ти февруари и со кој традиционално се отвора филмската сезона, овојпат во 2015 година, во конкуренција ќе бидат и филмовите „45 years” на Ендрју Хејг, „Dreaming“ на Андреас Дресен, „Knight of Cups’ на Теренс Малик, „Под електричните облаци“ на Алексеј Герман помладиот и „Ејзенштајн во Гуанахуато“ Питер Гринавеј.
Очекуваната драма „Педесет нијанси на сивата“, во кој настапуваат Џејми Дорнан и Дакота Џонсон, ќе биде прикажан надвор од конкуренција.
Берлинскиот е еден од најстарите филмски фестивали на светот и се гордее со својата традиција да прикажува политички релевантни филмови, меѓутоа последните години неговите организатори се критикувани дека го свртуваат кон Холивуд и гламурот на црвените теписи. Додека изминатите години некои од филмовите избрани за отворање на фестивалот беа комерцијални и уметнички фијаска, со комедијата „Hotel Grand Budapest’ минатата 2014 година тоа не беше случај. Филмот, имено, ја освои големата награда на жирото на Берлиналето и потоа беше номиниран во 11 категории за престижните британски награди BAFTA.
Мината година фестивалот го следеа околу 3.700 новинари од 81 земја, околу 8.400 филмски професионалци учествуваа на Европскиот филмски саем, додека филмските проекции ги проследија околу 490.000 гледачи./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.