Филм
Холивуд се подготвува за Златните глобуси, „Birdman“ фаворит

Ситуацијата во Холивуд е напната пред доделувањето на престижните филмски награди – Златен глобус, а како еден од можните фаворити се споменува филмот „Birdman“ кој доби најмногу номинации.
Комедијата „Birdman“ на мексиканскиот режисер Алехандро Инарито за поранешниот актер во филмовите за супер хероите кој сака да се прослави и во театарот, доби седум номинации за наградите кои ги доделува Здружението на странските новинари акредитирани во Холивуд – HFPA.
Филмот, речиси целиот снимен во еден театар на Бродвеј, е номиниран во категориите за најдобра комедија, а Мајкл Китон е номиниран за најдобра машка улога, Ема Стоун и Едвард Нортон се номинирани за Златни глобуси во категориите за најдобрите женска и машка споредна улога, а филмот е номиниран и за најдобра режија, најдобро филмско сценарио и за најдобра музика.
Сепак, филмските критичари не се толку сигурни во прогнозите како минатата година, кога филмот „Дванаесет години ропство“ беше во голема предност пред конкурентите.
На „Birdman“ во категоријата најдобри филмски категории му конкурираат „Grand Budapest Hotel“ на Вес Аднерсон, „Во шумата“, „Прајд“ и „Сент Винсент“.
Во категоријата филмска драма се натпреваруваат „Boyhood“ на Ричард Линклејтер, оригинален филм кој ги следи дванаесетте години од растење на едно момче, „Игра на имитирање“, филм за британскиот математичар Ален Тјуринг, кои имаат по пет номинации. Меѓутоа, во оваа категорија како притаени фаворити се споменуваат и „Селма“, „Теоријата на сето“ и „Фокскачер: Приказната којашто го шокираше светот“.
„Birdman“ веќе доби најголем број номинации за наградата на Здружението на актерите, а се наоѓа и меѓу најдобрите долгометражни филмови според изборот на американските продуценти и веќе ја освои наградата за најдобар независен филм.
Во конкуренцијата на актери во драмските филмови номинирани се комичарот Стив Карел, кој направи целосен пресврт во кариерата прифаќајќи ја улогата на милијардерот Џон ДуПон во филмот „Фокскачер…“ и Бенедикт Камбербач кој во филмот „Игра на имитирање“ го толкува ликот на Тјуринг.
Филмот „The Imitation Game“ во режија на Мортен Тилдам е историска драма за британскиот математичар, логичар, криптограф и криптоаналитичар Алан Тјуринг, главната личност во дешифрирањето на „Енигма“, криптографскиот апарат за кодирање на нацистичка Германија во Втората светска војна. Тјуринг го измислил уредот кој ги разбил кодовите на „Енигма“, што на сојузниците им дал на клучна предност на неколку стратешки боишта. Тјуринг се смета за втемелувач на модерното компјутерство, но неговите придонеси подоцна се засенети со пресудата 1952 година поради неморал, во времето кога хомосексуалноста во Велика Британија била сметана за неморал. Бил хемиски кастриран, поради што во 1954 година извршил самоубиство.
Во истата конкуренција се номинирани и Џејк Гиленхал за улогата на социопат кој станува телевизиски репортер во филмот „Ноќни хроники“ Дејвид Ојелово за улогата на легендарниот црнечки активист Мартин Лутер Кинг во филмот „Селма“ и Еди Редмејн за улогата на славниот физичар Стивен Хоукинг во филмот „Теоријата на сето“.
Покрај Мајкл Китон, на Златен глобус за најдобар актер во комедија може да се надеваат и Ралф Фиенс за „Grand Budapest Hotel“, Били Мареј за „Сент Винсент“, Жоакин Феникс за „Скриен недостаток“ и Кристоф Валц за „Големи очи“.
Во женската конкуренција се издвојуваат Џулиен Мур со две номинации – за главна ролја во комедијата „Билет до ѕвездите“ и во драмата „Стил Алис“ за улога на жена заболена од Алцхајмерова болест.
Покрај Мур, во категоријата на најдобрите драмски актерки номинирани се и Џенифер Анистон во „Колач“, Фелисити Џонс која ја толкува сопругата на Хоукинг во филмот „Теоријата на сето“, Розамунд Пике во „Исчезната“ и Риз Витерспун во „Вајлд“, додека за титулата најдобра комичарка се натпреваруваат Ејми Адамс со ролјата во „Големи очи“, Емили Блант во „Во шумата“, Хелен Мирен со „Индиски зачин на француски начин“ и Кувенжан Валис во „Ени“.
Во конкуренцијата за Златен глобус за странски филм номинирани се шведскиот филм „Турист“, израелскиот „Гет“, полско-данската копродукција „Ида“, рускиот „Левијатан“ и естонскиот „Мандариндид“.
Наградата Златен глобус е втемелена во 1943 година, а со текот на годините стана една од најценетите холивудски филмски награди којашто значително придонесува за промоција на некој филм, особено благодарејќи на доделувањето на признанијата што се пренесува ширум светот, годинава правата ги има NBC, и која е „многу позабавна од доделувањето на Оскарите која како да застана во педесеттите години од минатиот век“, оцени професорот на популарна култура од Универзитетот Сиракјуз, Роберт Томпсон./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.