Филм
Холивуд се подготвува за Златните глобуси, „Birdman“ фаворит
Ситуацијата во Холивуд е напната пред доделувањето на престижните филмски награди – Златен глобус, а како еден од можните фаворити се споменува филмот „Birdman“ кој доби најмногу номинации.
Комедијата „Birdman“ на мексиканскиот режисер Алехандро Инарито за поранешниот актер во филмовите за супер хероите кој сака да се прослави и во театарот, доби седум номинации за наградите кои ги доделува Здружението на странските новинари акредитирани во Холивуд – HFPA.
Филмот, речиси целиот снимен во еден театар на Бродвеј, е номиниран во категориите за најдобра комедија, а Мајкл Китон е номиниран за најдобра машка улога, Ема Стоун и Едвард Нортон се номинирани за Златни глобуси во категориите за најдобрите женска и машка споредна улога, а филмот е номиниран и за најдобра режија, најдобро филмско сценарио и за најдобра музика.
Сепак, филмските критичари не се толку сигурни во прогнозите како минатата година, кога филмот „Дванаесет години ропство“ беше во голема предност пред конкурентите.
На „Birdman“ во категоријата најдобри филмски категории му конкурираат „Grand Budapest Hotel“ на Вес Аднерсон, „Во шумата“, „Прајд“ и „Сент Винсент“.
Во категоријата филмска драма се натпреваруваат „Boyhood“ на Ричард Линклејтер, оригинален филм кој ги следи дванаесетте години од растење на едно момче, „Игра на имитирање“, филм за британскиот математичар Ален Тјуринг, кои имаат по пет номинации. Меѓутоа, во оваа категорија како притаени фаворити се споменуваат и „Селма“, „Теоријата на сето“ и „Фокскачер: Приказната којашто го шокираше светот“.
„Birdman“ веќе доби најголем број номинации за наградата на Здружението на актерите, а се наоѓа и меѓу најдобрите долгометражни филмови според изборот на американските продуценти и веќе ја освои наградата за најдобар независен филм.
Во конкуренцијата на актери во драмските филмови номинирани се комичарот Стив Карел, кој направи целосен пресврт во кариерата прифаќајќи ја улогата на милијардерот Џон ДуПон во филмот „Фокскачер…“ и Бенедикт Камбербач кој во филмот „Игра на имитирање“ го толкува ликот на Тјуринг.
Филмот „The Imitation Game“ во режија на Мортен Тилдам е историска драма за британскиот математичар, логичар, криптограф и криптоаналитичар Алан Тјуринг, главната личност во дешифрирањето на „Енигма“, криптографскиот апарат за кодирање на нацистичка Германија во Втората светска војна. Тјуринг го измислил уредот кој ги разбил кодовите на „Енигма“, што на сојузниците им дал на клучна предност на неколку стратешки боишта. Тјуринг се смета за втемелувач на модерното компјутерство, но неговите придонеси подоцна се засенети со пресудата 1952 година поради неморал, во времето кога хомосексуалноста во Велика Британија била сметана за неморал. Бил хемиски кастриран, поради што во 1954 година извршил самоубиство.
Во истата конкуренција се номинирани и Џејк Гиленхал за улогата на социопат кој станува телевизиски репортер во филмот „Ноќни хроники“ Дејвид Ојелово за улогата на легендарниот црнечки активист Мартин Лутер Кинг во филмот „Селма“ и Еди Редмејн за улогата на славниот физичар Стивен Хоукинг во филмот „Теоријата на сето“.
Покрај Мајкл Китон, на Златен глобус за најдобар актер во комедија може да се надеваат и Ралф Фиенс за „Grand Budapest Hotel“, Били Мареј за „Сент Винсент“, Жоакин Феникс за „Скриен недостаток“ и Кристоф Валц за „Големи очи“.
Во женската конкуренција се издвојуваат Џулиен Мур со две номинации – за главна ролја во комедијата „Билет до ѕвездите“ и во драмата „Стил Алис“ за улога на жена заболена од Алцхајмерова болест.
Покрај Мур, во категоријата на најдобрите драмски актерки номинирани се и Џенифер Анистон во „Колач“, Фелисити Џонс која ја толкува сопругата на Хоукинг во филмот „Теоријата на сето“, Розамунд Пике во „Исчезната“ и Риз Витерспун во „Вајлд“, додека за титулата најдобра комичарка се натпреваруваат Ејми Адамс со ролјата во „Големи очи“, Емили Блант во „Во шумата“, Хелен Мирен со „Индиски зачин на француски начин“ и Кувенжан Валис во „Ени“.
Во конкуренцијата за Златен глобус за странски филм номинирани се шведскиот филм „Турист“, израелскиот „Гет“, полско-данската копродукција „Ида“, рускиот „Левијатан“ и естонскиот „Мандариндид“.
Наградата Златен глобус е втемелена во 1943 година, а со текот на годините стана една од најценетите холивудски филмски награди којашто значително придонесува за промоција на некој филм, особено благодарејќи на доделувањето на признанијата што се пренесува ширум светот, годинава правата ги има NBC, и која е „многу позабавна од доделувањето на Оскарите која како да застана во педесеттите години од минатиот век“, оцени професорот на популарна култура од Универзитетот Сиракјуз, Роберт Томпсон./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето
Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.
Култура
„Бруталистот“ ги воодушеви гледачите и критичарите: „Ремек-дело, ќе размислувате за филмот“
На 82. доделување на наградата Златен глобус, големиот победник беше Бруталистот (The Brutalist).
Филмот освои три награди, вклучувајќи за најдобар филм, најдобар режисер (Брејди Корбет) и најдобар актер во драма (Адриен Броди).
#TheBrutalist director Brady Corbet and star Adrien Brody share a moment during the film’s 12-minute Venice standing ovation. pic.twitter.com/V6Rqd0N3DW
— Variety (@Variety) September 1, 2024
Епската историска драма беше премиерно прикажана на филмскиот фестивал во Венеција, каде што беше проследен со 12-минутни овации. Корбет беше награден со Сребрен лав за најдобар режисер на фестивалот.
Драмата која трае повеќе од три часа го следи архитектот визионер Ласло Тот (Броди) и неговата сопруга Ерзебет (Џонс).
Тот е Унгарец со еврејско потекло кој успеал да го преживее Холокаустот, а по Втората светска војна се преселил во САД со неговата сопруга Ерзебет (Фелисити Џонс). Иако на почетокот страда од сиромаштија, неговиот живот се менува откако ќе запознае богат индустријалец…
Режисерот Корбет претходно изјави дека дебатата за должината на филмот била прилично глупава.
„Овој филм прави сè што ни беше кажано да не правиме. Мислам дека всушност е прилично глупаво да се зборува за должината бидејќи тоа е како да критикувате книга бидејќи има 700 страници наместо 100“, рече режисерот за време на прес-конференција.
„Бруталистот“ моментално има 93% на „Ротен Томатос“ врз основа на 170 критики од критичарите. Има оцена 8,1 на ИМДБ.
„Невозможно е да не се препознае ‘Бруталист’ како ништо друго освен филмски триумф“, напиша критичарот Том Дејвидсон.
„Ремек дело кое ќе ве воодушеви. Ќе размислувате за ова дело”, додал критичарот Даг Џејмисон.
„Бруталист ви дозволува да почувствувате како нечиј живот поминува пред вашите очи“
Филмскиот критичар на Ролинг Стоун, Дејвид Фер, напиша за филмот: „Не е само тоа што веќе не снимаат вакви филмови – се разбира дека не прават. Тоа е што малку луѓе деновиве се мачат да раскажуваат толку опсежни приказни со ова ниво на раскажување приказни кое бара вештина, храброст и енергија“.
Драмата беше позитивно оценета и од критичарот на Варајати, Овен Глајберман, кој напиша: „Јасно е дека Корбет го направи овој филм со намера да има големо значење. Дали тој навистина ќе го постигне тоа е во окото на гледачот. Бруталист ви дозволува да почувствувате како нечиј живот поминува пред вашите очи. Можеби тоа е доволно значење.
Друга позитивна рецензија беше напишана од Бен Крол од TheWrap: „Земено како целина, Бруталист истовремено тагува и ги слави американските амбиции – амбициите на имигрантската класа која бара нов живот без гаранции за успех, како и амбициите на режисерот кој го исполнува платното со животни опсесии“.
Посебни пофалби за својата изведба доби Адриен Броди.
Некои критичари особено го пофалија Адриен Броди, кој веќе импресионираше многумина со неговата изведба во потресната воена драма „Пијанист“ од 2002 година.
„Броди внесува огромна тежина на ликот, но и болка што го нагризува гордото чувство за идентитет, цел и судбина на Ласло. Тоа е монументална изведба; гледањето на овој архитект третиран како ѓубре е едноставно поразително“, напиша критичарот Дејвид Руни од Холивуд рипортер.
Се чини дека филмот не им се допадна само на критичарите. Гледачите веќе напишаа дека „Бруталист“ ќе биде еден од најдобрите филмови на годината.
„Никогаш не сум сакал да гледам филм толку брзо откако го видов трејлерот како што направив со овој. Дефинитивно мора да се види“. „Го видов филмот и верувајте ми, вреди. Дефинитивно најдобриот филм на годината“, се дел од коментарите.
Култура
Ана Василевска во Битола ќе ја промовира книгата „Дискретниот шарм на македонскиот филм“
„Дискретниот шарм на македонскиот филм“ – книгата на македонската филмска критичарка, Ана Василевска, со капучино и пладневна дружба пристигнува во Битола.
Промоцијата на нејзиното дело ќе се одржи денеска во 12 часот во кафулето „Порта џез“, а промотор е критичарот Влатко Галевски.
Книгата којашто е во издание на „Македоника“ е сублимиран приказ на состојбите во нашата кинематографија од осамостојувањето на Македонија до 2021 година, односно опфаќа три децении македонска продукција.
Ана Василевска, родена во Скопје во 1975 година е новинар, филмски теоретичар, критичар. Формалното образование го стекнува на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“, како дипломиран филолог по македонски јазик со општа и компаративна книжевност, а магистерските студии по филмска и телевизиска режија, на Факултетот за аудиовизуелна уметност „ЕСРА“, Скопје.
Со професионално новинарство, насочено кон културата, со посебен фокус кон филмот се занимава од 1998 година. Автор е на стотици објави на рецензии, осврти, интервјуа, анализи и критики поврзани со филмот, пласирани во бројни печатени и електронски медиуми. Била уредник на ревијата за филм на првото електронско списание во Македонија, „Блесок“. Селектор и модератор на ревијалната програма „Мак поинт“ на ИФФК „Браќа Манаки“ во периодот од 2016 до 2019 година. Работела и како лице задолжено за односи со јавноста на бројни филмски проекти во македонска продукција.
Иницирала, организирала и модерирала низа тематски трибини за македонскиот филм. Уметнички координатор е на првата манифестација за преглед на годишната филмска продукција, „Златна рамка“, денови на македонски филм 2019- 2023 година. Медиуми во кои работела: Македонска телевизија, Дневник, Форум, Макфакс, Радио Равел, А1 он, Нова ТВ веб и други. „Дискретниот шарм на македонскиот филм“ е нејзина прва објавена книга.