Филм
Комедијата за паднатата спортистка го отвори годинешниот Санденс
Со комедијата „The Bronze“ на режисерот Брајан Бакли, за некогашната американска национална миленичка, гимнастичарката со освен бронзен медал која не може да се помири со фактот дека изминале нејзините пет минути слава, во четвртокот беше отворен во Парк Сити, во американската сојузна држава Јута, годинешното издание на Фестивалот на независен филм Санденс, на кој до 1-ви февруари ќе бидат прикажани околу двесте филмови.
Годинава на Санденс (Sundance) ќе може да се видат 123 долгометражни филмови од речиси 30 земји, од кои 106 ќе бидат премиерно прикажани. До селекторите пристигнале 12.166 филмови, од кои четири илјади долгометражни и повеќе од осум илјади краткометражни, според официјалната интернет страница на фестивалот.
„Работата на независните уметници неминовно ја одразува состојбата на нашата култура и времето во коешто живееме. Овие приказни се често неочекувани, проблематични, непочитувани, но во нив има сила која може да ја допре и инспирира публиката“, рече пред отворањето претседателот на фестивалот, славниот Роберт Редфорд.
Санденс традиционално во последната седмица од јануари ги донесува некои од најдобрите филмски остварувања во играната, документарната или краткометражната конкуренција ги претставува рафинирано селектираните филмови од целиот свет, открива нови имиња на филмот.
Секоја година од ова мало скијачко места, кое во овој период од годината станува светска престолнина на независната продукција, филмовите тргнуваат во своите погоди по светските фестивали. Така, минатата година се случи со „Растење“ на Ричард Лилкатер и „Ритамот на лудилото“ на Демиен Шазел, кои годинава се во трката за Оскарите во неколку категории, откако веќе станаа добитници на Златните глобуси.
Фестивалот годинава ќе го одбележи селекцијата на врвни филмски остварувања и враќањето на екранот на неговиот славен основач, сега 78-годишниот Роберт Редфорд, Актерот ќе се појави во филмот на Кен Квапис „A Walk in the Woods“, екранизација на книгата на американскиот патеписец Били Брисон, во кој играат уште Бик Нолти и Ема Томпсон.
Меѓу особено интересните филмови годинава се истакнуваат „Going Clear“, документарниот приказ за сајантологијата на оскаровецот Алекс Гибни, кој е адаптација на текста на Лоресн Рајт, добитник на престижната американска награда Пулицер. Филмот прикажува осум поранешни сајантолози кои говорат за тоа како нивната црква ги врбува верниците и на што е се’ подготвена во името на таа религија.
Во филмот „Last Days in the Desert“, Ивен Мекгрегор го отелотворува Исус кој четириесет дена пости и се моли во пустината, базирајќи се на драматичен текст, а еден од филмовите за кои што се очекува да привлече внимание е „Z for Zachariah“ на режисерот Крејг зомел со учество на Марго Роби, Криз Пајн и Ливетел Еџиофор, постапокалиптична приказна за 16-годишна девојка којашто заздравува и мисли дека е единствената преживеана на планетата по нуклеарна војна се’ додека не наиде на научник кој е на умирање.
Филмот „The Overnight“ ја следи приказната за двојка која од Сиетл се сели во Лос Анџелес со силна желба да се прилагоди на новата средина минува бизарна вечер во куќата на новиот пријател на својот син, додека „Strangerland“ со Никол Кидман и Џозеф Фиенс, следи двојка која минува низ најлошите моменти во животот додека трагаат по своите исчезнати деца на тинејџерска возраст.
Интерес, според филмските критичари, исто така побудува и филмот на Џо Свонберг „In Search of Fire“ со Ана Кендрик и Орландо Блум. Премиерно ќе биде прикажен и филмот на Џастин Кели „Michael“ со Џејмс Франко и Ема Робертс.
Санденс, меѓу другото, е познат и по лансирањето на документарните филмови а меѓу годинешните наслови се издвојуваат „The Chinese Mayor“ за некогаш големиот и значаен кинески град Датонг кој денес е еден од најзагадените градови во земјата и на работ на инфраструктурен колапс, а „The Hunting Ground“ се занимава со шокантната статистика која открива нешто што со години не се пријавува, имено дека една од пет жени на американските колеџи била жртва на сексуално злосторство. За уште една актуелна тема како што се контрадикциите во американскиот правосуден систем зборува документарниот филм „ 3 And 1/2 Minutes“ низ приказната за случајот на полициско убиство на 17-годишниот Џордан Дејвис.
Во оваа категорија ќе бидат прикажани и документарните филмови за познатите музичари, како „What Happened, Miss Simone?“, биографија на големата џез дива Нина симонкојашто донесува и досега никогаш не објавувани и ретки аудио записи, и „Kurt Cobain: Montage of Heck“, во кој пејачот на култниот бенд Nirvana е прикажан преку домашните филмови на неговите уметнички творби, фотографии и дневници.
Произлезен од иницијативата на американскиот ветеран на актерството Роберт Редфорд, кој во 1981 година во Jута ја собра групата свои пријатели и колеги сакајќи да развие средина којашто ќе ја поттикнува независноста, откривањата и појавата на новите струи во американската филмска индустрија, Санденс претставуваше рампа за лансирање на кариерите на режисери како што се Стивен Содерберг, Пол Томас Андерсон, Дарен Аронофски и Квентин Тарантино.
Името на фестивалот е дадено во чест на ликот кој го толкува Редфорд во филмот „Буч Касиди и Санденс Кид“. Институтот Санденс е непрофитна организација којашто ги поддржува независната филмска и театарска уметност во светот./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето
Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.
Култура
„Бруталистот“ ги воодушеви гледачите и критичарите: „Ремек-дело, ќе размислувате за филмот“
На 82. доделување на наградата Златен глобус, големиот победник беше Бруталистот (The Brutalist).
Филмот освои три награди, вклучувајќи за најдобар филм, најдобар режисер (Брејди Корбет) и најдобар актер во драма (Адриен Броди).
#TheBrutalist director Brady Corbet and star Adrien Brody share a moment during the film’s 12-minute Venice standing ovation. pic.twitter.com/V6Rqd0N3DW
— Variety (@Variety) September 1, 2024
Епската историска драма беше премиерно прикажана на филмскиот фестивал во Венеција, каде што беше проследен со 12-минутни овации. Корбет беше награден со Сребрен лав за најдобар режисер на фестивалот.
Драмата која трае повеќе од три часа го следи архитектот визионер Ласло Тот (Броди) и неговата сопруга Ерзебет (Џонс).
Тот е Унгарец со еврејско потекло кој успеал да го преживее Холокаустот, а по Втората светска војна се преселил во САД со неговата сопруга Ерзебет (Фелисити Џонс). Иако на почетокот страда од сиромаштија, неговиот живот се менува откако ќе запознае богат индустријалец…
Режисерот Корбет претходно изјави дека дебатата за должината на филмот била прилично глупава.
„Овој филм прави сè што ни беше кажано да не правиме. Мислам дека всушност е прилично глупаво да се зборува за должината бидејќи тоа е како да критикувате книга бидејќи има 700 страници наместо 100“, рече режисерот за време на прес-конференција.
„Бруталистот“ моментално има 93% на „Ротен Томатос“ врз основа на 170 критики од критичарите. Има оцена 8,1 на ИМДБ.
„Невозможно е да не се препознае ‘Бруталист’ како ништо друго освен филмски триумф“, напиша критичарот Том Дејвидсон.
„Ремек дело кое ќе ве воодушеви. Ќе размислувате за ова дело”, додал критичарот Даг Џејмисон.
„Бруталист ви дозволува да почувствувате како нечиј живот поминува пред вашите очи“
Филмскиот критичар на Ролинг Стоун, Дејвид Фер, напиша за филмот: „Не е само тоа што веќе не снимаат вакви филмови – се разбира дека не прават. Тоа е што малку луѓе деновиве се мачат да раскажуваат толку опсежни приказни со ова ниво на раскажување приказни кое бара вештина, храброст и енергија“.
Драмата беше позитивно оценета и од критичарот на Варајати, Овен Глајберман, кој напиша: „Јасно е дека Корбет го направи овој филм со намера да има големо значење. Дали тој навистина ќе го постигне тоа е во окото на гледачот. Бруталист ви дозволува да почувствувате како нечиј живот поминува пред вашите очи. Можеби тоа е доволно значење.
Друга позитивна рецензија беше напишана од Бен Крол од TheWrap: „Земено како целина, Бруталист истовремено тагува и ги слави американските амбиции – амбициите на имигрантската класа која бара нов живот без гаранции за успех, како и амбициите на режисерот кој го исполнува платното со животни опсесии“.
Посебни пофалби за својата изведба доби Адриен Броди.
Некои критичари особено го пофалија Адриен Броди, кој веќе импресионираше многумина со неговата изведба во потресната воена драма „Пијанист“ од 2002 година.
„Броди внесува огромна тежина на ликот, но и болка што го нагризува гордото чувство за идентитет, цел и судбина на Ласло. Тоа е монументална изведба; гледањето на овој архитект третиран како ѓубре е едноставно поразително“, напиша критичарот Дејвид Руни од Холивуд рипортер.
Се чини дека филмот не им се допадна само на критичарите. Гледачите веќе напишаа дека „Бруталист“ ќе биде еден од најдобрите филмови на годината.
„Никогаш не сум сакал да гледам филм толку брзо откако го видов трејлерот како што направив со овој. Дефинитивно мора да се види“. „Го видов филмот и верувајте ми, вреди. Дефинитивно најдобриот филм на годината“, се дел од коментарите.
Култура
Ана Василевска во Битола ќе ја промовира книгата „Дискретниот шарм на македонскиот филм“
„Дискретниот шарм на македонскиот филм“ – книгата на македонската филмска критичарка, Ана Василевска, со капучино и пладневна дружба пристигнува во Битола.
Промоцијата на нејзиното дело ќе се одржи денеска во 12 часот во кафулето „Порта џез“, а промотор е критичарот Влатко Галевски.
Книгата којашто е во издание на „Македоника“ е сублимиран приказ на состојбите во нашата кинематографија од осамостојувањето на Македонија до 2021 година, односно опфаќа три децении македонска продукција.
Ана Василевска, родена во Скопје во 1975 година е новинар, филмски теоретичар, критичар. Формалното образование го стекнува на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“, како дипломиран филолог по македонски јазик со општа и компаративна книжевност, а магистерските студии по филмска и телевизиска режија, на Факултетот за аудиовизуелна уметност „ЕСРА“, Скопје.
Со професионално новинарство, насочено кон културата, со посебен фокус кон филмот се занимава од 1998 година. Автор е на стотици објави на рецензии, осврти, интервјуа, анализи и критики поврзани со филмот, пласирани во бројни печатени и електронски медиуми. Била уредник на ревијата за филм на првото електронско списание во Македонија, „Блесок“. Селектор и модератор на ревијалната програма „Мак поинт“ на ИФФК „Браќа Манаки“ во периодот од 2016 до 2019 година. Работела и како лице задолжено за односи со јавноста на бројни филмски проекти во македонска продукција.
Иницирала, организирала и модерирала низа тематски трибини за македонскиот филм. Уметнички координатор е на првата манифестација за преглед на годишната филмска продукција, „Златна рамка“, денови на македонски филм 2019- 2023 година. Медиуми во кои работела: Македонска телевизија, Дневник, Форум, Макфакс, Радио Равел, А1 он, Нова ТВ веб и други. „Дискретниот шарм на македонскиот филм“ е нејзина прва објавена книга.