Филм
Конкурс за деца – актери во филмското школо „Тинтири – Минтири“

Филмското училиште за деца „Тинтири Минтири“ и Аурипигмент продукција од Скопје распишуваат конкурс за упис на нови членови за учебната 2015/16 година.
Интерактивното филмско училиште „Тинтири Минтири“ е наменето за обука на деца и млади од 6 до 18 години во сферата на аудио-визуелните уметности. Како дел од примарните активности на Тинтири Минтири се филмска и тв глума, пишување, сценарио, режија, креативно пишување, анимација, водители, радио драма, градење однос кон камера и јавен настап. Пријавувањето трае до крајот на август, а наставата започнува од септември 2015. Часовите се одржуваат во просториите на МРТВ.„Работиме многу ангажирано и можеби тоа е основната причина поради која нашите членови со нетрпение го очекуваат секој следен час. Иако понекогаш има и теоретска настава, дури и таа е популарна и добро прифатена. Сепак активностите од типот – снимање филм според сопствено сценарио – се најпосакувани. Ова е училиште во кое сите работат со голема љубов и се високо мотивирани да бидат активно вклучени во проектите“, вели м-р Кузман Кузмановски, раководител на КЦ Тинтири Минтири.Основната активност во „Тинтири Минтири“ е филмска дејност. Учениците сами ги пишуваат, снимаат и монтираат филмовите. Овие филмови, изработени од деца, а под менторство на професионални филмски работници – педагози, ја доживуваат својата кино премиера на меѓународниот филмски фестивал за деца „Тинтири Минтири Филм Фест“. „Посебно е чувството да се биде присутен на премиерата на сопствениот филм. Родители, пријатели, сите ги гледаат филмовите на големото платно. А почесни гости на црвениот тепих се токму тие – децата филмаџии, нашите вредни членови кои се идните филмски работници на Македонија“, вели Кузмановски.Училиштето „Тинтири Минтири“ прави несекојдневен обид да ја доближи филмската магија до најмладите. Пред се, да научат да го сакаат филмот и филмскиот јазик; да научат правилно да гледаат филмови; да научат како се создава филмот; да научат како да ја пренесат пораката до гледачот преку филмско изразување како идни режисери или актери.Дел од неодамнешните активности беше снимањето на филмската авантура за деца „Потрага по загубеното богатство“, која летоска се снимаше токму со децата членови на центарот. Премиерата на овој филм се најавува во октомври 2015 во некоја од скопските кино сали. Исто така во продукција на Аурипигмент и „Тинтири Минтири“ се организира и меѓународнито филмски фестивал за деца „Тинтири минтири Филм Фест“, на кој се организира меѓународна филмска селекција за деца, но и уникатна селекција од филмови направени од деца.Повеќе информации за уписите и за активностите на КЦ Тинтири Минтири можете да добиете на контакт телефонот 078 30 21 61 или на нашиот мејл [email protected] и веб-сајт http://tintirimintiri.mk/./крај/со/бб
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.