Филм
Почина Мајкл Чимино, еден од најголемите американски режисери

Американскиот сценарист и режисер, кој почина во саботата на 77-годишна возраст, ја одбележа кинематографијата со својот филм „Ловец на елени“ за војната во Виетнам, кој во 1979 година беше добитник на пет Оскари.
Роден во Њујорк на 3-ти февруари 1939 година од татко музички уредник и мајка дизајнерка, студирал сликарство на познатите универзитети Јејл и Њу Хевн, а потоа работел телевизиски реклами.
Во 1971 година се преселува во Лос Анџелес и ги пишува сценарија како „Тивкото бегство“, „Замка за инспекторот Калахан“ и го режира во 1974 година „Тандерболт и Лајтфут“ со Џеф Бриџис и Клинт Иствуд, кој воедно и го продуцира филмот.
Првиот успех го доживува со „Ловец на елени“ од 1978 година, тричасовен филм и еден од првите кој говори за американската војна во Виетнам, преку животите на тројца пријатели.
Покрај Оскарот за најдобар филм, „Ловец на елени“ ги освојува статуетките и за најдобар спореден актер – Кристофер Валкен, за најдобар режисер, најдобра монтажа и за најдобар звук, покрај уште четири номинации.
Спротивно на тоа, „Портите на рајот“ од 1980 година, се прикажуваат во кино салите само една седмица. Критичката епопеја за настанувањето на САД се претвора во финансиско фијаско кое е фатално за студијата „United Artists“ кои вложуваат за тоа време вртоглава сума од 40 милиони долари во неговата речиси четиричасовна проекција.
Дури и скратен за еден час, „Портите на рајот“ останува филмски неуспех, сé до август 2012 година, кога Чимино ја открива неговата интегрална верзија која конечно пронаоѓа сопствена публика. Директорот на Венецијанскиот филмски фестивал тогаш го нарече дури „апсолутно ремек-дело“.
Чимино мораше да чека до 1985 година повторно да ја добие милоста на продуцентите, критиката и публиката со „Година на змејот“, филмот за кинеската мафија со Мики Рурки во главната улога, но тогаш азиската заедница во САД го обвинуваше за расизам.
Следеа три комерцијални неуспеси: „Сицилијанец“ (The Sicilian) од 1987 година, работен според истоимениот роман на италијанскиот писател Марио Пуцо, „Часови на очајот“ (Desperate Hours, 1990) и „Сонцоловец“ (The Sunchaser, 1996). Во 2007 година го сними „Преводот не е потребен“ епизода од францускиот серијал „Секому свој филм“ (Chacun son cinema).
Во 2001 година Франција, каде што сакаше да престојува, му го додели на Мајкл Чимино одликувањето за витез на уметноста и книжевноста, признание коишто според неговите зборови го погодило многу повеќе од другите.
Телото на оскаровецот беше пронајдено во саботата вечерта во неговиот дом во Лос Анџелес, од пријател кој дошол да разговара со него, објави New York Times, повикувајќи се на Ерик Вејсман, адвокат и пријател на Чимино. Неговата смрт прв ја објави директорот на филмскиот фестивал во Кан, Тиери Фремоз, а причината засега е непозната./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.