Филм
Соништата посилни од реалноста во најновиот филм на Вуди Ален

Вуди Ален е често интересен и прониклив режисер, драматичен и провокативен. Филмот „Кафе-Сосајети“ не е еден од неговите најдобри филмови. Вуди Ален ги имаше своите славни денови во доцните 60-ти и раните 90-ти од минатиот век, а од 2010 годија стана хит со „Полноќ во Париз“ и „Блу јасмин“.
„Полноќ во Париз“ и „Од Рим со љубов“ се многу посупериорни од „Кафе Сосајети„ но псоледниов„ иако не е некој сјаен филм, не е ниту сиромашен. Филмот ја имаше премиерата на 11-ти мај во Кан. „Кафе Сосајети“„ е романтична комедија драма. Боби Дортман е младо момче од еврејско семејство во Њујорк, во 1930 година, неговата сестра Евелин е учителка, мажена, а неговиот брат Бен е гангстер. Боби заминува во Холивуд кај својот вујко Фил кој е богат моќник од филмскиот свет. Тој сонува да влезе во филмскиот свет, сонува за гламурот, забавите на кои се точи шампанско, шушкаат скапоцените тоалети, се зборува за огромни цифри, но и за измами, забивањето нож во грб е секојдневие.
Вујкото Фил го запознава со својата млада секретарка Вероника, која му станува водич низ градот и животот во Холивуд. Боби се вљубува во Вероника и таа не е рамнодушна кон него. Но таа му вели дека е во врска со некој новинар, кој многу патува. По некоја случајност Вероника е љубовница на нејзиниот шеф, вујкото на Боби, за што Боби дознава подоцна. Фил ја остава својата жена Карен,со која е 25 години во брак и има деца, се жени со Вероника. Вони иако го сака Боби, се одлучува за Фил затоа што е богат и моќен, а иднината на младиот Боби е несигурна и неизвесна.
Боби разочаран се враќа во Њујорк, отвора клуб со својот брат Бен, и во клубот ја запознава Вероника, џет-сетерка ,која од неодамна е разведена.Започнува врска со неа, наскоро се жени, добива дете и станува вистински среден семеен човек.Неговиот брак е совршен се до оној момент кога Вони повторно атерира во неговиот живот, доаѓа во неговиот клуб со својот сопруг, вујкото Фил.Вони се однесува како типична холивудска сопруга, постојано дрдори за животот во џет-сетот, за нивните познанства, за пријателите од филмскиот свет, за луксузот, забавите. Боби не може да ја препознае оваа површна Вони и ѝ вели дека станала иста како тие кои ги презирала. Вони се засрамува и престанува да глуми холивудска сопруга. Почнуваат да се дружат повторно, овој пат во Њујорк, ја оживуваат нивната љубов, сфаќаат дека никогаш не ни прекинала, но секој си има свој живот во реалноста, а соништата си се соништа,му вели Вони. На прославата на новата година, оддалечени на различни краишта на Америка, на полноќ двајцата мислат еден на друг, прилично отсутни од своите сопствени животи,со празен ,отсутен поглед, среде веселата толпа на луѓе. Некогаш соништата се посилни од реалноста – резимира Вуди Ален.
Сценарио и режија: Вуди Ален, продуцент Лети Аронсон, Рон Чез, Хелен Робин, Адам Б. Стерн, Стефан Тененбаум, Едвард Њалсон, продукција: Film Nation Entertainment, Gravier Produktions, Perdido Productions, улоги: Џеси Есенберг, Кристен Стјуарт, Стив Карел, Пол Чекман,фестивали: Cannes Film Festival;Seattle International Film Festival, Moskow International Film Festival,Karlovy Vary International Film Festival, New Horizons Film Festival, Helsinki International Film Festival/крај/мф/св
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.