Филм
Variety: Контроверзни филмови на годинешниот Санденс

Данскиот режисер Ларс Вон Трир не случајно за премиерно „Нимфоманка“ минатата година го избра Санденс, фестивал кој е познат по тоа што ги привлекува филмовите кои ги поместуваат границите, а годинава најмалку девет ќе ја вжештат атмосферата во студениот зимски центар Парк Сити, пишува магазинот Variety.
Меѓу првите е „Stanford Prison Experiment“ на Кили Патрик Алварез, филм кој потсетува на психолошкиот експеримент спроведен во 1971 година, на американскиот Универзитет Станфорд, каде што студентите, во обидот да ја пронајдат причината за злото во човекот, ги преземаат улогите на стражари и затвореници.
Олицетворението на злото го прикажува и филмот „Prophet’s Prey“ за озлогласениот Ворен Џефс, водач на полигамната секта Jesus Christ of Latter Day Saints, осуден за сексуално злоставување и расистички коментари.
Филм „Going Clear“ на Алекс Гибнеј треба да се подготви за реакции од Сајантолошката црква, позната по тоа што не сака кога некој истражува за нивната дејност или животот на нивниот основач Ел. Рон Хабард, пишува Variety. Филмот се темели на истоимената книга на Лоренс Рајт, која зборува за физичко казнување на припадниците на оваа секта и проблематничните постапки на нејзиниот челник Давид Мискевич.
Религијата е во фокусот и на филмот „Last Days In The Desert“, библиска приказна која се очекува со голем интерес и од страна на атеистите и од страна на верниците. Вторите, сепак, би можеле да бидат вознемирени, бидејќи Иван Мекгреогр ги толкува и Исус и ѓаволот кој го искушува на неговиот пост и молитва во пустината.
По темата за сексуално злоставување во американската армија во филмот „The Invisible War“, премиерно прикажан на Санденс пред три години, Кирби Дик во новиот документарен филм „The Hunting Ground“ се занимава со слична тема, но овојпат дејствието е сместено на американските колеџи, кои како и војската не се расположени да го решат овој жежок проблем и ги прикриваат случаите на силување.
Играниот филм „I am Michael“ се фокусира на вистинска приказна за ЛГБТ активист кој ја отфрла својата хомосексуалност и ја открива верата, додека делото „Diary of a Teenage Girl“ се занимава со сексуалноста донесувајќи емоционално и морално сложен портрет на тинејџерка која расте во 1970-те во Сан Франциско и се впушта во љубовна афера со партнерот на нејзината мајка.
За комедијата „The Bronzе“, на режисерот со кој Брајан Бакли, за некогашната американска национална миленичка, гимнастичарката со освен бронзен медал која не може да се помири со фактот дека изминале нејзините пет минути слава со која беше отворен годинешниот Санденс, и пред неговото прикажување се зборуваше дека е „непристоен“ бидејќи прокажува „потрошена“ добитничка на олимписки медал кој живее во подрумот на татко си и стравува дека нејзините денови на слава одамна минале.
На списокот филмови кои ја брануваат јавноста, особено оние кои не веруваат во опасноста од климатските промени, е филмот „Racing Extinction“. Активистот Луи Психоиос од темата на ловот на делфини во претходниот филм „Залив“ се префрла на прашањата на еколошката катастрофа од апокалиптични димензии и во својот филм јасно го прозива човечкиот род како главен виновник за можното исчезнување на половината од животинските видови на планетата.
Фестивалот на независниот филм Санденс традиционално се однесува на некои од најдобрите филмски остварувања во играната, документарната и краткометражната продукција, беше отворен на 22-ри јануари, а до 1-ви февруари на него ќе може да се видат 123 долгометражни филмови од речиси 30 земји, од кои 106 ќе бидат премиерно прикажани, кои селекторите од пристигнатите 12.166 филмови, ги селектираа меѓу четири илјади долгометражни и меѓу повеќе од осум илјади краткометражни./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.