Филм
Variety: Контроверзни филмови на годинешниот Санденс
Данскиот режисер Ларс Вон Трир не случајно за премиерно „Нимфоманка“ минатата година го избра Санденс, фестивал кој е познат по тоа што ги привлекува филмовите кои ги поместуваат границите, а годинава најмалку девет ќе ја вжештат атмосферата во студениот зимски центар Парк Сити, пишува магазинот Variety.
Меѓу првите е „Stanford Prison Experiment“ на Кили Патрик Алварез, филм кој потсетува на психолошкиот експеримент спроведен во 1971 година, на американскиот Универзитет Станфорд, каде што студентите, во обидот да ја пронајдат причината за злото во човекот, ги преземаат улогите на стражари и затвореници.
Олицетворението на злото го прикажува и филмот „Prophet’s Prey“ за озлогласениот Ворен Џефс, водач на полигамната секта Jesus Christ of Latter Day Saints, осуден за сексуално злоставување и расистички коментари.
Филм „Going Clear“ на Алекс Гибнеј треба да се подготви за реакции од Сајантолошката црква, позната по тоа што не сака кога некој истражува за нивната дејност или животот на нивниот основач Ел. Рон Хабард, пишува Variety. Филмот се темели на истоимената книга на Лоренс Рајт, која зборува за физичко казнување на припадниците на оваа секта и проблематничните постапки на нејзиниот челник Давид Мискевич.
Религијата е во фокусот и на филмот „Last Days In The Desert“, библиска приказна која се очекува со голем интерес и од страна на атеистите и од страна на верниците. Вторите, сепак, би можеле да бидат вознемирени, бидејќи Иван Мекгреогр ги толкува и Исус и ѓаволот кој го искушува на неговиот пост и молитва во пустината.
По темата за сексуално злоставување во американската армија во филмот „The Invisible War“, премиерно прикажан на Санденс пред три години, Кирби Дик во новиот документарен филм „The Hunting Ground“ се занимава со слична тема, но овојпат дејствието е сместено на американските колеџи, кои како и војската не се расположени да го решат овој жежок проблем и ги прикриваат случаите на силување.
Играниот филм „I am Michael“ се фокусира на вистинска приказна за ЛГБТ активист кој ја отфрла својата хомосексуалност и ја открива верата, додека делото „Diary of a Teenage Girl“ се занимава со сексуалноста донесувајќи емоционално и морално сложен портрет на тинејџерка која расте во 1970-те во Сан Франциско и се впушта во љубовна афера со партнерот на нејзината мајка.
За комедијата „The Bronzе“, на режисерот со кој Брајан Бакли, за некогашната американска национална миленичка, гимнастичарката со освен бронзен медал која не може да се помири со фактот дека изминале нејзините пет минути слава со која беше отворен годинешниот Санденс, и пред неговото прикажување се зборуваше дека е „непристоен“ бидејќи прокажува „потрошена“ добитничка на олимписки медал кој живее во подрумот на татко си и стравува дека нејзините денови на слава одамна минале.
На списокот филмови кои ја брануваат јавноста, особено оние кои не веруваат во опасноста од климатските промени, е филмот „Racing Extinction“. Активистот Луи Психоиос од темата на ловот на делфини во претходниот филм „Залив“ се префрла на прашањата на еколошката катастрофа од апокалиптични димензии и во својот филм јасно го прозива човечкиот род како главен виновник за можното исчезнување на половината од животинските видови на планетата.
Фестивалот на независниот филм Санденс традиционално се однесува на некои од најдобрите филмски остварувања во играната, документарната и краткометражната продукција, беше отворен на 22-ри јануари, а до 1-ви февруари на него ќе може да се видат 123 долгометражни филмови од речиси 30 земји, од кои 106 ќе бидат премиерно прикажани, кои селекторите од пристигнатите 12.166 филмови, ги селектираа меѓу четири илјади долгометражни и меѓу повеќе од осум илјади краткометражни./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Ана Василевска во Битола ќе ја промовира книгата „Дискретниот шарм на македонскиот филм“
„Дискретниот шарм на македонскиот филм“ – книгата на македонската филмска критичарка, Ана Василевска, со капучино и пладневна дружба пристигнува во Битола.
Промоцијата на нејзиното дело ќе се одржи денеска во 12 часот во кафулето „Порта џез“, а промотор е критичарот Влатко Галевски.
Книгата којашто е во издание на „Македоника“ е сублимиран приказ на состојбите во нашата кинематографија од осамостојувањето на Македонија до 2021 година, односно опфаќа три децении македонска продукција.
Ана Василевска, родена во Скопје во 1975 година е новинар, филмски теоретичар, критичар. Формалното образование го стекнува на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“, како дипломиран филолог по македонски јазик со општа и компаративна книжевност, а магистерските студии по филмска и телевизиска режија, на Факултетот за аудиовизуелна уметност „ЕСРА“, Скопје.
Со професионално новинарство, насочено кон културата, со посебен фокус кон филмот се занимава од 1998 година. Автор е на стотици објави на рецензии, осврти, интервјуа, анализи и критики поврзани со филмот, пласирани во бројни печатени и електронски медиуми. Била уредник на ревијата за филм на првото електронско списание во Македонија, „Блесок“. Селектор и модератор на ревијалната програма „Мак поинт“ на ИФФК „Браќа Манаки“ во периодот од 2016 до 2019 година. Работела и како лице задолжено за односи со јавноста на бројни филмски проекти во македонска продукција.
Иницирала, организирала и модерирала низа тематски трибини за македонскиот филм. Уметнички координатор е на првата манифестација за преглед на годишната филмска продукција, „Златна рамка“, денови на македонски филм 2019- 2023 година. Медиуми во кои работела: Македонска телевизија, Дневник, Форум, Макфакс, Радио Равел, А1 он, Нова ТВ веб и други. „Дискретниот шарм на македонскиот филм“ е нејзина прва објавена книга.
Култура
„Браќа Манаки“: „Состојба на умот“ од кинематограферот Душан Кардалевски и во режија на Александра Кардалевска денеска во киното „Манаки“
„Состојба на умот“, штотуку го почна своето фестивалско патување, досега имаше повеќе од 15 селекции и две награди за најдобра кинематографија за Душан Кардалевски на фестивали во Романија и Бразил.
Краткометражниот филм „Состојба на умот“ (Frame of Mind) ќе биде прикажан денеска во 17 часот во киното „Манаки“ како дел официјалната краткометражна програма во компетиција за наградата „Златна камера 300“.
„Состојба на умот“ штотуку го почна своето фестивалско патување, досега имаше повеќе од 15 селекции и две награди за најдобра кинематографија за Душан Кардалевски на фестивали во Романија и Бразил.
„Чест е да се има ова дело на токму ваков фестивал што ги вреднува кинематографските квалитети, кои веќе беа забележани во други земји. Филмот зборува за едноставна, но универзална приказна, за љубовта, загубата…“, велат авторите.
На денешната краткометражна програма ќе бидат прикажани и „Вистинската вистина за борбата“ на Алана Мехија Гонзалес, „Овца“ на Адиб Собхани. „Оддалечување“ Петер Колањи и „Добро момче“ на Кинан Масарани.
По проекциите, публиката ќе има можност за дискусија (Q&A).
Култура
Европски филмови на плажа и на брод во Охрид секоја вечер до недела – „Живи и здрави“ го отвори 7. издание на „Бич филм фестивал“
Под отворено небо, филмот „Живи и Здрави“ на црногорскиот режисер, Иван Мариновиќ, синоќа го отвори седмото издание на фестивалот „Бич филм фестивал“ на плажата Славија во Охрид, кој ќе трае до недела.
Филмот кој на комичен и сатиричен начин ја раскажа приказната за една традиционална црногорска свадба која целосно излегува од контрола, успеа да ги изнасмее од срце присутните на плажата, но истовремено и да отвори бројни теми како што се бракот, патријархот, личните дилеми, бегството и прифаќањето на себе си, а најпосле и на реалноста.
На проекцијата присуствуваше дел од екипата, како и режисерот Мариновиќ, со кои потоа публиката имаше можност да ги сподели впечатоците од филмското дело и да се запознае подобро.
Филмот е мнозински црногорски филм снимен во копродукција со уште пет држави, меѓу кои и Македонија. Партнери во филмската копродукција се „Адриатик вестерн“ од Црна Гора, „Сенс продукција“ од Србија, „Аналог вижн“ од Чешка, „Кинорама“ од Хрватска, „Круг филм“ од Македонија“ и „Спок филм“ од Словенија, а како копродуцент се појавува и Радиотелевизија Црна Гора. Музиката во филмот е на Тони Китановски, а дел од актерската екипа е македонскиот актер, Никола Ристановски кој беше беспрекорен во својата улога.
Фестивалското отворање го донесе и краткиот филм „Шарац“ по сценарио и режија на Димитар Банов кој присуствуваше на настанот.
Во центарот на приказната е Шарац, кој по откривањето на неговата срцева состојба ја губи волјата за социјален живот. Сепак се’ се менува кога ќе се соочи со пријателите од средношколските денови… Во дискусијата по проекцијата беше истакнато и дека Шарац истовремено претставува и почеток на кампањата на Здружението за едукација, промоција и заштита на здравствените и човековите права „Биди Човек“ за благосостојба низ целиот животен век.
Интересна беше и проекцијата на краткометражниот „Гнев“ – изработен од млади филмски ентузијасти на работилница за филм во рамките на фестивалот. Фокусирајќи се на присуството на казината и обложувалниците на секој чекор во градот, филмот направи интересна паралела помеѓу звуците на слот машините и блескавите излози со забавниот адреналински парк, создавајќи гнев кај младиот човек кој чувствува потреба да побегне.
Фестивалската вечер ја збогати настапот на македонска поп-рок-инди-џез група Sioto Jazz (Сиот тој џез) кои останаа на сцената подолго од предиденото на барање на публиката.
„Бич филм фестивал“ до недела ќе се одржува на четири локации во Охрид: Плажа Славија, Брод Армада, Плажа Сараиште и Младински Центар Охрид. Важно е да се напомене и дека за бродот „Армада“ билетите може да се купат само онлајн.
Во главната програма ќе се прикажат уште шест долгометражни европски филмови: Rodeo, Summer to come, Afire, Milk, Some birds и Pelican.
Покрај главната програма, на фестивалот дополително ќе бидат претставени и 13 краткометражни филмови, вклучувајќи и на Ана Јакимска, Елеонора Венинова и Јане Спасиќ.
Оваа година четиричленото жири, кое се состои од Julián Génisson (во соработка со шпанската амбасада), Karla Šola, Agim Abdula и Jenńi Ƶyĺka (во соработка со Гете институт), ќе ги додели наградите „Голем бран“ за најдобар долгометражен филм и наградата „Стефан Сидовски-Сидо“ за најдобро актерско остварување. Тричленото жири, пак, во состав Ѓоко Симјаноски, Веле Митаноски и Свето Стефановски, ќе ја додели наградата „Мал бран“ за најдобар краткометражен филм.