Филм
Започнува снимањето на новиот филм за Шерлок Холмс

Во Велика Британија започна подготовките за снимањето на најновиот филм за славниот детектив Шерлок Холмс кој во филмот „Mr.Holms“ на Бил Кондон е на деведесетгодишна возраст.
Во Велика Британија започна подготовките за снимањето на најновиот филм за славниот детектив Шерлок Холмс кој во филмот „Mr.Holms“ на Бил Кондон е на деведесетгодишна возраст.
Новиот филм, во американско-британска копродукција, би можел да почне да се прикажува веќе во 2015 година, а во него веќе доста остарениот Шерлок Холмс е опседнат со случај стар половина век. Филмот не се базира на оригиналните романи за славниот детектив на британскиот писател сер Артур Конан Дојл, туку на романот „A Slight Trick of the Mind“, во кој главен лик е исто така Шерлок Холмс, на американскиот писател Мич Калин објавен во 2005 година.Остарениот Шерлок Холмс ќе го толкува британскиот актер Иан Меккелен, кој се прослави со театарските поставки и филмски екранизации на делата на Вилијам Шекспир, и по филмот „Богови и чудовишта“ (Gods and Monsters) на режисерот Бил Кондон, како и по улогите на Гандолф во трилогијата „Господар на прстените“ и во „Хобит“.Меккелен на Twitter ја постави својата прва фотографија во улогата на Шерлок и напиша „Досега Шерлок Холмс го глумеа повеќе од 70 актери. Сега има 93 години и јас сум на ред“.Во романот на Кален, Холмс е старец кој повеќе не може да оди без бастун и полека го губи паметењето. Според заплетот на романот и филмската адаптација, остарениот детектив во 1947 година живее на село во англиска провинција со својата домаќинка и нејзиниот син каде одгледува пчели. Ликот на постојаниот помошник на Шерлок Холмс, доктор Вотсон, отсуствува во оваа сторија. Холмс патува во Јапонија, каде што се среќава со постар локален живот кој го моли да го прифати случајот да истражи под кои околности неговиот татко пред 50 години заминал во Лондон. Иако силата и острината на умот на големиот детектив веќе не е иста како порано, тој се согласува. Во ролјата на домаќинката на Холмс настапува американската актерка Лора Лини, која се појави во филмовите „Вистинска љубов“ и „Хајд парк на Хадсон“.Режисерот Бил Кондон и Иан Меккелен веќе заедно работеа на филмот „Богови и чудовишта“, за кој Кондон беше награден со Оскар за сценарио. Покрај тоа, Кондон го режираше и мјузиклот „Парчиња од сништата“ за кој го доби Златниот глобус, а го напиша и сценариото за филмот „Чикаго“ кој освои Оскар, и го режираше филмот „Кинси“. Неговиот најнов филм е биографската сторија за основачот на контроверзниот портал WikiLeaks, Џулијан Асанж „Тајните на петтиот сталеж“. Последните години во Велика Британија и во САД беа снимени неколку филмови за Шерлок Холмс, во кои се појавија познати актери како Бенедикт Камбербатч во телевизиската екранизација на BBC, Роберт Дауни Џуниор во два филма на Гај Ричи или Џон Ли Молер во американската телевизиска серија „Elementary“./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.