Изложби
‘Фудбал – прекрасната игра' – фудбалот во очите на уметниците на изложба во Лос Анџелес
Во пресрет на Светското фудбалско првенство коешто во јуни годинава ќе се игра во Бразил, музејот Los Angeles County Museum of Art (LACMA) во Лос Анџелес ја приредува изложбата „Фудбал – прекрасната игра“ на којашто преку педесетина дела триесетина уметници истражуваат како фудбалот функционира во контекст на национализмот, идентитетот, глобализацијата, масовниот спектакл и чувствата коишто припадниците на разните култури ги споделуваат додека ги гледаат натпреварите.
Изложбата ќе се одржува од 2-ри февруари до 20-ти јули и се очекува да предизвика голем интерес бидејќи ќе се совпадне и со одржувањето на Светското фудбалско првенство, објави на својата интернет страница музејот LACMA, кој од своето основање во 1965 година досега направил колекција од 120 уметнички дела и е најголем во тој дел на САД.
„Глобално обожуваниот спорт сега се слави во контекст на музејот, ќе биде одлична моќност низ призмата на уметноста да дадеме меѓународен поглед на фудбалот“, вели Мајкл Гован, претставник на музејот во Лос Анџелес, кој очекува дека изложбата ќе биде возбудлива за многумина.
„Кога луѓето гледаат натпревар, се вдахновени со тимски дух, со навивачите и чувството на заедништво. Ние навивачите низ ритуалите го создаваме тимскиот дух, а гледањето на мечот денес е една од ретките можности да се доживее колективното чувство на ентузијазам. Оваа изложба ја истражува токму таа енергија“, тврди кустосот на музејот Френклин Сирманс.
Изложбата ќе го третира фудбалот низ видео материјали, фотографии, слики, скулптури и големи инсталации. Во видео инсталацијата „Зидан:портрет за 21-от век“, Филипе Парено и Даглас Гордон, на пример, го донесуваат интимниот портрет на Зинедин Зидан, еден од најголемите фудбалери во историјата.
Стивен Дин во делот „Волта“ со самба музиката се фокусира на публиката на стадионите, додека Густаво Артигас во „Правилата на играта“ проучува како заедниците коишто обожуваат разни спортови гледаат редни на другите, а Мигуел Калдерон во видеото „Мескико вс. Бразил“ прокажува малку веројатна победа на Мексико над Бразил.
Покрај американските уметници, своите дела ќе ги изложат и уметници од Мароко, Германија, Мексико и од Јужна Африка. Меѓу другите ќе биде поставен и портретот на Пеле од славниот Енди Ворхол, дела на Робин Род, Кеинда Вилеј, Петр Кортрјат, Марк Брадфорд, Мери Елен Карол, Хасан Хаџјај и Андреас Гурски.
Некои од делата ги славата атлетски развиените тела на фудбалерите, а некои спортистите ги доведуваат до карикатура фатена во момент на екстремна драматизација. Дел од делата се нови и се направени наменски во соработка со музејот, а се занимаваат со различни аспекти на фудбалот, од сеќавањата на колумбискиот играч Андрес Ескобар кој во 1994 година беше убиен поради тоа што си постигна автогол, до референци на културата Олмека, најстариот народ во Мексико, кој илјада години пред новата ера играл со гумена топка.
Лос Анџелес не е случајно изложбата посветена на фудбалот. Имено, тоа е единствениот град во САД кој има два клуба коишто се натпреваруваат во првата лига и е голем фудбалски центар во земјата./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Изложби
Стигнавме ли веќе? Младите фотографи ги бараат патоказите кон Европа
Фото: Арбнора Мемети
Фото изложбата „Стигнавме ли веќе: Кои се патоказите кон ЕУ?“, ќе биде отворена в четврток, 6.11.2025 година, во 19 часот во Мултимедијалниот центар „Мала станица“.
Триесет млади фотографи (18-30 години) од целиот Западен Балкан се собрани на оваа изложба, која покажува како нивната генерација ја гледа идејата за Европа денес, поставува прашања и се поврзува со неа.
Создадена преку истоимениот регионален проект, инициран од амбасадите на Кралството Холандија во Западен Балкан, оваа изложба директно се осврнува на дезинформациите поврзани со процесот на интеграција во ЕУ. Додека Западниот Балкан се насочува кон членство во ЕУ, младите луѓе во регионот се соочуваат со спротивни наративи, дезинформации и стереотипи кои често ја замаглуваат вистинската реалност кон пристапувањето во ЕУ. Преку автентично визуелно раскажување приказни, овие триесет фотографи се спротиставуваат на лажните наративи и презентираат вистински гледишта за тоа што значи европската интеграција за нивните заедници, нивниот секојдневен живот и нивната иднина. Изложбата содржи визуелни приказни кои ја одразуваат различноста, креативноста и критичката свест на новата генерација.
Фото: Иво Велчевски
Учесниците на изложбата беа избрани од стручно жири врз основа на јавен повик – по пет фотографи од секоја земја. Овие триесет избрани фотографи учествуваа на онлајн мастер работилница со холандската фотографка Илви Њиокиктјен, а на оваа изложба го претставуваме резултатот од нивната работа.
Македонија на изложбата ја претставуваат авторите: Арбнора Мемети, Ана Ѓорѓиевска, Иво Велчевски, Каја Тасевска и Филип Лафазановски.
Од секоја од шесте земји учеснички ќе биде избран по еден победник кој во мај следната година ќе има привилегија да престојува во Амстердам во текот на неделата на објавување на победниците на најголемиот светски натпревар за новинска фотографија World Press Photo.
Изложбата ќе биде претставена во сите шест земји учеснички. Отворањето во Скопје е во четврток, 6 ноември, кога ќе биде објавен победникот од Македонија што ќе патува во Амстердам на World Press Photo.
Проектот е организиран од Амбасадата на Кралството Холандија во соработка со Македонски центар за фотографија.
Изложби
„Ќе ме (С)нема!“ – изложба на Кети Талевска-Бакревска за исчезнувањето на Преспанското Езеро
Изложбата „Ќе ме (С)нема!“ – Ода за Преспанско Езеро на Кети Талевска-Бакревска отвора силна и емоционална приказна за еден од најзначајните еколошки проблеми во Македонија – исчезнувањето на Преспанското Езеро.
Изложбата претставува серија уникатни лумен-принтови, алтернативна фотографска техника, што ги изработува самата авторка, која е една од ретките што ја користи оваа техника во регионов.
Ова дело не е само израз на уметничката пракса, туку и форма на активизам-глас против незаинтересираноста на заедницата за заштита на природното богатство. Во оваа изложба, Талевска Бакревска користи нежна, но истовремено силна визуелна поезија, со што ја пренесува меланхолијата на исчезнувањето на езерото.
Во нејзиното дело се чувствува јасен и храбар став – критика кон општеството кое не реагира соодветно за да ја зачува природата. Преку „Ода за Преспа“, Кети ја потенцира потребата за итна акција и сочувство кон животната средина, посочувајќи дека секој од нас има одговорност во битката за иднината на нашите еко-системи.
Изложбата ќе се отвори во понеделник, 18.11.2024 година, во Офицерскиот дом во Битола, во 20.00 часот.
Изложби
„Фрагментирана интроспекција“ – изложба на скулптури на Слободан Милошевски во Неготино
На 23 мај 2024 од 19:30 часот во изложбениот салон на Музеј на град Неготино ќе биде отворена изложбата „Фрагментирана интроспекција“ од авторот Слободан Милошески.
Изложбата е составена од 14 скулпторски дела од галериски формат, создадени во последните две години во материјал инокс. Публика ќе има прилика да ја посети изложбата до 1 јуни.
„Фрагментирана интроспекција“ е технички умешна и концептуално богата изложбена поставка која ја истражува сложената врска помеѓу нашето Јас, перцепцијата и идентитетот. Го ангажира гледачот и на интелектуално и на емоционално ниво, поттикнувајќи подлабоко истражување на сопственото битие. Оваа изложба е доказ за умешноста на уметникот и неговата способност да пренесува сложени и длабоки концепти преку медиумот на метал, што резултира со прекрасни уметнички дела кои предизвикуваат контемплација.“ – вели историчарот на уметност проф. д-р. Џемил Бектовиќ во својата критика по повод оваа изложба.
Слободан Молошески е роден во Охрид во 1977 година. Тој дипломира на Факултетот за физичка култура во Скопје во 2001 година. Во 2009 година дипломира на Факултетот за ликовни уметности во Скопје на вајарски оддел, а магистрира на истиот факултет во 2011 година. Во 2018 година докторира на Национална уметничка академија во Софија, Р.Бугарија, на катедра „Скулптура“.
До сега има реализирано 30 самостојни изложби , а учествувал на повеќе од 90 групни изложби во земјава и странство. Добитник е на 16 награди и признанија, од кои најзначајни се наградата за скулптура „Јордан Грабул“ доделена од Друштво на ликовни уметници на Македонија во 2012 и 2015 година, наградата за скулптура мал формат „Димо Тодоровски“ доделена од ДЛУМ во 2014 година , Награда за скулптура доделена од ДЛУМ во 2020 година , нагадата за современа скулптура „Боро Митриќески“ доделена во 2021 година. и наградата „Адем Кастрати“ доделена од КИЦ-Скопје во 2021 година.
Во неговата биографија се забележливи реализираните скулптури во јавен простор меѓу кои: Скулптураи на Живо Чинко, Ристо Шишков, Кузман Шапкарев, Јоаким Крчоски,
Спомен облежјето на Првото заседание на АСНОМ, Скулптура на Муза наменета за фасада на објектот „Стар театар“, скулптури наменети за фасадата на објектот на МНР, како и скулптура поставена на Интернационалниот Балкански Универзитет, сите во Скопје.
Авторот Милошески е член на ДЛУМ од 2009 година, а во моментот работи како вонреден професор на Ликовната академија при Универзитетот „Гоце Делчев“ во Штип.

