Култура
Со големата завршна прослава на главната вечер Таксират го затвори 17. издание

Со одржувањето на главната вечер, во понеделник, во Метрополис Арена во Скопје беше официјално затворено 17. издание на Таксират Фестивал кој помина со одлична забава и во неверојатно позитивна атмосфера.
Завршната прослава на Таксират 17 ја отвори групата Sabaton, а фестивалот го одбележаа и настапите на Laibach, La Pegatina, 2Cellos, С.А.Ф. & Тони Китановски Little Big Band и Modestep.
Со долгоочекуваниот прв настап пред македонската публика, Sabaton ја отвори главната вечер на Таксират и ја загреа веќе многубројната публика со својот моќен и масивен звук, но и атрактивниот изглед на сцената.
Атмосферата веќе беше одлична, а по нивниот настап, Метрополис Арена татнеше во звукот на маестралните и единствени Laibach и нивниот перфектен перформанс кој покрај музиката, беше надополнет и со визуелни детали и видео проекции.
Следни беа шпанците La Pegatina кои ја разиграа публиката со својот енергичен ритам и жесток настап, а таа секако ќе го памети нивниот харизматичен концерт. И тие, членовите на групата воодушевени од атмосферата, по нивниот сет, додека сцената се подготвуваше за следниот изведувач, се симнаа со своите инструменти меѓу публиката и заедно, еуфорично ја продолжија забавата.
Со последните тактови од нивната музика, забавата во арената се движеше кон својот врв, а следниот изведувач кој ја освои бината на Таксират 17 беше светската атракција 2Cellos. За време на нивниот одличен настап и избор на нумери, сѐ се спои во магична синергија на хрватското дуо и публиката составена од илјадниците луѓе со различни возрасти, вкусови, стилови.
Посебно најавеното изненадување или повеќе привилегија на Таксират беше настапот на легендите на македонскиот хип хоп С.А.Ф. со Тони Китановски Little Big Band, чиј настап постојано беше проследен со овации од публиката која прв пат имаше прилика да го чуе култниот албум „Сафизам“ изведен во придружба на бенд. Препознатливата хип хоп жестина на С.А.Ф. и префинетите џез линии на меастро Тони Китановски пробиваа низ звучниците во одличен спој!
Крајот на вечерта беше означен со енергичниот дабстеп на извонредната лондонска група Modestep чиј диџеј состав ја презема сцената во Метрополис Арена за полноќниот дел од забавата – сѐ до раните утрински часови.
Само главната вечер на Таксират успеа да привлече околу 7.000 посетители со кои заедно го прославивме затворањето на 17. едиција на фестивалот. Оваа година Таксират фестивал подготви многу дополнителни активности и настани на кои публиката имаше ретка прилика да се забавува. Атрактивните имиња и дополнителната програма совршено ја надополнуваа музичката понуда која се одвиваше изминативе 10 дена на три различни локации. Во некои од овие денови истовремено се одржуваа и по три различни настани, а секој од публиката на Таксират можеше да го пронајде своето омилено место и настан за забава или уживање.
17. издание на Таксират пречека скоро 60 изведувачи од над 26 земји во Европа, актуелни ѕвезди и оние кои допрва ќе блеснат на музичката сцена, а сите тие во рамки на: меѓународната ПИН музичка конференција, Лузер фест, концертот на Рундек карго трио, настанот за пензионери Ретро матине, стендап шоуто Ѓурологија, настаните Taksirat volunteers day и 20 години те сакам, концертот на 2Cellos и главната вечер на Таксират 17!
Одлична музика, многу забава и прекрасно дружење. Овие 10 дена нам ни се чинеше дека целиот град пулсира како едно, како Таксират. Повеќе од 18.000 посетители ги посетија десетте дена на Таксират фестивал во потрага за добра забава и незаборавни спомени, а судејќи по насмеаните лица и еуфоријата која го освојуваше просторот – секако успеаја во намерата.
Таксират повторно покажа дека може да се направи уште еден чекор напред во квалитетот и квантитетот на фестивалската понуда кај нас. Се покажа дека и публиката живее со фестивалот, чиј интерес оваа година го потврдија и трите целосно распродадени настани со недели пред нивното одржување.
Огромна благодарност до сите посетители, пријатели, партнери на фестивалот и сите кои на било кој начин беа дел од реализацијата на ова издание на најголемиот и единствен од овој профил музички фестивал во Македонија. Зад нас е уште еден од најважните културни и музички настани во Македонија. Заврши 17. Таксират Фестивал./крај/со/бб
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
„Кармен“ од Жорж Бизе на 1 март на сцената во Националната опера и Балет

На 1 март со почеток во 20.00 часот во Националната опера и балет ќе се изведе една од најпознатите и најпопуларни опери во историјата – „Кармен“ од Жорж Бизе.
Диригент е гостинот од Италија, Џанлука Мартинeнги, режијата и сценографијата се на Нина Најденова и Елена Иванова од Бугарија, костимографијата е на Марија Пупучевска, концерт-мајстор е Јане Бакевски, а хор-мајстор: Јасмина Ѓорѓеска.
Заводливата, Кармен е симбол на независност и страст, но и на трагичниот крај на љубовта што не познава граници. Во насловната улога ќе настапи Николина Јаневска, во улогата на Дон Хозе ќе настапи тенорот од Кина, Ѕ-Жао Гуо, во улогата на Ескамилио ќе настапи, Васко Здравков, во останатите улоги ќе настапат: Злата Тошевска Димовска, Ана Ројдева – Талевска, Соња Пендовска Мадевска, Драган Ампов, Невен Силјановски, Кристијан Антовски заедно со хорот, балетскиот ансамбл, оркестарот на Националнатa опера и балет и детскиот хор „Пиколо“ при ДМБУЦ „Илија Николовски – Луј“, Скопје под раководство на Весна Димчевска.
Најпознатото дело на Жорж Бизе е операта „Кармен“ од 1875 година која е заснована на романот (излезен во 1846 година) кој го напишал Проспер Мериме. Операта „Кармен“ веднаш не постигнала успех, а Бизе бил многу разочаран, но за утеха брзо дошла пофалба од своите колеги композитори како што се Камиј Сен-Санс, Петар Илич Чајковски и Клод Дебиси, кои веднаш ја препознале убавината на операта. Во брзо време публиката почнала да го дели истото мислење со овие композитори и „Кармен“ станува една од најпознатите опери во историјата.
Култура
„Фанфари за еден пријател“ со виртуозната Селина От од Австрија

„Фанфари за еден пријател“ е насловен концертот кој ќе се одржи в четврток, со почеток во 20 часот во Македонската филхармонија. Како солистка ќе настапи Селина От на труба (Австрија), а диригент е маестро Јерухам Шаровски од Израел.
На програмата се два концерти за труба и оркестар од Томази и Хајдн, а на програмата се Симфонијата бр.2 од Јоханес Брамс.
Роден во Буенос Аирес, Аргентина, маестро Јерухам Шаровски рано започнал да изучува музика, а потоа студирал флејта, контрабас, композиција и диригирање на Националниот конзерваториум за музика во неговиот град. Во раните 70-ти имигрирал во Израел, каде што дипломирал на Академијата за музика „Рубин“ во Ерусалим, под палката на проф. Менди Родан. Во 1990 година, Шаровски бил избран од страна на славниот маестро Зубин Мехта да ја прими наградата „Млад артист на годината“. Тогаш ја добил и привилегијата да диригира со Израелската филхармонија, како и со другите поголеми оркестри во Израел.
По турнејата во поранешниот Советски Сојуз (СССР), која за него била значајна во кариерата, во 1991 година станал уметнички директор и шеф диригент на Симфонискиот оркестар „Раанана“ во Израел. Под палката на Шаровски, овој оркестар прераснал во еден од најпопуларните симфониски ансамбли изведувајќи стотици дела и надвор од земјата. Од 1998 до 2004, маестро Шаровски раководел и со Бразилскиот симфониски оркестар на Рио де Жанеиро, со кој остварувал турнеи во Бразил и во Европа и снимил четири цедеа. Во тој период, Шаровски го формирал Младинскиот симфониски оркестар на Бразил, кој станал еден од најпознатите ансамбли во земјата. За време на својата кариера, маестро Шаровски диригирал со над 50 оркестри во повеќе од 20 различни земји, вклучувајќи ги и серијата концерти со маестро Лорин Мазел, диригирајќи со Минхенската филхармонија во Германија и со Симфонискиот оркестар на Ерусалим заедно со Баварскиот радио-оркестар на концерти посветени на градот Ерусалим. Во моментов, маестро Шаровски ја извршува и функцијата шеф диригент на Македонската филхармонија.
Селина От е добитничка на наградата „Opus Klassik“ во 2021 година, за нејзиниот дебитантски албум „Концерти за труба“, заедно со Радио-симфонискиот оркестар на Виена и диригентот Роберто Патерностро. Како прва жена во седумдесетгодишната историја на Меѓународниот музички натпревар „ARD“, Селина От ја освоила Првата награда во категоријата труба на само 20 години, во 2018 година. Тоа е и една од причините потоа да биде поканета да настапува со водечки оркестри, како WDR симфонискиот оркестар, Чешката филхармонија и Германскиот симфониски оркестар Берлин. Таа веќе има настапувано и со Симфонискиот оркестар на Маринскиот театар под водство на маестро Валери Гергиев, со Фестивалскиот оркестар на Будимпешта со маестро Иван Фишер, со Виенскиот симфониски оркестар, Радио-симфонискиот оркестар на ORF Виена, Кралскиот филхармониски оркестар на Лиеж… Како солистка, Селина От настапувала во престижни концертни сали како виенскиот Концертхаус, Музиквереин во Виена, Филхармонијата во Берлин, Филхармонијата во Келн, Филхармонијата во Есен, Филхармонијата во Луксембург… Во 2022 година, Селина се стекнала со звање магистер по уметности, во класата на Роман Риндбергер, на Универзитетот за музика и уметности во Виена. Била наградена со почесната награда на Федералното министерство на Република Австрија за образование, наука и истражување. Во 2021 година премиерно го извела Концертот за труба „Утопија I: Чудни спирали“ на австрискиот композитор Томас Вали, на отворањето на фестивалот „Виен Модерн“ со Радио-симфонискиот оркестар на ORF Виена, а под диригентската палка на Марин Алсоп во виенскиот Концертхаус. Во март 2022 година, таа објави уште еден, трет албум во соработка со Радио-симфонискиот оркестар на ORF Виена за „Орфео“.
Култура
Избрани 20 романи во првата селекција за наградата „Роман на годината“ за 2024 година

Жири-комисијата за наградата „Роман на годината“ за 2024 година што ја доделува Фондацијата за унапредување и промоција на културните вредности „Славко Јаневски“, во состав Лидија Димковска (минатогодишна лауреатка и претседателка на жирито), Маја Бојаџиевска, Ѓоко Здравески, Андреј Ал-Асади и Катерина Богоева (претставничка на Фондацијата), ја направи првата селекција, избирајќи 20 од 43-те пристигнати наслови на годинашниот конкурс.
Комисијата има обврска да го соопштат наградениот роман најдоцна до 15 март.
Наградата, чиј генерален покровител е Комерцијална банка АД Скопје, а исто така е поддржана и од Министерството за култура на Република Северна Македонија, годинава се доделува 26-ти пат. Таа се состои од плакета, уникатна статуетка и паричен износ од 150.000 денари.
Минатата година наградата ја доби романот „Единствен матичен број“ на Лидија Димковска, во издание на издавачкиот центар „Три“ од Скопје.