Книги
„Тишина“ од Сузан Кејн – Моќта на интровертните во светот кој не престанува да зборува

Во издание на Арс Либрис (дел од Арс Ламина) во 2014 излезе од печат книгата „Тишина“ од Сузан Кејн, бестселер на Сандеј Тајмс, за моќта на интровертните во свет кој не може да престане да зборува, што е поднаслов на оваа книга.
Книгата претставува прирачник за подобро запознавање на личноста на екстровертните и интровертните. Постојат речиси онолку дефиниции за интровертните и за екстровертните колку што постојат психолози. Денешните психолози се согласуваат дека интровертните и екстровертните се разликуваат според нивото на надворешна стимулација, што е потребна за добро да функционираат.
Интровертните, вели Сузан Кејн, се чувствуваат „сосема добро“ со помал стимул, како кога пијат вино со близок пријател, решаваат крстозбор или читаат книга. Екстровертните уживаат во дополнителното задоволство како среќавање нови луѓе, скијање по лизгави падини и пуштање гласна музика на радио. Еден типичен интроверт би претпочитал да го помине одморот читајќи на плажа отколку забавувајќи се на брод на крстосување. Во поглед на извршувањето на задачите, Сузан Кејн вели дека екстровертните тежнеат кон брзо справување со задачите, уживаат во „возбудата од потрагата“ по награди како пари и статус, а интровертните работат побавно и со цел.
Нашата личност го обликува и нашиот социјален живот. Екстровертните ќе ѝ дадат живост на вашата забава и несебично ќе се смеат на вашите шеги. Тие имаат тенденција да бидат наметливи, доминантни и со голема потреба од друштво. Интровертните, пак, може да имаат социјални вештини и да уживаат на забави и на деловни состаноци, но по кратко време посакуваат да се дома. Тие слушаат повеќе отколку што зборуваат, размислуваат пред да зборуваат и честопати се чувствуваат дека се изразуваат подобро пишувајќи отколку при разговор. Конфликтот не им се допаѓа, многумина се ужасуваат од муабетење, но уживаат во длабоки дискусии.
Западното општество го наметнува идеалот на екстровертните луѓе, комуникативните, доминантните, лидерите ,харизматичните водачи, додека интровертните ги гледаат како ексцентрични чудаци..
Сузан Кејн во книгата ни ја посочува за пример Харвардската бизнис школа, наречена Духовна престолнина на екстровертноста- каде се обучуваат лидери а претседателот Џорџ Буш е еден од дипломците на оваа школа, како и импресивен број на претседатели на Светската банка, секретари на трезорот на САД, градоначалници на Њујорк.
Сузан Кејн ни ги опишува студентите на Харвард: „Прво што се забележува на Харвардската бизнис школа е начинот на кој одат луѓето. Никој не оди полека, не се шета, не се влечка. Тие одат со крупни чекори, полни со наметлива динамика. Кога им се вкрстуваат патиштата, тие не кимаат само со главите, тие разменуваат живи поздрави. Личат на луѓе од кои се очекува да бидат одговорни, но на пријателски начин“.
Интровертноста, пак, на универзитетско ниво предвидува поголем академски успех, поуспешни се од екстровертните во критичкото мислење, проникливото решавање на проблеми. Интровертните не се попаметни од екстровертните, но размислуваат повнимателно… Интровертните се поуспешни од екстровертните во социјалните задачи кои бараат истрајност…
Екстровертните го репродуцираат постојано нивното знаење додека интровертните го збогатуваат , со моќта на слушањето и апсорбирањето на информациите. Можат да бидат подобри лидери, бидејќи се попромислени водонесувањето одлуки, пишува Кејн./крај/мф/св
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Книги
Промоција на книгите „Историја на човештвото“ од Џани Родари и „Визуализација на современата македонска книжевност“ од група автори

На 29 април во 18 часот во Студентскиот културен центар ќе се одржи промоција на книгите „Историја на човештвото“ од Џани Родари и „Визуализација на современата македонска книжевност“ од група автори.
Двете изданија се резултат на соработката меѓу студентите и наставниот и соработничкиот кадар од Факултетот за ликовни уметности, Филолошкиот факултет „Блаже Конески“ и Машинскиот факултет при Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје.
Издавањето на книгите е поддржано од Инситутот „Данте Алигиери“ во Скопје, Здружението Данте Алигиери во Рим и Министерството за култура и туризам.
Книги
Книгата „Мајсторот“ од Димитар Башевски објавена во Софија

Во издание на издавачката куќа „Изида“ од Софија, деновиве е објавена книгата раскази мајсторот од Димитар Башевски. Тоа е трета книга од Башевски објавена во Бугарија. Претходно објавени се неговите романи „Бунар“ и „Круг“. Преводот на книгата „Мајсторот“ од македонски на бугарски јазик е на Тања Попова.
Во текстот кон објавената книга се вели дека „Димитар Башевски го води читателот на книжевно патување низ длабоките слоеви на човечките емоции и вечните потраги. Со екстремна леснотија и чувство за јазични нијанси, авторот слика живописни слики на љубов, страст и копнеж кои се испреплетени со огромните прашања за смислата на животот и човечкото место во светот“.
Димитар Башевски е автор на дваесеттина книги проза и поезија. Добитник е на највисоките книжевни и општествени награди во земјата. Неговите книги се преведувани и објавувани на повеќе европски јазици.
Книги
МАИ ги додели наградите за изданијата меѓу два Саеми на книга

Комисијата за доделување на наградите на Македонската асоцијација на издавачи за периодот меѓу два саема, по разгледувањето на апликациите и на примероците од книгите доставени од издавачите, на состанокот на 15.04.2024 г. донесе одлуки за доделување на наградите на МАИ меѓу двата саема во мај 2023 и април 2024 година.
Признание за најдобра едиција, при што основен критериум бил уредничкиот пристап, концептот на едицијата и унифицираниот изглед/дизајн, со 1. место наградена е едицијата „ПРОаЗА“ („Или-или“), со 2. место едицијата „Бранови“ („Антолог“) и со 3. место едицијата „Современи класици“ („Арс ламина“).
Признание за најдобар оригинален дизајн на корица добија „Не кажувам“ од Петар Андоновски, дизајнирана од Марко Трпески („Полица“), „Базирано врз речиси вистинити настани“ од Ѕвездан Георгиевски, дизајнирана од Наталија Лукомска („Бегемот“) и „Кабинет на чуда со ѕидови од огледала“ од Владимир Јанковски, дизајнирана од Марко Трпески („Антолог“).
Признание за најдобро ликовно-графички уредено издание добија „Варшава го исцртува Скопје“ од Кинга Нетман-Мултановска; автор на дизајнот: Петер Личковски („Бегемот“), „Костимот во Македонија од појавата на фотографијата до денес“ од Зорка Тодорова Младеновиќ; графичко уредување на „Арс ламина“ и „Гени, мени, сени“ од Владимир Лукаш (текст и илустрации), со графичко уредување на „Супрема“.
Признание за оригинални целосно илустрирани книги за деца (сликовници) добија „Си беше еднаш – Најубавите бајки на сите времиња“ (прир. Оливера Ќорвезироска, со илустрации на Наталија Лукомска) („Арс ламина “), „Момчето од зборови / Девојчето од ноти“ од Катерина Николовска („Чудна шума“) и „Рокчето“ од Никола Маџиров, со илустрации на Анета Илиевска („Арс ламина“).
Во категоријата најкреативно издание каде влегуваат оригинални изданија за возрасни или за деца, кои се издвојуваат по својата нестандардност, признанија добија „Момчето од зборови / Девојчето од ноти“ од Катерина Николовска („Чудна шума“), „Шарени ириси“ од Јована Матевска Атанасова, со илустрации на Симонида Филипова Китановска („Арс ламина“) и „Мојата прва библиотека“ од Деспина Мукоска („Арс ламина“).
Признанието за автор на годината го доби Лидија Димковска („Три“).