Македонија
ВМРО-ДПМНЕ бара оставки на Спасовски и Бочварски и вонредна контрола на сите автобуси во државата
По големата трагедија, во која животот го загубија 44 патници од Македонија, ВМРО-ДПМНЕ бара одговорност и оставки на Спасовски и Бочварски.
На денешната прес-конференција пратеникот од редовите на ВМРО-ДПМНЕ, Миле Лефков, изрази жалење за несреќата и сочуство до семејствата на загинатите.
„Сосема свесно цели три дена, додека траеја прогласените денови на жалост, не излегувавме со оценки во јавноста, со цел тие да не бидат сфатени како внесување политика во целиот овој процес. Ние ќе продолжиме така и да се однесуваме, но воедно нема да премолчиме за очигледните пропусти, недоречености и барањето на одговорност за страшната несреќа“, изјави Лефков.
Според него, трагичната несреќа, меѓу другото, е последица на немањето функционален систем за превенција на вакви несреќи, неговата корумпираност и злоупотребите што се прават со знаење на челните луѓе на одговорните министерства.
„Доколку не се извлечат поуки од една страшна несреќа, како што беше, на пример, несреќата во Ласкарци, каде што 16 луѓе ги загубија животот, се случува уште една друга несреќа, како што е горењето на модуларната болница во Тетово, каде што животот го загубија 14 други наши сограѓани. Немањето функционален систем нѐ доведе до уште една трагична несреќа во Бугарија“, изјави Лефков.
Тој додаде дека овие три дена сме сведоци на префрлањето одговорност од МВР на Инспекторатот за транспорт воден од Руфат Хусеини, кој доаѓа од Зајас, па Инспекторатот до Царината, за да на крајот одговорноста да спадне на некаков службеник од Царината, што значи дека и овој пат одговорност нема да има.
„Автобусот не бил регистриран во регистарот за возила за превоз, што отвора сомнеж за минувањето граница. Секоја несреќа или криминал во државава Владата дозволува да заврши со одговорност на некој службеник“, изјави Лефков.
Со цел решавање на проблемите и избегнување уште некоја ваква или слична несреќа, ВМРО-ДПМНЕ предложи Владата да преземе вонредни мерки: вонреден технички преглед на сите патнички автобуси и средства за јавен траспорт на патници на трошок на државата. Да се провери во какви услови се превезуваат луѓето; вонредна контрола на станиците за технички преглед во поглед на условите и начинот на работа; истрага за тоа како поминал автобусот на граница без да е впишан во регистарот на автобуси. Неприфатливо е префрлањето одговорност Царина – полиција – Инспекторат; јавно објавување на регистарот на автобуси и негово најново ажурирање; во иднина сите автобуси постари од 8 години, наместо 2 задолжителни технички прегледа годишно, да имаат најмалку 3, а автобусите постари од 12 години да имаат 4.
Миле Лефков побара одговорност од министерот за транспорт и врски, Благој Бочварски, и од министерот за внатрешни работи, Оливер Спасовски. Додаде дека најмалку нешто што може да направат е да поднесат оставки од морални причини.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Ахмети од протестот на плоштадот „Скендербег“: Процесот во Хаг треба да заврши со ослободителна пресуда
Лидерот на ДУИ, Али Ахмети, денеска се обрати на протестот што се одржа на плоштадот „Скендербег“ во Скопје, организиран во знак на поддршка за поранешните команданти на Ослободителната војска на Косово (ОВК), на кои им се суди во Хаг за воени злосторства.
Ахмети порача дека судскиот процес треба да заврши со ослободителна пресуда, оценувајќи дека обвинетите се соочуваат со обвинувања за дела кои, како што рече, не ги сториле.
Тој нагласи дека ОВК не била насочена против ниту еден народ, туку дека се борела за слободата на албанскиот народ.
„Време е нашите синови да се вратат дома. Нашите синови се невини, нашата борба е чиста. Војната на ОВК е света и затоа сите ние, големи и мали, мажи и жени, сме ОВК“, рече Ахмети .
Лидерот на ДУИ оцени дека, по Тирана и Приштина, и Скопје го покажало својот став со поддршката за, како што наведе, слобода и правда за поранешните припадници на ОВК.
Меѓу обвинетите во Хаг се поранешниот косовски премиер Хашим Тачи и поранешниот косовски претседател Јакуп Красниќи.
Македонија
Затворен сообраќајот на граничниот премин Евзони
Од 11:00 часот граничниот премин Евзони (ГП Богородица) е затворен за сообраќај, соопшти АМСМ.
Сообраќајот на државните патишта се одвива непречено, по претежно суви коловози.
Од 15.11.2025 година започна законската обврска за задолжително поседување на зимска опрема во возилата, без оглед на моменталната временска состојба. Оваа обврска ќе трае до 15.03.2026 година.
Интензитетот на сообраќај на патните правци надвор од градските средини е умерен. На граничните премини од македонска страна, нема подолги задржувања за влез и излез од државата.
АМСМ препорачува прилагодена брзина на движење, почитување на поставената сообраќајна сигнализација и внимателно управување со возилата, особено на патиштата низ котлините, речните долини и клисурите, каде има можност од појава на одрони. Ова посебно се однесува за делниците Катланово – Велес, Маврово – Дебар – Струга, Виница – Берово и Кочани – Делчево.
Македонија
За првпат во Македонија е изведена хируршка интервенција кај дете со ретка конгенитална деформација
На Универзитетската клиника за трауматологија, ортопедски болести, анестезија, реанимација, интензивно лекување и ургентен центар (ТОАРИЛУЦ) за прв пат во Македонија е изведена комплексна хируршка интервенција кај 4-годишно дете со редок конгенитален Спренгелов деформитет (Sprengel deformity), во соработка со проф. д-р Уфук Ајдинли од Република Турција.
Интервенцијата претставува значаен чекор во јакнење на капацитетите на македонскиот здравствен систем за третман на ретки и сложени ортопедски состојби во детската возраст, преку тимска работа, пренос на знаење и примена на современи оперативни техники.
„Оваа интервенција е резултат на врвна мултидисциплинарна координација – ортопедски тим, анестезија, интензивна нега и ургентна поддршка – со јасен фокус на сигурноста и квалитетот на самата постапка. Благодарение на соработката со проф. д-р Уфук Ајдинли, направивме значаен исчекор во третманот на ретки конгенитални деформации кај деца. Нашата цел е овој тип процедури да станат стандарден дел од клиничката пракса во земјата, со континуирана едукација и развој на домашните тимови,“ вели директорот на ТОАРИЛУЦ, проф. д-р Игор Мерџаноски.
Според министерот за здравство, Азир Алиу градењето доверба во здравствениот систем се прави со ваков вид на резултати, со знаење, со тимска работа и со создавање услови најсложените интервенции да се изведуваат во државата.
„Ова е пример како меѓународната соработка, размената на експертиза и знаење директно се претвораат во подобра грижа за пациентите. Министерството ќе продолжи да ја поддржува модернизацијата на клиниките, развојот на човечките ресурси и воведувањето современи медицински методи, со цел граѓаните да добијат модерен, функционален и одржлив здравствен систем“, вели министерот Алиу.
Спренгеловиот деформитет е ретка конгенитална состојба при која лопатката е поставена ненормално високо и е недоволно развиена поради неуспешна надолна миграција за време на ембрионалниот развој. Ова најчесто предизвикува видлива „испакнатина“ и ограничување на движењето на рамото. Состојбата неретко е поврзана и со други придружни наоди, како синдромот Клипел-Фил, сколиоза, а понекогаш и дополнителна коскена/влакнеста врска со ’рбетот (омовертебрална лента), поради што за прецизна дијагностика и планирање се користат снимања како КТ и/или МРИ. Оперативниот третман најчесто се резервира за потешки случаи во возраст од 3 до 8 години, со цел подобрување на функцијата и изгледот.

