Македонија
Маричиќ: Време е да се реформира ЕУ и да се примат нови земји членки, 2030 реален датум за тоа
Вицепремиерот за европски прашања Бојан Маричиќ во интервјуто за Балканс Дебриф рече дека сега за нас е вистинска шанса за брзо членство во ЕУ, но исто така и за Европската Унија да направи промени кои не ги направила од Лисабонскиот договор, во 2009 и после Брегзит.
-Мислам дека е вистинско време да се реформира ЕУ и да се примат нови земји членки, и седум години од денес мислам дека е реална временска рамка тоа да се направи, рече Маричиќ, додавајќи дека немање временски план за членство во ЕУ во некои земји од регионот, а и во Северна Македонија носи пад на јавната поддршка за ЕУ и дека 2030 година очекува да биде мотивација плус за да чекориме напред.
Според Маричиќ она што дава поттик и причина и со самодоверба да се гледа на 2030 како реална временска рамка за членство е неодамнешната изјава и говор на претседателот Шарл Мишел, на Бледскиот стратешки Форум, каде за прв пат, после зачленувањето на Хрватска, еден официјален претставник на Европската Унија ја предвидува 2030 година како реален датум за членство во Европската Унија.
– Колку е реално ова? Мислам дека зависи од 2 работи. Колку ќе биде успешен преговарачкиот процес со земјите кандидати и земјите кои веќе преговараат, а очекувам Молдавија и Украина брзо да се вклучат во оваа група, а на друга страна како Европската Унија ќе се справи со реформите на системот на Европската Унија за да може да апсорбира нови земји членки, објасни Маричиќ.
Тој смета дека ова е остварливо само доколку се работи паралелно на двата процеси т.е реформи во ЕУ и преговарачкиот процес на земјите кандидати. Во таа насока Маричиќ се повика на говорите на францускиот претседател Макрон и претседателот на Европскиот парламент, Мишел и рече дека три прашања се важни и тоа: Како ќе може европскиот буџет да ги покрие трошоците на Унијата за нови членки, потоа се институционалните предизвици т.е како би се калкулирала институционалната застапеност во Брисел со повеќе земји членки на Унијата, и трето е како може процесот на одлучување да стане поефикасен со повеќе земји членки.
На прашањето дали очекуваме официјализирање од Брисел на 2030 година како година на идно проширување на ЕУ, Маричиќ кажа дека очекува ова да стане реален план и заложба на институциите, што не би значело неусловена временска референца за членство, туку спротивно, условен реформски процес во ЕУ и успешен преговарачки процес со земјите членки.
– Оваа есен ќе имаме неколку прилики на кои Европската Комисија и Европската Унија ќе треба да им се обратат на земјите од Западен Балкан со конкретни пораки и конкретни точки. Ја имаме турнејата на претседателката на Европската Комисија Фон дер Лејн во октомври во сите земји во регионот, и таа вети дека ќе го претстави планот за раст за Западниот Балкан, како може да придобиеме некои од бенефитите и инструментите на заедничкиот пазар и пред членство во ЕУ, т.е како да ја направиме таа забрзана интеграција реална можност. Тоа беше најавено исто така и од комесарот Вархеји, дека овој октомври ќе слушнеме повеќе за идното проширување до 2030 година, изјави Маричиќ.
Вицепремиерот напомена дека забрзаната интеграција е многу добра можност за напредок, но не смее да се третира како замена за полноправното членство, бидејќи досега преговарачкиот процес трае предолго, подолго од претходните бранови на зачленување, и дека ова на некој начин го руши ентузијазмот и мотивацијата на институциите дека членството е остварливо.
– Затоа ценам дека би било добро ако ни се овозможи пристап до некои бенефити, пред да станеме полноправна членка на ЕУ, како што се на пример земјоделскиот пазар на ЕУ, политики за развој на туризмот, некои европски фондови кои се достапни само за земјите-членки, но, исто така, да речеме, роаминг програмата која е достапна за земјите-членки, признавањето на дипломите и квалификациите, и ова се само некои мали нешта кои ништо нема да ја чинат Европската Унија, а ви значеле многу за луѓето од Западен Балкан, нагласи Маричиќ во интервјуто за „Балканс Дебриф“.
#BalkansDebrief е поткаст, кој го води новинарката Илва Таре, во рамки на Центарот за Европа на Атлантскиот совет.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
(Видео) Филипче: ВМРО-ДПМНЕ ја предаде Македонија за мигрантски пари
ВМРО-ДПМНЕ ја издаде и ја предаде Македонија за мигрантски пари, нагласи претседателот на Социјалдемократскиот сојуз на Македонија, д-р Венко Филипче, на денешната прес-конференција. Тој посочи дека тоа е причината зошто Влдата ВМРО-ДПМНЕ, не дава конкретен одговор за договорот со Велика Британија, потсетувајќи дека СДСМ со денови бара конкретни одговори од премиерот Мицкоски.
„Повеќе денови наназад предупредуваме дека премиерот Мицкоски договорил преземање мигранти во Македонија. Сите овие изминати денови бараме да одговорат: дали е договорен план за преземање мигранти? Дали ќе им се дозволи и ќе им се даде постојан престој? Дали ќе им се обезби работа?Дали потоа ќе добијат македонски пасоши? Дали планираат да ги сместат во шатори или да им градат социјални станови?И како што гледате-нема одговор!“, рече Филипче.
Тој укажа дека е јасно дека прифаќањето на мигрантите е дел од договорениот кредит со Велика Британија.
„Затоа што се обврзале да примат мигранти како дел од пакет-договор за кредит, за да продолжат да распишуваат тендери и да прават договори во четири очи за да ги трошат народните пари за своите бизнис-партнери“, рече Филипче.
Притоа, Филипче додаде дека по пишувањата на бројни домашни и странски медиуми, вклучително и британскиот „Тајмс“, сомнежите на СДСМ се потврдени.
„По обидите, фокусот да го префрлат на измислени вести, лажни обвиненија, пријави сè, само да се дефокусира јавноста од горчливиот проблем со мигрантите. По извлекувањето и избегнувањето на премиерот Мицкоски – до пролет, после пролет, ќе бидам премиер, нема да бидам премиер, на сите ни е јасно што се подготвува.Одговорот е јасен – мигранти во јуни во Македонија“, рече претседателот на СДСМ, Венко Филипче.
Македонија
Стеваноски: Советот му помогна на Проданоски да фалсификува извештај за буџетот
На последните седници на Советот на Општина Прилеп, на кои од страна на градоначалникот Дејан Проданоски, беа предложени две клучни точки – Ребаланс на буџетот и Измени и дополнувања на развојните програми за периодот 2025-2027, мнозинството предводено од ВМРО-ДПМНЕ според советникот од Левица, Жарко Стеваноски, го изгласало ребалансот спротивно на законот за финансирање на единиците за локална самоуправа.
„Од Развојните програми ги избриша сите проекти кои повлекуваа најголем процент од Буџетот на општината за 2025 година и на таков начин фиктивно го зголеми процентот на реализација на Буџетот за 2025 година. Практично Советот му помогна на Градоначалникот да фалсификува финансиски извештај за Општина Прилеп за 2025 година пред Министерството за финансии“, вели Стевановски и додаде дека Левица веќе има подготвено иницијатива за вонреден инспекциски надзор до Државниот инспекторатот за локална самоуправа.
Дополнително, како што информира Стеваноски, ВМРО – ДПМНЕ одбиле да расправаат по предлогот на Левица со кој градоначалникот би бил задолжен да го конституира Одделението за внатрешна ревизија што, според партијата е законска обврска која Општина Прилеп ја игнорира уште од 2015 година. Внатрешната ревизија, додаваат од таму е клучен механизам за контрола и спречување злоупотреби на јавните средства, уреден со Законот за јавна внатрешна финансиска контрола.
„Општина Прилеп побргу би плаќала парични казни заради неконституирање на ова одделение отколку да дозволи да биде контролирана во финансиското работење. Ова испраќа јасна порака до граѓаните, за што служи власта кога ВМРО ДПМНЕ е на власт“, вели Стеваноски.
Македонија
Минчев: Подобрениот ПВР процес е основа за поквалитетни закони
Министерот за јавна администрација, Горан Минчев, денес се обрати на дводневната работилница „Зајакнување на капацитетите за подобро управување на Проценката на влијанието на регулативата (ПВР) во Република Северна Македонија“, организирана од страна на Министерството за јавна администрација со поддршка на СИГМА
На работилницата учествуваат државни службеници од сите ресорни министерства и релевантни институции, вклучително и координатори и заменици за ПВР, со цел да ги унапредат практичните и аналитичките вештини за управување со ПВР, како и да обезбедат повисок квалитет во подготовката на прописите.
Министерот Минчев во своето обраќање ја истакна важноста од континуираното јакнење на капацитетите на администрацијата и партнерството со меѓународните организации.
„Проценката на влијанието на регулативата претставува интегрален дел од подготовката на законите. Таа обезбедува почитување на начелата на добро владеење и ја поддржува определбата на Владата за квалитетни, образложени и на докази засновани политики. Во наредниот период ќе продолжиме интензивно да работиме на целосно почитување на постапката за ПВР, на јакнење на капацитетите на службениците, како и на подобрување на соработката меѓу министерствата, Владата и Собранието.“
Тој ја нагласи и значајната улога на СИГМА и Британската амбасада во унапредувањето на процесот.
„Нашата заедничка работа со СИГМА и Британската амбасада ни овозможува да ги примениме најдобрите европски практики и да изградиме стабилен систем за донесување политики засновани на докази.“
Најавувајќи конкретни мерки, министерот информираше дека од почетокот на следната година мислењата на Министерството за јавна администрација по Извештаите за ПВР ќе бидат јавно достапни на ЕНЕР, со што ќе се зголеми транспарентноста и довербата во законодавниот процес.
Работилницата, преку интерактивни сесии и практични вежби, има за цел да обезбеди сеопфатен преглед на актуелната методологија за ПВР, да идентификува клучни предизвици, како и да отвори дијалог за можни подобрувања, вклучително и проширување на опфатот на ПВР и унапредување на механизмите за контрола на квалитетот.
Министерството за јавна администрација останува посветено на унапредување на ПВР како едно од темелните средства за подобрување на квалитетот на законите, јакнење на институционалната одговорност и унапредување на доброто владеење.

