Македонија
Ако не се гради зградата во Реонски центар, Акционерското друштво ќе има значителна штета
Акционерското друштво за изградба и стопанисување со станбен и деловен простор не отстапува од намерата да ја изгради планираната зграда на последната слободна парцела меѓу веќе изградените згради во Реонски центар Аеродром. Граѓаните бараат државата да се откаже од градба и слободната парцела да биде паркинг, но од акционерското друштво укажуваат дека тоа не им е исплатливо.
„Доколку не се пристапи кон градба на споменатиот станбен објект, согласно утврдените рокови во споменатото одобрение, друштвото ќе се соочи со претрпување на значителна финансиска штета“, изјави за „Макфакс“ Кристијан Трајковски, директор на Акционерското друштво.
Тој нагласува дека изградбата на станбениот објект во Реонски центар Аеродром, Општина Аеродром каде како инвеститор се јавува Акционерското друштво за изградба и стопанисување со станбен и деловен простор од значење на Републиката, е согласно правосилното одобрение за градење Бр.уп.1-18-130 од 09.11.2016 издадено од Општина Аеродром согласно важечките прописи на постоечкиот Детален урбанистички план (донесен јуни 2009 година со тех.бр. 1474/06).
„Акционерското друштво за изградба и стопанисување со станбен и деловен простор од значење на Републиката, почитувајки ги сите важечки законски прописи, отпочна изградба на станбен објект кој е дел од низата на околни објекти кои се претходно изградени од наша страна, а согласно важечкиот Детален урбанистички план и сите законски прописи кои произлегуваат од Законот за градење. “, вели директорот Трајковски.
Акционерското друштво веќе утврдило и цена на квадратен метар за продажба на становите во зградат која допрва треба да се изгради.
„За споменатата локација, заинтересираните граѓани становите можат да ги откупат по цена од 795 евра плус ДДВ за квадратен метар, плус предвидената цена за гаражно место кое е задолжително при откупот на секоја станбена единица“, објаснува директорот Трајковски.
Градилиштето за оваа зграда беше оградено во март година кога жителите од околните објекти уште еднаш ги активираа старите барање – на парцелата да не се гради зграда туку да се изгради паркинг. Се надеваа дека државата како сопственик на акционерското друштво и Општината ќе најдат решение за да се постапи по барањата на граѓаните. Претставници на граѓаните имаа неколку средби со претставници од Општината и од Акционерското друштво, но и покрај тоа вчера, по осум месеци прекин, изградбата на зградата продолжи.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Спасовски: Македонските граѓани плаќаат најскап зелен картон во регионот
Координаторот на пратеничката група на СДСМ и пратеник, Оливер Спасовски на денешната собраниска седница за пратенички прашања упати прашање до министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска во однос на високата цена на зелениот картон на автомобилите кој што им е потребен на граѓаните за патувања надвор од државата.
Прашањето се однесуваше на заштитата на трети лица и нивниот имот од последиците од сообраќајни незгоди, како сопственици на моторни возила кои се должни, согласно закон, да имаат осигурување при регистрација и технички преглед на возилата-односно внатрешно осигурување за територијата на државата. Спасовски посочи дека ова прашање го поставил и писмено уште на 12 февруари годинава, но од министерката до денес не добил одговор.
„Ова е прашање за кое и граѓаните на Македонија си го поставуваат како една од важните теми. Тоа се однесува на заштитата на трети лица и нивниот имот од последиците од сообраќајни незгоди, како сопственици на моторни возила кои се должни, согласно закон, да имаат осигурување при регистрација и технички преглед на возилата-односно внатрешно осигурување за територијата на државата.
Меѓутоа, постои и можност за сите оние што патуваат во странство, имаат обврска да обезбедат, односно да купат осигурување за странство или таканаречена зелена карта за осигурување. Тие не купуваат само меѓународна потврда за осигурување на возилото, туку прават проширување на осигурувањето со важност и за странство. Овој документ сè уште е неопходен за влез со моторни возила во која било држава во Европа која во моментот за патничките возила изнесува околу 5.500 денари со важност од една година.
Цената на зелениот картон во земјите од регионот е значително пониска од цената во Македонија, изнесуваат 5 или 10 евра, кои се плаќаат заедно со регистрацијата и при обезбедување на осигурителната полиса и за внатрешно осигурување. Моето прашање е дали се планира поинаков пристап во однос на обезбедувањето на зелениот картон, односно намалување на неговата цена, бидејќи постојат повеќе начини и механизми како да се дојде до намалување на цената на зелениот картон.
Ги имам сите анализи, како и законски измени во Србија, Босна и Херцеговина, Косово и Црна Гора, имаат посебни договори со еден од дел од државите, во кои може да се влегува со билатерални договори без зелен картон. Впрочем, Македонија има таков билатерален договор со Словенија,една од ретките држави каде што ниту македонските, ниту словенечките регистарски таблици имаат потреба да покажуваат зелена карта.
Затоа прашувам дали Владата, односно Министерството за финансии, планира одредени измени на цената, со тоа што ќе може да им се помогне на граѓаните да не плаќаат толку висока цена, а да имаат нормално движење надвор од државата, како што тоа е решено кај нашите соседи. Ако погледнеме, секоја од државите во опкружувањето околу нас плаќа 5 или 10 евра заедно со внатрешното осигурување и притоа може да се движат и надвор од својата држава, односно во регионот и пошироко“.
Македонија
Утре без вода дел од улицата Ванчо Мицков во општина Карпош
Од ЈП Водовод и Канализација известуваат дека утре ( Петок ) поради водоводен приклучок на ф 90 мм на ул Ванчо Мицков бр.39, прекинато водоснабдување ќе имаат корисниците на дел од ул. Ванчо Мицков, од 09:00, до завршување на работните обврски.(општина Карпош)
Македонија
Едногласно усвоен Буџетот на Град Скопје, Ѓорѓиевски најавува преродба
Градоначалникот на Град Скопје, Орце Ѓорѓиевски, информира дека Советот на Град Скопје едногласно го усвои Буџетот за 2026 година, без ниту еден глас против, со што, како што вели се поставуваат темелите за силен развоен циклус и финансиска консолидација на градот. Новиот буџет според него претставува јасен доказ дека со ред, визија и одговорна работа се постигнуваат конкретни резултати во интерес на граѓаните и иднината на Скопје.
Без ниту еден глас против донесен е Буџетот на Град Скопје, следува преродба на градот, напиша на социјалните мрежи Ѓорѓиевски.
„Буџетот за 2026 година е доказ дека кога има ред, визија и работа, ќе има и резултати.
Сакам искрено и од срце да се заблагодарам на сите советници кои го поддржаа.
Основниот Буџет на Град Скопје изнесува 5.201.600.000 денари, што претставува зголемување од 12,04% во однос на 2025 година. Ова зголемување е резултат на засилена и одговорна наплата на приходите во период од само месец и половина, со што на крајот на годината се очекува пренесен вишок од над 400 милиони денари.
Дополнително, обезбедени се 260 милиони денари преку спогодба со Министерството за образование и наука и одлука на Владата на Македонија за студентски превоз за заостанатите години, обврска за која претходната влада на СДСМ немаше слух.
Капиталните инвестиции во основниот Буџет изнесуваат 1.787.000.000 денари, или 34,4% од вкупниот буџет. За споредба, во 2025 година капиталните инвестиции изнесувале 1.344.160.000 денари, односно 28,9%“.
Ова, како ѓто оценува Ѓорѓиевски, значи повеќе инфраструктурни зафати, повеќе проекти на терен и конкретни, видливи резултати за граѓаните.
Нагласува дека образованието е еден од највисоките приоритети.
„Преку блок-дотациите од Министерството за образование и наука обезбедуваме средства за нови спортски терени во средните училишта, енергетски ефикасни фасади, нови клупи и столчиња, дополнителна ИТ опрема и подобрени услови за работа и учење.
За првпат досега обезбедуваме униформи за сите ученици од прва година, обезбедуваме летен камп за учениците од социјално ранливи категории, како и награди за учениците со исклучителни резултати во спортот и образованието.
Буџетот за образование е зголемен за 7,5% во однос на 2025 година, а дополнително се пренесуваат 68 милиони денари вишок од блок-дотациите за изградба на ново училиште, кое ќе биде предвидено со првиот ребаланс на Буџетот за 2026 година.
Сериозно се зајакнува и противпожарната заштита.
Културата добива силна поддршка со буџет од 159.831.000 денари, што е повеќе од двојно зголемување во однос на 2025 година.
Во делот на животната средина предвидени се 56,5 милиони денари, што е речиси двојно повеќе од претходната година.
Меѓу капиталните проекти се издвојува изградбата на Луна Парк, кој ќе биде завршен во текот на 2027 година, како и инвестиции од 90 милиони денари за детски катчиња, игралишта, фитнес справи, урбана опрема, паркови и пешачки патеки.
Преку развојните програми се инвестира во реконструкција и опремување на културните установи и Зоолошката градина, проширување на капацитетите на ЈП Лајка, заштита и уредување на културното наследство како Скопско Кале, Аквадуктот, Старата чаршија и Скупи, како и изградба на бунари за техничка вода за наводнување“.
Скопскиот градоначалник нагласи дека се инвестира и во јавното зеленило со 210 милиони денари, набавка на нови канти и контејнери со 40 милиони денари, како и нови возила за комунална хигиена во износ од 24,2 милиони денари.
Потенцира дека патната и сообраќајната инфраструктура е посебен фокус на Буџетот за 2026 година.
„Предвидени се средства за изградба и реконструкција на булеварите ,,Македонија”, ,,Љубљанска”, ,,Борис Трајковски”, ,,АСНОМ” и ,,Цветан Димов”, за кружниот тек во Ѓорче Петров, за довршување на Момин Поток по решената експропријација, како и за реконструкција на улиците ,,Фрањо Клуз”, ,,Перо Наков”, ,,Димо Хаџи Димов”, 101 во Волково, ,,Бутелска” и ,,Радишанска”, изградба на улицата ,,Македонско-косовска бригада”, мостот и булеварот ,,Февруарски Поход” и уредување на пристапите и паркинзите кај Матка.
Обезбедени се 130 милиони денари за експропријација со цел забрзување на реализацијата на булеварските решенија, како и дополнителни средства за тековно одржување, сообраќајна сигнализација, безбедност во сообраќајот и подготовка на нови сообраќајни проекти во соработка со УНДП.
Предвидена е директна поддршка за јавните претпријатија и културните установи со јасна цел за нивно раздолжување и стабилизирање до првата половина на 2027 година.
За таа намена се издвојуваат средства за ,,Комунална хигиена”, ,,Паркови и зеленило”, ,,Дрисла”, ,,Лајка” , ,,Улици и патишта”, како и рекордни 920 милиони денари субвенции за ЈСП Скопје“.

