Македонија
Бугарската министерка Комитова: Патот „Струма“ има недостатоци, но тие не се причина за пожарот во автобусот

Заштитната ограда во која удри автобусот е според стандардите што важеле во 2002 година кога се реконструирал патот, а денеска автомагистрала „Струма“.
Во 2021 година има нови норми за поставување на заштитната ограда, но тие важат за оние што ќе се градат од 2021 година и наредните години. Ова го образложи министерката за регионален развој на Бугарија, Виолета Комитова, која додаде дека единствената промена на патот е во знаците, меѓу кои е и оној за брзината, која била ограничена на 90 километри на час, а потоа зголемена на 120 километри на час.
Заштитната ограда, која патот го одделуваше од местото за одмор, ќе остане. Но, според бугарските власти, таа ќе биде подобро означена.
Министерката и нејзините колеги што правеа проверка на автомагистралата сметаат дека ова не е причина за несреќата иако веднаш предложиле намалување на брзината во тој дел на патот.
„Во 2002 година бил одобрен проектот. Реализираното е според проектот, разликата е минимална. Тој пат де јуре не е автомагистрала, туку пат. Патот не е проектиран за да биде автомагистрала. Не е нормално да се движиме со 140 на пат. Ќе ја намалиме до 90 километри на час. Мора да има ограничување“, вели архитектот Владо Калинов.
Министерката и архитектите, по анализата, веќе предложиле и поставување светлосна сигнализација на сите места на кои има места за одмор, заградени со заштитна ограда.
Министерката Комитова вели дека недостатоците во знаците и заштитната ограда не е причина за пожарот во автобусот, при што каде загинаа 45 лица.
„Патот има долга историја. За жал, жртвите не можеме да ги вратиме. Ова е невообичаена катастрофа. Автомагистралите не ги прави само ширината, има други параметри. Магистралите што дозволуваат поголема брзина, но има мали завои. Ова е помала категорија на пат. На магистралите сме виделе многу катастрофи, превртени камиони итн., но овде имаме пожар, кој, според мене, е првата причина за толку загинати, а кој не знаеме како настанал“, рече Комитова.
Таа посочи дека предложиле краткорочни и долгорочни мерки до тамошното Министерство за внатрешни работи.
„Имаме 11 институции за безбедност на патиштата. Не е ова оправдување. Ние се фокусиравме на делот што можеме да го направиме, тоа е да се заврши маркирањето, да се поправи заштитната ограда и да ја намалиме брзината на патот од 120 на 90 километри на час“, додаде Комитова.
Министерката вели дека автобуската трагедија со 45 загинати е вообичаена несреќа, исто како што неколку дена потоа се запалил и друг автобус.
„Ударот е слаб. Нема објаснување зошто автобусот изгорел во толку кратко време. Многу фактори влијаеле на тој случај. Но, заштитната ограда им помогнала и на многумина, ако ја гледаме вината во неа. Некој од вас може да каже дека заштитната ограда е виновна, но ние велиме дека нема едноставен одговор“, вели министерката Комитова.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
За шест часа изречени 103 мерки за сообраќајни прекршоци во Кавадарци

Вчера во периодот од 15.00 до 21.00 часот беше спроведена акциска контрола на територијата на Кавадарци, за санкционирање на возачи кои не ги почитуваат сообраќајните правила и прописи.
При контролата санкционирани се 100 возачи од кои: 23 возачи за возење без возачка дозвола, осум возачи за управување на моторни возила со изминат рок на важност на сообраќајната дозвола и полиса, пет возачи кои управуваат моторно возило под дејство на алкохол, четири возачи кои управуваат возило со несоодветна категорија, 36 возачи за не користење на заштитен шлем-кацига, шест возачи на возила со затемнети стакла без извршен А-тест, изготвени се три барања за поведување на прекршочна постапка за Правни лица како и одземени се четири мотоцикли и две товарни моторни возила по член 344 од ЗБСП а превземени се мерки против 18 учесници во сообраќај за останати сообраќајни прекршоци.
На сите прекршители изготвени им се соодветни поднесоци. Сообраќајните контроли продолжуваат и во наредните денови.
Апелираме до сите учесници во сообраќајот да ги почитуваме сообраќајните правила и прописи и заеднички да придонесеме за побезбедни патишта.
Македонија
(Фото) Герасимовски: Општина Центар со свои ресурси помага во гасењето на пожарот во Чучер Сандево

Општина Центар со своето јавно претпријатие ПОЦ активно се вклучи во гасењето на големиот шумски пожар во Чучер Сандево. Во акцијата се ангажирани вработени на ПОЦ и цистерна на Општина Центар, како дел од координираниот одговор на институциите за справување со огнената стихија.
Градоначалникот Горан Герасимовски, упати апел до сите граѓани да бидат совесни и претпазливи.
„Во ситуации како оваа, најважни се вниманието, дисциплината и одговорноста. Ги повикувам граѓаните да бидат совесни во овие жешки денови и да се придржуваат до сите препораки на службите и не преземаат ризични активности во опожарените подрачја“, порача Герасимовски.
Поради сериозноста на состојбата, општина Чучер Сандево прогласи вонредна состојба, а во акцијата на гасење на огнот се вклучени и хеликоптери и теренски екипи од повеќе институции.
Општина Центар останува мобилизирана и подготвена да помогне, со сите свои расположливи ресурси, сѐ додека пожарот не биде ставен под целосна контрола, додаваат од Општината.
Македонија
„Алармантно – Албанците систематски се исклучуваат од институциите, во Одбрана, од 26 нови вработувања, 25 се Македонци, а само еден е Албанец“, вели ДУИ

„Демократската унија за интеграција изразува длабока загриженост поради алармантното ниво на дискриминација против Албанците во државните и јавните институции. Најновиот пример доаѓа од Министерството за одбрана, каде што од вкупно 26 нови вработувања, 25 се Македонци, додека само еден вработен е Албанец, јасен доказ за организирана политика за исклучување на Албанците од институционалниот живот во Република Северна Македонија“, велат од ДУИ.
„Ова не е изолиран случај, туку дел од долгорочна, системска стратегија изработена од македонските партии и политичката олигархија уште во 2022 година, која континуирано се спроведува од оваа влада. Целта е јасна: да се минимизира улогата на Албанците како фактор во државните и јавните установи.
Во поддршка на овој план, се вклучи и Уставниот суд, чијашто пракса преку отстранување на етничкото балансирање и обврската за неидентификување според етничка припадност, го нарушува темелниот принцип на Охридскиот рамковен договор: рамнотежата, правичната и адекватна застапеност и мултиетничкиот карактер на државата.
Ова дискриминаторска платформа продолжува преку низа на таканаречени “отворени” конкурси, каде што, под маската на професионализам и компетентност, Албанците се исклучуваат систематски, практика која потсетува на периодот пред 2001 година.
Случајот со Министерството за одбрана е само еден фасцинантен дел од оваа загрижувачка приказна, која по повеќе од една година имплементација јасно покажува дека се гради моноетничка држава, каде што Албанците се третираат како не посакувани.
Ова е концепт создаден од македонската олигархија, поддржана од одредени “васали” меѓу Албанците кои не се дел од власта по волја на својот народ, туку како избрани од ВМРО‑ДПМНЕ, како во времето на поранешна Југославија, кога некои Албанци беа фаворизирани од страна на Слободан Милошевиќ, но не по волја на самиот албански народ.
ДУИ цврсто го потврдува својот непоколеблив став во заштита на колективните права на Албанците и на Охридскиот рамковен договор како основа на новиот општествен и институционален поредок. Секој обид за разнишување на овој поредок преку судови, манипулирани конкурси или системска дискриминација, ќе биде силно осудуван и ќе му се спротивставиме политички, институционално и на меѓународно ниво“, се наведува во соопштението на ДУИ.