Македонија
Груевски: Пресудата на Врховниот суд за „Тенк“ не е изненадување
За експремиерот Никола Груевски, сега азилант во Будимпешта, не е изненадување што Врховниот суд ја потврди неговата двегодишна затворска казна, која му е изречна во случајот „Тенк“, а поради која избега од органите на прогонот. Коментирајќи го потегот на судот, тој вели дека не постои реформа или закон што може да промени нешто во македонското судство бидејќи, според него, државата функционира по принцип на мафијата, каде што власта контролирајќи ги Обвинителството и судот, работи преку фабрикувани случаи за да ги гони политичките неистомисленици.
„ЕУ може колку сака да објавува извештаи за напредок или да поздравуваат новодонесени закони, но додека судиите функционираат под принуда и страв од извршната власт дека може да бидат казнети доколку се непослушни, односно додека извршната власт работи на мафијашки принцип, реален напредок нема да има. Во моментот со најавеното т.н. прочистување судот е под досега невиден притисок и страв и веројатно не постои судија што воопшто размислува да ѝ се спротистави на власта која отворено, од една страна, најавува проверка на решените предмети на секој судија, а таа проверка ќе ја прави оваа власт преку субјективна процена на преставници избрани од неа, а од друга страна, испраќа емисари да пренесат пораки до Обвинителството и судот за тоа како како треба да одлучат за еден или друг предмет од оние што им се важни и во фокусот на вниманието“, напиша Груевски на „Фејсбук“.
Според него, власта создава лажна претстава за себе дека се бори против криминалот, а во заднина тој тврди дека криминалот непречено функционира без застој и со полн капацитет.
„Покрај личната злоба, мотивите за овој политички прогон се водени од елиминирање на секој политички неистомисленик од кого власта која функционира на мафијашки принцип би можела да биде загрозена на еден или друг начин. Секако, свесно ќе прават по некој исклучок за да имаат аргумент за дискусија, но принципот е тој. Доминантна е и потребата на власта за лажно претставување на наводна борба против криминалот пред јавноста и пред ЕУ додека во заднина криминалот непречено функционира без застој и во полн капацитет, а судско-обвинителските органи не смеат да помислат да дејствуваат против главните актери на власта. Напротив, ако веќе има од некого иницијатива, по кратка постапка ги прогласуваат за невини. Уште подоминантна е секако потребата економската инфериорност на власта и преземените обврски за отстапување и распродажба на националните интереси, некои завршени, а други во план, да се одвиваат во атмосфера на страв од одмазда кај секој што би се спротиставил и со свртено внимание кон политичкиот прогон и фабрикуваните судски случаи, кои да не беше политичкиот притисок, немаше ни да влезат во судска постапка. Секако, тие еден ден ќе завршат со фијаско, независно дали пред домашните или меѓународните судови, но во меѓувреме власта со помош на контролираните во доминантен број медиуми ќе успева да го оттргнува вниманието од огромните злодела што им ги прави на народот и нацијата. И, секако, многу невини луѓе ќе страдаат во меѓувреме за што еден ден сигурен сум дека ќе има одговорност за сторителите. Некаде со втерување страв, закани, уцени и заплашувања, некаде со поткуп, но принципот е ист насекаде независно дали станува збор за работата на институциите на прогонот, медиумите, изборите или што и да е“, додава Груевски.
Груевски тврди дека премиерот Зоран Заев преку свои посредници вршел притисок и влијание врз Врховниот суд, а тоа го правел и преку пониските судови.
Нема воопшто никакво изненадување во одлуката на Врховниот суд да ја потврди пресудата за „Тенк“, кој е само дел од…
Posted by Nikola Gruevski on Friday, September 18, 2020
„Зоран Заев преку свои посредници кои настапуваа и пренесуваа пораки во негово име, најчесто негов близок адвокат, континуирано вршеше притисок и влијание врз Врховниот суд, а тоа го правеше и го прави и врз пониските судови, вклучувајќи го и Кривичниот суд за други предмети од корпусот на оние предмети создадени со политички мотиви и интервенции и кои се дел од политичките прогони во Македонија. Пораките секогаш се од една личност, само пштарите некогаш се менуваат, а неретко доставата е и лична, понекогаш и јавна. Ситуацијата дојде до тој степен на страв кај судиите,ж што во некои предмети судот се плаши дури да прифати и сослуша барем еден сведок предложен од одбраната, а ги прифаќаат сите предложени сведоци од Обвинителството. Ова од причина што ако прифатат и сослушаат сведок на одбраната, може да се доведат во непријатност во однос на пресудата, која свесни се дека неправично мора да ја донесат, но чуствуваат дека ако не ја донесат, ќе имаат лични последици. Таков е, на пример, случајот во предметот за протестите во Центар, каде што сите сведоци на Обвинителството се прифатени и сослушани, а ниту еден од оние што јас ги предложив или, пак, подоцна адвокатот назначен по службена должност од страна на судот“, додава Груевски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
За побрз пристап до услугите, промовирани е-киоск и е-сандаче; Андоновски вели дека дигиталната трансформација мора да биде достапна за сите
Министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, заедно со претседателот на Владата, Христијан Мицкоски, се обрати на конференцијата за промоција на националната ИКТ-стратегија СМАРТ/МК 2030 нагласувајќи дека дигиталната трансформација се реализира преку конкретни, мерливи решенија, што директно го подобруваат секојдневието на граѓаните.
„Дигиталната трансформација мора да биде достапна за сите, без разлика на дигиталните вештини или пристапот до лична опрема“, истакна Андоновски.
Денеска беа промовирани терминалите за услуги (е-киоск) како практично решение за дигитална инклузија и побрз пристап до услуги. Планот е терминалите да бидат поставени на фреквентни локации во државата и да бидат достапни 24/7, со јасно воден процес и визуелни инструкции, приспособени и за граѓани со пониско ниво на дигитални вештини.
Преку е-киоск граѓаните ќе може да се идентификуваат со лична карта или пасош, да изберат услуга, да извршат плаќање и да го добијат документот веднаш – испечатен на самиот терминал. Терминалите се особено значајни за руралните средини, повозрасните лица, граѓаните без постојан интернет-пристап и за општините со ограничени административни капацитети.
Министерот истакна дека е-сандачето претставува официјален, безбеден и правно валиден канал за комуникација меѓу институциите и граѓаните – централизирано место за прием на службени документи, решенија, известувања и други акти со доказ за прием.
„Важно е да се нагласи: е-сандачето не е обична електронска пошта“, потенцира министерот Андоновски.
Системот овозможува нотификации во реално време, побрза достава без чекање, следење статуси на предмети и поефикасна административна комуникација.
Во завршниот дел министерот нагласи дека со досегашната дигитализација на услуги, документ – менаџмент-систем во голем број институции, интероперабилност, како и со е-сандачето и терминалите за услуги државата води конкретна и мерлива имплементација на дигиталната трансформација, со цел ефикасна, достапна и европска дигитална држава.
Македонија
(Видео) Кузеска: Измените на Законот за странците нов доказ за вистината
Овие денови ДПМНЕ-ЗНАМ изгласаа неуставна Резолуција само да ја замолчат опозицијата. Немаат како да се борат со вистината, за една голема тема, мигранти за пари. Па сакаат да воведат цензура против слободата на говорот. Но вистината не може да се сокрие, вистината секогаш излегува и секогаш победува, изјави портпаролката на СДСМ, Богданка Кузеска.
Таа вели дека денеска објавува нов доказ за вистината на Резолуцијата.
„Денеска ќе објавиме нов доказ. Па граѓаните сами нека заклучат кој ја говори вистината, дали и што е договорено. ДПМНЕ-ЗНАМ во септември оваа година изгласала измени на Законот за странци. Што е клучно во овие измени? Олеснување на постапките за добивање на дозвола за привремен престој на странец по основ на вработување и, внимавајте, особено за оне кои работат на стратешки проекти и доколку има стратешки партер. Клучни се членовите кои се изменети, Член 83, Член 85, Член 86 и член 90. Во член 83 се воведуваваат неколку „исклучоци“ со кои полесно ќе се добива дозвола за странец односно економски работници кои работат на стратешки проекти и со стратешки партнер. Став 1. Цитирам: По исклучок, привремен престој заради работа ќе се одобри и на странец кој работи на стратешки проекти утврдени со посебен закон, независно од искористеноста на квотата и моменталните потреби на пазарот на труд во Република Северна Македонија, односно без издавање на мислење од страна на Агенцијата. Став 3: „За странец кој работи на стратешки проекти утврдени со посебен закон, се издава потврда дека правниот субјект е со статус на стратешки партнер каде работи странецот. Потврдата дека правниот субјект е со статус на стратешки партнер каде работи странецот, ја издава Министерството за економија и труд.“, рече Кузеска.
Таа вели дека е јасно на кого се однесува тоа стратешки проекти и стратешки партнер.
„Член 85, став 5: „Од одребите исклучок привремен престој заради вработување се одобрува со приложување само на Договор за работа и образложение за потребата на работното место“. Дали ова значи ново олеснување кое ги остранува сите други докуметнти? Да. За кого? Сетаме дека на сите им е јасно. Во член 90 став 9 се воведува нов исклучок со кој се зголемива временскиот период а пресој во Македонија кој може да биде со децении. „По исклучок од одредбите на овој член, странец ангажиран во правен субјект со статус на стратешки партнер може да биде упатен на работа во Република Северна Македонија во периодот на имплементирање на проектот, но не подолго од една година, со можност за продолжување на привремениот престој.”. Дали ова значи дека периодот на имплментација на проектот може да биде десетици години? Да ако е за голем проект како желеница. Дали ова значи дека може и после тие години да се продолжува рокот? Да. Почитувани граѓани. За кого се овие измени? Мислам дека на сите ни е добро јасно. Затоа сакаат да ни забранат да го изговараме зборот“, рече Кузеска.
Македонија
Алиу: Дефиниравме нови програми за специјализации – темелно го менуваме пристапот за креирање медицински кадар
На денешната прес-конференција на министерот за здравство Азир Алиу, заедно со претседателката на Лекарската комора, Калина Гривчева-Старделова, деканот на Медицинскиот факултет во Скопје, проф. д-р Светозар Антовиќ, како и претставниците на медицинските факултети во Тетово и Штип, беа презентирани новите програми за специјализации, со кои темелно се менува пристапот во креирање на медицинскиот кадар.
„Политиките, мерките и предлозите што ги иницираме како Министерство за здравство секогаш внимателно ги дискутираме со стручната фела и со инклузивен и партнерски пристап заеднички воспоставуваме нови политики и практики за потребите на нашето население и здравствениот систем. На денешната прес-конференција најавуваме една од најсуштинските промени во здравствениот систем. Дефинирани се новите програми за специјализација, со кои темелно се менува начинот на кој го создаваме медицинскиот кадар, кој треба да биде носител на системот во следните години. Повеќе од петнаесет години програмите во високото медицинско образование не беа суштински обновени, а за тие петнаесет години реалноста драстично се смени, имаме демографски промени, промени во зачестеноста на болестите, очекувањата на пациентите, но и во самата медицина. Јас доаѓам од ИТ-секторот, каде што ако 15 години не го менувате моделот, вие повеќе не подготвувате кадар за иднината. Ова важи и за здравството, ако не ги модернизираме програмите, ќе ја пропуштиме шансата новите методи и технологии да станат дел од секојдневната клиничка пракса“, информира министерот Азир Алиу.
Тој посочи дека целта е да добиеме првин лекар со општа специјализација, кој може да одговори на реалните потреби на граѓаните надвор од клиничките болници, во општите и регионалните болници, во секундарното здравство, онаму каде што се најголеми реалните здравствени потреби на граѓаните.
На тој начин, според Алиу, здравствениот систем ќе добие рамномерно дисперзиран медицински кадар, а кој ќе може да понуди специјалистички третман на хронични болести, итни состојби, да обезбеди континуитет на терапија, навремена дијагностика и правилно упатување кон терциерното здравство.
„Суштината на новите програми е едноставна, но воедно и храбра, односно се напушта логиката на премногу тесно профилирани специјализации како почетна точка и се гради силна, општа клиничка основа, врз која потоа рационално ќе се надградува преку супспецијализации. Тоа значи првин стабилен интернист и стабилен општ хирург, а потоа онаму каде што има потреба процесот на образование ќе продолжи со кардиологија, гастроентерохепатологија, ендокринологија и други области како супспецијалистичка надградба. Програмите ќе бидат унифицирани за сите три медицински факултети во земјата. Тоа значи еден стандард, еднакви критериуми, ист квалитет на програмите“, заклучи министерот
Деканот на Медицинскиот факултет, проф. д-р Светозар Антовиќ, појасни дека порано имаше специјализации, при што мора да бидете општ специјалист или општ интернист и овие специјализации траеја четири години, со што беа задоволени сите потреби на болниците во секундарното јавно здравство, а на клиниките и во некои од поголемите болници, како ГОБ „8 Септември“, имаа потреба од дополнително високоспецијализиран кадар и беа упатувани на супспецијализации, кои траеја две години.
„Ова е забележано изминатиот период, но сега во контакт со сите шефови на катедри, професори од медицинските факултети, конечно се нафаќаме тоа да го ревидираме затоа што треба да се вратат тие општи специјализации, особено на хирургија и интерна медицина, кои ќе го понудат она што на нашата држава ѝ е потребно“, информира проф. Антовиќ.
Претстедателката на Лекарската комора посочи дека оваа институција беше иницијатор на овој процес имајќи предвид дека во секојдневните средби со колегите е констатирано дека овие 15 години покажаа оти моделот на специјализации не е доволно добар.
„Ние имаме потреба да им овозможиме на докторите што учеле да може да прегледуваат пациенти и доколку има потреба, понатаму да ги упатат во соодветна установа на повисоко ниво. Сегашните специјализации се предолги ако ги споредиме со супспецијализациите и токму затоа заеднички го дефиниравме овој нов модел“, истакна д-р Гривчева-Старделова.

