Македонија
Договорите на ВМРО-ДПМНЕ може да ги чинат граѓаните 1,3 милијарда евра за обесштетување на странските инвеститори, вели Битиќи
Пет арбитражни постапки за прекршени договори за заштита на инвестиции може да ги чинат граѓаните 1,3 милијарда евра, предупреди денес вицепремиерот за економски прашања, Фатмир Битиќи, кој од 2017 година е координатор за арбитражните постапки против државата. Активните пет арбитражи се за договори направени пред 2017 година. Последните две, поднесени ова лето, се однесуваат на стопираната изградба на шпанските скали на плоштадот Македонија во Скопје заедно со хотел и деловна зграда од албанската групација „Амадеус“ за која добиле известување пред една недела, а другата е иницирана од италијанската „ФЦЛ амбиенте“, на која ѝ беше раскинат договорот за партнерство во депонијата „Дрисла“.
„Овие два случаја кај јавноста предизвикаа навистина голем интерес во минатото и сите бевме запознаени во детали со постапките. Првиот е во судски процедури за кривични дела на вмешаните во постапките, а граѓаните беа јасно и гласно против двете донесени одлуки. Несовесното раководење, договорите во четири очи, негрижата за јавното добро и години владеење на ВМРО-ДПМНЕ ја изложуваат нашата држава на ризици и парите на нашите граѓани, место да бидат употребени за развојни проекти, сега ќе треба да се користат за одбрана на државата и нејзините интереси во меѓународните спорови“, рече вицепремиерот Битиќи.
Тој извести дека за групацијата „Амадеус“ за неизградените шпански скали во Скопје во овој момент бара обесштетување од 110 милиони американски долари, а Италијанците од „ФЦЛ амбиенте“ најавиле дека во постапката ќе се утврди износот на отштетата, која ќе ја побараат за раскинатиот договор за партнерство со Градот во „Дрисла“.
Детали за постапките не изнесе оти процесот е веќе почнат, но најави дека за сите новости ќе ја извести јавноста. Во овој момент рече дека најголем аргумент на нашата држава е тоа што граѓаните се тие што одбиваа такви договори и го оспоруваа начинот на потпишување, а понатаму ќе преземат правниците. Битиќи цени дека овие две постапки ќе траат две-три години. Тврди дека мора да се воспостави начин да се бара одговорност од потписниците на штетните договори.
„Јас цврсто стојам на ставот дека лична одговорност мора да има секој еден денар, кој евентуално не е добро искористен во оваа држава. Мора еднаш засекогаш да се знае дека никој не може да се крие зад колективната одговорност. Секој што потпишал штетен договор, кој може да ја чини државата, треба да сноси одговорност“, рече вицепремиерот Битиќи.
Доколку државата изгуби некој од споровите, Битиќи посочи дека на потег ќе биде Обвинителството, кое ќе ја добие целата документација од арбитражата и од обвинителите зависи дали и колку ќе одговараат лицата што склучувале штетни договори за државата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Студентите на протест поради јавниот превоз, бараат и набавка на нови автобуси и велосипедска инфраструктура
Универзитетското студентско сообрание (УСС-УКИМ) за утре, 22 ноември, најавува протест поради проблемите со јавниот превоз што ќе се случува од 14 часот пред Стара Пошта и ќе продолжи во 14.30 часот пред Град Скопје.
Организаторите ги повикаа сите да излезат на протестот и да го искажат незадоволството.
По спроведената анкета на која одговориле 3.568 студенти, 85 отсто од нив рекле дека во последните денови чекаат автобус повеќе од 15 минути, а 66,7 проценти од нив, чекаат автобус над 20 минути.
Дополнително, 93,6 отсто од студентите не се задоволни од квалитетот на јавен градски превоз во градот, а 66,7 проценти изјавиле дека од истите воопшто не се задоволни од истиот.
Дополнително, организаторите на протестот апелираат на воспоставување на нови и ефикасни транспортни решенија и конечно отпочнување на предвидените инфраструктурни проекти најавени во градоначалничката предизборна програма, но и од страна на претходните градоначалници.
Конкретно, барањата се следните: Продолжување и финализирање на проектот за Bus Rapid Transit; Воведување на градска железница со искористување на постоечките капацитети и изградба на пруга до Аеродромот Скопје; Отпочнување и финализирање на предвидените инфраструктурни проекти (Јужен Булевар, бул. Хрватска, бул. Србија, мостот кај Хотел Русија, продолжување на бул. Климент Охридски преку Вардар, под Кале до бул. Никола Карев, продолжување на бул. Илинден, Источна обиколница), Набавка на нови автобуси и отворање на нови автобуски линии; Надградба на велосипедската инфраструктура и промоција и поддршка на алтернативни видови на транспорт.
Македонија
Стојановски: Нафта утре ќе има, а јавната набавка за една недела ќе биде реализирана
Добро е што има кој да мисли на граѓаните, а тоа е Владата, која на денешната седница донесе и одлука не за некаква награда, туку апсолутно тоа е позајмување на гориво до Градот Скопје и ЈСП, изјави советникот во Советот на Град Скопје од ВМРО-ДПМНЕ, Мартин Стојановски.
Советничката група на Левица остро ја критикуваше градската власт. Нивната критика наиде на контрареакција од советникот Мартин Стојановски.
„Па сакам, ете, јавно да ја прашам советничката Катерина, зошто сеуште три директори од партијата Левица имаат во јавните установи на Градот Скопје и зошто, ако не се сложуваат со политиките на актуелната политичка градска власт, одамна не ги напуштија местата и не беа дел од градските институции? Сомнително е зошто толку се сменија 40 тина директори, а не се сменија токму тие 3 директори, не се пипнати од политичката партија Левица,“ рече Стојановски.
„Да не го политизираат ова, колешката Катерина од советничката група на Левица, мислам дека политички го одржа својот говор денеска на оваа седница“, истакна Стојановски.
И покрај владината интервенција, останува прашањето за долгорочната стабилност на јавниот превоз.
„Нафта утре ќе има, а јавната набавка за една недела ќе биде реализирана од страна на Градот Скопје и повторно автобусите би требало да возат, секако доколку тоа успеат службите од Градот Скопје да го менаџираат“, рече Стојановски.
Додаде дека за граѓаните, оваа состојба не е само технички проблем, туку и доказ за политичките игри што го доведоа ЈСП до колапс.
Македонија
Шутаров: За да може да функционира ЈСП бараме да се прецизира износот на 2,5 милијарди литри нафта
Советниците на СДСМ со предлог решенија сакаат да помогнат за да се надминат проблемите во градот Скопје. Затоа излеговме со три конкретни мерки кои бараме преку Заклучоци да ги усвои Советот, рече советникот на СДСМ, Гордан Шутаров на вонредната седница на Советот на Град Скопје.
-Предлог на СДСМ за финансиска инекција од државата, со Закон, е соодветно решение и досега се практикувало. Пример е 2018 година кога владата ги финансираше општините за да ги покријат долговите и за да може општините да функционираат. Со негова измена и дополнувања по скратена постапка, рече Шутаров.
Коректна е одлуката на Владата да доделу субвенции, тоа беше предлог и на СДСМ, но тука се јавуваат отворени прашања и нема наведно колкав износ.
-Затоа СДСМ бара заклучок, да го наведеме износот, од 2,5 милиони литри којшто би биле доволни за ЈСП да јз извршува функцијата до крајот на годината, кога веќе треба да стапи на сила и буџетот за следната година. Затоа бараме и за оваа ставка поддршка, рече советникот на СДСМ, Гордан Шутаров.
-Граѓаните со право реагираат со коментари од типот „леле што му се случува на Скопје“. Од тоа што го гледаат во Скопје како хаос и катаклизма, од тоа што го дозволивте како мнозинство во советот. Најреалниот одговор е дека Скопје не постои моментално само заради политика и инает. Скопје е блокиран Град, заглавен, нечист, без јавен превоз. Тоа е Скопје во 21 век, во којшто ништо не функционира освен политиката, рече Шутаров.