Македонија
Ковачевски: Имавме многу предизвици, но денес сме земја-членка на НАТО која започна преговори со ЕУ
Премиерот Димитар Ковачевски одговарајќи на новинарско прашање при посетата во ГОБ „8 Септември“ истакна дека за да може да се одговори на прашање каде е нешто во моментов, треба да видиме од каде тргна државата пред 31 година.
„Ние пред 31 година прогласивме независност, граѓаните на референдум се изјаснија за слободна, суверена, независна Македонија, држава која помина низ социјална, економска и општествена трансформација, оние кои што беа во 91-та година можат да им кажат на помладите дека бевме држава која што требаше да воведе своја платежна единица – денарот, држава која што требаше да формира практично од ништо своја јавна администрација, своја независна војска, но истовремено работејќи и на остварувањето на стратешките цели на државата. Ние уште при формирањето на државата се определивме за членство во НАТО и членство во ЕУ. На тој пат моравме да донесеме тешки одлуки, не заради себе, често пати заради геополитички и регионалните влијанија, често пати и заради лоши судии, меѓутоа граѓаните заедно со политичарите кои што беа секогаш прогресивни, тие што ги носеа одлуките, донесоа тешки одлуки и денеска сме членка на НАТО, гледаме колкаво е значењето во една војна која што се води во Европа, и отпочнавме преговори со ЕУ“, рече Ковачевски.
Подвлече дека државата и покрај промените во економскиот, социјалниот, општествениот систем, претрпе големи промени и во делот на индустријата.
„Нашата индустрија и нашето стопанство помина низ еден тежок период на трансформација каде што беа изгубени најголемиот дел од пазарите до 90-тите години, кои што беа во бившите републики од Југославија и мораше да се изнајдат нови пазари, да се работи на преструктуирање на индустријата. Ако денес погледнеме нашиот БДП веќе го сочинуваат нови индустрии од ИТ секторот, од аудио-визуелните уметности итн. Ако ги погледнеме и уписите на факултетите гледаме дека е навистина една голема гордост што студентите се запишуваат на техничките факултети, особено на Факултетот за информатички технологии. Сето тоа се постигнувања кои што ги направиле нашите граѓани и кои што направиле подобро место за живеење во 2022 година, во однос на она што беше во 1991 година“, рече Ковачевски.
Според него во овие 31 година независност поминавме многу предизвици како ембаргото од Грција, од атентатот на претседателот Киро Глигоров, потоа несреќата во која што загина прерано претседателот Трајковски.
„Во 2001 година имавме конфликт во државата, меѓутоа со помош на дијалог, со помош на единство, со помош на рационално однесување на далекугледите и прогресивни политичари во државата ние денес сме држава која што ги има решено сите отворени прашања со соседите. Ние сме етаблирана држава во меѓународни рамки, членка на НАТО и до 2030 ќе станеме членка и на ЕУ , тоа се големи постигнувања пред се на македонските граѓани, без разлика на нивната етничка, политичка, било каква друга припадност“, истакна Ковачевски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Магла на патните правци Страцин–Куманово и Дебар–Струга, сообраќајот се одвива во зимски услови
Сообраќајот на патниот правец Р 2138 од средно Водно до св. Пантелејмон од 11.00ч. е нормализиран.
Сообраќајот на државните патишта се одвива во зимски услови, по наместа влажни коловози. Намалена видливост поради појава на магла до 50 метри има на патните правци Страцин – Куманово и Дебар – Струга.
Од 15.11.2024 година започна законската обврска за задолжително поседување на зимска опрема во возилата, без оглед на моменталната временска состојба. Оваа обврска ќе трае до 15.03.2025 година.
Интензитетот на сообраќај на патните правци надвор од градските средини е умерен. На граничните премини од македонска страна нема подолги задржувања за влез и излез од државата.
АМСМ препорачува прилагодена брзина на движење, почитување на поставената сообраќајна сигнализација и внимателно управување со возилата, особено на патиштата низ котлините, речните долини и клисурите, каде има можност од појава на одрони. Ова посебно се однесува за делниците Катланово – Велес, Маврово – Дебар – Струга, Виница – Берово и Кочани – Делчево.
Македонија
Без парно греење останаа повеќе делови од Скопје
Ново Лисиче, Аеродром, Кисела Вода, Капиштец утрово се без парно греење.
Од ЕСМ Снабдување со топлина информираа дека поради зголемени загуби на вода во топлификациската мрежа е намалена испораката на топлинска енергија.
„Екипите на Дистрибуција на топлина се на терен и активно работат на изолирање на проблемот, со цел воспоставување стабилен хидрауличен режим во системот и нормализација на снабдувањето со топлинска енергија. Се користат сите расположливи ресурси, а екипите преземаат засилени мерки и вложуваат максимални напори за што побрзо воспоставување на редовно снабдување со топлина до потрошувачите“, информираат од ЕСМ.
Македонија
Партијата Левица предложи ограничување на патните трошоци на пратениците
Левица предлага конечно ограничување на патните трошоци на пратениците – ова го истакна на денешната прес-конференција пратеникот и портпарол на пртијат Левица, Амар Мециновиќ.
– Како анти-естаблишмент партија, бараме кратење на овие функционерски привилегии, почнувајќи со ограничување на сумите за патни трошоци на пратениците. Ние не земаме, ниту ќе земаме патни трошоци и сметаме дека е неопходно мнозинството да усвои рационален закон за нивно ограничување. Имено, познато е дека патните трошоци се злоупотребуваат од страна на функционерите, што создава неверојатна фрустрација кај народот. Нашиот предлог е патните трошоци да се пресметуваат спрема пазарната цена на 6,5 литри гориво на секои 100 километри изминати. Сметаме дека ова е далеку пореално и рационално решение, кое ќе биде прифатливо за целиот парламент, а ќе стави крај на астрономските суми кои пратениците ги земаат од државниот буџет – појасни Мециновиќ на прес-конференцијата.
Тој додаде дека за Левица одговара и нивното целосно укинување, но за да биде прифатливо за мнозинството, го предлагаат во оваа форма. Во услови кога животот на граѓаните е сè полош, а Македонија една од најсиромашните држави во Европа, неодговорното однесување на функционерите и нивното привилегирање во недоглед е недозволиво.
– Само Левица се бори за интересите на народот и против самоволието и привилегирањето на функционерите. Ние ќе продолжиме да бидеме гласот на оние кои се вон институциите, а да го прекинеме самоволието на функционерите – потенцираше тој.
Мециновиќ истакна дека Левица продолжува да се бори за праведност, еднаквост и прераспределба и дека ова е само една од многуте чекори во нашата борба за правичен систем кој ќе работи за доброто на сите граѓани, а не само за малкумина.
– Пратениците од другите партии сега земаат пари за амортизација, за патарини, земаат пари како да возат на керозин, а не на бензин. Ние не земаме патни трошоци, не затоа што сме будали, туку затоа што сметаме дека платите на функционерите се доволно големи за да ги покријат овие трошоци, а знаеме дека мнозинството нема да го прифати, доколку ја предложиме измената којашто ја предложивме во минатиот мандат, кога баравме надоместокот да го изедначиме со една автобуска карта. Но бидејќи знаеме дека мнозинството повторно нема да го прифати тој предлог, ние нудиме рационално и прифатливо решение – рече Мециновиќ.
– Во овој момент многу пратеници креативно и вешто постапуваат, па пола година земаат патни трошоци, а пола година земаат кирија. Зошто? За, всушност, кога ќе дојдат пресметките за патни трошоци да не се најдат во оние топ пет – топ десет функционери со наплатени патни трошоци, така што овој закон не се однесува на кириите, туку на патните трошоци – образложи портпаролот Мециновиќ, одговарајќи на новинарско прашање.
– Од пратеничката група на Левица никој не користи надоместоци за патни трошоци, ниту пак за кирии, иако имаме пратеници и од Гевгелија и од Струга, коишто се на екстремите на Македонија, од каде, всушност, пратениците земаат и по 800.000 денари за патни трошоци. Нашите пратеници си плаќаат сами кирија во Скопје, од својата пратеничка плата – дополни Мециновиќ.
– Нашите колеги пратеници повеќе се вреѓаат кога ги напаѓаме за патни трошоци, отколку кога ќе им кажеме дека се слуги на олигархијата. Со нив не комуницираме директно, комуницираме преку јавноста, бидејќи на овие функционери им треба јавен притисок, а не некое рационално молење со нив. Само преку јавен притисок и артикулирање на оваа тема, може да се постигне некој ефект – поентираше Мециновиќ од Левица.