Македонија
Мицкоски: Поднесовме предлог-измени на Законот за енергетиката по скратена постапка, со кој нема да се зголеми цената на струјата на домаќинствата

Изминативе денови во јавноста една тема ги разбранува страстите и оправдано, тоа беше цената на електричната енергија, која практично ќе биде регулирана од страна на Регулаторната комисија за енергетика на Македонија во неделите што следуваат, а која ќе биде апликативна, односно важечка од 1 јули заклучно со 31 декември 2024 година. Во јавноста проструи информација дека таа ќе претрпи значителни корекции во негативен тренд за граѓаните, односно ќе биде зголемена. Како идна влада не сакаме да се мешаме во работата на независните регулаторни тела. Но, исто така како идна влада имаме одговорност, а тоа го ветивме пред граѓаните за време на кампањата на претседателските и парламентарните избори, дека тие ќе бидат нашиот приоритет, стандардот на граѓаните ќе биде наш приоритет и како такви и како идна влада имаме намера сериозно да се грижиме за стандардот на граѓаните, изјави Христијан Мицкоски, претседател на ВМРО-ДПМНЕ.
„И да не дозволиме истиот тој стандард, поради ситни интереси на поединци, да биде начнат, односно загрозен. Во таа смисла група пратеници од коалицијата ‘Твоја Македонија’, предводена од ВМРО-ДПМНЕ, денеска, прво, потпишан сум јас, доставивме до архивата на македонското Собрание предлог-закон за дополнување на Законот за енергетиката по скратена постапка. Каков е всушност овој предлог-закон за дополнување на Законот за енергетиката? Тоа е всушност предлог-закон со кој нема да има зголемување на цената на електричната енергија за домаќинството, односно стандардот на граѓаните ќе биде заштитен. А со овој предлог-закон нема да се дозволи она што проструи изминативе денови во јавноста како информација да биде драматично зголемена цената на електричната енергија. Цениме дека со овој предлог-закон за дополнување на Законот за енергетиката по скратена постапка, особено домаќинствата што се во првата и втората група нема да добијат зголемени сметки за електрична енергија. А исто така очекуваме и оние што влегуваат и во третата и четвртата група зголемувањето на цената на електричната енергија да не биде значително, односно да се движи помеѓу 1 и 2 %. Тоа е она што ние како идна влада можеме да го направиме“, додаде Мицкоски.
Како што посочува, нема да има зголемување на цената на електричната енергија за домаќинствата што добиваат електрична енергија од универзалниот снабдувач.
„Сега би навлегол малку и во суштината, ќе ми треба и стручно објаснување, ќе се обидам на едноставен начин сето тоа да го доближам до вас за да може на македонската јавност, на граѓаните, да им биде појасно. Како се формира цената на електричната енергија? Цената се формира како збир од четири собирока. Тоа е цената што за своите услуги ја наплаќа МЕПСО, цената што за своите услуги ја наплаќа ‘ЕВН дистрибуција’, цената што за своите услуги ја наплаќа операторот на пазар МЕМО, плус цената на самата електрична енергија.
Вие слушнавте во јавноста дека самата цена на електричната енергија, која поранешно ЕСМ, сега ЕЛЕМ, ќе ја доставува до компанијата која е универзален снабдувач, официјално сѐ уште таа цена не сме ја виделе, но слушнавме дека Владата донесла одлука на една од седниците таа цена да се зголеми. Од тоа што можевме во јавноста да го слушнеме, цената од 57 евра донеле одлука да ја зголемат на 60 евра за мегават-час, ќе видиме дали е тоа така. Но, бидејќи ние сме внимателни, рековме дека наш приоритет претставуваат граѓаните и нивниот стандард, затоа предвреме преземаме мерки со кои не би се случил овој ценовен шок за потоа да имаме инфлаторна спирала, која ќе го начне стандардот на нашите граѓани. Да се вратам сега на формирањето на цената. Сите овие 4 собирока се множеа со коефициентот 1,115. Зошто со овој коефициент, затоа што тоа беше старата маржа што универзалниот снабдувач ја наплаќаше од домаќинствата или тоа е 11,5 %.
Откако истече тој рок односно од како истече лиценцата со старата маржа за стариот универзален снабдувач се распиша нов јавен оглас, нов тендер и најповолната понуда ја намали таа маржа од 11,5 на 9,9 проценти. Што правиме ние со овој закон, со овој закон всушност односно дополнување на законот за енергетика всушност велиме дека не е потребно бидејќи станува збор за исто правно лице повторно формирање на ново правно лице, нова структура нови трошоци за банкарски сметки нови процедури и така натаму нешто што ќе трае со месеци туку велиме дека бидејќи станува збор за старо нов бидејќи истиот кој што и порано бил универзален снабдувач како правно лице ќе продолжи да биде универзален снабдувач како правно лице и во иднина, нема потреба да регистрира ново правно лице, бидејќи станува збор за истото, само му ја продолжува регулаторната комисија, по основ на овој предлог закон кој што ние го доставуваме за дополнување на законот за енергетика важноста на лиценцата и тоа значи дека наместо маржа од 11,5 проценти која што до сега им беше наплаќана на граѓаните, ќе биде наплаќана маржа од 9,9 проценти.
И истовремено упатувам порака до универзалниот снабдувач да врши многу внимателно оптимизација на своите потреби односно при набавката на електричната енергија да се води најпрво од интересите на граѓаните а потоа да направи вистинска оптимизација на своето портфолио кое што понатаму ќе го испорача кон граѓаните да не набавува количини на електрична енергија кои што нема да бидат потребни, туку да се држи до пристапот кој што ќе биде чесен, одговорен и пред се инспиративен за граѓаните, односно да направи оптимизација за својата набавка на електрична енергија.
Доколку овие две работи се случат, односно овој Закон за дополнување на законот за енергетика се донесе, ќе биде намалена маржата од 11,5% на 9,9 проценти и доколку универзалниот снабдувач направи оптимизација на своето портфолио, односно оптимизација на количините на електрична енергија, тогаш јас ве уверувам дека граѓаните нема да добијат повисоки сметки за електрична енергија. Ние сме влада која што е одговорна, ние сакаме да бидеме влада која што главен интерес ќе биде интересот на граѓаните, така во овој период додека сеуште не сме официјално влада се однесуваме, така ќе продолжиме во иднина.
А ќе сториме сѐ што е во наша моќ во овие шест месеци да го реорганизираме енергетскиот сектор во Македонија и веќе во следниот регулационен период од 1 јануари 2025 до 30 јуни 2025 година граѓаните да добијат поевтини сметки за електрична енергија, индустријата да добие, онаа што е на регулираниот пазар, поевтини сметки за електрична енергија. На тој начин инфлацијата ќе биде задушена, односно цените, наместо да се качуваат, ќе се намалуваат, граѓаните се нашиот приоритет и како идна влада имаме намера да ни бидат исклучиво важни граѓаните. Граѓаните направија тоа што требаше да направат, сега идната влада предводена од ВМРО-ДПМНЕ треба да направи за граѓаните“, рече Мицкоски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Со лажни финансиски совети, измамници, ги празнат кртичките на граѓаните – полицијата вели, вакви измами има сѐ повеќе

Забележан е зголемен број на пријави од граѓани за измама сторена преку социјалните мрежи и телефонски повици од лица кои се претставуваат како „финансиски советници“ и најчесто нудат услуги за тргување со криптовалути и ветуваат висока и брза заработка.
Измамниците комуницираат со жртвите користејќи броеви кои, обично изгледаат како локални броеви но и броеви со странски префикс се со цел, да стекнат доверба, информираат од СВР Охрид.
Во текот на разговорот, како што се додава, ги убедуваат жртвите да инсталираат софтвер за далечински пристап (AnyDesk, SupremoMobile и останати апликации), под изговор дека им е потребен за да им помогнат со поставување на платформата за тргување и да им помогнат околу креирање на свои профили, ги наведуваат дека може да помогнат во процедура за подигнување на брзи кредити од локалните финансиски друштва (најчесто користено финансиско друштво е ИУТЕ кредит од причина што имаат свој “банкомат“ од каде жртвата ги подигнува паричните средства. Откако ќе добијат далечински пристап до компјутерот или мобилниот уред на жртвата, измамниците пристапуваат до електронското банкарство на жртвата и ги префрлаат паричните средства а контактираните граѓани, остануваат без средства пред да сфатат дека се измамени со што, штетите се значително големи.
Се апелира граѓаните да бидат исклучително внимателни при комуникација со непознати лица и лица со странски телефонски броеви кои лажно се претставуваат и нудат финансиски совети преку интернет. Покрај ова, тие на оштетените им кажуваат дека имале голема сума за подигнување како наследтво и слично.
Поради комплексниот начин на истрага, една од ефикасните форми за борба против овој вид на криминал е превенцијата и градење висока свест и совест при комуникацијата и користење на интернет мрежите. Воедно, потсетуваме дека информациите за постоење на сомненија за овој вид измами, навремено да се пријават до СВР Охрид.
Македонија
Антикорупциската комисија: Да се спречи праксата на партиски вработувања во администрацијата

Државната комисија за спречување на корупцијата (ДКСК), во рамките на своите надлежности, укажува дека актуелните најави за вработувања во јавната администрација од страна на одредени политички субјекти не смее да бидат предмет на договор на политички структури.
Секое вработување мора да биде во согласност со законот, по мерит-систем и без никакви влијанија. Само на овој начин, велат од комисијата, почитувајќи ги законските регулативи, ќе овозможиме враќање на довербата на граѓаните во институциите на системот, ќе спречиме коруптивно однесување, трговија со влијанија и партиски клиентелизам.
„Секоја изјава за договорни партиски вработувања во јавната администрација ја нарушува довербата на граѓаните во јавните институции и генерира ризици од корупција во постапките за вработувања“, велат од ДКСК.
Информираат дека во насока на остварување на своите превентивни законски надлежности веќе е направена антикорупциска проверка на предложените закони за вработување во јавниот сектор и на предлагачот му е укажано на можните ризици од корупција, кои тие ги генерираат.
Македонија
Најавена изградба на нова терминална зграда и реконструкција на охридскиот аеродром

Со 2,7 милиона евра почнуваме модернизација на аеродромот „Св. апостол Павле“ во Охрид. Ќе градиме нова терминална зграда и ќе ги прошириме капацитетите за патниците и за вработените, истакна на денешната пресконференција вицепремиерот и министер за транспорт, Александар Николоски.
Како што најави, проектот ќе приднесе за подобрување на условите за патниците, како и подобрување на работата на вработените на аеродромот. Севкупно ќе значи зголемување на бројот на патници.
„Проектот опфаќа изградба на нова административна зграда со површина од 250 м2, нов канцелариски простор од 120 м2, помошни простории од 130 м2, нов простор за обезбедување од 40 м2, целосна реконструкција и адаптација на постојната терминална зграда на површина од 2.000 м2 на двете нивоа. И сето ова ќе значи реконструирање на аеродромот од неговата изградба. Ова ќе значи подобри услови за патниците и секако многу повеќе патници и до март 2026 година очекувам да се заврши овој проект“, истакна вицепремиерот Николоски.