Македонија
Промовиран петтиот извештај од мониторингот на работата на Собранието

Во рамките на проектот на „Вклучени граѓани за одговорно и транспарентно Собрание“ Граѓанската асоцијација МОСТ денес го објави петтиот извештај од набљудувањето на работата на Собранието на РМ кој содржи податоци за неговата работа во периодот 1 јануари 2018 – 31 март 2018 година.
Од анализата на обработените податоци, наодите за работата на Собранието, комисиите и пратениците ги пренесуваме интегрално.
Анализа на законодавните постапки и фреквенциите на изменување на законите
• Во периодот 1 јануари 2018 – 31 март 2018 година во Собранието во тек биле вкупно 172 постапки за донесување или изменување на закони. 59 закони се донесени, 107 закони се во процедура, а 6 се повлечени;
• Од донесените закони, 6 се нови, 43 се измени на постоечки закони, а 10 се ратификации;
• Процентот на донесени закони, предложени од пратеници (28,6%) продолжува да биде висок, за разлика од првиот извештај кога 93% од донесените закони беа предложени од владата;
• 18 закони се донесени по скратена постапка (36,7%), а 31 (63,3%) по редовна постапка; За првпат во текот на спроведувањето на проектот бројот на закони донесени по редовна постапка е поголем од бројот на закони донесени по скратена постапка.
• Најмногу закони (34) се донесени во јануари (71%);
• Во еден ден, на 30 јануари 2018, донесени се вкупно 16 закони, сите предложени од владата, што претставува 32,7% од вкупниот број донесени закони во набљудуваниот период; на 15 јануари 2018, донесени се вкупно 13 закони, сите во редовна постапка, од кои само 1 закон е на предлог на пратеници. Ова претставува 27,1% од донесените закони во набљудуваниот период;
• Во набљудуваниот период донесени се 2 закони за хармонизација со правото на ЕУ.
Анализа на работата на комисиите
• Во периодот 1 јануари 2018 – 31 март 2018 година седници одржале 15 од 21 комисија. Работата на комисите се анализира преку три категории: транспарентност, квалитет на записници и вклученост на засегнати страни;
• Транспарентност:
8 од 15 комисии (Комисија за култура, Комисија за европски прашања, Комисија за надворешна политика, Комисија за земјоделство, шумарство и водостопанство, Комисија за образование, наука и спорт, Комисија за финансирање и буџет, Комисија за одбрана и безбедност и Комисија за економски прашања) имаат добиено над 50 индексни поени од можни 100; Ова претставува подобрување во однос на претходниот период на набљудување кога имаше само 3 вакви комисии;
7 комисии ги имаат усвоено сите записници во набљудуваниот период;
записниците од седниците на комисиите не се објавени на веб-страницата на Собранието;q
во текот на набљудуваниот период одржани се 4 јавни расправи по предлог-закон и 1 јавна расправа на општа тема, а објавени се стенографски белешки од 4 расправи и извештаи од 2 расправи;
Транспарентноста на работата на комисиите е на повисоко ниво за разлика од претходниот период на мониторинг.
• Квалитет на записниците:
6 од 15 комисии кои се индексирани во категоријата квалитет на записници имаат добиено над 50 индексни поени, а 6 комисии имаат добиено помеѓу 30 и 50 индексни поени. И во овој сегмент има подобрување во однос на претходниот период на мониторинг кога имаше само 1 комисија со над 50 индексни поени и 3 комисии од 30 до 50 индексни поени;
ниту една комисија не ги исполнила во целост пропишаните деловнички одредби за водење на записник од седниците, но квалитетот на записниците е на повисоко ниво во споредба со претходниот период на мониторинг;
неунифицираниот начин на водење и недоволниот квалитет на записниците, како и на објавените извештаи не овозможуваат целосен увид во работата на комисиите.
Законодавно-правната комисија и Комисијата за култура продолжија да имплементираат дел од препораките на МОСТ за водење на записниците.
• Вклученост на засегнати страни:
во периодот на мониторинг одржани се 4 јавни расправи по предлог-закон и 1 јавна расправа на општа тема, од 5 различни комисии;
во периодот на мониторинг не е одржана надзорна расправа;
не е спроведена ниту една јавна дискусија, а само на 3 седници биле присутни експерти и граѓански организации како засегнати страни;
покрај присуството на пратеници кои не се членови на комисиите, на седниците претежно доминираат претставници на извршната власт.
Анализа на работата на пратениците
• 94 закони биле предложени од вкупно 52 пратеници.
• Донесени биле 14 закони предложени од пратеници, и тоа 9 по предлог на вкупно 14 пратеници во овој период на мониторинг и 5 закони предложени во претходниот период на мониторинг;
• Во процедура се 86 закони поднесени од пратеници, и тоа 80 закони предложени од вкупно 50 пратеници и 6 закони предложени во претходниот период на мониторинг;
• Повлечени биле 5 закони предложени од пратеници;
• Во набљудуваниот период нема закони кои се недонесени/неприфатливи, а се предложени од пратеници.
Повеќе информации може да се најдат во целосниот извештај објавен на веб-страницата http://otvorenosobranie.mk.
Проектот „Вклучени граѓани за одговорно и транспарентно Собрание“ се спроведува од март 2016 година и предвидува објавување на периодични извештаи за Индексот на одговорност, транспарентност и продуктивност на Собранието. Овие редовни извештаи ја информираат јавноста, медиумите и граѓанските организации за работата на пратениците, и за начинот на кој Собранието ја извршува својата улога регулирана со Уставот на РМ.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Филипче и СДС нека се освестат, го трансформираме здравството во сервис на граѓаните, конечно се реконструира КАРИЛ, велат од ВМРО-ДПМНЕ

„Венко Филипче и СДС треба да почнат да се освестуваат. Филипче кој беше министер за здравство во владата на СДС очигледно е дека не направи ништо за ресорот, освен што местеше тендери и се обидуваше да распродава области од здравството, како лабораторски от дел, стерилизацијата и слично“, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Ако на Филипче интересот му е насочен кон здравството, еве ние го информираме да се смири бидејќи листите за снимања во ПЕТ центарот се двојно намалени, акцелераторот кој не работеше скоро осум години на Онкологија сега е во функција, и да сега ќе се реконструира Клиниката за анимација, реанимација и интензивни лекување или позната како КАРИЛ и да, поради тоа ќе функционира со намален капацитет, но пациентите ќе бидат згрижени. Пациентите ќе ги преземат ГОБ „8 Септември“, Хируршката клиника „Св. Наум Охридски“ и Клиниката за неврохирургија.
Што (не)направи Филипче за КАРИЛ?
Договор за реконструкција на КАРИЛ е потпишан на 15 март минатата година од страна на тогашниот министер Илир Демири. Што значи дека Филипче не направил ништо за време на неговото министерување. Знае ли Филипче воопшто какви се условите за пациентите на интензивните одделенија, или какви ги оставил по министерувањето, очигледно не.
За разлика од времето на Филипче, сега новото раководство ги заврши процедурите и ги обезбеди сите документи за безбедност за пациентите, стартува реконструкција.
Што се случуваше пак во времето на Филипче?
Ги остави болниците без интензивни одделенија, во пожарот во модуларната болница во Тетово изгореа 14 лица, во несреќата кај Ласкарци загинаа 16 лица поради нефункционален здравствен систем, во корона кризата животот го загубија десеттина илјади граѓани, а со тоа Филипче ја смести Македонија на високо петто место по смртност во светот.
На Филипче и СДС сега им останува само да се смират, се е под контрола Владата предводена од ВМРО-ДПМНЕ работи во корист на граѓаните и го трансформира здравството во вистински сервис за граѓаните“, соопшти ВМРО-ДПМНЕ.
Македонија
Милошоски: Кој бил мотивот на Коцевски незаконито да поставува ЈО кои ќе си вршат надзор над сопствени предмети?

Пратеникот на ВМРО-ДПМНЕ, Антонио Милошоски преку објава на социјалните мрежи аргументираше „зошто државниот обвинител е зрел за менување“.
„Аргумент плус дека државниот обвинител е зрел за менување дава и неговата Одлука за надзор, со која тој ги прекршил нормите од Законот за спречување на корупција и судир на интереси.
Поточно, на 07.10.2024г обвинителот Коцевски потпишува Одлука за вршење надзор на работата на Вишото обвинителство – Скопје и за таа цел формира работна група, во која битна улога И дал на обвинителката Лиле Стефанова. Но, Коцевски морал да знае дека обвинителка која што постапувала по одредени предмети во прв степен не е законито да врши надзор на истите предмети во втор степен“, вели Милошоски.
„Имено, обвинителката Лиле Стефанова лично учествувала и како обработувач и како застапник на поранешното СЈО во предметите „Поштенска банка“ и предметот „Драган П. Латас“, а потоа со одлуката на Коцевски добила противзаконито овластување да врши надзор за истите предмети кај нејзините колеги од вишото обвинителство.
Оваа одлука е дополнително контраверзна бидејќи во моментот на ангажирањето на Лиле Стефанова, обвинителот Коцевски знаел дека за неа се води истрага како осомничена во предметот „Бонусите на СЈО“ за незаконито примени 94.000€, кој предмет во втор степен по жалба се разгледувал токму во Вишото обвинителство- Скопје, каде таа добила задача да врши надзор. Личниот интерес на обвинителката Лиле Стефанова како осомничена не можел, а да не влијае на нејзиниот надзор или притисок кон колегите во ВЈО-Скопје.
Останува дилема кој бил мотивот на Коцевски незаконито да поставува ЈО кои ќе си вршат надзор над сопствени предмети?! Дали имал лукративен мотив, или имал цел да ја заштити групата од СЈО од сомневања за незаконско работење во замена за нивната поддршка, или можеби добил политички насоки?!
Но, без оглед на мотивите, со оваа постапка обвинителот Коцевски го прекршил начелото на професионалност во обвинителство, како и членовите 72 и 75 од Законот за спречување на корупција и судир на интереси.
Ова е уште еден пример за крупна професионална грешка од страна на Коцевски, во соработка со неговата колешка Лиле Стефанова, заради која истиот треба да си поднесе оставка или да биде разрешен од страна на Собранието!“, пишува Милошоски.
Македонија
(Видео) Мицкоски од Вашингтон: Македонија е верен сојузник на САД, направивме многу отстапки, Европа треба да биде принципиелна наместо со двојни стандарди

Премиерот Христијан Мицкоски вчера се обрати на конференцијата „CPAC“ во Вашингтон, при што ја искористи приликата да ја запознае американската публика со историските и културните знаменитости на Македонија.
„Македонците се многу традиционални, ги сакаат своите семејства, можеби сме малку, но македонската заедница во САД е многу важен дел од американското општество. Знам дека го подржаа претседателот Трамп за време на изборите, тие се конзервативци и знам дека ќе продолжат да го поддржуваат претседателот Трамп. И тоа што би го додал, а е важно, е дека и ние бевме избрани како нова власт со огромно мнозинство пред осум месеци“, рече премиерот Христијан Мицкоски објаснувајќи го македонското општество како мултиетничко со две третини Македонци, а една третина се Албанци, Власи, Срби, Турци, и други.
„Ние имаме голема дијаспора низ светот, речиси еднаква по бројност колку што живеат во татковината“, рече Мицкоски.
Опишувајќи ја Македонија како срцето на Балканот и југоисточна порта на Европа, Мицкоски нагласи дека како таква беше актуелна на патот на мигрантите пред извесен период кон Европа.
„Ние бевме на „фронтот“ и се боревме против илегалната миграција, штитејќи ја Европа од илегалните мигранти“, рече Мицкоски и посочи дека токму тоа денес е главниот фокус и на администрацијата на американскиот претседател Доналд Трамп.
Премиерот Мицкоски се осврна и на стратешкото партнерство на САД и Македонија, откако беше истакнато дека нашата земја е една од земјите со најголем придонес во НАТО по глава на жител.
„Одвојуваме над 2 проценти, посветени сме и ги поддржуваме политиките на претседателот Трамп и сметаме дека 2 проценти треба да биде ниската граница, а не високата“, рече македонскиот премиер Мицкоски на собирот на американските конзервативци во Вашингтон.
Публиката со аплауз ја награди забелешката на водителката на интервјуто кога забележа дека токму премиерот Мицкоски бил единствениот на Минхенската мировна конференција којшто аплаудирал на говорот на американскиот потпретседател Венс.
„За мене тоа беше историски настан и според моето скромно мислење, може некои европски политичари ќе ми се налутат, тој негов говор беше многу инспиративен. После говорот дел од публиката го критикуваа сметајќи дека тоа на некој начин е мешање во внатрешните работи на суверени држави“, забележа Мицкоски.
„Од самиот почеток на нашата самостојност од поранешната југословенска федерација ние имавме две стратешки цели. Прво да станеме полноправна членка на НАТО и втората е да станеме полноправен член на Европската Унија. Ние станавме членка на НАТО, но пред тоа го сменивме знамето, ја сменивме нашата валута, го сменивме нашиот Устав, го сменивме нашето име, затоа што некој од нашите соседи станал член на НАТО пред нас и го злоупотреби ветото за да ги исполни билатералните барања. Ако ова не е мешање во внатрешните работи тогаш што е?“, запраша Мицкоски, којшто потенцираше дека двојните стандарди продолжуваат и денес.
„Ние не сме во можност да станеме членки на ЕУ, затоа што повторно имаме притисок да го смениме нашиот Устав. Ако Уставот не е внатрешно прашање на суверена земја, тогаш се прашувам што е? Зарем тоа е фер? Ако некој го критикува говорот, кое според моето скромно мислење беше многу инспиративен, треба да си го впери прстот во себе и да види што тој прави. Европските вредности не се билатеризација на процесот на пристапување кон Унијата“, заклучи премиерот Христијан Мицкоски на интервјуто за време на најголемиот годишен собир на американските конзервативци во Вашингтон.