Македонија
Претседателот на Уставен се соочи со лустраторите
Претседателот на Уставниот суд Трендафил Ивановски денеска пред Комисијата за верификација на фактите почна да ги изнесува своите докази, со кои ги спротивставува наводите на Комисијата дека во извесен период соработувал со тајните служби.
Претседателот на Уставниот суд Трендафил Ивановски денеска пред Комисијата за верификација на фактите почна да ги изнесува своите докази, со кои ги спротивставува наводите на Комисијата дека во извесен период соработувал со тајните служби.
Ивановски, чие име не беше обелоденето од Комисијата, побара јавно да ги изнесува фактите, не сакајќи да го сокрие својот идентитет.
Ивановски за судија на Уставниот суд е избран на 7 мај 2003 година, по предлог на Републичкиот судски совет.
За претседател на судот е избран на 1 ноември 2007 година со двотретинско мнозинство, откако Махмуд Јусуфи поднесе оставка кога уставниот суд укина неколку одредби од законот за знамиња.
Ивановски е роден во 1946 година во Струмица. Дипломирал на Правниот факултет во Скопје во 1969 година.
По дипломирањето работел во Собранието на СРМ, како вршител на должноста секретар на Законодавно-правната комисија, од 1972 година работел како советник во Републичкиот секретаријат за законодавство и организација. Од 1993 година работи во Уставниот суд со статус на државен советник.
Забележлива била неговата активност како секретар на Сојузот на студентите на Македонија, секретар и претседател на Сојузот на здруженијата на правниците на Македонија, претседател на Одборот за политички систем на Заедницата на општините и градовите на Македонија, член на повеќе комисии во органите и телата на општините, градот Скопје и Републиката.
Во континуитет учествува во стручната работа на измените на Уставот на СРМ од 1969 година до донесувањето на Уставот на Република Македонија од 1991 година.
Комисијата за лустрација во вторник му достави заклучок на уставниот судија дека неговата изјава дека не бил соработник на тајните служби не се совпаѓа со фактите кои што ги поседувала Комисијата.
Ако тој го прифати заклучокот на лустраторите, тој ќе мора да се повлече од функцијата, а доколку не се согласува со наодите на Комисијата, тој има право да поведе постапка пред Управниот суд.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
(Видео) Турканици и викање: уапсени три лица во Трново, не им дозволиле на полицајци да влезат на имотот
Полицијата уапси три лица од кривопаланечко кои попречувале полициски службеници и вработени во Агенцијата за храна и ветеринарство при извршување службени дејствија.
Вчера околу 16:00 часот во село Трново, кривопаланечко, кај место викано „Самоков“, полициски службеници од Полициската станица Крива Паланка ги лишија од слобода Г.Ѓ.(57), А.Ѓ.(30) и А.Ѓ.(22), сите од с.Жидилово, кривопаланечко.
Имено, тројцата агресивно се однесувале и попречувале полициски службеници при вршење службени дејствија кои давале асистенција на вработени во Агенцијата за храна и ветеринарство.
Исто така, тие ги попречувале вработените во АХВ кои биле ангажирани за собирање на крупен добиток, а упатувале и закани кон неколку соселани. За настанот е известен јавен обвинител и по негово целосно документирање против лицата ќе биде поднесена соодветна пријава.
Македонија
Фетаи во ООН: Борбата против корупцијата бара пристап заснован на факти и постојана институционална будност
Заменик-претседателот на Владата задолжен за добро владеење, Арбен Фетаи, се обрати на Глобалната конференција на ООН за користење на податоците во мерењето на корупцијата, која се одржува во седиштето на Обединетите нации во Њујорк. Настанот ги обединува високи претставници на земјите-членки, меѓународни организации и експерти од областа.
Во своето обраќање, заменик-претседателот Фетаи истакна дека борбата против корупцијата бара пристап заснован на факти, јасни листи на ризици и постојана институционална будност. Потенцирајќи ја важноста на точните и доверливи податоци, тој нагласи дека „корупцијата не се бори со претпоставки, со интуиција или со повремени интервенции, туку со факти, со институционална будност и со непоколеблива посветеност на јавниот интерес“.
Во овој контекст, Фетаи додаде дека „податоците не се само технички инструмент, туку и демократски инструмент кој ја зајакнува надзорната функција, ја насочува јавната дебата и го зацврстува општествениот договор меѓу државата и граѓанинот“.
Заменик-претседателот нагласи дека Република Северна Македонија останува посветена на зајакнувањето на институционалниот интегритет и усвојувањето на меѓународните стандарди за мерење на корупцијата, како дел од агендата за добро владеење и модернизацијата на јавната администрација.
Македонија
МОН: Го унапредуваме инклузивното образование, заедно да го развиваме инклузивното општество
„Секое дете има право да учи, да биде во средина каде го прифаќаат и да може, без оглед на пречките, да се развива. Министерство за образование и наука континуирано работи на унапредување на инклузивноста на националниот образовен систем. Одговоривме на барањата на многу родители кои сакаа да имаат право на избор во какво училиште ќе оди нивното дете. Ги послушавме и стручните лица кои забележуваа дека тоталната инклузија направи големи проблеми кај децата со поголеми потешкотии или мултихендикеп. Сега, со измени во регулативата, избор е на родителите заедно со Службата за функционална проценка на деца и млади, дали детето ќе оди во редовно училиште или во ресурсен центар, каде што има на располагање многу повеќе стручни лица и кадешто може да му се обрне повеќе внимание. Не е целта овие деца само формално да бидат вклучени во редовно образование, туку да имаат суштински напредок“, велат од МОН.
„Ја јакнеме поддршката. За децата со посебни образовни потреби вклучени во редовно школување, значајно го зголемивме бројот на образовни асистенти. Во основното образование веќе имаме над 1.300 образовни асистенти. За прв пат од оваа учебна година, како системска мерка, воведовме 130 образовни асистенти и во средното образование. Дополнително, во секое училиште има инклузивен тим, кој им дава подршка секогаш кога треба. А наставниците и асистентите добиваат помош од државните основни и средни училишта со ресурсни центри.
Ги унапредуваме капацитетите на воспитно-образовниот кадар. Континуирано се организираат обуки за инклузија и пристапи во поучувањето на ученици со посебни образовни потреби. Наставниците учат да препознаваат различни потреби кај учениците и да применуваат соодветни методи на работа.
Развиваме култура на вклучување. На посебни советувања родителите учат да не ги маргинализираат овие деца, како да ги поддржат и да им помогнат.
Одвојуваме повеќе буџетски средства за инклузија. Дополнително, и со новите формули за пресметка на блок дотации, предвидовме еден од елементите за зголемени дотации да биде инклузијата, односно средствата до општините се префрлаат и во зависност од бројот на дечиња со попреченост.
Пораката што ја испраќаме на 3 Декември – Денот на лицата со попреченост е: квалитетно инклузивно образование не е можно без развиено инклузивно општество. Секој од нас, во својата средина треба да придонесе кон градење заедница каде лицата со попреченост не се спомнуваат само еден ден, туку се вклучени во секојдневните активности и живеат, учат, работат и се дружат со луѓе кои ги поддржуваат, разбираат и не ги отфрлаат“, соопштуваат од МОН.

