Македонија
Политички интереси ја кочеа истрагата

Заговор против Претседателот Киро Глигоров(1.)Истражувајќи го одново отворениот случај “атентат врз Глигоров”, донесуваме извадоци од книгата во која поранешниот јавен обвинител С.Џиков систематично, преку новински написи и стручни коментари ја гради својата теза од насловот
Пишува: Ставре Џиков
Атентат од непознати лица, извршен со “автомобил-бомба” врз претседателот Киро Глигоров, во 9:45 часот, во непосредна близина на хотелот “Бристол” на ул. “Македонија” во Скопје, главен град на Република Македонија, вторник, 3 октомври 1995 година. Тоа е телеграфско известување за злосторството што е извршено врз претседателот Глигоров. Има многу мотиви за сериозно размислување и да се пишува за несекојдневниот тежок криминален настан што се случи врз првата политичка личност во нашата земја. Има повеќе неодговорени прашања по извршениот обид за убиство на Претседателот на државата. На прашањата за тоа кои се мотивите и целите на инспираторите, нарачателите и непосредните извршители на злосторничкиот чин, до денес нема одговор од Јавниот обвинител на државата, како најповикана личност во гонењето на извршителите на тешкото криминално дело. Наедно се поставува мошне важно, суштинско прашање како функционирала правната држава. Првенствено тоа се однесува на Обвинителството, како правосудна државна институција најповикана според Уставот, судот, како и институциите Парламент и Владата со ресорното Министерство за внатрешни работи. Атентатот врз претседателот Глигоров е исклучителен настан во поновата историја на македонскиот народ што ја потресе државата и ги вознемири сите граѓани во земјата, зашто извршениот напад врз претседателот Глигоров е и директен напад врз самата држава со загрозување на нејзиниот уставен поредок и воопшто безбедноста на Република Македонија. Во тоа време, во демократските институции на државата до 1998 г. доминантна политичка сила и партија на власт, како што е познато, беше Социјалдемократскиот сојуз на Македонија – СДСМ, што ја предводеше Бранко Црвенковски. Таа доминираше со својата пратеничка група во Парламентот и неа ја претставуваше претседателот на Парламентот, Тито Петковски, претставник на СДСМ. Во Собранието на Република Македонија постои Постојана анкетна комисија за заштита на слободите и правата на граѓанинот. Неа ја водеше претставникот на СДСМ, Туше Гошев, во периодот од 1994 до 1998 г. Од 1992 до 1994 г. Туше Гошев беше министер за правосудство. Партијата на власт СДСМ ја управуваше и контролираше Владата, како владејачка партија, при што нивниот лидер Бранко Црвенковски беше претседател на Владата од 4 септември 1992 до 27 ноември 1998 г. На претседателските избори во октомври 1994 г., како кандидат на СДСМ и на коалицијата “Сојуз за Македонија”, Киро Глигоров вторпат беше избран за Претседател на државата на општи избори. Претседателскиот мандат на Глигоров му заврши на 19 ноември 1999 г. и на претседателската функција е избран Борис Трајковски. СДСМ влечеше политички потези во Парламентот и во Владата, а како последица на тоа се донесуваа одлуки во Парламентот со кои не се бараше извештајност, информираност и отчет од тогашниот министер за внатрешни работи проф. д-р Љубомир Фрчкоски и од јавниот обвинител на Република Македонија, Стеван Павлевски. Лидерот Бранко Црвенковски и партијата СДСМ повеќе години тактички маневрираа во Парламентот за да ја избегнат моралната и политичката одговорност пред судот на јавноста и граѓаните, бранејќи се од политичките противници, новинарите и јавноста дека атентатот, наводно, се сведува само на политички маркетинг. Која беше пораката на Бранко Црвенковски и СДСМ со одземањето на уставната и политичката моќ на Парламентот и воспоставувањето “молк” за атентатот, којшто претставува класичен политички терор и заговор против поранешниот претседател Киро Глигоров и македонската држава? Кон господин Киро Глигоров и другите жртви при атентатот во својство на оштетени, тие и државата, министерот на полицијата, обвинителот и судијата не ги применуваа законот, владеењето на правото и правдата. Со таквиот недржавнички пристап кон атентатот, тогаш владејачката партија на власт СДСМ покажа дека нема политички интерес да почне да функционира правната држава и со тоа да ги заштити жртвите како последица на теророт и да го разоткрие злосторството. Мемоарскиот запис на Киро Глигоров упатува на критика на неговите сопартијци поради невниманието и недовербата што ја имаат кон него. Тоа се гледа особено на крајот на неговиот дневнички запис: “… Тогаш имаше некоја верзија дека, можеби, тоа е поврзаност со некаква ‘албанска мафија’, дека таа работела во Австрија и во Германија, и го запрашав министерот Чокревски: ‘Што стана со она што ме известивте, дека трагате по таа мафија, дека, можеби, оттаму потекнува оваа работа?’ Тој малку се збуни, се сврте накај мене и ми одговори: ‘Знаете што, претседателе, шефот на Комисијата за таа работа не знае’. Тогаш мене ми стана јасно дека во случајот на атентатот врз мене ја нема онаа потребна отворена соработка и доверба, а без што ваквите случаи не можат да се разрешат”. На страниците на книгава се прави скромен обид со записи на новинари, мислења на учени луѓе од правната наука и со документацијата со која се располага фактографски и хронолошки да се претстави функционирањето на највисоките и, според Уставот, најповиканите институции во државата кои треба да ги заштитат жртвите на грозното злосторство. Носители на високите државни функции, во случајот на Киро Глигоров, го забораваат професионалниот кодекс на однесување и постапување, со благослов на политичарите тие ја избегнуваат моралната и политичката одговорност и создаваат пасивен однос што битно ќе влијае во разоткривањето и расветлувањето на атентатот. На пошироката читателска јавност, како и на правната јавност, на увид им се става ракописот со сета критичност на просудување во насока кон тоа како и дали функционира правната држава и како првите државни репрезенти гледале и се однесувале кон атентатот врз Киро Глигоров, поранешен Претседател на Република Македонија
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Муцунски во работна посета на Казaхстан

Министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски, утре ќе престојува во работна посета на Астана. Посетата се реализира на покана на заменик-премиерот и министер за надворешни работи на Република Казахстан, Мурат Нуртлеу.
Во рамки на посетата, министерот Муцунски ќе оствари средби со министерот за надворешни работи Нуртлеу, со министерот за трговија и интеграција на Казахстан, Арман Шакалиев, како и со гувернерот на Меѓународниот финансиски центар на Астана, Ренат Бектуров.
На средбата со министерот Нуртлеу ќе се разговара за унапредување на билатералната соработка во политичката и економската сфера. Притоа, ќе биде потпишана и Програма за соработка меѓу Министерството за надворешни работи и надворешна трговија на Република Северна Македонија и Министерството за надворешни работи на Казахстан за периодот 2025–2027.
Во економскиот сегмент, фокусот ќе биде ставен на можностите за продлабочување на економската соработка, зголемување на трговската размена, условите за инвестирање во Република Северна Македонија и потенцијалите за соработка во областа на туризмот.
Македонија
МВР ги отфрла како невистинити и неосновани тврдењата на СДСМ за наводна набавка на „софтвер за шпионажа“

Министерството за внатрешни работи категорично ги отфрла како невистинити и неосновани тврдењата изнесени од страна на политичката партија СДСМ за наводна набавка на „софтвер за шпионажа“.
„Потенцираме дека станува збор за редовно обновување на лиценци за специјализиран форензички софтвер, кој Министерството веќе повеќе од една деценија го користи за екстракција и анализа на дигитални податоци од мобилни телефони и други електронски уреди, во рамки на истраги што се водат исклучиво врз основа на наредби и во согласност со законските процедури.
Овие алатки не овозможуваат и не се користат за прислушкување, туку претставуваат стандардна опрема за дигитална форензика, каква што се користи и од други безбедносни институции ширум светот.
Напоменуваме дека ист софтвер бил набавен и во 2021 година, во време кога Министерството било раководено од министер од политичката партија СДСМ, што како факт сам по себе ја нагласува противречноста на денешните обвинувања.
Набавката е спроведена транспарентно и во согласност со Законот за јавни набавки и има единствена цел да го засили капацитетот на Одделот за форензички испитувања во откривање и докажување на кривични дела.
Министерството апелира до сите политички чинители да се воздржат од пласирање на дезинформации кои ја поткопуваат довербата во институциите. Очекуваме поддршка за професионалното и законито постапување на службите во интерес на јавната безбедност.
Борбата против криминалот мора да биде заеднички приоритет, а не повод за политички конструкции што одговараат само на оние кои се плашат од функционални институции и владеење на правото“, пишува во демантот на МВР.
Македонија
Предлогот Азир Алиу да биде министер за здравство утре пред пратениците, Владата од него очекува макотрпна работа и посветеност

Собранието утре треба да го разгледа владиниот предлог Азир Алиу да биде министер за здравство.
Во биографијата пишува дека Алиу е дипломиран електроинженер и доктор по информатички науки кој моментно ја извршува функцијата редовен професор на Факултетот за компјутерски науки и технологии при Универзитетот на ЈИЕ во Тетово. Алиу беше министер за информатичко општество и администрација во 2023 и 2024 година.
Toj е дел од Алијансата за Албанците која останува во Вреди по оставката од 15 мај годинава на Арбен Таравари и неговата одлука да замине во опозиција.
Владата од Алиу очекува макотрпна работа, посветеност и реализација на Програмата во делот на здравството.
„Можам да кажам дека Предлогот ќе биде утре во Собранието и дека ќе наиде на поддршка. Очекувам Алиу да биде посветен на ресорот здравсто, да направи добра реорганизација и да ги спороведе сите политики што се наш приоритет“, рече денеска владината портпаролка Марија Митева, одговарајќи на новинарско прашање.
На утрешната собраниска седница, според дневниот ред, е и предлогот за именување на Албрим Хоџа за заменик-министер за земјоделство, шумарство и водостопанство. Во неговата биографија се наведува дека тој е новинар со повеќегодишно работно искуство, а своето образование го стекнал на Правниот факултет при Државниот универзитет во Тетово.