Македонија
Македонија денеска во исчекување на извештајот на ЕК
Македонија од своето осамостојување во 1991 година како стратешки цели на државата ги определи приклучувањето во Европската унија и во НАТО
Последниот голем настан во низата односи меѓу Скопје и Брисел се очекува денеска со објавувањето на новиот извештај на Европската комисија за напредокот на Македонија во приближувањето до ЕУ.Што значи членството во ЕУ за Република Македонија?Членството во Европската Унија е стратешки интерес на Република Македонија од нејзиното осамостојување. Oд воспоставувањето на дипломатските односи со ЕУ во декември 1995, Република Македонија се легитимираше како партнер од доверба и вистински сојузник на Европската унија, при тоа не прескокнувајќи ниту една институционална етапа во приближувањето кон Унијата: од склучување на Спогодбата за соработка, преку Спогодбата за стабилизација и асоцијација, до стекнувањето на кандидатскиот статус.Во декември 2005 година, со стекнувањето на статусот земја-кандидат за членство во ЕУ, Република Македонија влезе во клучна фаза од процесот на европската интеграција. Одлуката на Европскиот совет за доделување на кандидатскиот стаус беше политичко признание за напредокот кој го постигна Република Македонија во остварувањето на реформските процеси и во градењето на отворено, демократско општество.Целта на Република Македонија на среден рок е целосно да ги исполни европските стандарди за функционална демократија и просперитетна пазарна економија, оспособена да ги преземе обврските од членството во ЕУ. Агендата за пристапување на државата во ЕУ е рефлектирана во Националната програма за усвојување на правото на ЕУ (законодавни измени и мерки за институционално зајакнување на краток и среден рок), Претпристапната економска програма (мерки за исполнување на копенхашките економски критериуми) и Националниот план за развој (инвестициони приоритети за остварување на развојните цели на државата).Главните краткорочни цели на Владата на Република Македонија во односите со Европската Унија се отпочнување на пристапните преговори и либерализација на визниот режим на ЕУ кон граѓаните на Република Македонија.Хронологија на односите меѓу Македонија и ЕУВо очекување на извештајот со мала хронологија потсетуваме на досегашните клучни настани во односите меѓу Македонија и Европската унија:
-22 декември 1995 година – Скопје и Брисел воспоставија дипломатски односи – 10 март 1996-та – Македонија стана полноправна членка на ФАРЕ програмата.- 20 март 1996-та – почнаа преговорите за склучување Спогодба за соработка меѓу Македонија и ЕУ, како и за Спогодбата за транспорт.- 1 јануари 1998-ма – стапи во сила Спогодбата за соработка меѓу Македонија и ЕУ. Спогодбата за транспорт стапи во сила во ноември 1997 година.- 11 март 1998-ма – потпишана Спогодбата за трговија и текстил.- 22 март 1998-ма – во Скопје се одржа првиот состанок на заедничкиот Совет за соработка меѓу Македонија и ЕУ.- 24 јануари 2000-та – ЕУ ги усвои директивите што се однесуваат на подигнување на нивото на соработка меѓу Македонија и ЕУ и на формалното започнување на преговори за потенцијално членство во ЕУ.- март 2000-та – Брисел воспостави Делегација на Европската комисија во Македонија, со што односите се подигнаа на амбасадорско ниво.- 5 април 2000-та – официјално започнување на првата рунда преговори меѓу Македонија и ЕУ за Спогодбата за стабилизација и асоцијација.- 24 ноември 2000-та – на маргините на Самитот во Загреб беше парафирана Спогодбата за стабилизација и асоцијација меѓу Македонија и ЕУ.- декември 2000-та – Македонија вклучена во регионалната КАРДС програма за 2002-2006.- 16 февруари 2001-ва – парафирање на Времената спогодба за регулирање на трговските одредби од Спогодбата за стабилизација и асоцијација. – 9 април 2001-ва – во Луксембург потпишана Спогодбата за стабилизација и асоцијација и Времената спогодба за трговија и трговски прашања меѓу Македонија и ЕУ. – 22 март 2004-та – Македонија во Даблин го поднесе барањето за членство во ЕУ, за време на ирското претседавање со Унијата.- 1 април 2004-та – стапи во сила Спогодбата за стабилизација и асоцијација, по ратификувањето од страна на сите земји-членки на ЕУ. – 6 септември 2004-та – Владата ја усвои Националната стратегија за европска интеграција.- 1 октомври 2004-та – претседателот на Европската комисија, Романо Проди и го предаде Прашалникот на Владата на Република Македонија во Скопје. – 14 февруари 2005-та – Владата ги предаде одговорите на Прашалникот од Европската комисија на претседателот на Комисијата Жозе Мануел Баросо во Брисел. – 9 ноември 2005-та – Европската комисија го објави мислењето за кандидатурата на Македонија за членство во ЕУ. – 17 декември 2005-та – Претседателството на Европскиот совет во Брисел на Македонија и додели статус на кандидат за членство во ЕУ.Македонија и оваа есен се надева дека ќе ја надмине фазата на земја кандидат и со денешниот извештајот на Европската Комисија, очекува да добие препорака за датум за преговори. Дури и да се добие долгоочекуваниот датум за преговори тоа е постапка која што трае неколку години, велат експертите.Различни очекувања меѓу политичките субјекти на власт и во опозиција, околу претстојниот извештај на Европската Комисија за напредокот на Македонија кон ЕУ. Опозициските партии се скептични дека извештајот ќе биде позитивен. Владеачките партии се оптимисти со објаснување дека Владата го исполнила најголемиот дел од критериумите поставени од страна на Европската Комисија.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Силјановска Давкова: Потребен е стратешки пристап во решавањето на статусот и заштитата на правата на македонското малцинство во Албанија
xtlvy1s x126k92a”>
„Разговаравме за состојбата на македонското малцинство и односот на албанските институции кон нив, при што укажаа дека се соочуваат со пропаганда и обиди за асимилација коишто го загрозуваат нивниот национален и културен идентитет“, напиша Давкова на својот профил на „Фејсбук“ и додаде:
„Потребен е стратешки пристап во решавањето на статусот и заштитата на правата на македонското малцинство во Албанија, согласно европските и меѓународните документи“.
Македонија
Приведен e поранешниот директор на СОЗР – Пеце Мирчески, вечерва на распит во полициска станица
Поранешниот директор на Службата за општи и заеднички работи (СОЗР), Пеце Мирчески вечерва е приведен во полициската станица Кисела Вода откако денеска Финансиската полиција отвори истрага за сторени кривични дела примање поткуп, фалсификување службена исправа, проневера во службата и несовесно работење во службата извршени за време додека бил директор.
Заедно со Мирчески уапсен е и сопственикот на рент-а-кар сервисот ВИП, кој е опфатен со истата истрага.
– Првопријавениот П.М, во својство на службено лице – директор на Службата за општи и заеднички работи на Владата на Република Северна Македонија, во периодот од 09.06.2021 година заклучно со 13.06.2024 година, свесно и со умисла, извршил службени дејствија кои што не смеел да ги изврши и потпишал пет договори за јавни набавки со правен субјект од Скопје, во сопственост и управуван од страна на второпријавениот Г.П, a притоа не го пријавил постоењето на судир на интереси, не се изземал од истите постапки за јавни набавки и во текот на целиот тој период, а и по престанувањето на функцијата директор, остварувал директна материјална корист за себе и за свое блиско лице од правниот субјект во сопственост и управуван од страна на второпријавениот Г.П. и со таквиот начин на постапување првопријавениот го сторил кривичното дело примање поткуп по член 357 став 1 и став 3 од Кривичниот Законик на Република Северна Македонија, а второпријавениот го сторил кривичното дело давање поткуп по член 358 став 1 од Кривичниот Законик на Република Северна Македонија, се вели во соопштението од Управата за финансиска полиција.
Дополнително, првопријавениот П.М, свесно и со умисла во вкупно пет службени исправи – изјави за непостоење судир на интереси во постапките за претходно наведените јавни набавки, внесувал лажни и невистинити податоци и истите со свој потпис овозможил да бидат употребени како вистинити и со таквиот начин на постапување првопријавениот го сторил кривичното дело фалсификување службена исправа по член 361 став 1 од Кривичниот Законик на Република Северна Македонија.
– Првопријавениот П.М, во својство на директор на Службата за општи и заеднички работи, во период од 01.01.2022 заклучно со 13.06.2024 година, во повеќе наврати, прикажувајќи невистинити податоци дека се работи за службени патувања за службени потреби и цели, потпишувал барања за резервација на хотелско сместување, барања за резервација на авио билети, решенија за упатување на службен пат во странство и налози за службен пат во странство и со тоа овозможил лично за себе и за други лица вработени во Службата да се стекнат со имотна корист во вид на хотелски сместувања, авио билети за реализирани патувања, изнајмување на рент а кар возила за приватни потреби и цели како и исплатени дневници за службени патувања во вкупен износ од 1.792.859 денари, за кој износ го оштетил Буџетот на Службата за општи и заеднички работи на Владата на Република Северна Македонија и го сторил кривичното дело проневера во службата по член 354 став 1 од Кривичниот Законик на Република Северна Македонија, посочуваат од финансиската полиција.
Македонија
Македонската полиција препознаена како силен партнер која секојдневно придонесува кон глобалната безбедност, посочија од МВР
На покана на новиот Генерален Секретар на ИНТЕРПОЛ Валдеси Уркиза, делегација од БЈБ, предводена од Директорот Александар Јанев е во прва официјална посета во Лион, Р.Франција.
На средбата со Генералниот Секретар беа дискутирани стратешки и оперативни прашања кои се од особено значење за јакнење и модернизација на капацитетите на македонската полиција, огромниот придонес кој нашата држава во континуитет го пружа кон меѓународната полициска соработка и целокупното функционирање на ИНТЕРПОЛ како глобална полициска организација.
„Од страна на високото раководство на Генералниот Секретаријат на ИНТЕРПОЛ, препознаени сме како кредибилен партнер за соработка, со партиципација во голем број на иницијативи, проекти и оперативни активности на ИНТЕРПОЛ, користење на алатките и сервисите кои се на располагање на нашите полициски служби во борбата против организираниот криминал, тероризмот и компјутерскиот криминал.
Од страна на претставници од ГС на ИНТЕРПОЛ беа презентирани иновациите за полициското работење, активностите на Извршниот Директорат за полициски сервиси во кој спаѓаат борбата против тероризмот, комјутерскиот криминал, организираниот криминал и оперативната поддршка и анализа. Беше реализирана и посета на Командниот и координативниот центар на ИНТЕРПОЛ, кој е надлежен за 24/7 оперативна поддршка на сите 196 држави членки на ИНТЕРПОЛ.
Во текот на посетата, нашата делегација имаше прилика да се запознае со активностите и придонесот на полицискиот службеник од МВР упатен на работа во Генералниот Секретаријат на ИНТЕРПОЛ во Лион.
Со професионален и посветен ангажман, македонската полиција е препознаена како силен партнер која секојдневно придонесува кон глобалната безбедност и безбедноста на нашите граѓани“, велат од МВР.