Македонија
За Ивановски процесот на лустрација всушност е кастрација
Претседателот на Уставниот суд, Трендафил Ивановски, по конечното решение на Комисијата за лустрација дека бил соработник на тајните служби денеска излезе со тврдење дека неговото досие се уште се дообработува
Претседателот на Уставниот суд на Република Македонија, Трендафил Ивановски, тврди дека имало измени во досието што му било дадено на увид на 24 септември оваа година и во решението што денеска му го доставила Комисијата за лустрација.Според неговите тврдења, имало измени во досието во два дела, на кои тој укажал и при неговото јавно соочување со членовите на Комисијата.„Во истото досие имаше податок дека во 1983 г. Органот направил предлог за пререгистрација. Јас тогаш кажав дека белешката за пререгистрација се однесува на друго лице кое нема никакви карактеристики со моите. Ова е направено со цел да се фалсификува и на тој начин да се докаже дека имало континуитет во соработката. Сега во решението кое го добив стои дека соработката била прекината во 1983 г. од нивна страна кога јас сум се вработил во Општина Карпош. Комисијата не проверила дека јас во Карпош сум работел како секретар на Собрание на општина Карпош од ноември 1977 г. до април 1982 г.“ изјави Ивановски и додаде дека тогаш веќе бил во Град Скопје.Друга промена во досието, според Ивановски била направена во потврдите што му биле доставени за примање на материјална помош. Во првото досие имало три белешки, од кои едната, според Ивановски била фалсификат,а сега во решението имало само две белешки за примање на материјални средства.„Ако е така, што треба дополнително да проверам, ќе поднесам кривични пријава за манипулација во досието, дали од страна на Архивот или од страна на Комисијата или таквите податоци се содржина на органот од 1964, 65-та, односно УДБА“ рече Ивановски.Тој најави дека нема да се повлече од функцијата бидејќи не постоел писмен документ дека тој соработувал со тајните служби и повтори дека нема намера да се повлече од функцијата.„Ниту сум дал согласност, ниту има писмен документ, ниту сум соработувал со тајните служби“ вели Ивановски.Ивановаски вели дека членовите на Комисијата воопшто не се потрудиле да проверат дали се работи за соработка или за нешто друго. Ивановски не знаел дека бил следен од тајната служба и дека се водело досие за него. За ова дознал во 1984 г., кога бил попречен да биде генерален секретар на Општина Карпош бидејќи имал досие во кое стоело дека се залагал за обединување на Македонија. Тогаш не мислел дека неговата идеја за обединета Македонија еден ден ќе му се врати како бумеранг.Според него, тој признал дека е учесник во организацијата која се залагала за обединета Македонија и признал дека има и други соучесници, по тешка тортура, приведување и малтретирање.„Иронијата за да биде уште поголема во самото решение стои констатацијата дека службата го ангажирала во соработничка мрежа бидејќи соработката со радост ја прифатил и дека се би дал за службата“ рече Ивановски наспроти неговите тврдења дека бил притворан и прогонуван, а до него стигнувале закани и за физичка ликвидација.„Поаѓајќи од функцијата која ја вршам и со оглед на тоа што на Уставен паднале повеќе неуставни закони, сето тоа служи за да се лустрира кочничарот на реформите на Владата“ вели Ивановски.За неговиот сомнеж изразен по неговото јавно соочување со членовите на Комисијата за лустрација, тој вели дека бил изразен во емотивни и стресни моменти. Најави дека ќе ги употреби сите правни елементи за да докаже дека не вистина дека соработувал со тајните служби. „Инспекторот“ кој го следел поради неговата средношколска организација, според информациите на Ивановски е мртов. Досието не го поништил во 1984-та, бидејќи не знаел дека „ова петно ќе се злоупотреби“
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Јанев се обрати пред Генералното собрание на ИНТЕРПОЛ, Лукас Филип избран за нов претседател
По четири дена интензивни, продуктивни и содржајни дискусии за клучните прашања од меѓународната полициска соработка, денес во Маракеш, Мароко, заврши 93. сесија на Генералното собрание на ИНТЕРПОЛ. На овој највисок форум на Организацијата беа избрани нови членови на Извршниот комитет, меѓу кои и францускиот претставник Лукас Филип, кој ја презема функцијата претседател на ИНТЕРПОЛ, соопшти МВР.
„Директорот на БЈБ, Александар Јанев, се обрати пред Генералното собрание, со што уште еднаш се потврди силната позиција на македонската полиција во рамките на глобалната безбедносна соработка – како стабилен, доверлив и активен партнер на сите 196 земји членки во справувањето со транснационалниот криминал и современите безбедносни предизвици“, се наведува во соопштението.
Во рамки на сесијата беа усвоени повеќе значајни резолуции, меѓу кои и оние поврзани со промовирањето на ратификацијата на Конвенцијата на ООН за борба против сајбер-криминалот, зајакнувањето на регионалното присуство и оперативниот капацитет на ИНТЕРПОЛ, заедничкиот одговор за сузбивање на центрите за онлајн измами, финансискиот извештај за 2026 година, како и стратешката рамка и програмата за активности за периодот 2026–2030.
Македонија
(Фото) Свлечиште во Шипковица, во опасност четири куќи
Поради обилните врнежи на дожд кои го зафатија западниот регион, преку единствениот број за итни повици 112 е добиена пријава за настанато свлечиште во селото Шипковица.
Од Центарот за управување со кризи информираат дека свлечиштето е во населено место кое претставува опасност за жителите, каде што директно се загрозени четири куќи.
Активиран е Кризниот штаб на Општина Тетово, а на терен се излезени лица од ЦУК, СВР Тетово и Градежен инспекторат од Општина Тетово.
„Во моментот се превземаат мерки и се дадени насоки на месното население да го напуштат живеалиштето поради опасност од појавување на нови свлечишта“, информира ЦУК.
Исто така, на територијата на Општина Штип евидентирани се одрони на камења на патниот правец Делчево – Истибања каде што екипи на ЈП Македонија пат редовно интервенираат и нема застои во сообраќајот.
Одроните на патот кон с.Моштица во Општина Македонска Каменица, од страна на екипи на ЈП Камена река е извршено чистење на одронот и сообраќајот на тој патен правец се одвива редовно.
Македонија
Битиќи: На крај на годината во буџетската каса фалат една милијарда евра
На денешната седница за пратенички прашања, пратеникот од Социјалдемократскиот сојуз на Македонија, Фатмир Битиќи, предупреди дека фискалните показатели објавени на 25 ноември откриваат сериозен јаз во приходната реализација на Буџетот.
Наместо планираната динамика, рече тој, државата досега наплатила близу 299 милијарди денари, што е само 82,32% од годишниот план, оставајќи дупка од над 64 милијарди денари или 1,04 милијарди евра, средства кои треба да се обезбедат до 31 декември годинава.
Во прашањето уaптено до заменик министерот за финансии, Николче Јанкуловски , пратеникот Битиќи праша по кои ставки, во кои износи и од кои извори ќе се обезбедат приближно 64,07 милијарди денари (околу 1,04 милијарди евра) за целосна приходна реализација до 31.12.2025 година, дали со дополнително задолжување и на кои финансиски пазари, дали со вонредни и еднократни приходи и дали може јавно да се гарантира дека заради „буџетско затворање“ на годината нема да се доцни со поврат на ДДВ, нема да се создаваат нови доспеани, а неплатени обврски кон фирмите и нема дополнително да се кратат капиталните расходи.
„Евидентно е дека приходната страна на Буџетот не ја следи сопствената проекција и од ден во ден, како се приближува крајот на годината, расте ризикот или потребата од ново задолжување, одложување на финансиски обврски кон стопанството и граѓаните, селективни доцнења на поврат на ДДВ. Заклучно со 31.10.2025 даночните приходи и придонесите се реализирани со 78,61% од планираното (од 250,922 милијарди денари), што значи дека во последните два месеци од годината треба да се „надомести“ повеќе од една петтина од целата годишна наплата, амбиција која историски ретко е остварлива без вонредни мерки. Подсекторскиот пресек е уште поалармантен. Оваа приходна конфигурација на Буџетот зборува за тоа дека е производ на преценета наплата, потценети ризици и затворен процес на планирање кој ја оддалечува фискалната политика од развојните цели“, образложи Битиќи.

