Македонија
За Ивановски процесот на лустрација всушност е кастрација
Претседателот на Уставниот суд, Трендафил Ивановски, по конечното решение на Комисијата за лустрација дека бил соработник на тајните служби денеска излезе со тврдење дека неговото досие се уште се дообработува
Претседателот на Уставниот суд на Република Македонија, Трендафил Ивановски, тврди дека имало измени во досието што му било дадено на увид на 24 септември оваа година и во решението што денеска му го доставила Комисијата за лустрација.Според неговите тврдења, имало измени во досието во два дела, на кои тој укажал и при неговото јавно соочување со членовите на Комисијата.„Во истото досие имаше податок дека во 1983 г. Органот направил предлог за пререгистрација. Јас тогаш кажав дека белешката за пререгистрација се однесува на друго лице кое нема никакви карактеристики со моите. Ова е направено со цел да се фалсификува и на тој начин да се докаже дека имало континуитет во соработката. Сега во решението кое го добив стои дека соработката била прекината во 1983 г. од нивна страна кога јас сум се вработил во Општина Карпош. Комисијата не проверила дека јас во Карпош сум работел како секретар на Собрание на општина Карпош од ноември 1977 г. до април 1982 г.“ изјави Ивановски и додаде дека тогаш веќе бил во Град Скопје.Друга промена во досието, според Ивановски била направена во потврдите што му биле доставени за примање на материјална помош. Во првото досие имало три белешки, од кои едната, според Ивановски била фалсификат,а сега во решението имало само две белешки за примање на материјални средства.„Ако е така, што треба дополнително да проверам, ќе поднесам кривични пријава за манипулација во досието, дали од страна на Архивот или од страна на Комисијата или таквите податоци се содржина на органот од 1964, 65-та, односно УДБА“ рече Ивановски.Тој најави дека нема да се повлече од функцијата бидејќи не постоел писмен документ дека тој соработувал со тајните служби и повтори дека нема намера да се повлече од функцијата.„Ниту сум дал согласност, ниту има писмен документ, ниту сум соработувал со тајните служби“ вели Ивановски.Ивановаски вели дека членовите на Комисијата воопшто не се потрудиле да проверат дали се работи за соработка или за нешто друго. Ивановски не знаел дека бил следен од тајната служба и дека се водело досие за него. За ова дознал во 1984 г., кога бил попречен да биде генерален секретар на Општина Карпош бидејќи имал досие во кое стоело дека се залагал за обединување на Македонија. Тогаш не мислел дека неговата идеја за обединета Македонија еден ден ќе му се врати како бумеранг.Според него, тој признал дека е учесник во организацијата која се залагала за обединета Македонија и признал дека има и други соучесници, по тешка тортура, приведување и малтретирање.„Иронијата за да биде уште поголема во самото решение стои констатацијата дека службата го ангажирала во соработничка мрежа бидејќи соработката со радост ја прифатил и дека се би дал за службата“ рече Ивановски наспроти неговите тврдења дека бил притворан и прогонуван, а до него стигнувале закани и за физичка ликвидација.„Поаѓајќи од функцијата која ја вршам и со оглед на тоа што на Уставен паднале повеќе неуставни закони, сето тоа служи за да се лустрира кочничарот на реформите на Владата“ вели Ивановски.За неговиот сомнеж изразен по неговото јавно соочување со членовите на Комисијата за лустрација, тој вели дека бил изразен во емотивни и стресни моменти. Најави дека ќе ги употреби сите правни елементи за да докаже дека не вистина дека соработувал со тајните служби. „Инспекторот“ кој го следел поради неговата средношколска организација, според информациите на Ивановски е мртов. Досието не го поништил во 1984-та, бидејќи не знаел дека „ова петно ќе се злоупотреби“
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Јанчев од Левица по сообраќајната несреќа: Веднаш пружив помош, но бев мета на политичка хајка
Пратеникот и лидер на Левица, Саше Јанчев, денеска се огласи по повод сообраќајната несреќа во која бил учесник, истакнувајќи дека во настанот се погодени најмалку три семејства и бројни блиски лица, поради што досега, како што вели, свесно молчел. Јанчев нагласува дека не сака да навлегува во детали од несреќата, но чувствувал потреба јавно да се произнесе поради, како што тврди, политичката злоупотреба на случајот.
Тој изрази жалење за сè што се случило таа вечер и посочи дека веднаш по несреќата пружил помош и повикал итни служби. Притоа, Јанчев укажа дека брзата помош, според неговите наводи, пристигнала по цели 50 минути.
Во изјавата потенцира дека бил единствениот легален учесник во сообраќајот во конкретната несреќа и отфрли тврдења дека управувал возило под дејство на алкохол или дрога, како и дека возел со непрописна брзина, оценувајќи ги ваквите информации како целосно неточни.
Јанчев реагира и на објавите во дел од медиумите дека управувал „бесен џип“, наведувајќи дека неговото возило е старо 20 години и дека станува збор за намерно креиран наратив. Според него, уште истиот ден по несреќата, владејачките партии започнале, како што рече, координирани политички напади против него.
Тој обвини дека бил јавно осуден преку партиски прес-конференции и медиумски настапи, без, како што посочи, да се постави прашањето за одговорноста на министерот за внатрешни работи и министерот за здравство. Јанчев наведе и дека од страна на власта му биле упатени закани поврзани со работата на Анкетната комисија за Кочани.
Во однос на прашањето за пратеничкиот имунитет, Јанчев истакна дека никогаш не се повикал на него и дека имунитетот, како што нагласи, не ја исклучува кривичната одговорност.
„Сето ова се прави без чувство дека во приказната не сум само јас, туку и луѓе кои се настрадани и длабоко потресени“, наведе Јанчев, повторувајќи дека искрено жали за сè што се случило и дека не знае зошто морало да дојде до таков трагичен настан.
Македонија
ТАВ Македонија: Меѓународниот Аеродром Скопје е отворен
Поради густата магла која ја зафати скопската котлина, а која предизвика намалена видливост, на Меѓународниот Аеродром Скопје, денеска од 00:00 часот до 18 часот, има 16 откажани и 11 пренасочени летови. Три авиони слетаа и три авиони полетаа после пладне, кога се подобрија временските услови. Слетаа авионите од Дортмунд, Истанбул и Париз, а полетаа за Истанбул, Осло и Баден-Баден, информираат од ТАВ Македонија.
Бидејќи временските услови се менуваат постојано, од ТАВ Македонија апелираат до сите патници да ги следат информациите и насоките за нивните летови кои ги добиваат од авиокомпанијата со која летаат
-Согласно временската прогноза која ни стигнува од Метео-службата на М-НАВ, намалена видливост се очекува и во текот на ноќта. За патниците и јавноста би сакале да појасниме дека Меѓународниот Аеродром Скопје не е затворен. Аеродромот е постојано отворен, без разлика на временските прилики, а нашиот персонал е подготвен да ги прифати, услужи и испрати и авионите и патниците, се вели во соопштението од ТАВ Македонија.
Сите промени во редовниот распоред на летање се ажурираат во реално време на веб-страницата на Меѓународниот Аеродром Скопје https://skp.airports.com.mk/, а патниците може да се информираат за статусот на нивните летови и на пултот за информации кој работи 24/7 со персонал кој е присутен на аеродромот и на телефонскиот број 02 3148 333.
Македонија
Сонце само над Водно – градот втор најзагаден во Европа
Скопје денеска осамна покриено со густа магла, која целосно го проголта градот и го сокри сонцето од погледот на скопјани. Додека во низините видливоста беше значително намалена, единственото место каде што сонцето се пробиваше низ облаците беше Водно, поточно околу Милениумскиот крст.
Од височините на Водно можеше јасно да се забележи контрастот меѓу сончевото небо и густата магла што се задржа над градот, создавајќи слика на Скопје „заробено“ под сив покрив.
Покрај неповолните временски услови, денес Скопје е рангирано како втор најзагаден град во Европа, што дополнително ја влошува состојбата со квалитетот на воздухот и претставува сериозен ризик за здравјето на граѓаните.
Граѓаните повторно апелираат за итни мерки и долгорочни решенија за справување со аерозагадувањето, кое со години останува еден од најголемите проблеми во главниот град.

