Македонија
Дебата за измени и дополнување на изборниот законик
Со измените и дополнувњето на Законот за избори јасно се дефинира изборната кампања, како и органите коишто ќе ги проведуваат, нагласи министерот за правда Михајло Маневски на дебатата на кои ги орбазложуваше измените
Правни механизми од незаконското финансирање на кампањата, дефинирање на почетокот и завршувањето на изборната кампања, прецизирање на овластувањата на Советот за радиодифузија, доуредување на одредбите поврзани со гласањето на државјаните на Македонија кои се на привремена работа или престој во странство и платеното политичко рекламирање се дел од измените на Изборниот законик коишто во средата ги образложи министерот за правда Михајло Маневски.„Со измените се уредува постапката за увид, запишување и бришење на податоците од избирачкиот список, се предвидува да се врши увид во списокот во текот на целата година во подрачните одделенија на Државната изборна комисија, дипломатско-конзуларните претставништва на земјава во странство, како и преку интернет“ рече Маневски.Со измените јасно се дефинираат и органите за спроведување на изборите, како и изборната кампања.„Со измените се доуредува и надлежноста на Советот за радиодифузија кој треба да донесе правилник за однесување на радиодифузерите пред започнување на кампањата и со него се определува кои медиумски содржини не се дозволени, како и правилник за рамноправен пристап кој го дефинира начинот на известување во медиумското претставување во текот на кампањата“ додаде министерот.Во рок од пет дена од денот на распишување на изборите, радиодифузерите и печатените медиуми со новите измени се должни да утврдат ценовници за платено политичко рекламирање кои треба јавно да ги објават. Ценовниците не смеат да се менуваат во текот на изборната кампања.Мисијата на ОБСЕ во Македонија е задоволна што земјава за првпат пристапи кон имплементирање на препораките веднаш по завршувањето на изборите.„Ние очекуваме да го видиме конечниот производ и квалитетот на конечниот производ. Се надевам дека процесот на консултации ќе ги опфати сите оние кои што ќе имаат нешто да кажат за подобрување на текстот. Изборниот законик ќе има голема придобивка доколку е прифатен од јавноста. Очигледно е дека ниеден изборен законик не е совршен и секогаш има потреба од подобрување, и не очекувајте дека ќе бидете единствена земја во светот која што ќе има изборен законик на кој што никој нема да има коментар, секогаш ќе има некакви коментари, забелешки. Ќе ја повторам понудата на ОБСЕ ОДИХР, повторно да го погледнат предлог законот откако ќе биде готов. Ние како мисија на ОБСЕ во Скопје, немаме експертиза што ќе ни овозможи да го коментираме законот, но ја имаме можноста да го испратиме законот до оние кои што имаат експертиза, а тоа е ОБСЕ ОДИХР со седиште во Варшава“ рече Хереро.Со измените и дополнувањата кои беа направени во 2008 година беа вклучени дел од препораките дадени од страна на ОБСЕ/ОДИХР по изборите истата година, како и дел од препораките дадени од Венецијанската комисија на Советот на Европа.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Јанев се обрати пред Генералното собрание на ИНТЕРПОЛ, Лукас Филип избран за нов претседател
По четири дена интензивни, продуктивни и содржајни дискусии за клучните прашања од меѓународната полициска соработка, денес во Маракеш, Мароко, заврши 93. сесија на Генералното собрание на ИНТЕРПОЛ. На овој највисок форум на Организацијата беа избрани нови членови на Извршниот комитет, меѓу кои и францускиот претставник Лукас Филип, кој ја презема функцијата претседател на ИНТЕРПОЛ, соопшти МВР.
„Директорот на БЈБ, Александар Јанев, се обрати пред Генералното собрание, со што уште еднаш се потврди силната позиција на македонската полиција во рамките на глобалната безбедносна соработка – како стабилен, доверлив и активен партнер на сите 196 земји членки во справувањето со транснационалниот криминал и современите безбедносни предизвици“, се наведува во соопштението.
Во рамки на сесијата беа усвоени повеќе значајни резолуции, меѓу кои и оние поврзани со промовирањето на ратификацијата на Конвенцијата на ООН за борба против сајбер-криминалот, зајакнувањето на регионалното присуство и оперативниот капацитет на ИНТЕРПОЛ, заедничкиот одговор за сузбивање на центрите за онлајн измами, финансискиот извештај за 2026 година, како и стратешката рамка и програмата за активности за периодот 2026–2030.
Македонија
(Фото) Свлечиште во Шипковица, во опасност четири куќи
Поради обилните врнежи на дожд кои го зафатија западниот регион, преку единствениот број за итни повици 112 е добиена пријава за настанато свлечиште во селото Шипковица.
Од Центарот за управување со кризи информираат дека свлечиштето е во населено место кое претставува опасност за жителите, каде што директно се загрозени четири куќи.
Активиран е Кризниот штаб на Општина Тетово, а на терен се излезени лица од ЦУК, СВР Тетово и Градежен инспекторат од Општина Тетово.
„Во моментот се превземаат мерки и се дадени насоки на месното население да го напуштат живеалиштето поради опасност од појавување на нови свлечишта“, информира ЦУК.
Исто така, на територијата на Општина Штип евидентирани се одрони на камења на патниот правец Делчево – Истибања каде што екипи на ЈП Македонија пат редовно интервенираат и нема застои во сообраќајот.
Одроните на патот кон с.Моштица во Општина Македонска Каменица, од страна на екипи на ЈП Камена река е извршено чистење на одронот и сообраќајот на тој патен правец се одвива редовно.
Македонија
Битиќи: На крај на годината во буџетската каса фалат една милијарда евра
На денешната седница за пратенички прашања, пратеникот од Социјалдемократскиот сојуз на Македонија, Фатмир Битиќи, предупреди дека фискалните показатели објавени на 25 ноември откриваат сериозен јаз во приходната реализација на Буџетот.
Наместо планираната динамика, рече тој, државата досега наплатила близу 299 милијарди денари, што е само 82,32% од годишниот план, оставајќи дупка од над 64 милијарди денари или 1,04 милијарди евра, средства кои треба да се обезбедат до 31 декември годинава.
Во прашањето уaптено до заменик министерот за финансии, Николче Јанкуловски , пратеникот Битиќи праша по кои ставки, во кои износи и од кои извори ќе се обезбедат приближно 64,07 милијарди денари (околу 1,04 милијарди евра) за целосна приходна реализација до 31.12.2025 година, дали со дополнително задолжување и на кои финансиски пазари, дали со вонредни и еднократни приходи и дали може јавно да се гарантира дека заради „буџетско затворање“ на годината нема да се доцни со поврат на ДДВ, нема да се создаваат нови доспеани, а неплатени обврски кон фирмите и нема дополнително да се кратат капиталните расходи.
„Евидентно е дека приходната страна на Буџетот не ја следи сопствената проекција и од ден во ден, како се приближува крајот на годината, расте ризикот или потребата од ново задолжување, одложување на финансиски обврски кон стопанството и граѓаните, селективни доцнења на поврат на ДДВ. Заклучно со 31.10.2025 даночните приходи и придонесите се реализирани со 78,61% од планираното (од 250,922 милијарди денари), што значи дека во последните два месеци од годината треба да се „надомести“ повеќе од една петтина од целата годишна наплата, амбиција која историски ретко е остварлива без вонредни мерки. Подсекторскиот пресек е уште поалармантен. Оваа приходна конфигурација на Буџетот зборува за тоа дека е производ на преценета наплата, потценети ризици и затворен процес на планирање кој ја оддалечува фискалната политика од развојните цели“, образложи Битиќи.

