Македонија
Иванов: Се’ уште постои сомнеж за смртта на Трајковски
Сомнежи и различни верзии за тоа што се случи пред седум години во Ротимље, местото каде што падна владиниот „кингер“, несреќа во која животот го загубија претседателот Борис Трајковски, неговите соработници и двајцата пилоти
На местото на несреќата на авионот со кој патуваше претседателот Борис Трајковски, повторно беа екипи на босанските телевизии. Снимател од државната босанска телевизија кој требало да ја снима Меѓународна конференција за инвестирање во Босна и Херцеговина, стигнал половина час откако се случила несреќата. Седум години по несреќата тој тврди дека кога стигнал претставници на КФОР не му дозволиле да дојде до местото на несреќата. Хеликоптери надлетувале местото на несреќата, кај селото Столац. Мештаните, од селото Ротимље, пак, велат дека времето било многу лошо, тие до следниот ден до 14 часот не знаеле воопшто што се случило.Претседателот Ѓорге Иванов, кој во саботата го посети местото на несреќата вели дека истрагата во Македонија се уште не е завршена и потврди дека се уште постои сомнеж за тоа што се случило.„Не, истрагата не е завршена. Има комисија, комисијата ги собира сите можни документи , соработува со сите фактори. Веројатно и комисијата треба да разговара со надлежните во Босна и Херцеговина, бидејќи колку што сум во тек се уште не се завршени тие увиди во сите можни документи и материјали“, изјави Иванов.На прашање на новинарите од Босна дали се уште постои сомнеж, што се има случено тука, во близина на Мостар. Иванов одговори „Веројатно – да“.Постои надлежна комисија формирана од владата со вклучени претставници на релевантните институции, која работи на прибирање на факти, информации и докази, поврзани со авнионската несреќа.Неколку дена пред одбележувањето на седумгодишнината од несреќата на Трајковски, неговиот брат – близнак, Александар Трајковски изјави дека неговиот брат е убиен. „Врз мојот брат беше извршен атентат. Тој е убиен и неговото загинување не беше случајност. Некому му пречеше неговата работа, неговата искреност и успесите и најдобро беше физички да го отстрани. Тоа е трагедија за семејството и за државата, меѓутоа за мене тоа е атентат и не е случајност, убиство на претседателот“ изјави Трајковски.Сомнежите дека загинувањето на Трајковски не е несреќен случај, туку убиство ги поттикна швајцарскиот пратеник во европскиот парламент Андреас Грос.Тој беше и иницијаторот за формирање на анкетната комисија која ги истражува околностите под кои загина претседателот Трајковски.Владиниот „кингер” со којшто патуваше претседателот Трајковски, кој требаше да стигне на Меѓународна конференција за инвестирање во Босна и Херцеговина на 26 февруари 2004 г. се урна во близина на Мостар. Беше предвидено авионот да слета на мостарскиот аеродром во осум часот по локално време. Остатоците беа пронајдени 24 часа по паѓањето на авионот.Во несреќата покрај Трајковски животот го загубија Димка Илкова – Бошковиќ, Ристо Блажевски и Анита Кришан – Лозановска од Кабинетот на претседателот, Миле Крстевски од Министерство за надворешни работи, Борис Велинов и Аце Божиновски, членови на обезбедувањето, и пилотите Марко Марковски и Бранко Ивановски.На седумгодишнината од смртта на Борис Трајковски, сегашниот претседател, Ѓорге Иванов го посети местото на несреќата, за да му оддаде почит на својот покоен колега. На местото каде се урна владиниот авион немаше преставници на семејствата на загинатите. На Ротимље, освен Иванов се обрати и на Мостар, Љубо Бешалиќ, Претседателот на Владата на херцеговачко-неретванската жупанија, Среќко Борис, каде ќе положат и венец.И двајцата претставници од босанските власти претседателот Трајковски го паметат како политичар кој се залагал за градење на добри односи со Босна и Херцеговина, како и во целиот регион
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Мицкоски: Случајот „Адитив“ не е единствениот криминал во АД ЕСМ, ќе има и други случаи
Претседателот на Владата, Христијан Мицкоски на денешната собраниска седница за пратенички прашања истакна дека последниот случај во АД ЕСМ „Адитив“ не е единствен и нема да се заврши тука, ќе има и други случаи, јавноста ќе дознае кој е одговорен и кој ги крадел македонските граѓани и свесно уништувал, и одговорност мора да има.
„Тоа што се отпочна случај за адитивите кои се користени во АД ЕСМ, поранешно ЕЛЕМ во производниот процес можам да кажам како инженер, професор и човек кој одреден период поминал во таа институција за менаџирање на истата, не само што немало потреба толкава количина за набавка на истите, туку и цените се надвор како што велат правниците правило на испружена рака, нивната рака долго се испружувала и завршувала во џебови кај поединци“, изјави премиерот Мицкоски.
Премиерот Мицкоски истакна дека е убеден и за осомничениот кој не е достапен на органите на истрагата дека еден ден ќе биде достапен и ќе одговара, бидејќи како што посочи по седум години долгот е околу 5 милијарди денари, а нанесена е штета врз производниот енергетски систем со неспроведување на вистински ремонти туку со шпекулативни во смисла на нестручно и ненавремено.
„Би сакал да напоменам дека на тој начин што се несовесно се управувале производните комбинати во АД ЕСМ се нанесе и удар на суверенитетот на државата бидејќи ние не сме земја која има наоѓалишта на нафта или гас, со што директно се загрозија работни места на илјадници граѓани, и индиректни десетици илјади кои работат во компании кои соработуваат со АД ЕСМ“, рече премиерот Мицкоски.
Премиерот Мицкоски додаде дека изминатите 7 години воедно се намалил производниот капацитет од 209 мегавати електрична енергија на мрежа до 145-150, а нови проекти и немало.
„На владина седница одглавивме два проекти, сакам да ја истакнам втората фаза од ветерниот парк во Богданци, нешто што претставува квалитетен проект, вториот е сончевата централа во Битола. Овие два проекти се обезбедени од европски банки, вредноста е стотина милиони евра што ќе додаде вредност во производното портфолио. Најголем дел злоупотреби се правени во надворешна механизација за ископ на јаглен ако направите математика ќе дојдете до заклучок дека денот нема 24 часа, туку 36, а годината нема 365 дека туку 450 или 500 дена, се побивани законите на физиката и би сакал во доказна постапка ако се отвори случај да ги слушнам кои им се објаснувањата“, рече премиерот Мицкоски.
Македонија
Забрана за сообраќај на тешки товарни возила на патниот правец Тетово – Попова Шапка
Има активна забрана за сообраќај на тешки товарни возила на патниот правец Тетово – Попова Шапка.
Патниот правец од Крива Паланка кон ГП „Голема Црцорија – Голеш“ во длабина односно на околу 600 метри пред ГП поточно од селските гробишта во с. Голема Црцорија не е прооден од снежни наноси и навеви од снег.
Од АМСМ велат дека сообраќајот на државните патишта се одвива во зимски услови, по наместа влажни коловози.
Интензитетот на сообраќај на патните правци надвор од градските средини е умерен. На граничните премини од македонска страна нема подолги задржувања за влез и излез од државата.
Македонија
Николовски: Растат цените и трошоците за живот, зошто минималната плата не мрда?
Пратеникот на СДСМ Љупчо Николовски во рамките на денешната собраниска седница упати прашање до заменик министерот за економија Марјан Ристески дали Владата планира Владата да го прифати предлог законот за зголемување на минималната плата, поднесен од СДСМ.
Во услови на растечка инфлација и трошоци за живот, сметаме дека фокусот треба да биде на зголемување на платите и растот на стандардот на граѓаните, што беше клучна политика во изминатиот период, истакна Николовски.
Николовски нагласи дека минималната плата не мрдна во изминатите 6 месеци, додека владата предводена од СДСМ ја покачи од 8 на 22.567 денари.
Заводот за статистика евидентираше раст на инфлацијата од 4,3%, синдикалната кошничка во декември е повисока за 840 денари, изнесува близу 63.000 денари, потребни се три минимални плати за нејзино покривање. Секаде во регионот се зголемува минималната плата само кај нас не мрда. Зошто не прифатите да се покачи минималната плата за работниците?, нагласи Николовски.