Македонија
„Економист“: Профил на Груевски
Македонците или го сакаат или го мразат. За оние што не го сакаат, Никола Груевски, кој по третпат беше реизбран за премиер на 28 јули, тој е корумпиран, популист, безмилосен Макијавелист и непријател на слободните медиуми. „Не, не, не“, велат неговите поддржувачи.
„Македонците или го сакаат или го мразат. За оние што не го сакаат, Никола Груевски, кој по третпат беше реизбран за премиер на 28 јули, тој е корумпиран, популист, безмилосен Макијавелист и непријател на слободните медиуми. „Не, не, не“, велат неговите поддржувачи. Тој е чист како свирче, скромен и почитуван семеен човек и камшик за тајкуните-неплаќачи на данок“, пишува лондонски „Економист“ (The Economist) во објавениот профил посветен на премиерот Никола Груевски.„Роден во 1970 година, господинот Груевски израснал во семејство кое не беше ниту привилегирано, ниту сиромашно. Неговиот татко се занимавал со мебел и дизајн, неговата мајка била медицинска сестра, а по разводот на неговите родители, мајката била таа која го водела низ животот. Кога имал четири години, таа отишла на работа во Либија како и многу други Македонци и го земала со неа“, пишува „Економист“.Угледниот лондонски весник не ги одминува ниту желбите што Груевски ги имал во своето детство и младост.„Тоа било една кратка епизода од неговото детство, во која младиот Груевски сонувал да биде лекар, фудбалер или космонаут. Единственото нешто на кое не размислувал многу за политиката – дури ниту за приказната на семејството на неговиот татко“, пишува „Економист“.„Неговиот татко е роден во северна Грција, неговиот дедо, мобилизиран од страна на грчката армија, бил убиен во борбата против Италијанците во Албанија по инвазијата на Италија во 1941 година. Потоа, на почетокот на Грчката граѓанска војна, исто како и илјадници други Словени во грчка Македонија, семејството побегнало кон север, кон тогашната југословенска Македонија. Можеби ова е една емотивна компонента на приказната за борбата со Грција? Не, вели Груевски, до неодамна тој не бил ниту заинтересиран за истата. Ниту пак, како што вели тој, не се чувствувал посебно трогнат кога гo посетил селото на предците во 2001 година“, пренесува лондонскиот весник.„Економист“ го поврзува името на премиерот со новопоставената статуа „Воин на коњ“ во центарот на Скопје.„Денес, кога ќе се спомне името на Груевски, веднаш се поврзува со статуата на Александар Велики, која штотуку беше откриена во Скопје, или пак, со сите други статуи на светци или политичари кои се подигаат секоја недела, како дел од политиката на подигање на националниот идентитет. Но, неколку години претходно, беше поинаку. Ова беше човекот кој почна да ја либерализира економијата, го воведе ДДВ – то, рамниот данок и го обнови имотот преземен од страна на комунистите“, пишува „Економист“.„Многумина од Македонците буквално плачеа од радост при подигањето на статуата на Александар Македонски, додека за опозицијата Груевски беше олицетворение на Ѓаволот“, се вели во профилот објавен од лондонскиот весник.„Економист“ не ги одминува ниту случувањата со медиумите од „Перо Наков“. „Земете го случајот со А1. Телевизијата беше светилник на слободните медиуми, велат од опозицијата, а сега поради критиките упатени кон Груевски, таа е практично убиена. Три весници од истата група беа затворени, додека за тимот на Груевски ова се глупости: Велија Рамковски, сопственикот, никогаш не ги платил даноците и потоа ја користи телевизијата и новинарите како човечки штит кога се случи рација од полицијата“, пишува весникот.Профилот на угледниот лондонски весник завршува со констатацијата на еден од пријателите на премиерот:“Никола е само Никола’ вели еден од неговите пријатели. Обичните луѓе можат да се идентификуваат со него, тој е како другар од соседната врата, што е и буквално така, со оглед на тоа дека живее во мала зграда во неговото соседство заедно со сопругата и двете мали деца. Пријателот забележува дека, ‘за да се победи на толку избори, тој мора да прави нешто добро и покрај се“. /крај/theeconomist/ач
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Во четири години на електроенергетскиот систем се приклучени 1.200 мегавати од обновливи извори
Во просек, секој ден по скоро 1 нов MW во последните четири години е вклучен на електроенергетскиот систем покажуваат податоците на Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад (РКЕ). Заклучно со октомври (2022 година – октомври 2025 година) во Македонија има изградено нови капацитети кои произведуваат електрична енергија од обновливи извори со вкупен инсталиран капацитет од 1 200 MW обелодени Марко Бислимоски, претседателот на РКЕ на Регионалната конференција за зелена трансформација на Западен Балкан што се одржа во Тирана, Албанија.
„Производството на електрична енергија од сонце е реалност – Елдорадото на фотоволтаични централи ја најави енергетската транзиција, што пак отвори процес на трансформација на електроенергетскиот сектор. Бројките се охрабрувачки, но периодот кој е пред нас е полн со предизвици, а еден од нив е и балансирање на системот кога е во прашање електричната енергија произведена од обновливи извори. Мораме во оваа фаза да делуваме и поттикнуваме инвестиции во енергетски капацитети кои ќе произведуваат базна енергија. Секако и употребата на батериите има своја улога, но неопходно е да е реализираат инвестиции со кои ќе се замени производството на струја од јаглен со гас или биомаса.“ посочи Бислимоски, претседател на РКЕ.
Дигитализацијата на административните процеси при прибавување на пропишаните дозволи и документи како предуслов за зголемување на бројот на инвестиции – е една од клучните пораки на учесниците на Панелот посветен на тоа „Како до формирање на зони за побрза реализација на зелени инвестиции“.
Говорниците меѓу кои енергетичари, економисти и функционери од извршната и локална власт на земјата домаќин порачаа дека енергетската транзиција ќе биде успешна само доколку и домаќинствата ги почувствуваат ефектите, а не само индустријата. Мерки и реформи за паметна енергетската зелена иднина мора да биде цел за политиките кои ги водат земјите од регионот за полесно интегрирање со европскиот енергетски пазар.
Македонија
СДСМ: Скопје се гушеше во ѓубре со месеци, само за Орце да прави ПР трикови
Со месеци Скопје се давеше во ѓубре, скопјани секојдневно живееја во нечистотија од која изникнаа глодари а власта на ВМРО-ДПМНЕ не преземаше ништо. Наместо да организира чистење на градот, ДПМНЕ намерно го блокираше собирањето смет и не направи ништо, ниту преку ЗЕЛС, ниту преку Управниот одбор на Комунална хигиена, бувално ги остави скопјани да се дават во сметот, истакнуваат од СДСМ.
„Синоќа скопјани видоа зошто било оставено ѓубрето, зошто ништо не се преземало со месеци, само за Орце Ѓорѓиевски да прави ПР трикови, циркус спектакли со дронови и камери.
Ова е срамен однос и потценување на сопствените граѓани.
Додека светот и регионот напредуваат со вештачка интелигенција, додека нашите соседи праќаат сателити во орбитата, ДПМНЕ и Орце Ѓорѓиевски не доведоа на тоа дереџе, на намерни блокади за да се прави П“Р.
Скопје и скојани, потенцираат од СДСМ, не заслужуваат ваков потценувачки однос туку чист, модерен и организиран град, со систем кој функционира, а не трикови за ПР употреба.
Македонија
Одржливиот избор е кул избор – втор саем на еколошки бизниси во рамки на Skopje Design Week 2025
Фестивалот Skopje Design Week 2025 се отвора со саем на еколошки бизниси, 8. и 9. ноември, во PUBLIC ROOM.
Во рамки на второто издание на Саемот, посетителите ќе имаат можност да запознаат и поддржат 24 македонски иновативни и еколошки бизниси, кои преку своите производи докажуваат дека малите чекори водат кон големи промени.
По успешното прво издание во 2023 година, Здружението за еколошка едукација и одржливо живеење Yes for Less повторно ја обединува македонската еко-заедница на вториот Саем на еколошки бизниси, кој ќе се одржи на 8. и 9. ноември, 2025 година во Public Room, Скопје. Настанот е дел од Skopje Design Week 2025, што ќе се одржи под мотото „Циркуларен начин на размислување“.
Бесплатен влез – откриј, купи, инспирирај се!
Саемот е отворен и бесплатен за сите посетители. Oткријте ја новата генерација на македонски еко-бизниси, да купите производи со позитивен импакт и да се инспирирате од луѓе кои секојдневно работат за поздрава животна средина. Да покажеме дека одржливиот избор е кул избор!
Локална иновација и глобална еко визија
Skopje Design Week 2025 и оваа година се позиционира како креативна платформа што ги поврзува дизајнот, модата, музиката, гастрономијата и одржливиот бизнис, промовирајќи иновативни решенија за регенеративен дизајн и локален развој.
Во рамки на второто издание на Саемот, посетителите ќе имаат можност да запознаат и поддржат 24 македонски иновативни и еколошки бизниси, кои преку своите производи докажуваат дека малите чекори водат кон големи промени.
На саемот ќе бидат претставени природна козметика, накит од рециклирани материјали, рачно изработени производи, уникатна облека од природни и реупотребени материјали, како и други еко-алтернативи за секојдневна употреба. Целта е да се покаже дека еколошките производи не се само подобри за животната средина, туку и поздрави за луѓето, без вештачки бои, парфеми или штетни хемикалии .
Yes for Less – заедница што инспирира промени
Бизнисите учесници се дел од мрежата на зелени бизниси на платформата www.yesforless.mk, која им овозможува на граѓаните да откријат еколошки навики, совети и производи на едно место. Платформата промовира одржлив развој и граѓанско учество, нудејќи простор за размена на идеи и заедничко решавање на еколошките предизвици во земјата.
Работилници за одржливост
Покрај изложбениот дел, Yes for Less ќе организира две тематски работилници во рамки на Skopje Design Week: „Дизајн за одржливост: Користење на дождовницата во секојдневието“, „Еко-села за дигитални номади во Македонија“, поддржана од ресторанот Кутмичевица од Вевчани – семеен етно пансион кој ја спојува традицијата, гастрономијата и одржливиот туризам.
Поддршка и порака
„Со овој саем и работилници сакаме да покажеме дека во Македонија постојат бизниси со силна визија за придонес кон одржливиот развој. Целта е да ги поврземе со граѓаните и да ги охрабриме да направат барем еден зелен избор повеќе во своето секојдневие“, велат од Yes for Less.
Настанот е поддржан од Грин Ленд Груп, лиценциран колективен постапувач специјализиран за управување со отпадни масла од автомобили и други возила.

