Македонија
Македонија ќе го усогласува законодавството за медиумски услуги со европското

Македонија има обврска да го усогласи своето законодавство со Директивата за аудиовизуелни медиумски услуги, со стандардите на Советот на Европа, како и со препораките на Европската Комисија, рече министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески.
Македонија има обврска да го усогласи своето законодавство со Директивата за аудиовизуелни медиумски услуги, со стандардите на Советот на Европа, како и со препораките на Европската Комисија, рече министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески на денешната јавна презентација на потребите за неговото усогласување.
Со законското усогласување, ќе треба да се регулираат телевизијата, радиото, обезбедувањето на услуги по барање, издавањето на печат и издавањето на електронски интернет публикации. Дополнително, би се опфатила и регулацијата за дистрибуција на програмски пакети преку комуникациски мрежи и дистрибуцијата на печат.
„Сакам да демантирам дека Министерство за транспорт и врски има готов текст на закон за медиуми и дека денеска ќе биде презентиран закон за медиуми. Не, денеска само се презентира потребата од изменување на регулативата“, рече Јанакиески.
„Нашата крајна цел е Република Македонија во идниот извештај на Европската Комисија да има помалку или воопшто да нема забелешки во делот на аудио-визуелната политика, во делот на медиумите, но исто така, да ја подобриме климата и работата на медиумите во нашата земја“, објасни Јанакиески.
Со прилагодувањето на законодавството, би се регулирал програмскиот концепт на медиумот, а ќе се бара правата и обврските на уредниците и новинарите да се уредуваат со статут внатре во медиумот.
Потребно е, според министерството, да се обезбеди новинар да може да изнесе свој став без последици по работното место, како и да биде во можност да одбие да учествува во новинарски прилог чија содржина е против правилата на новинарската професија.
Со законските измени ќе се предвиди гарантирање на правото на исправка и одговор, одговорноста за нејзино објавување, како и одговорноста во случај на необјавување.
Издавачите на печат ќе подлежат на т.н. мека регулација, односно ќе имаат обврска да се регистрираат, без право да бидат одбиени при регистрацијата. Обврска за регистрација ќе имаат и дистрибутерите за печат.
„Ние својата домашна задача во голем дел ја сработивме. Значи сите оние измени коишто се однесуваат до сегментите околу рекламирање, телешопинг, спонзорство, продукт плејсмент, заштита на малолетници веќе ги вметнавме како амандмани, како измени и ќе бидат на јавна расправа, додека за сето другото треба да се праша носителот на оваа активност“, изјави Зоран Стефаноски, претседател на Советот за радиодифузија.
„Ако сакаат да ја имаат нашата поддршка, ќе треба да не вклучат во работната група заедно да ја утврдиме потребата и после ќе одиме на јавна дебата. Неможе ние да се соочиме со готов текст. Ние би прифатиле таков разговор, меѓутоа да внатре во процесот и ние да учествуваме во креирање на концептот. Ако не ни се даде таа можност, нема зошто ние да учествуваме“, изјави Насер Селмани, претседател на Здружението на новинари на Македонија.
Со прилагодувањето на законодавството, ќе се уредува и позицијата на Македонската радио-телевизија како јавен радиодифузен сервис, без да се доведе во прашање континуитетот на нејзината работа.
Дополнување и допрецизирање ќе има и во делот на одредбите што се однесуваат на регулаторното тело надлежно за медиумските услуги, без да се доведе во прашање работата на постојниот Совет за радиодифузија.
Со усогласувањето на законодавството, би се предвиделе и високи казни за прекршување на одредбите од законот, согласно праксата во Европската Унија.
Според првичната временска рамка, евентуалниот предлог-текст на законот би се дискутирал на јавна расправа во јануари, додека текстот до владата би бил доставен во април. /крај/ач
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
„Нема полицемерно од тоа СДС и Филипче да поднесат закон за Кочани, тоа не е ништо друго, освен исмевање на народот во очи“, велат од ВМРО-ДПМНЕ

„СДС и Венко Филипче за седум години власт во Македонија, ја уништуваа, назадуваа и ја разградуваа државата до степен да не може да препознае. СДС и Филипче се причината и лично одговорните за разурнатиот државен систем. Со секој изминат ден СДС и Венко Филипче се повеќе ја покажуваат својата неспособност, лицемерие и дволичност“, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Во нив нема ништо искрено, тие го потценуваат и во лице му исмеваат на народот. Таков е и примерот со поднесувањето на закон за Кочани.
Нема полицемерно од тоа СДС и Филипче да поднесат закон за Кочани, затоа што тоа е исто како да поднесат закон за Модуларната болница во Тетово или за враќање на името.
Поднесување на предлог закон за настраданите во Кочани, не е ништо друго, освен исмевање на народот во очи.
До каде може да оди апсурдот и лицемерието на СДС и Филипче, што е следно? Дали е следно СДС и Филипче да поднесат и закон за враќање на името, закон за Модуларната, или пак закон за Онкологија, за пациентите кои ги оставија со вода место со лек?
Можеби, пак, на Филипче и СДС ќе им текне да поднесат и закон за потекло на имотот на Зоран Заев, или пак закон за поништување на последните измени на Кривичниот закон, со помош на кои се спасија од прогон.
Со ова, СДС и Венко Филипче уште еднаш покажаа и докажаа дека кај нив ништо не е сменето. Таму сè уште останува истиот лицемерен пристап и матрица на потценување и исмевање на граѓаните.
Тоа е истата онаа партија и во неа се истите луѓе кои сменија име, беа причина за Беса транс, Ласкарци, Модуларната, Онкологија и десетици други трагедии, а за истите ниту чувствуваа никаква вина и грижа на совест, ниту пак за истите понесоа никаква одговорност.
СДС и Филипче не се, и не можат да бидат решението, затоа што тие се проблемот. СДС и Венко Филипче остануваат синоним на лицемерието, неспособноста, на криминал и предавства“, соопшти ВМРО-ДПМНЕ
Македонија
„Ги исчистивме улиците, сега на ред се фосилите од локалната самоуправа!“, велат од ВЛЕН

„Викендот за чистење“ не е само симболична акција таа претставува одраз на европските вредности во пракса. Граѓанска одговорност, заедничка ангажираност и посветеност за почиста животна средина и подобра иднина. Во оваа корисна иницијатива учествуваа и високи државни функционери, меѓу кои и заменик-претседателот на Владата, Изет Меџити, велат од Влен.
„Но оваа акција не е крајот таа е само почетокот. Затоа што оваа година нема да се фокусираме само на чистење на јавниот простор, туку и на чистење на политичката сцена! Влегуваме во година на големо чистење, кога граѓаните конечно ќе имаат можност да ги отстранат политичките отпадоци што со години го попречуваат развојот. Фосилите на ДУИ, кои останаа вкоренети во локалната власт без никаква визија, ќе бидат испратени таму каде што им е местото во историјата, покрај нивните сопартијци во опозиција, за конечно да се реформираат или рециклираат.
ВЛЕН ќе биде гласот на промената во секоја општина со мнозинско албанско население. Ние нудиме конкретни и одржливи алтернативи за добрo управување – како на централно, така и на локално ниво. Не се бориме само за власт, туку за суштинско, вистинско и долгорочно прочистување.
Ги повикуваме сите граѓани да станат дел од оваа нова енергија. Од чисти улици – до чисти општински институции. Од викендот за чистење – кон цела година на политичко чистење.
Времето на фосилите заврши – времето на ВЛЕН штотуку започна!“, се наведува во соопштението на ВЛЕН.
Македонија
Истрага за убиството во Штип: 21-годишникот купил пиштол во Скопје и со умисла лишил од живот едно лице

Основното јавно обвинителство Штип донесе Наредба за спроведување истражна постапка против вкупно 5 лица, од кои првоосомничениот како директен извршител на кривично дело – Убиство од член 123 став 2 точка 4, како и Неовластено изработување, држење, посредување и тргување со оружје или експлозивни материи од член 396 став 1 од Кривичниот законик. Останатите четворица се осомничени за – Помагање на сторителот по извршено кривично дело од член 365 став 3 во врска со став 1 од Кривичниот законик.
Сите осомничени се турски државјани, од кои тројца имале пријавено престојувалиште во Штип, додека извршителот на убиството и еден од помагачите биле без пријавен престој во државава.
Постои осовано сомнение дека првоосомничениот 21-годишник, на почетокот на месецов во Скопје, од непознато лице за сума од 1.100 евра купил пиштол со калибар од 9мм, со избришани податоци за модел и сериски број.
Потоа со тој пиштол, на 8 мај во вечерните часови, во кафе-бар во Штип, со умисла и од безобѕирна одмазда лишил од живот едно лице, исто така турски државјанин со престој во Штип.
Преку мобилни апликации се договориле со жртвата да се сретнат за наводно да ги надминат долготрајните недоразбирања меѓу нив. Но, по 15-минутен разговор во угостителскиот објект, осомничениот влегол во тоалетот и веднаш излегол, па на вратата која го дели отворениот од затворениот дел од кафулето го извадил пиштолот и испукал неколку куршуми во правец на оштетениот, нанесувајќи му повеќе огнострелни повреди од кои подоцна починал.
Истата вечер, останатите четворица осомничени – тројца мажи и една жена, сите на возраст од 22 до 28 години, му помогнале на сторителот по извршеното кривично дело за кое е запретена казна доживотен затвор.
На точно неутврдена локација во Штип го качиле во автомобил БМВ со кој управувала осомничената девојка и сите заедно се упатиле кон Скопје. Кај наплатната станица Миладиновци на автопатот Штип-Скопје биле пресретнати и запрени од полициска патрола и се дале во бегство, но биле уапсени.
Јавниот обвинител до судијата на претходна постапка од Основниот суд во Штип достави предлог за определување мерка притвор за осомничените.