Македонија
„Виновни се тие што се мртви“
Со солзи во очите, извикувајќи „срамота“ кон јавниот обвинител, Љупчо Шврговски, роднините на 11-те загинати мировници во хеликоптерската несреќа кај Блаце ја дочекаа одлуката на јавниот обвинител.
Со солзи во очите, извикувајќи „срамота“ кон јавниот обвинител, Љупчо Шврговски, роднините на 11-те загинати мировници во хеликоптерската несреќа кај Блаце ја дочекаа одлуката на јавниот обвинител.
По речиси четири години од несреќата обвинителството одлучи да не поведе кривична одговорност против никого за падот на армискиот хеликоптер, единствената вина за падот на хеликотерот ја лоцира во необученоста на пилотите да управуваат со вградените инструменти во сложени временски услови. Обвинителот не дозволи дополнителни прашања по пресот.
„Зар не е срамна одлуката да не поведат никаква постапка, цела вина да ја префрлат на пилотите и времето. Нема командна одговорност. Ако веќе е точна причината, како што тие тврдат дека пилотите не биле обучени, па некој треба да сноси одговорност за тоа. Каде е командантот, каде е началникот на Генералштабот, каде е врховниот командант, каде е претседателот на владата, зошто не ги обучиле пилотите. Не е точно дека биле необучени. Како тие 20 години знаеле да возат хеликоптери, знаеле да се спуштаат, овој пат не знаеле. Како тоа дошле од Сараево во Скопје и не им било дозволено да се спуштат. Ја загубиле контролата затоа што се убиени. Одговорно тврдам дека се убиени. Зошто не е крив хеликоптер, затоа што ЕЛБИТ дојде овде и плати. Никој не сака да каже дека чипот кој е потребен за да се управува со таа опрема што ја вградил ЕЛБИТ, е изваден пред да тргнат“ вели Миле Васиќ, татко на Александар Васиќ, постар водник.
„Криви се тие што ги нема. Три години знаевме дека за инструментите што беа ставени во хеликоптерот дека немаше направено обука. Зошто државата ги испрати во Босна кога не се спремни за такво нешто. Ние првин ќе ја бараме командната одговорност“ вели Сузана Стојановска, сестра на капетанот Бране Спасовски.
„Син ми беше пилот кој беше обучен за сите хеликоптери. Зошто велат дека имало две комисии кога работеа три комисии“ вели таткото на Бране, Стојан Спасовски.
Јавниот обвинител, Шврговски денеска на пладне соопшти дека нема да се поведе кривична постапка против никого за оваа несреќа која се служи во 2008 година. Како што рече по извештаите на комисиите кои се формираа за да ги испитаат причините за несреќата, во Генерал Штабот и Владата, сега оваа одлука се потпира на експертизата на што ја направи британскиот капетан Едвард Пули. Со оваа експертиза која се чекаше во Македонија скоро три години се откриле точните причини за падот на хеликоптерот.
„Британскиот експерт, капетан Пули посочува дека единствена причина која што довела до пад на хеликоптерот е губење на контрола на екипажот во сложени временски услови, поради што се случи трагичниот настан. Губењето на контролата е детерминирана од сложените временски услови односно од неспособноста да се управува во сложени метеоролошки услови со вградените инструменти, бидејќи двајцата пилоти немаат обука за управување на хеликоптер со инструментите кои што беа вградени и кои како високософистицирана опрема бараат дополнителна обука, која пилотите ја немаат. Инструментот САНДЕЛ , за инструментално водење, не за визулено, на хеликоптерот кој во извештајот на комисјата за цивилна и воздушна пловидба беше наведен како еден од причинителите за падот на хеликоптерот,британскиот експерт недвосмислено го отстранува какао причина.“ рече Шврговски..
Според него, Пули детектирал пропусти и кај контролата на летот и кај командантот на воздухопловниот винг во Босна и Херцеговина во делот на одобрување на маршрута во сложени метеоролошки услови, но овие пропусти не биле директна причина за несреќата.
Македонските мировници кои се враќаа дома по шестмесечната мисија во АЛТЕА, на 12 јануари 2008 година загинаа кај катлановско Блаце.
За испитување на причините за несреќата Владата формира посебна Комисија со која претседаваше заменик-министерот за надворешни работи Зоран Петров. Државната комисија во извештајот наведе пет причини кои придонеле за несреќата – неповолни временски услови, непочитување на процедурите, неисправност на инструменти во хеликоптерот, пропусти во обуката на пилотите за инструментално летање и недисциплинираност на екипажот.
Во хеликоптерска несреќа кај Катланово животот го загубија потполковник Тони Спасовски, мајор Горан Ристовски, капетаните Бране Спасовски и Игор Ѓорески, заставниците Славчо Василев и Тони Давитковски, постарите водници Јанко Шириќ, Мики Ивановски, Александар Тасковски и Александар Васиќ и десетарот Златко Вељановски.
Хеликоптерот „МИ 17“ со кој 11-те мировници тргнаа во последниот нивни лет, беше од руско производство, наменет за транспорт на луѓе и товар, за воздушни десанти и за огнена поддршка. /крај/фф
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Јанчев од Левица по сообраќајната несреќа: Веднаш пружив помош, но бев мета на политичка хајка
Пратеникот и лидер на Левица, Саше Јанчев, денеска се огласи по повод сообраќајната несреќа во која бил учесник, истакнувајќи дека во настанот се погодени најмалку три семејства и бројни блиски лица, поради што досега, како што вели, свесно молчел. Јанчев нагласува дека не сака да навлегува во детали од несреќата, но чувствувал потреба јавно да се произнесе поради, како што тврди, политичката злоупотреба на случајот.
Тој изрази жалење за сè што се случило таа вечер и посочи дека веднаш по несреќата пружил помош и повикал итни служби. Притоа, Јанчев укажа дека брзата помош, според неговите наводи, пристигнала по цели 50 минути.
Во изјавата потенцира дека бил единствениот легален учесник во сообраќајот во конкретната несреќа и отфрли тврдења дека управувал возило под дејство на алкохол или дрога, како и дека возел со непрописна брзина, оценувајќи ги ваквите информации како целосно неточни.
Јанчев реагира и на објавите во дел од медиумите дека управувал „бесен џип“, наведувајќи дека неговото возило е старо 20 години и дека станува збор за намерно креиран наратив. Според него, уште истиот ден по несреќата, владејачките партии започнале, како што рече, координирани политички напади против него.
Тој обвини дека бил јавно осуден преку партиски прес-конференции и медиумски настапи, без, како што посочи, да се постави прашањето за одговорноста на министерот за внатрешни работи и министерот за здравство. Јанчев наведе и дека од страна на власта му биле упатени закани поврзани со работата на Анкетната комисија за Кочани.
Во однос на прашањето за пратеничкиот имунитет, Јанчев истакна дека никогаш не се повикал на него и дека имунитетот, како што нагласи, не ја исклучува кривичната одговорност.
„Сето ова се прави без чувство дека во приказната не сум само јас, туку и луѓе кои се настрадани и длабоко потресени“, наведе Јанчев, повторувајќи дека искрено жали за сè што се случило и дека не знае зошто морало да дојде до таков трагичен настан.
Македонија
ТАВ Македонија: Меѓународниот Аеродром Скопје е отворен
Поради густата магла која ја зафати скопската котлина, а која предизвика намалена видливост, на Меѓународниот Аеродром Скопје, денеска од 00:00 часот до 18 часот, има 16 откажани и 11 пренасочени летови. Три авиони слетаа и три авиони полетаа после пладне, кога се подобрија временските услови. Слетаа авионите од Дортмунд, Истанбул и Париз, а полетаа за Истанбул, Осло и Баден-Баден, информираат од ТАВ Македонија.
Бидејќи временските услови се менуваат постојано, од ТАВ Македонија апелираат до сите патници да ги следат информациите и насоките за нивните летови кои ги добиваат од авиокомпанијата со која летаат
-Согласно временската прогноза која ни стигнува од Метео-службата на М-НАВ, намалена видливост се очекува и во текот на ноќта. За патниците и јавноста би сакале да појасниме дека Меѓународниот Аеродром Скопје не е затворен. Аеродромот е постојано отворен, без разлика на временските прилики, а нашиот персонал е подготвен да ги прифати, услужи и испрати и авионите и патниците, се вели во соопштението од ТАВ Македонија.
Сите промени во редовниот распоред на летање се ажурираат во реално време на веб-страницата на Меѓународниот Аеродром Скопје https://skp.airports.com.mk/, а патниците може да се информираат за статусот на нивните летови и на пултот за информации кој работи 24/7 со персонал кој е присутен на аеродромот и на телефонскиот број 02 3148 333.
Македонија
Сонце само над Водно – градот втор најзагаден во Европа
Скопје денеска осамна покриено со густа магла, која целосно го проголта градот и го сокри сонцето од погледот на скопјани. Додека во низините видливоста беше значително намалена, единственото место каде што сонцето се пробиваше низ облаците беше Водно, поточно околу Милениумскиот крст.
Од височините на Водно можеше јасно да се забележи контрастот меѓу сончевото небо и густата магла што се задржа над градот, создавајќи слика на Скопје „заробено“ под сив покрив.
Покрај неповолните временски услови, денес Скопје е рангирано како втор најзагаден град во Европа, што дополнително ја влошува состојбата со квалитетот на воздухот и претставува сериозен ризик за здравјето на граѓаните.
Граѓаните повторно апелираат за итни мерки и долгорочни решенија за справување со аерозагадувањето, кое со години останува еден од најголемите проблеми во главниот град.

