Македонија
Демант од МВР во врска со смената на првиот човек на единицата „Алфи“

Се покажува како неопходна потребата од потполно демантирање на видливо злонамерните, тенденциозните и непрофесионалните наводи, или попрецизно кажано клевети содржани во написите во кои се наведува дека министерот за внатрешни работи Митко Чавков, со разрешувањето на Примислав Димовски од шеф на полициската единица „Алфи“ го повредил членот 50 став 3 од Законот за кривична постапка, кој забранува разрешување и распоредување на друго работно место на истражител назначен со наредба на јавен обвинител и дека министерот се соочува со кривична одговорност, се наведува во реакцијата на Минситерството за внатрешни работи.
Следува интегрален декст од Демантот на МВР
Полицискиот службеник Примислав Димовски со Решение на поранешниот Министер за внатрешни работи Оливер Спасовски бр. 22.6 – 7381/1 од 05. 02. 2016- та година СПРОТИВНО на членот членот 46 став 3 од Законот за изменување и дополнување на Законот за Владата на Република Македонија беше распореден на работното место „Началник на Единица за прв одговор и интервенција – АЛФА“ во Секторот за внатрешни работи Скопје во Бирото за јавна безбедност при Министерството за внатрешни работи на Република Македонија.
Поранешниот Министер за внатрешни работи Оливер Спасовски при носењето на ова Решение покрај Законот за изменување и дополнување на Законот за Владата на Република Македонија, на еклатантан начин ги прекрши и членот 107, членот 108 и членот 111 став 3 од Законот за внатрешни работи, бидејќи работникот Примислав Димовски не ги исполнуваше законските услови за тоа распоредување, односно истиот спротивно на принципот на хиерархија и спротивно на Класификацијата на работните места во Министерството за внатрешни работи беше унапреден одеднаш за цели СЕДУМ нивоа, иако Законот за внатрешни работи дозволува унапредување на било кој работник за само едно хиерархиско ниво при едно распоредување.
Имајќи ги во предвид овие повеќекратни незаконитости, Владата на Република Македонија во рамките на својата Одлука – бр. 42 – 3461/1 од 07. 04. 2016-та година („Службен весник на Република Македонија“ бр. 70/2016) го ПОНИШТИ ова Решение, а тогашниот Министер за внатрешни работи наместо да го согледа своето незаконско постапување и наместо да ја испочитува Одлуката на наму надредениот орган – Владата на Република Македонија, тој ВЕДНАШ донесе ново потполно исто Решение за полицискиот службеник Примислав Димовски – бр. 22.6 – 23684/1 од 12. 04. 2016-та година.
Секако, Владата на Република Македонија во рамките на својата Одлука – бр. 42 – 3649/1 од 14. 04. 2016- та година („Службен весник на Република Македонија“ бр. 74/2016) го ПОНИШТИ и ова незаконско Решение на поранешниот Министер Спасовски.
Во меѓувреме, Специјалното Јавно обвинителство за гонење на кривични дела поврзани и кои произлегуваат од содржината на незаконското следење на комуникациите, со своја Наредба А. Бр. 165/16 од 06. 04. 2016-та година наложи полицискиот службеник Примислав Димовски да му биде доделен за работа на Јавниот обвинител за гонење на кривични дела поврзани и кои произлегуваат од содржината на незаконското следење на комуникациите.
Истиот од денот на донесувањето на Наредбата, па се до 20. 05. 2016-та година ниту еден единствен ден не беше ангажиран на работа кај овој Обвинител, туку и понатаму незаконски, под закрила на тогашниот Министер за внатрешни работи раководеше со Единицата за прв одговор и интервенција – АЛФА“ во Секторот за внатрешни работи Скопје во Бирото за јавна безбедност при Министерството за внатрешни работи на Република Македонија, што јасно укажува на фактот дека не постоела никаква потреба за негово ангажирање во тоа Обвинителство, туку целта била да се оствари политичко-партиската контрола врз оваа Единица.
И не само тоа, туку полицискиот службеник Примислав Димовски успеа за еден таков краток временски период во кој раководеше со оваа Единица да изврши и тешка злоупотреба на неговите службени должности и овластувања, наредувајќи на своите подредени противправно ослободување на прекршител на Законот за оружјето, за што против истиот веќе се во тек соодветни кривично-правни активности.
Но, да одговориме конретно на неоснованите КЛЕВЕТИ во медиумите.
Имено, како што беше погоренаведено, Владата на Република Македонија, свесна за бројните незаконитости, а согласно членот 30 став 2 од Законот за Владата на Република Македонија („Службен весник на Република Македонија“ бр. 59/2000, 26/2001, 12/2003, 55/2005, 37/2006, 115/2007, 19/2008, 82/2008, 10/2010, 51/2011, 15/2013, 139/2014 и 196/2015) на два пати ги ПОНИШТИ Решенијата за распоредување на полицискиот службеник Примислав Димовски.
Согласно членот 269 став 1 од Законот за општата управна постапка („Службен весник на Република Македонија“ бр. 38/2005, 110/2008, 118/2008 и 51/2011), со поништувањето на решението и со огласувањето за ништовно се поништуваат и правните последици што ги произвело таквото решение.
Тоа всушност значи дека Решението за распоредување на полицискиот службеник Примислав Димовски бр. 22.6 – 7381/1 од 05. 02. 2016- та година и повторно донесеното исто такво Решение за истиот работник– бр. 22.6 – 23684/1 од 12. 04. 2016-та година, од ПРАВЕН и ЗАКОНСКИ аспект престанале да постојат во ИСТИОТ МОМЕНТ кога биле донесени од страна на тогашниот министер Спасовски и заведени во Писарницата на МВР на РМ.
Сосема друга состојба би била кога овие Решенија би биле УКИНАТИ, а не ПОНИШТЕНИ. Со укинување на едно решение не се поништуваат правните последици што решението веќе ги произвело, но се оневозможува натамошно произведување на правни последици од укинатото решение.
Но, овие Решенија беа поништени, а не укинати од страна на Владата на Република Македонија, токму со цел потполно да се анулираат бројните штетни последици од незаконското распоредување на конкретниот работник.
Тоа значи дека во моментот на носењето на Наредбата на Специјалното Јавно обвинителство за гонење на кривични дела поврзани и кои произлегуваат од содржината на незаконското следење на комуникациите на 06. 04. 2016-та година, како и оттогаш – па се до ден денес, во правниот промет на Република Македонија било единствено во сила Решението со кое полицискиот службеник Примислав Димовски бил распореден на работно место „Виш инспектор во тим за обука“ во Единицата за специјални задачи во Оддел за специјални полициски операции во Централните полициски служби во Бирото за јавна безбедност при Министерството за внатрешни работи на Република Македонија. Почитувајќи го овој неспорен правен факт, Министерот за внатрешни работи на Република Македонија м-р Митко Чавков на ден 20. 05. 2016-та година донесе Решение бр. 22. 6 – 32512/1 со кое тој констатира дека, цитираме :
„На работникот Примислав Димовски, на кого со Одлуките на Владата на Република Македонија му се поништени Решенијата бр. 22.6 – 23684/1 од 12. 04. 2016 година и бр. 22. 6 – 7381/1 од 05. 02. 2016 година,
му ОСТАНУВА ВО СИЛА Решението. бр. 24.7 – 75775/1 од 16. 10. 2015-та година со кое тој е распореден на работно место „Виш инспектор во тим за обука“ во Единица за специјални задачи во Оддел за специјални полициски операции во Централните полициски служби во Бирото за јавна безбедност при Министерството за внатрешни работи на Република Македонија“.
Значи, видливо од диспозитивот на ова цитирано Решение, Министерот за внатрешни работи на Република Македонија м-р Митко Чавков токму со интенција да го почитува членот 50 став 3 од Законот за кривична постапка не изврши било какво разрешување или распоредување на друго работно место на истражителот Примислав Димовски, туку само констатираше дека се поништени правните последици од незаконските решенија за овој работник и констатираше кое Решение останува во сила, бидејќи во спротивно тој работник нема да можеше да го сочува правниот континуитет на неговиот работен однос во Министерството за внатрешни работи.
Во овој контекст се и последните Пресуди и Решенија на Управниот суд на Република Македонија со кои се потврдува дека поранешниот министер за внатрешни работи Спасовски ги повредил административните процедури при носењето на ваквите Решенија за распоредување и дека поништените Решенија за распоредување, цитираме : „се отстранети од правниот поредок и не произведуваат правно дејство“.
Неоспорен е заклучокот дека министерот за внатрешни работи м-р Митко Чавков ниту во минатото ниту сега го оспорува или попречува ангажманот на полицискиот службеник Примислав Димовски, како и на сите останати полициски службеници доделени на работа на Специјалното Јавно обвинителство за гонење на кривични дела поврзани и кои произлегуваат од содржината на незаконското следење на комуникациите, туку само согласно своите законски надлежности и обврски ги презема сите мерки и активности за имплементација на легалните и легитимните Одлуки на Владата на Република Македонија, коишто веќе секојдневно се потврдуваат и од надлежните судски инстанци.Министерството за внатрешни работи и понатаму ќе продолжи силно да ја поддржува работата на оваа исклучително значајна институција во нашата држава, игнорирајќи ги неоснованите закани за кривична одговорност и клеветите од најдолен вид дистрибуирани од страна на дел од медиумите, а со кои безуспешно се настојува да се поткопа досегашната коректна соработка помеѓу нашите две институции. /крај/мф
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Под истрага началник и виш инспектор

Под истрага се двајца полициски службеници поради попречување на правдата, продолжено кривично дело Злоупотреба на службената положба и овластување и продолжено кривично дело Фалсификување исправа.
Според прибраните докази, осомничените како службени лица – началник и виш инспектор, по претходен договор и заедно, не извршувајќи ја својата службена должност ја злоупотребиле својата службена положба со намера да го спречат докажувањето во постапки што се воделе пред ОЈО Куманово.
Така, во август 2023 година во предмет против осомничен за кривично дело Предизвикување општа опасност, иако при претрес била пронајдена пушка, второосомничениот не го известил надлежниот јавен обвинител и со Известувањето што го подготвил до ОЈО Куманово, а кое го одобрил и потпишал првоосомничениот, не го доставил пронајденото оружје, ниту побарал негово вештачење. На тој начин осомничените злоупотребувајќи ја својата положба со неизвршување на својата службена должност, го прикриле предметот што служел за докажување на стореното кривично дело и овозможиле пријавата против осомничениот да биде отфрлена со што потешко ги повредиле правата на оштетените пријавители на кривичното дело.
Кон крајот на месец декември минатата година, првоосомничениот изработил Потврда за вратени предмети со која на осомничен во предмет му вратиле возило што претходно било одземено поради постоење основи на сомневање на сторено кривично дело Фалсификување исправа. Иако знаеле дека идентитетот на возилото според извршеното вештачење е променет, првоосомничениот наместо да поднесе кривична пријава, подготвил Известување до ОЈО Куманово кое второосомничениот како началник го одобрил и потпишал, а потоа истото било доставено до обвинителството. Враќајќи го возилото осомничените му овозможиле на друг да прибави имотна корист во вредност од 7.640 евра, информираа од Обвинителството.
Согледувајќи ги околностите што укажуваат на опасност од бегство доколку осомничените се бранат од слобода, како и дека ќе ја попречуваат кривичната постапка со влијание врз сведоците и соучесниците кои би дале важни информации за случените кривично правни настани, а имајќи ги предвид работните позиции, јавниот обвинител цени дека реално постојат и особени околности кои го оправдуваат стравот дека осомничените ќе го повторат кривичното дело. Затоа, до судијата на претходна постапка при Основен кривичен суд Скопје обвинителството достави предлог за определување на мерка притвор за двајцата осомничени кој предлог е прифатен и со Решение им е определена мерка притвор во траење од 30 дена.
Македонија
„Паркови и зеленило“: Не е вистина дека било обележано за сечење дрвото кое повреди дете во Карпош

Паркови и зеленило ги демантира наводите на општина Карпош дека дрвото било обележано за сечење дрвото, кога гранка повреди дете во Карпош.
Од тука велат дека до нив, не пристигнало никакво барање ниту пак има издадено Решение за сечење.
„По барањата на странките за интервенција врз дрвјата редовно се постапува. Во досегашното работење на сите барања на Општина Карпош е одговорено. Во член 29 став 2 во Законот за урбано зеленило стои дека врз основа на поднесеното барање, општината е должна во рок од седум дена да донесат решение со кое ќе ја утврдат потребата за сечење, односно кастрење на оштетеното дрво, и на видливо место се обележува дека дрвото е за сечење или кастрење со црвена боја на височина од 130 сантиметри (сечење: „С“ или кастрење: „К“). Во случајот е евидентно дека дрвото не е обележано со никаков знак како што е утврдено во Законот за урбано зеленило“, велат од „Паркови и зеленило“.
Сметаат дека надлежните од општината го злоупотребиле овој немил настан од причина што доколку се работи за подрачје на нивна општина за кое требало да поднесат барање.
„Паркови и зеленило“ изрази жалење за случајот.
Малолетникот беше повреден во Карпош, кога се откорна голема гранка од дрво. Општина Карпош претходно побара Министерството за внатрешни работи да го документира овој настан, да се утврди одговорноста и да се сносат правни последици.
Македонија
Мицкоски и Орбан повикаа на постигнување траен мир во Украина: „Европа преку партнерството со САД да заземе поинтензивна улога во процесот“

Заедно да поттикнеме и да поддржиме Европа да заземе поинтензивна улога во процесот на постигнување траен и одржлив мир во Украина преку партнерство и сојузништво со САД, нешто што е и во полза на украинските пријатели и на самата Европа. Ова го истакна премиерот Христијан Мицкоски на заедничката прес-конференција со унгарскиот премиер, Виктор Орбан.
За војната во Украина зборуваше и Орбан, кој рече дека Унгарија останува на ставот дека војната треба да прекине.
„Три години живееме во сенката на војната. Ние ги поздравуваме преговорите меѓу САД и Русија и сме заинтересирани за успешен исход. Ние им се спротиставуваме на оние држави од Европската уинија, кои се наши пријатели и сојузници, но кои решија дека војната во Украина мора да продолжи. Продолжувањето на војната е лошо, погрешно и е грешка. Во четврток за тоа ќе зборуваме во Брисел“, рече Орбан.
Двајцата зборуваа и за европските интеграции на Македонија, пришто премиерот Мицкоски истакна и дека стратешка цел на државата останува членство во Европската Унија и за тоа не треба да постои дилема, а истовремено изрази надеж дека Унгарија ќе помогне да се откочи процесот.
„Нашата стратешка цел како држава да бидеме дел од европското семејство, нешто што го заслуживме многу одамна, била, е и ќе остане наша стратешка цел. Но, исто така мораме да потенцираме дека тоа што македонските граѓани го дадоа за реализирање на оваа стратешка цел, која за жал не е поместена од состојбата која беше пред 20 години, е навистина бесценета, односно цената е толку голема, што не може да се утврди, бидејќи пред се зборуваме за процесот на билатерализација на преговори, а не за европеизација на преговорите“, рече Мицкоски.
На слична линија е и Орбан, кој децидно порача дека овој процес трае премногу долго.
„Не само што е срамно што овој процес толку бавно оди напред, а за тоа не е одговорна Северна Македонија, туку ние, членките на Европската унија. Затоа ние го поддржуваме залченувањето на Северна Македонија. ЕУ мора да ја подобри конкурентноста и не гледам друго решение за подобрување на конкурентноста од проширувањето“, рече Орбан.
Според унгарскиот премиер не е фер и тоа што некои европски лидери ја фаворизираат Украина пред Северна Македонија за придвижување на патот кон Унијата.